Ga naar inhoud

gebruiker : 11 april 2017 : Dr. Schiettecatte : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Gast Deprinsesopdeerwt

@gebruiker Hopelijk krijg je aanstaande woensdag wat meer duidelijkheid en een wat beter gevoel. En hopelijk wat meer rust, want de stress spat gewoon van het scherm af, ik word er zelf onrustig van;)

 

Na de zomervakantie moet je stage lopen, toch? Is het anders geen optie om je aan het begin van de zomervakantie te laten opereren zodat je ook nog genoeg tijd hebt om te herstellen wat meer tijd hebt om onderzoek te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2017 om 17:45 zei gebruiker:

Hoi hoi,:63:

 

Ik heb vanochtend een consult gehad bij dr. Schiettecatte en ben helemaal in de war. Ik weet totaal niet wat ik moet gaan doen..

Ik herhaal even in het kort wat mijn voorsituatie is. Ik ben 21 jaar, 1.69 cm, 53 kg. Ik heb helemaal géén borsten en een super dunne huid. Ik wist vooraf al dat ik anatomische implantaten zou krijgen want elke pc adviseert dat ook. Dat is ook wat ik wil, een natuurlijke en niet al te grote borsten, zo onopvallend mogelijk. 

Wat ik over schiettecatte heb gelezen was dat hij liever de ronde protheses gebruikt, dus ik was bang dat hij dat ook tegen mij zou zeggen en ik zou afhaken, want ik weet dat dat niet geschikt is voor mij. Ook moet het onder de borstspier anders zie je het van alle kanten :18:

 

Nou zit het zo, ik wil in april al een operatie doordat dat mijn enige vrije periode is. Qua plek dat het goed want ze hebben een plek in april (bij Kliniek Amstelveen), qua prijs ook binnen m'n budget en óók dat hij op het moment dat ik me ging uitkleden zei; oke dit MOET anatomisch, was ik opgelucht.

 

Echterr.. Het ging zo erg gehaast het consult dat ik er geen goed gevoel bij kreeg.. Ik lees allemaal goeie dingen over hem en daardoor denk ik ook, zolang hij kundig is maakt het verder niet uit, want het gaan uiteindelijk om het resultaat. Maar toch voelt het alsof ik nog veel vragen heb en er niet naar me is geluisterd. De foto's wat ik mee had genomen ging hij snel doorheen kijken. Bij een andere arts kreeg ik echt een uitgebreide check, metingen en al. Passen deed hij ook niet, want zijn asisstente maakt een 3D simulatie. Hij zei dat het 250 of 290 cc anatomisch dual plane zou worden (kijken wat past tijdens de operatie). Hij gebruikt de mentor. Ook vertelde hij dat ik eventueel 10 maanden na de operatie een lipofilling kan willen doordat er rimpelvorming kan ontstaan aan de onderkant van mn borst? Dit allemaal hoorde ik ook voor het eerst en dan denk ik van; is hij gewoon heel duidelijk en eerlijk of gebeurt dit allemaal niet bij een andere arts? Ook noemde hij andere complicaties op waardoor ik een beetje bang ben geworden, maar ik wacht er ook al zo lang op ik wil het zsm gehad hebben!! 

 

Ik twijfel zo erg en ik heb al een datum geprikt op 11 april, ik ben van plan om weer langs te gaan om nog aan te geven dat ik behoefte heb aan een (minder snelle) uitgebreide consult. Ook door het verschillende soorten merken wat hier op dit forum allemaal genoemd wordt raakt ik helemaal in paniek. Ik ben ook bang dat het te klein gaat worden, waar ik eigenlijk niet veel aan kan doen, want meer past er niet in.... 

 

Voel me zo hopeloos en in de war, ik zie allemaal foto's van dames op dit forum maar dat zijn dan meestal de ronde protheses en is het niet vergelijkbaar met mijn situatie.. 

(vraag voor geopereerde door schiettecatte: het 3D plaatje wat jullie krijgen, is het resultaat hetzelfde of groter/mooier. Ik vind ze namelijk nog veel te klein daar)

 

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik heb echt tips nodig :(.

 

Xxxx

 

ps. bij andere artsen had ik ook niet bepaald een TOP gevoel, voor als jullie denken waarom hij persee? En qua prijs zit ik hier wel goed, ook qua operatiedatum in april. En als ik toch besluit om het niet te doen, kan ik nog een paar jaar wachten ivm geen vrije dagen/vakanties meer..

Hoi meid! Ik weet ook precies hoe je je voelt. Ik had hetzelfde gevoel bij praktijk gabriels. Beetje lopende band werk daar, want zoals xRenee ook al zegt, voor hun is dit dagelijkse kost. "Normaal" zeg maar, maar voor ons (voor mij toch iig) de grootste stap die ik al in mijn leven heb gezet en ik heb nu al ontzettend veel zenuwen. een groot voordeel bij praktijk gabriels is wel dat het goedkoper is als je het via hun doet, ik lees hier wel veel verhalen over verkeerde afspraken of afspraken die verzet moesten worden. Maar dat heb ik zelf nog niet ondervonden. Ik ben maar een paar centimeter kleiner als jou en ik ben ook 21 jaar + ik heb ook helemaal géén borsten, zonder overdrijven. Ik heb mijn eerste consult gehad bij Joanna bij praktijk gabriels en het ging best snel. Ik lees hier ook wel dat je je niet teveel moet oriënteren op wat hun zeggen maar wat je pc zegt. Hij/zij weet nog altijd het best wat bij je past en heeft een medische achtergrond. Dat hebben de consulentes niet. Mijn advies is laat het gewoon op je afkomen, plan een paar consulten bij 2 of 3 pc's en kijk wat je er van vind en hoe je je erbij voelt. Ivm met je vrije periode en dat het het beste past voor jou om in april geopereerd te worden, ben je ook goed af bij praktijk gabriels want zij hebben niet zo een lange wachttijd. Ik heb 12 maart mijn eerste consult gehad, 1 april met Dr.Hupkens (heeft Joanna me aangeraden en ben daarop hier informatie gaan zoeken over hem en heb er wel een goed gevoel bij) en 14 april word ik geopereerd. Ik heb nog geen mailtje of telefoontje gehad dat de afspraak verzet moet worden of dergelijke. Alles verloopt volgens schema. Ik heb wel bijna een uur gewacht bij het eerste consult. Maar dat heb je in een gewoon ziekenhuis ook. Ik heb ook veel vragen opgeschreven voor Dr.Hupkens en als het me te snel gaat zoals het eerste consult ga ik dat meteen laten merken. En als hij moeilijk doet dan zoek ik gewoon een andere pc want het is belangrijk dat je je goed voelt bij je pc en niet het gevoel hebt dat er niet naar je word geluisterd. Ik krijg (zegt de consulente, ik ga gewoon afwachten wat de pc zegt) 375cc rond Cohesive II. Ik wil graag rond want ik vind dat persoonlijk mooier. En als het achter de spier geplaatst word zie ik niet eens verschil tussen rond of anatomisch maar dat is ieder zijn eigen ding :) ik krijg cohesive II vanwege mijn dunne huid, en weinig tot geen eigen borstweefsel. Dit voorkomt rimpelvorming en dergelijke :) Ik hoop dat je wat aan mijn "boek" hier hebt :D en denk vooral niet téveel na, daar maak je jezelf alleen maar gek door (ik kan het weten) xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, jij hebt 14 april je operatie en ik mijn 1e afspraak met dr. Hupkens in de avond.

Hopelijk heeft hij er nog zin in na een operatie dag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!! Ik heb een tussentijdse update :))

 

Afgelopen woensdag had ik dus weer een consult bij dr Schiettecatte.. en OMG wat ben ik toch blij dat ik weer langs ben geweest! Het is zooooo goed verlopen. Wat is hij toch suppper aardig en begripvol.

 

Ik denk dat ik tijdens mijn eerste consult heel erg zenuwachtig was en chaotisch in mijn hoofd waardoor ik het heel anders heb ervaren dan het eigenlijk was. Ook toen ik aan me moeder vertelde dat ik het super snel vond gaat vertelde ze me dat zij het helemaal niet zo had ervaren en zij er juist een heel goed gevoel bij had gekregen. 

Maar oke, ik had dus nog allemaal vragen opgeschreven naar aanleiding van jullie reacties en verdere research op dit forum. Kort samengevat; hij heeft me heel erg gerustgesteld. Ik weet nu heeel zeker dat ik door hem geopereerd wil worden en heb daarom ook een afspraak staan op 11 april!! OMG nog 10 dagen :63: ik ben suuppper zenuwachtig en heb er zooveel zin in! 

 

Ik heb geregeld dat ik 3 weken vrij ben (1 lesvrije week en 1 week ga ik niet naar de lessen en meivakantie). Echter heb ik 10 dagen na de operatie 1 les waar ik verplicht aanwezig moet zijn. Denken jullie dat ik naar school kan gaan voor een paar uurtjes? Ik wil namelijk dat niemand het weet op school (dus ook de docenten niet). 

En ik moet er rekening mee houden dat ik waarschijnlijk minimaal 1 week lang, heeel veel pijn ga lijden ivm met mijn voorsituatie. Dus dames met heeel veel pijn, zouden jullie op dag 10 naar school kunnen zonder dat iemand het zou merken? 

 

Groetjessss :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op dag 11 naar stage geweest alleen de andere 2 stagiaires van mijn leeftijden waren op de hoogte verder niemand op kantoor. Let op dat je niet zwaarder mag en kan tillen als een pak melk haha ik denk dat het wel mogelijk is maar ik heb er ontzettend tegenop gekeken. Voor een paar uurtjes zou niet erg zijn lijkt me maar Let op je kan je jas niet zelf uit en aandoen bijna dus hoop dat het lekker weer is haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

omg!! Goed dat je het zegt over jas aandoen zou daar niet op gekomen zijn hahahaha, ik ga dan maar even kijken na 1 week hoe ik me voel en als het echt niet anders kan moet ik maar mailen met me docent.

En hopen op mooi weer idd haha!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa zo gek maar pas na je operatie kom je erachter hoeveel je je borstspier gebruikt ahah je kan zoiezo niet omhoog komen als je ligt in bed zonder hulp dus Let daar ook alvast op! Gebruik eventueel veel kussens om half zittend te slapen of mocht je iemand kennen die een zwangerschapskussen heeft liggen meteen lenen! Dat ding heeft me leven gered haha. De eerste 2 dagen kon ik niet eens de klink van een deur naar beneden doen je voelt je ontzettend hulpeloos maar de een heeft er meer last van als een ander dus hoop dat het bij jou meevalt:P

Ik heb de eerste week als hel ervaren terwijl een ander die dezelfde dag als mij geopereerd werd al na 2 dagen even op visite ging bij andere terwijl ik nog lag te creperen van de pijn haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa klopt! Mijn nicht heeft ook een BV gehad en zij had het ook heel verschrikkelijk de eerste 2 weken. Mijn PC zei ook al dat ik wel heel veel pijn ga krijgen, jammer genoeg. Maar het is het uiteindelijk wel waard dus ja, niks aan te doen:(! Bedankt voor de kussentips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.