Ga naar inhoud

Litteken na bijna 10 weken nog steeds rood? Spuitje?


Aanbevolen berichten

Heey meiden,

Ik ben bijna 10 weken PO en alles gaat echt super :136:

Met de dag worden ze mooier en ook steeds zachter! Happy happy Happy!

Helaas wil het litteken niet echt meewerken..

Veel lieve meiden waaronder Eef hebben me verteld dat het litteken vanzelf wel vervaagt ^_^

Nu bij mn controle vond mijn arts ze er ook nog rood uitzien.

Zijn oplossing:

Aantal maanden aankijken anders terug komen en doormiddel van een spuitje de huid tot rust brengen zodat het litteken vervaagt en onzichtbaar word ^_^

Nou dit zie ik eigenlijk niet echt zitten en gelukkig zei mn arts dat het over een aantal maanden ook minder kan zijn.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met zon spuitje?

Ik smeer nu bio oil van de kruidvat maar ik denk toch echt dat het aan de huid ligt hoe het litteken word.

Mn huid is erg gevoelig, iemand mischien nog wel tips om het rode te verminderen?

Dus meiden laat je niet afschrikken hoor! Welke creme je ook smeert het ligt dus echt aan je huid hoe het litteken word ;)

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiii Maris

jeetje nee heb ik dus nog nooit van gehoord,klinkt eng in elk geval,wat moet ik me erbij voorstellen dan??

ik had ook aan een kant een roder littekentje(ligt idd aan je huid) en dat is toch mooi weggetrokken hoor met het littekencreme van kruitvat,duurde wel weekje of 8maar het is helemaal weg :rolleyes:

ik heb ook een nare huid,erg snel droog en zeker nu het weer kachelweer word/is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he, bij het idee voelt het al naar :unsure:

Hij zou dan lichtjes in het litteken een spuitje geven zodat de huid rustig word (hoe noemde mijn huid nog onrustig) Maar vind het toch maar niks eigenlijk...

Ik wilde deze week even naar de apotheek mischien hebben zij een goede creme of de dokter even laten kijken ^_^

Het is niet vreselijk hoor en ik stoor me er ook niet echt aan.

Maar toch blijft het je herinneren aan de operatie vind ik klinkt gek maar ze zijn dan nog niet helemaal af :blush:

Pff ja ik heb zon rare huid, op mn lichaam soms echt extreem droog.. Maar mn gezicht, snel vet maar na een plensje water extreem droog.. :blink:

Zou het helpen om het litteken te masseren? Of werkt dit alleen irriterend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja droge huid,is lastige huid,kreeg er zelfs vroeger medische creme voor,zo extreem had ik het,nu ik het al zo lang weet,gebruik ik goede grechikte creme,s en blijf uit de buurt van de cv en smeer me dubbel en dwars goed in na water idd :wacko:

ja je zou het eens kunnen proberen,en gewoon wat zachtjes beginnen,gecombineerd met een crempje,en kijken wat het doet,jeetje,laten we het hopen,een rood littekentje is best vervelend ja,en wat voor goedje is dat dan wat er in gespoten word?is dat er niet in een creme vorm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Marisjuh,

Op het buikwandcorrectieforum hoor ik veel goede verhalen over silliconen-pleisters. Dat zijn repen die je erop moet plakken, herbruikbaar, ze zijn af te wassen in water. Misschien dat de pc je die kan voorschrijven, dan worden ze vergoed. Ze zijn namelijk heel erg duur..

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ook wat voor injectie je eventueel zou kunnen krijgen? Ik heb zelf alleen ervaring met kenacort injectie in de borst.

Ik kan kijn ervaring wel beschrijven,maar als jij een andere injectie krijgt heb je er niet zoveel aan :)

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey dames,

nou wat voor soort prik het is weet ik niet... het maakt de huid rustig maar wat het inhoud? :unsure:

Mischien toch die silleconen pleisters heb er namelijk meer over gehoort!

Het litteken is ook niet bobbelig of een enorme bult, het is een redelijk glad streepje ma zo vuurrood :o

Bedankt voor de tip dames!

Ik laat jullie weten wat het gaat worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat op me laatste controle ook nog hoor,is normaal,dat rode.

me arts vertelde me dat het vanzelf wit zou worden ,hij had dr een tabel voor hoe lang dat duurde maar weet ik dus echt niet meer he.

maar iig...die pleisters kunnen geen kwaad,me arts had daar zelf erg baat bij verteld hij me nog toen hij eens geopereerd was(niet aan nieuwe boobs haha)

ik heb gewoon kruidvat litteken creme gebruikt en heb nu een streepje over,gewoon wit.

(ben 10 maanden verder)

je moet t de tijd geven,gaat echt weg vanzelf zolang je maar niet in de volle zon ermee gaat.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dit te horen vlinder :D

Ik kijk het nog eventjes aan en over een aantal weekjes anders de pleisters halen..

Weet iemand of je er ook even voor kan bellen naar je arts? Is toch telkens heen en weer en zit best druk de laatste tijd

Lief van jullie dames ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens dat vit 3 niet mocht en ook niet met collageen .. Je leest zoveel dingen...

Ik heb die littekencreme ook van kruidvat en cicaplast van la roche.

Rechts ziet het wat blauwachtig(klein beetje)...Kan dat van die stift zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ow, ik dacht echt dat die pleisters wel vergoed werden. In ieder geval bij de meesten op het buikwandforum wel hoor! En de meesten betaalden die bwc toch ook zelf zonder tussenkomst van de verzekering. Vreemd.. Tja, als je het zelf moet betalen is het een hele dure bedoening..

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm toch maar iets meer geduld?

Ik heb het er met mn moeder overgehad maar om de pleisters zelf te gaan betalen word dan denk ik een dure bedoeling. Even aankijken en anders ga ik toch maar terug eens kijken wat hij nou precies bedoeld :blush:

Maar ik heb geduld :69:

Nog een kleine maandje kijk ik het even aan :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoiiii,

nou bizar, hier exact het zelfde "probleem". Morgen op controle, bben benieuwd wat hij zegt. Ik smeer al vanaf 3 wkn p.o met dermatix. soort siliconen wond creme. 2 x per dag. LInks is mooer dan rechts.

Maar goed, je ziet bij mij nog steeds de insteek van het infuusnaaldje van de operatie. dus trage genezing

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof het,de kruitvat creme werkt echt!

je kan ze zelfs op oude littekens smeren,en dat doe ik nu al tal weken,en ik merk zelfs aan me oude littekens(been en schouder) dat ze minder zichtbaar worden,gaan uiteraard nooit volledig weg,maar enorm verbeterd,en me nieuwe littekentjes van me wissel,na 3weken smeren,weg rood.

dring niks op,wil alleen meegeven dat deze creme echt werkt :6: en dat voor 3euries B)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.