Ga naar inhoud

Debke: 27 oktober 2010: Dr. Verhelle


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik ben "Debke", 31 jaar en ben na de geboorte van mijn 2de kindje gaan nadenken over een BV. Na 2 kinderen borstvoeding te hebben gegeven was er van mijn mooi A-tje niet veel meer overgebleven. Vroeger was ik tevredern met mijn A-cup, het was niet veel, maar ze waren mooi stevig. Dat kan ik nu dus niet meer zeggen. Daarom dat ik dan ook aan een BV dacht, maar met een baby is dat niet te doen. Ondertussen is mijn jongste bijna 2 en nu is het de moment!

Ik ben ergens rond maart - april 2010 bij 3 PC's (Dr. Roddi, Dr. D'Hondt en Dr. Verhelle) op consult geweest, ik wou namelijk meerdere opinies horen en zien bij welke PC ik mij het beste voelde. Naar mijn bescheiden mening waren het alledrie goede PC's, alhoewel ik me bij Dr. Roddi minder op mijn gemak voelde. Uiteindelijk is het Dr. Verhelle geworden. Hij zit wel niet in een privé-kliniek, maar is verbonden aan een ziekenhuis. Heb toen ook onmiddellijk mijn operatiedatum laten vastleggen: 27 oktober 2010! Ik wou de operatie sowieso na de zomer en in die periode kon mijn man gemakkelijk een 2-tal weken verlof nemen om te helpen.

En nu komt die datum dus dichterbij en beginnen de zenuwen en twijfels te komen.

Mijn PC heeft alles opgemeten en is uitgekomen op: anatomische prothese Mc Ghan type 410 MF (medium profile, full height) 295cc achter de spier. Ik zou dus van mijn lege A naar een kleine C gaan (had gevraagd voor grote B - kleine C). Dit zou voor mijn lengte (1m76) en gewicht (61 kg) ideaal zijn en als ik kleiner zou gaan zou ik er achteraf spijt van krijgen zei hij. Heb in april een passessie gehad en zag er toen goed uit. Maar een paar weken terug begonnen de twijfels, gaat het niet te groot worden, want ik wil echt niet meer dan een kleine C. Ben vorige week dus teruggeweest voor een 2de passessie en mijn twijfels zijn al iets minder. Maar toch blijven die twijfels nog wat hangen. Wie is er nog van een A naar C gegaan, met hoeveel cc? Misschien nog iemand die bij Dr. Verhelle is geweest? Graag jullie ervaringen, positief (of negatief, de operatie gaat toch sowieso door, twijfels of niet want ik heb deze week betaald :-))))

Liefs,

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Debke..

Welkom op het forum..

en gefeliciteerd met je datum.. :43:

zelf heb ik nog nooit van dr verhelle gehoord

maar hij zal ongetwijfeld wel goed zijn!

en als jij een goed gevoel erbij hebt is het prima toch? :)

een passessie vertekent wel het beeld...

je hebt een bh aan boven je eigen borsten en daar zitten de prothesen in.

het lijkt dan al heel snel groot! Maar als de prothesen inmaal in je borst zitten ziet het er heel anders uit!

met onder de spier verlies je zoizo al zon 20 cc per borst ongeveer.

Ik heb al zovaak gelezen hier op het forum, dat meiden achteraf zeggen : was ik maar voor een maatje groter gegaan! Grootte went al snel !

Ik wilde zelf ook voor een grote C gaan.. Ik ben super blij dat mijn pc uiteindelijk er 450 cc heeft ingedaan en ik op een E ben uitgekomen. zo ziet het er helemaal niet uit!

Ik ben er nu al aan gewend en nu vind ik ze helemaal niet meer zo groot! ze hadden nog wel groter gemogen !

een prothese C is niet te vergelijken met een natuurlijke c.

Ik hoop dat je een goede beslissing maakt..

Veel plezier op het forum en succes met aftellen! :)

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Debke,

Welkom! :D

Ik ben van A-AA naar C gegaan met 200cc voor de spier, maar je kunt de cc's echt niet met elkaar vergelijken hoor, elke lichaamsbouw is anders! En denk dat als je pc je 295 cc heeft aangeraden en jij hebt duidelijk aangegeven wat je wens is, dat je er echt wel kunt op vertrouwen dat het goed komt. ;)

Succes met aftellen voor je operatie!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Debke

welkom :)

ik heb ook de Mac ghan 410 MF gehad,maar dan 375cc en dual plane geplaatst,en ik had er een 75C aan overgehouden,bij dual en achter de spier,verlies je ook wat cc,s tussen de 20 en 45 ongeveer.

en als jij je arts goed kenbaar hebt gemaakt,wat je wens is,zal dit aantal enzo,goed bij je passen.

een passessie kan vertekenen hoor,houd daar rekening mee.

sucses met aftellen tot 27oktober...

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ik denk gewoon dat ik er te veel mee bezig ben. Mijn datum begint nu heel kort bij te komen en dan beginnen bij mij de zenuwen héél erg op te komen. Ik hoop zo dat die 2,5 weken supersnel omgaan. Ik ben wel al heel wat meer gerustgesteld na de reacties en ook na het lezen van verslagen van anderen. Veel meiden die achteraf zeggen dat ze spijt hebben dat ze niet meer hadden genomen. Mijn PC zei ook al dat het snel zou wennen, dat ik daarom best niet minder zou nemen, anders krijg ik achteraf spijt. Dus 295cc zal het worden, twijfelen doen we nu niet meer!!

@Moontje en Eefje: hebben jullie ook foto's? Heb al eens in de galerij gekeken, maar vindt niets terug? Ofwel ben ik weer te snel geweest...

Nu ist dus nog enkel aftellen, kan niet meer wachten!!! Toch heb ik ook wel wat bang voor de pijn na de operatie, maar als mijn 2 nieuwe vriendjes dan eindelijk volledig genezen zijn, zal ik mij daar wel niks meer van herinneren. We moeten er iets voor over hebben hé.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Debke,

Ja, heb ook foto's, de link naar m'n album staat onderaan m'n postje in m'n handtekening en stuur je zo m'n ww via pb!

Nog veel aftelplezier en komt helemaal goed hoor, niet meer twijfelen! :38:

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

En het komt steeds dichter, kan al niet meer wachten tot de grote dag!!!!!! Nog 16 dagen, dat klinkt nog zo lang... Maar ja mijn datum staat al een aantal maanden vast, dus die 2 weken zullen ook wel snel om zijn zeker.

@Eefje: heb je foto's gezien, ziet er zeer goed uit! Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat meevallen.

En mijn twijfels zijn (bijna) helemaal weg. Heb veel gelezen op het forum en dat geeft me goede moed.

Liefs

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik word ook de 27ste geopereerd ik krijg een borstlift met 455cc low profile. Heb gisteren pas mijn definitieve datum gehad. Het gaat nu ineens wel heel snel.

Mijn jongste is bijna 3 en die gaat een weekje uit logeren omdat ze dual plane worden geplaats (half onder de spier).

Heel veel succes

saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

En het komt steeds dichter, kan al niet meer wachten tot de grote dag!!!!!! Nog 16 dagen, dat klinkt nog zo lang... Maar ja mijn datum staat al een aantal maanden vast, dus die 2 weken zullen ook wel snel om zijn zeker.

@Eefje: heb je foto's gezien, ziet er zeer goed uit! Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat meevallen.

En mijn twijfels zijn (bijna) helemaal weg. Heb veel gelezen op het forum en dat geeft me goede moed.

Liefs

Debke

Hey Debke,

Nou, die 2 weekjes zijn zo om meid! :136:

Thanks voor je complimentje! Nog veel aftelplezier, komt helemaal goed!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Ben vandaag mijn sportbeha's gaan halen!!! Was wel wat nerveus, moet namelijk 2 maten meenemen naar de operatie en dan ziet de PC welke het beste is. Moest ik dus gaan uitleggen tegen een wildvreemde dat ik een borstvergroting krijg en één van die 2 maten achteraf wou ruilen en dat vond ik wel een beetje eng. Maar die vrouw zei meteen dat dat type sportbeha meestal gekocht werd voor een BV. Mij dus weer druk gemaakt om niks.

Vandaag over 2 weken heb ik ze trouwens al, mijn 2 nieuwe vriendjes :43:

@Saskia: wat leuk dat je dezelfde dag aan de beurt bent. Toch spannend hé. Ben je zenuwachtig?? Ja is beter dat je iemand hebt die voor je kindje van 3 zorgt. Je mag toch een aantal dagen niks zwaar opheffen en ook al is de jongste al 3 en kan al veel zelf, er zijn toch altijd momenten dat hem/haar moet optillen. Mijn man heeft een dikke 2,5 weken vrij kunnen nemen om voor de kids (4 en 2 jaar) te zorgen en natuurlijk ook voor mij!!

Groetjes en veel liefs

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Debke,

Lijkt me inderdaad een aparte situatie als je moet uitleggen dat je er weer 1 komt ruilen, en ook waarom je dat doet.

Ik moest ook tijdens een eerste passessie bij de Bergman Kliniek 2 bh´s kopen. Ik heb een slappe 75B en kocht C en D. Had die dag een heel strak truitje aan en ik zag de kassiere gewoon kijken en denken.... hmmmmm hahahaha

Maar wat fijn dat ze zo reageerde!

Ja nog 2 weken voor jou, wat spannend! Voor mij is het as maandag zover, om 9,45 uur ben ik aan de beurt.

Nog veel aftelplezier

Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nina,

Ja was inderdaad een aparte situatie, maar omdat ze zo gewoon reageerde voelde ik me direct om mijn gemak. Gelukkig was er niemand anders in de winkel, anders had ik misschien niet eens durven vragen.

Hihi kan me het gezicht van die kassiere zo voorstellen. Maar binnenkort zal ze niet meer raar opkijken :141: Het komt wel heel dicht bij voor jou, nog maar een paar daagjes, spannend hé. Alvast veel succes en ik kijk er naar uit om je verslagje te lezen.

Groetjes

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog anderhalve week, laat dat aub heel snel voorbij gaan, want ik denk aan niks anders meer. Heb er zelfs over gedroomd!

Trouwens, was daarstraks aan het strijken en bij ieder bloesje/truitje van mij vroeg ik me af hoe het me over een paar weekjes zou passen als er :1boobs: in staan!! Realiseerde me ook dat er een aantal leuke truitjes zijn die ik niet meer kan dragen na mijn BV. Dus binnenkort niet alleen beha's shoppen...

En toen kwam er bij mij ook ineens de vraag: wat kan ik nu best de dag van de operatie zelf aantrekken? Het lijkt mij toch moeilijk om een truitje of shirtje over je hoofd te trekken zo vlak na de operatie (en waarschijnlijk ook de eerste dagen erna). Een hemdje misschien, dat heeft knoopjes vanvoor, maar dat zit meestal iets strakker aan de armen (al mijn hemdjes zijn redelijk strak), dus ook moeilijk aan te trekken. Hebben jullie soms tips, please let me know!!

Aan iedereen die deze week aan de beurt zijn, en het zijn er wel wat geloof ik, GOOD LUCK :71: !!!

Liefs,

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen maar strakke kleding en vestjes enzo maar gelukkig heb ik een zusje met een maatje groter en cup F en die zei dat ze wel genoeg vestjes en blousjes had om de weken door te komen dus ik hoef gelukkig niet te gaan shoppen daarvoor. Ik zou lekker wat huispakken/joggingspakken met vest/jasjes in huis halen voor de eerste dagen. hoe makkelijker het zit, hoe beter je je voelt toch?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad iets aandoen met een rits of knoopjes van voor!

Zelfs daar had ik al moeite mee om mijn armen in te steken.

Pas na een week kon ik weer een beetje iets over mijn hoofd aandoen met hulp!

Dus ik raad je aan om gewoon een lekker huispak of jogging pak aan te doen!

Ik heb er 1 hele week mee rondgelopen, had ook geen behoefte me normaal te kleden!

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Debke,

Leuk om jou verhaal te lezen. Ik wordt aanstaande maandag geopereerd, bij dr. Van Onselen in Bocholt. Vind het ook best spannend allemaal! Ik krijg ook anatomische, maar dan 340 dual plane. Hoop ook op een mooie C uit te komen.

Nou maar er vanuit gaan dat het allemaal net zo mooi wordt als de meesten die hier op het forum zitten!

Groetjes, Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

@Karen: Ja het is inderdaad allemaal spannend, zeker nu het steeds dichter en dichter bij komt. Voor mij nog 9 nachtjes slapen, voor jou nog maar 7!!! Jij krijgt 340cc, ietsje meer dan mij (295cc). Ik wou graag een kleine C, dus dan zal jij wel op een mooi volle C uitkomen. Maar ja, zoals hier dikwijls wordt gezegd, het komt voor iedereen anders uit, dus eigenlijk kunnen we niet echt vergelijken. En toch ben ik de hele tijd aan het vergelijken, al was het maar om mezelf gerust te stellen hoe het er gaat uitzien. Krijg je eigenlijk ronde of anatomische prothesen?

De tijd gaat maar langzaam voorbij, zeker op het werk. Het is er erg rustig op het moment en dan zit ik constant op de klok te kijken. En dan begin ik weer te denken aan... jawel :1boobs: . Ben ik nu stilaan zot aan het worden :wacko: ???? Maar als ik dan effe op het forum piep en wat verslagen lees, dan ben ik weer gerustgesteld, ik ben toch niet de enige die er zo veel mee bezig is. Zal toch blij zijn als het eindelijk achter de rug is (denk dat ik op dat vlak ook niet de enige ben!!) en alles in orde is.

Nog 9 nachtjes slapen!!!

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo girls,

De laatste dagen, nog 5 nachtjes slapen en dan jihaaaa :1bouncingboobs: !!!! Het weekend zal wel snel omgaan en dan nog 2 dagen werken, dinsdag is sowieso een erg drukke dag, want dan heb ik na het werk ook nog avondles. En woensdag is het zover! De kids blijven dinsdag bij mijn schoonouders slapen, want ik moet al om 7u daar zijn. Gelukkig is het maar een 20 minuutjes rijden, dus valt al mee.

Mijn schoonouders weten dus wat er woensdag gaat gebeuren en die doen daar heel gewoon over, als dat is wat ik wil dan moet ik dat zeker doen. Maar mijn moeder, dat is iets anders. Ik heb haar een half jaar geleden, toen ik mijn consultaties heb gedaan, verteld dat ik graag een BV wou laten doen en ze reageerde toen heel negatief. Ik was toen erg van slag van haar reactie, had toch een klein beetje steun verwacht. Ze heeft mij dan een paar weken later een krantenartikeltje met risico's bij een BV onder mijn neus geduwd, zonder verdere commentaar. Heb het er nadien dan ook niet meer met haar over gehad. Zij weet dus nog niet dat ik woensdag nieuwe boobies krijg. Ik heb zo lang mogelijk gewacht om het haar te vertellen, maar nu zal het toch moeten, aangezien ik het toch vóór de operatie wil zeggen. Dit weekend ga ik het haar dus vertellen, ben mijn moed nu aant bijeenrapen en aan het denken hoe ik het ga vertellen. Aan de ene kant heb ik zoiets van: als ze niet akkoord is, is het haar probleem, ik ga het toch laten doen, maar aan de andere kant wil ik toch een beetje steun van mijn moeder.

Dat wou ik effe kwijt, het lucht wel op om het hier neer te schrijven. Wish me luck!!!

Groetjes en veel liefs

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi..

Vervelend dat je moeder er zo negatief over doet! Maar jij gaat het zoizo doen :D

maar snap wel dat je liever steun had gehad van je moeder!

Maar misschien als je het straks hebt laten doen en ze ziet hoe gelukkig en zeker je bent

dan verandert het misschien wel..

Ze wil vast dat jij gelukkig bent.. :)

Succes met het vertellen!

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff echt heel vervelend dat je moeder zo reageerde.

Ik kan me voorstellen dat je daarmee zit en dat je het haar toch voor de operatie nog wil vertellen. Als je het heel moeilijk vindt, kan je het haar misschien in een brief vertellen? Dan kan je rustig je verhaal doen, zonder dat je onderbroken wordt en dan kan zij daarna gewoon contact opnemen om het er met jou over te hebben. Zij heeft nl jou ook gewoon via krantenknipsels laten zien hoe ze erover dacht.

Ik zou haar vertellen/schrijven dat het je pijn doet dat ze zo reageerde, dat je het daarom er niet meer met haar over gehad hebt en dat het heel belangrijk voor je is als ze je hierin steunt. Onvoorwaardelijke liefde he!!! Je bent een volwassen vrouw die haar eigen keuzen moet /mag maken en dan is het toch fijn als je ouders achter je staan, ook al zijn ze het soms niet eens met de beslissingen van hun kinderen.

Ik hoop dat ze het een beetje goed oppakt, lijkt me erg vervelend deze situatie, gelukkig ben je wel zo sterk om toch voor je eigen droom te gaan.....dat siert je!!!!

Dikke kus en succes met vertellen!!!! En dan aftellen he, bijna is het zover, joehoeeeeeeee!!!!!

Daffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook allemaal in een brief geschreven en deze mijn moeder gegeven..

Vond dit makkelijker als praten, dan zou ik vast niet alle dingen hebben verteld die ik wilde zeggen.

Succes, laat je nog weten hoe het is gegaan??

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... het is gebeurd, mijn moeder is op de hoogte. En de reactie viel ook nog mee, maar dat is meestal als je het ergste verwacht hé.

En nu stressen voor de grote dag!!! Nog 3x slapen en dan is het zover en de zenuwen beginnen te komen. Het aantal cc's daar twijfel ik niet meer over, alleen de eerste dagen na de operatie daar heb ik een beetje bang van. En dan als ik terug onder de mensen kom, of ze het gaan zien en wat ze gaan zeggen. Vooral op mijn werk, ik ben namelijk de enige vrouw tussen een 6-tal mannen. Maar dat zijn zorgen voor over een paar weken.

Groetjes

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je moeder haar reactie meeviel.. :)

Is toch wel een hele opluchting he als het eruit is?

Probeer rustig te blijven he !! Niet teveel stressen hihi!

Heb je iemand die je komt helpen na je operatie?

En over dat mensen het zien, das een zorg voor later..

Je hebt toch eerst nog een sport bh aan, dus dan valt het niet zo op!

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mii,

Ben wel blij dat het eruit is ja, had al mijn moed bijeengeraapt toen ik het vertelde, maar het is goed meegevallen. Oef, weer een zorg minder.

Tja en dat stressen, ik ben wel een beetje een stresskip, dus ben het wel gewoon :6: . Zeker als ik even rustig zit te niksen, dan slaan de zenuwen genadeloos toe. Gelukkig heb ik tot nu toe nog goed geslapen 's nachts, anders ga ik ook nog liggen piekeren over vanalles en nog wat... Dinsdag (de dag vóór) ben ik nog de hele dag bezig, eerst werken dan avondles, dus dan heb ik al niet veel tijd om mij druk te maken.

Tja en die andere mensen zullen we dan wel zien. Ik denk dat er een aantal mensen misschien gaan denken dat ik weer zwanger ben :4: .

Liefs

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi lekker laten denken dan.. ;)

Het is maar wat je zelf wilt, maakt het je niet uit dat mensen het weten kun je het net zo goed vertellen !

Maar die mannen op je werk hebben er vrij weinig mee te maken haha !! ;)

Ik vond het ook heel erg moeilijk om het mijn moeder te vertellen hoor, ben er zo zenuwachtig om geweest!

Maar toen het er eenmaal uit was, was ik ZO opgelucht!

Nu kun je pas met een gerust hart uitkijken naar je bv!

Succes met aftellen!

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.