Ga naar inhoud

Paardrijden na bv


Aanbevolen berichten

Goedemorgen dames,

 

hoelang na een bv kan je ongeveer weer paardrijden? Mn pc zei 6 weken en dat het hobbelen van je borsten niks uitmaakt maar meer de teugels vasthouden ivm borstspieren die je dan gebruikt. Maar vraag me toch af of dit haalbaar is.. lijkt me zo kort

 

iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop zo dat het meevalt! Vind 6 weken al echt vreselijk lang. Gelukkig rijd ik buiten standaard met lange teugel. Ik denk dat je als je echt dressuurmatig bezig gaat iets meer borstspieren gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook pc's die adviseren 3 maanden geen paard te rijden..
Het is net wat je zegt Biancaatje.. Als ie er vandoor gaat (en dat kan bij het makste paard gebeuren) heb je toch al je kracht nodig om hem te laten stoppen. Nog niet te spreken van als je er vanaf valt! Een paard kan nog zo berekenbaar zijn normaal gesproken, maar merkt het wel aan je als je onzekerder bent of niet in goede doen.

Ik zou het risico zelf niet nemen. Heb jaren paard gereden, maar lijkt me echt te riskant in deze situatie :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu 6 weken PO. Stom voorbeeld misschien maar de hond uitlaten gaat nu wel, tenzij ze gaat trekken en ik haar moet corrigeren want dat willen die spieren niet. 

Ik zou het niet doen met een paard dat veel groter en sterker is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei ook 6 weken tegen mij. Dit heb ik precies bijgehouden. Na precies 6 weken ben ik er weer opgeklommen:D. Wel rustig aan wat dressuurmatig losrijden, mijn conditie was echt weg na 6 weken niet rijden haha. Toen het dressuurmatig weer het oude was Ben ik gaan springen weer.

ik heb wel voor de spier.. dus dat maakt misschien wel uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-5-2017 om 16:59 zei best_boobie:

Er zijn ook pc's die adviseren 3 maanden geen paard te rijden..
Het is net wat je zegt Biancaatje.. Als ie er vandoor gaat (en dat kan bij het makste paard gebeuren) heb je toch al je kracht nodig om hem te laten stoppen. Nog niet te spreken van als je er vanaf valt! Een paard kan nog zo berekenbaar zijn normaal gesproken, maar merkt het wel aan je als je onzekerder bent of niet in goede doen.

Ik zou het risico zelf niet nemen. Heb jaren paard gereden, maar lijkt me echt te riskant in deze situatie :)

 

xx BB

Nou inderdaad!Zekere voor het onzekere, 3 maanden ga ik wachten. Hij staat toch lekker met zn vriendjes buiten :) heb jij na je bv wel ooit weer paard gereden of daarna nooit meer? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Rocker:

Ben nu 6 weken PO. Stom voorbeeld misschien maar de hond uitlaten gaat nu wel, tenzij ze gaat trekken en ik haar moet corrigeren want dat willen die spieren niet. 

Ik zou het niet doen met een paard dat veel groter en sterker is. 

Ja ik durf nu inderdaad ook niet eens  de hond uit te laten aan de lijn. Ik heb niet zoveel last van mn spieren eigenlijk maar te bang ook om te proberen. Geen zin in ongelukken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Biancaatje Ja snap ik, heb het ook hoor. Nu ik eigenlijk geen pijn meer heb denk ik aan de ene kant kan best meer doen, maar aan de andere kant heb ik geen zin in complicaties ná de gouden 6 weken rust. 
Dus ik hou me nog fftjes gedeisd haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Biancaatje:

Nou inderdaad!Zekere voor het onzekere, 3 maanden ga ik wachten. Hij staat toch lekker met zn vriendjes buiten :) heb jij na je bv wel ooit weer paard gereden of daarna nooit meer? xx

Ik ben voor mijn bv gestopt met rijden, dus heb er verder geen ervaring mee na een bv :)
Weet wel wat voor inspanning je levert bij het rijden, zeker als een paard niet doet wat het moet doen :P 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.