Ga naar inhoud

Litteken na bijna 10 weken nog steeds rood? Spuitje?


Aanbevolen berichten

Dankjewel moon! :D

Ik heb gister het litteken goed ingesmeerd en lichtjes gemasseerd, daarna nog een keer..

Op het uiteinde had ik een klein verdikinkje maar die voel ik niet meer? :D

Ik probeer het nog een kleine 2 weekjes merk ik verandering blijf ik zo even door gaan en anders ga ik de creme van kruidvat proberen moon :D

@Jen,

Ja dat heb ik ook insteek van infuus en drains... die zijn net zo rood nog en dat zijn maar kleine littekens..

Mischien duurt het even iets langer? Mijn arts zei ook eerste wacht nog een paar maandjes ^_^

Pff wat een geduld moeten we hebben he hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris,ik had ook 2insteekjes van de drains,en toen kreeg ik ook nog eens een flinke nabloeding van een vd drains,en dat wondje was altijd enorm dik en hobbelig en vuurrood,(deed zelfs zeer nog na tal mnd) Bruno heeft me littekentjes uiteraard opnieuw gezet,hele verbetering,en zelf toen zag ik nog een pietsje me drainwondje van toen,is nu niet eens zchtbaar meer(zat helemaal aan einde zeg maar van me littekentje)en hobbelige is weg ook, :136:

wat zo een crempje al niet kan doen he,heb bewust in overleg een creme gekozen zonder merk(kruitvat merk dus) omdat dit allemala onzin is,alle littekencreme,s bestaan uit dezelfde ingredienten,enkel hebben de duurdere merken mischien wat vita,s erin verwerkt,eet en leef je gezond heb je die niet nodig,dus is gewoon enkel de naam die je 3x dubbel meer betaald.

smeer wel elke dag he(mischien als op potje staat 2a3 x ,doen) anders heeft het geen efect,het meeste efect krijkg je toch echt door het maseren van je littekentje en niet door de creme,de creme is enkel een nuttige toevoeging

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

bedankt voor je uitleg zeg! Nu je het zelf ik heb eigenlijk nooit echt gemaseerd, erover heen gewreven en daarna laten intrekken :blush: Hoe kan je dit goed masseren?

Met kleine draaiende bewegingen over het litteken?

Je begint me te overtuigen van je kruidvat creme hihi.

Maar gelijk hoor, ik heb bio oil van de kruidvat en niet van bio oil zelf, die was 2 x zo duur!

Toch even aankijken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris,ja klopt,maseren van het litteken doe je door heen en weer bewegingen te maken en kleine rondjes,dit om de bloedcirkulatie te bevrorderen.

ja ik heb geen biooil ofzo,ik heb gewoon zo een klein potje,kruitvat merk,staat op littekencreme,is iniminie potje,kost 3euro(kan ook op oude littekentjes)

gewoon ff met geduld maseren,komt zekers goed :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi nou het stomme moon ik had m in huis :P

Maar arts zei dat er vitamine a en e in moest zitten en dat kon ik niet vinden dus snel terug gebracht en bio oil meegenomen :P

Nou ik ga jullie tip volgen:

Masseren en GEDULD!!! :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben nu 5 mnd PO en mijn littekens zijn ook nog echt rood. Mijn pc heeft toen de creme-versie van de 'beroemde' siliconen-pleisters voorgeschreven (ook heel erg duur, maar je pc kan het op recept geven en dan wordt het vergoed). Het heet Zeraderm scar gel. Het is superspul!!! Ik gebruik het nu een maandje en ik zie echt enorme verbetering. Zeker de eerste week toen ik het gebruikte zag ik direct minder roodheid en minder dik! Wondermiddel!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm hoor goeie verhalen over die pleisters zeg!

Ik wil toch even een tijdje proberen te masseren en ja ja geduld :P

Bedankt lieve meiden, voelt ergens ook fijn dat ik niet de enigste ben :blush:

Fijn dat het mischien toch wel vergoed kan worden, mischien een keertje bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.