Ga naar inhoud

hoeveel dagen verlof op nemen (werkzaam jeugdzorg)


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei flege:

okay even een update mijn werkbegeleider heeft nu net gebeld.

als ik langer dan de staande 2weken verlof wil, had ik dit eerder moeten aangeven(in maart).:31::31:

Werkbegeleider:ik ga nu kijken wat hij kan regelen.

Ik: aangeven dat ik last heb van me heup(sinds nov2016 ivm auto ongeluk) dat ik misschien in die periode geopereerd kan worden eraan.(waarom lieg ik hier nou over:(:angry:)

Werkbegeleider: gaf hij aan is het nu ziekteverlof of verlof.

IK:gaf aan beide, als ik niet aan me heup geopereerd word wil ik nog verlof.

Werkbegeleider: nou meid je hoort wel wat het word, ga jij maar kijken of je aan je heup geopereerd  moet worden.

 

HELP ME!!!!

Ik ga hoe dan ook mijn bv doen, is een bedrijfsarts  verplicht aan je werkgever  te vertellen waarom iemand niet kan werken?

 

Zonder jouw toestemming mag een bedrijfsarts in principe niets door vertellen. Hij heeft ook een zwijgplicht als arts zijnde. Echter, stel dat er ten gevolge van de operatie complicaties ontstaan, kan hij jou mogelijk wel beter begeleiden. Ik heb zelf ook getwijfeld om het via een bedrijfsarts te regelen, maar ip blijft het een esthetische operatie waar de werkgever geen profijt van heeft (cru gezegd) en dus is een bedrijf je ook niet verplicht om ziekteverlof te geven voor zo'n operatie. Daarom is een bedrijfsarts ook niet verplicht om je manager antwoord te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste Reactie

Kun je je verlof en operatie niet uitstellen tot na de vakantieperiode als het rustiger is qua bezetting op je werk? Dan ziet je baas ook dat je mee wilt denken en jij kan meer verlof krijgen misschien....

Kan me namelijk zo voorstellen dat je half augustus niet zomaar extra dagen kunt krijgen, midden in de zomer....

En weet dat je ook een stukje spierkracht kwijt bent in het begin. Ik kan soms simpele dingen nog niet goed (hard broodje doorsnijden met in 1 hand een mes en andere hand broodje). Die borstspier is echt van het padje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liefbeestje de 2weken extra verlof zijn vanaf 29 augustus tot 11 september. dit valt buiten de vakantie.

ik heb namelijk al vanaf 11augustus tot d 29 vakantie.

bij ons beginnen de scholen 21 augustus weer, dus de extra dagen zijn los van de vakantie.

het is meer dat het rooster al is gemaakt tot eind september.

ik wacht gewoon af wat hij kan regelen, als het niet lukt ga ik uitleggen dat een een operatie is zonder medische noodzaak.

is het word me allemaal zo moeilijk gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Eutje:

Het wordt er niet eenvoudiger op. Ik zou echt gewoon zeggen dat je een operatie wilt plannen zonder medische noodzaak. Je hoeft hierover dan niet verder uit te wijden als je dat niet wilt en dan kun je ook gewoon zeggen dat je na twee weken bijvoorbeeld weer therapeutisch kunt werken. Door eerlijk te zijn creëer je voor jezelf de beste mogelijkheden.

@Eutje ja ik ben van plan dat te gaan doen, ik wacht tot hij het heeft kunnen regelen dan vertel ik hem wel dat ik een operatie heb zonder medisch noodzaak.

mijn begeleider te kennen gaat hij gissen wat voor operatie het zal zijn.-_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Newbie90:

Zonder jouw toestemming mag een bedrijfsarts in principe niets door vertellen. Hij heeft ook een zwijgplicht als arts zijnde. Echter, stel dat er ten gevolge van de operatie complicaties ontstaan, kan hij jou mogelijk wel beter begeleiden. Ik heb zelf ook getwijfeld om het via een bedrijfsarts te regelen, maar ip blijft het een esthetische operatie waar de werkgever geen profijt van heeft (cru gezegd) en dus is een bedrijf je ook niet verplicht om ziekteverlof te geven voor zo'n operatie. Daarom is een bedrijfsarts ook niet verplicht om je manager antwoord te geven.

@Newbie90 ik ben wel van plan te gaan vertellen dat ik een operatie wil ondergaan zonder medische noodzaak, als hij die 2weken niet kan regelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei flege:

@Honeybee070  Hi,

 

Ik snap je volkomen, ik heb vandaag mijn werkbegeleider gebeld of ik 2weken langer vakantie kan krijgen vanwege een operatie.

Mijn werkbegeleider gaf aan dat hij dit eerst gaat bespreken met de manager:(.

Dit wilde ik juist niet hebben omdat mijn contract verlengt moet worden eind mei:unsure:.

Hij zou me later op de dag terug bellen, nou ik ben echt benieuwd.

 

in hoe verre ben je verplicht de reden van je vakantie/verlof door te geven?

 

@flege Ik heb opzich wel een hele makkelijke werkgever. Een klein bedrijf is het met maar 11 werknemers. Ik ben directiesecretaresse dus ben de rechterhand van de directeur. Dit is pas sinds vorige week het geval dus door de functie wissel heb ik nu veel meer verantwoordelijkheden en durf ik dus niet te melden dat ik 1 augustus geopereerd ga worden.

 

Ik ben niet verplicht om de reden van mijn vakantie door te geven. Maar omdat ik parttime werk heb ik niet zoveel vakantiedagen per jaar dus meer dan 3 weken kan ik niet nemen. Als ik mijn baas zou vertellen dat ik geopereerd ga worden zijn er twee reacties die hij kan geven: of hij geeft mij extra verlof icm ziekmelden of ik heb pech en hij verplicht mij om na die 3 weken toch weer te komen werken. Voor dat laatste ben ik wel bang. Als hij die reactie geeft dan moet ik ook echt na mijn vakantie weer werken en heb ik dus geen mogelijkheid meer om mij ziek te melden. Dus als ik dan nog niet voldoende hersteld ben om welke reden dan ook kan ik niet meer thuis blijven. Daarom ben ik best bang om het te vertellen aan mijn baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Honeybee070 

Oh ja dat is lekker klein, het bedrijf waar ik werk telt meer dan 3000 medewerkers over heel Nederland.

Ja snap precies wat je bedoelt, ik heb dat ook. mijn contract moet per 1 augustus  verlengd worden, als ik vertel over de bv denk ik niet dat ik de verlenging krijg.

Waar ga jij je bv doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei flege:

@Honeybee070 

Oh ja dat is lekker klein, het bedrijf waar ik werk telt meer dan 3000 medewerkers over heel Nederland.

Ja snap precies wat je bedoelt, ik heb dat ook. mijn contract moet per 1 augustus  verlengd worden, als ik vertel over de bv denk ik niet dat ik de verlenging krijg.

Waar ga jij je bv doen?

 

@flege Ja het is eigenlijk een slechte timing. Maar net zoals ik denk ik niet dat je gaat wachten met je BV om deze reden? ik ga ook niet wachten met mijn Mommy Makeover. Ik krijg nu de kans om het te doen. Heb er hard voor gespaard en eindelijk kan ik de volledige operatie bekostigen dus ik wil ook niet meer wachten.

 

Ik wordt geopereerd bij Boerhaave in Amsterdam door dr. Xander Bakker. Maar naast de borstvergroting krijg ik ook nog een benelli borstlift, een volledige buikwandcorrectie en lipo. Dus mijn operatie is ook een stuk zwaarder waardoor ik bijna zeker weet dat ik na 3 weken nog niet voldoende ben hersteld. Dus het is echt een dubbel gevoel. Weet echt niet wat ik nou moet doen. Stoute schoenen aantrekken en gewoon vertellen of niks zeggen en hopen dat ik voldoende hersteld ben. Ik heb gelukkig alleen kantoorwerk dus niks zwaars maar toch wil ik niet aan het werk als het herstel nog niet klaar is. Je kan maar een keer herstellen en gezien ik een hele zware bevalling heb gehad met twee operaties drie jaar geleden, dus ik een verhoogd risico heb op complicaties, wil ik ook niks overhaasten. Het herstel is bij mij dus echt van belang dat dit goed gebeurt.

 

Opzicht hoef je natuurlijk niet specifiek te vertellen aan je werkgever wat voor operatie het is. En is het geen optie om te wachten tot 1 augustus met vertellen zodat je in ieder geval je contractverlenging hebt? klinkt misschien erg voorbedacht maar dan kunnen ze je die verlenging in ieder geval ook niet meer afpakken. Want je wordt na die contractverlenging pas geopereerd toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Honeybee070:

 

@flege Ja het is eigenlijk een slechte timing. Maar net zoals ik denk ik niet dat je gaat wachten met je BV om deze reden? ik ga ook niet wachten met mijn Mommy Makeover. Ik krijg nu de kans om het te doen. Heb er hard voor gespaard en eindelijk kan ik de volledige operatie bekostigen dus ik wil ook niet meer wachten.

 

Ik wordt geopereerd bij Boerhaave in Amsterdam door dr. Xander Bakker. Maar naast de borstvergroting krijg ik ook nog een benelli borstlift, een volledige buikwandcorrectie en lipo. Dus mijn operatie is ook een stuk zwaarder waardoor ik bijna zeker weet dat ik na 3 weken nog niet voldoende ben hersteld. Dus het is echt een dubbel gevoel. Weet echt niet wat ik nou moet doen. Stoute schoenen aantrekken en gewoon vertellen of niks zeggen en hopen dat ik voldoende hersteld ben. Ik heb gelukkig alleen kantoorwerk dus niks zwaars maar toch wil ik niet aan het werk als het herstel nog niet klaar is. Je kan maar een keer herstellen en gezien ik een hele zware bevalling heb gehad met twee operaties drie jaar geleden, dus ik een verhoogd risico heb op complicaties, wil ik ook niks overhaasten. Het herstel is bij mij dus echt van belang dat dit goed gebeurt.

 

Opzicht hoef je natuurlijk niet specifiek te vertellen aan je werkgever wat voor operatie het is. En is het geen optie om te wachten tot 1 augustus met vertellen zodat je in ieder geval je contractverlenging hebt? klinkt misschien erg voorbedacht maar dan kunnen ze je die verlenging in ieder geval ook niet meer afpakken. Want je wordt na die contractverlenging pas geopereerd toch?

@Honeybee070 ik wil 15augustus mijn bv laten plaats vinden. 11 augustus ga ik met mijn man en kids even paar dagen naar het buitenland. en dan is het tommy time.

 

Ik kan dus lekker na 1 augustus vertellen dat ik een operatie zonder medische noodzaak moet ondergaan.

ik heb 30mei mijn arbeidsovereenkomst gesprek, dus ik weet al bijna of ik verlening krijg.

Maar ik vetel het pas als mijn werkbegeleider geen verlof heeft kunnen regelen.

echt stom dat ik een reden ''moet'' geven waarom ik extra vakantie wil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei flege:

@Honeybee070 ik wil 15augustus mijn bv laten plaats vinden. 11 augustus ga ik met mijn man en kids even paar dagen naar het buitenland. en dan is het tommy time.

 

Ik kan dus lekker na 1 augustus vertellen dat ik een operatie zonder medische noodzaak moet ondergaan.

ik heb 30mei mijn arbeidsovereenkomst gesprek, dus ik weet al bijna of ik verlening krijg.

Maar ik vetel het pas als mijn werkbegeleider geen verlof heeft kunnen regelen.

echt stom dat ik een reden ''moet'' geven waarom ik extra vakantie wil.

 

 

@flege Dat zou in ieder geval mooi zijn als je het na 1 augustus kan vertellen. dan ben je in ieder geval zeker van je contractverlenging. Het is inderdaad vreemd dat je verplicht bent een reden op te geven voor extra verlof. Ben benieuwd of je leidinggevende het goedkeurt! hoop dat je snel wat hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei flege:

@Honeybee070 wel mooi dat je een hele make over ondergaat, dit doe je allemaal tegelijk?

 

@flege Ja dit gaat allemaal tegelijk. Ik ben bij twee PC's geweest. Beide een andere mening. De een vond het teveel voor een operatie en de gene waar ik nu ga die geeft aan dat het wel zwaar is maar het gewoon te doen is. Als je op meerde plaatsen tegelijk pijn hebt is de kans groot dat een plek overheerst waardoor je het andere minder voelt. Dit heb ik ook meerdere malen gelezen op het forum. Zelf heb ik ervoor gekozen om alles in een keer te willen omdat ik met mijn werk niet zo makkelijk meer weg kan. Als ik dan dit jaar alleen mijn buik zou moeten doen en volgend jaar borsten moet ik twee keer onder het mes en ben ik ook 2 keer een lange periode aan het herstellen. Dus het liefst wil ik gewoon alles in een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Honeybee070:

 

@flege Ja dit gaat allemaal tegelijk. Ik ben bij twee PC's geweest. Beide een andere mening. De een vond het teveel voor een operatie en de gene waar ik nu ga die geeft aan dat het wel zwaar is maar het gewoon te doen is. Als je op meerde plaatsen tegelijk pijn hebt is de kans groot dat een plek overheerst waardoor je het andere minder voelt. Dit heb ik ook meerdere malen gelezen op het forum. Zelf heb ik ervoor gekozen om alles in een keer te willen omdat ik met mijn werk niet zo makkelijk meer weg kan. Als ik dan dit jaar alleen mijn buik zou moeten doen en volgend jaar borsten moet ik twee keer onder het mes en ben ik ook 2 keer een lange periode aan het herstellen. Dus het liefst wil ik gewoon alles in een keer.

@Honeybee070

oh ja als het in 1x kan waarom niet, ik hou je op de hoogte wat me werkbegeleider heeft gezegt.

 

20 uur geleden zei Pinnetje:

Herstellen is bij dual plane wat langer omdat het achter de spier wordt geplaatst 

@Pinnetje oh dus achter de spier heeft langer herstel nog, goed dat ik dit weet.

als ik op consult ga vraag ik gelijk of het voor of achter de spier word gezet(als je niet nog een andere plek is waar het gezet kan worden, weet nog niet zoveel).

 

waar heb jij je bv gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flege Juridisch valt ook een cosmetische operatie onder normaal verzuim. Alleen de dag van de opname niet. Net als het beoefenen van risicovolle sporten. 

Maar kan me voorstellen dat je het niet wilt zeggen. Ik heb aangegeven dat ik in de nacht geveld was door een acute blindedarm ontsteking en dat ie eruit moest. Dit zou je aan het eind van je verlof kunnen doen. Herstel is ca 2 weken en dan had je mooi uitgekomen op 4 weken. 

 

Maar beetje mosterd na de maaltijd want volgens mij heb je het al opgelost. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2017 om 16:22 zei flege:

@Lyynniie ergens op google zag ik dat jij in een forum had gereageerd over mijn vraag(titel).

alleen wanneer ik op de link klik kan ik jou zin/reactie terug vinden.

 

klopt het dat jij werkzaam bent in de sector jeugdzorg?

Ja dat klopt. Oei ik weet niet meer waardat ik op gereageerd heb.  

 

Ik krijg 6 weken thuis geschreven van mijn PC. Ik heb dit enkel nog niet met mijn baas kunnen bespreken.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Lyynniie:

Ja dat klopt. Oei ik weet niet meer waardat ik op gereageerd heb.  

 

Ik krijg 6 weken thuis geschreven van mijn PC. Ik heb dit enkel nog niet met mijn baas kunnen bespreken.

 

Groetjes!

@Lyynniie wanneer is jou bv?

wanneer ga jij dit bespreken met je werkgever?

is het makkelijk om 6weken verlof bij jou werkgever te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neehoor, dat ligt aan het verzuimbeleid wat geldt in het bedrijf waar je werkt. 

 

Sommige bedrijven zetten bedrijfsartsen sneller in en het ligt er ook aan wat je hebt. Ergens in de 4e ziekteweek zonder uitzicht op spoedig herstel zetten wij bij pas een bedrijfsarts in. Tenzij we het idee hebben dat iemand de boel flest. 

 

Maar beide is hier niet aan de orde lijkt mij. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.