Ga naar inhoud

AllerGroosteTwijfelaar : 30 juni 2017 : Dr. Heintz : AZ St Lucas


Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Ik wil me hier graag ook even voorstellen. Ik ben de AllerGrootsteTwijfelaar ooit denk ik :-D. Ik overweeg al jaren een BV. Ik begin dan telkens informatie op te zoeken tot ik tot de conclusie kom ‘Ach, laat maar’. Maar het idee komt telkens piepen. Ik heb het gevoel dat ik er nu nóg iets meer van overtuigd ben er iets te willen aan doen. Maar er houdt me zoveel tegen:

 

-          - Zijn siliconen echt zo veilig als beweerd wordt. Je leest zo veel horrorverhalen. En waarom worden de alternatieven dan zo weinig geplaatst?

 

-          - Ik moet me over x aantal jaar dan terug laten opereren, want implantaten gaan niet eeuwig mee. Maar ben ook niet van plan me nog 3x te laten opereren. En hoe gaan mijn borsten er dan uitzien nadat de implantaten verwijderd zijn?

 

-          - Ik heb ook enorm veel vrees voor de pijn en eventuele complicaties. Ik ga het mezelf nooit vergeven als ik mijn gezond lichaam iets aandoe waardoor ik ziek word of veel pijn lijd. Ik mag mezelf zo gelukkig prijzen met een gezond en pijnvrij lichaam (zeker nu ik vele mensen rondom mij ernstig ziek zie worden). Ik ziet dus met de vraag of het het allemaal waard is.

 

Natuurlijk kan ik hier op het forum op al deze vragen een antwoord proberen zoeken. Maar ik wou even mijn bezorgdheden uiten. Misschien herkent iemand dit, of kan iemand me zeggen of deze bezorgdheden wat overdreven zijn?

 

Groetjes

De AGT ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AllerGroosteTwijfelaar

 

Hoi hoi en welkom op BF :) 

 

Die twijfels he :145: Ik herken veel in wat je schrijft en ik denk dat je er nog niet klaar voor bent.  Ik heb er ook heel lang over gedaan om te beslissen en ineens een dag gehad en besloten om ervoor te gaan!  Was er toen ready voor!! 

 

Veilig? Ik ga ervan uit als miljoenen vrouwen ze op deze aardkloot ze hebben het oke is deze tijd. Silicone protheses hebben een aardige evolutie gehad en sommige kunnen er niet tegen, dat klopt! Mja, dat kun je ook krijgen als je heup, knie prothese of allergie voor hebt. Gelukkig komt dit zelden voor maar het bestaat helaas. Het blijft een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam. En wat betreft de alternatieven zoals bijv de hydrogel; gok dat er nog niet voldoende onderzoek is gedaan TOZ van de silicone en deze nog in opmars is. (Viel mij ook op hoor ;) ) Kan je ook geen precieze reden hiervoor geven.

 

Als je hiervoor kiest, kies je ook voor een wissel in de toekomst! Hoe ze eruit zien als ze eruit gaan hangt van je eigen borstweefsel af. Als je zelf nog iets hebt dan maken ze er nog wat moois van. Tegenwoordig kunnen ze zelfs je tepel verplaatsen. Maar of je dan happy bent als ze weer plat zijn? Geen idee want ze wennen snel. 

 

Lees wat operatieverslagen en doe kennis op hier! Misschien helpen ze je bij je keuze. Je bent niet overdreven maar bewust aan het oriënteren :) 

 

Goodluck xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie @BrownieG ☺️

 

Je hebt gelijk dat ik er misschien nog niet klaar voor ben. Ik denk dat je supergemotiveerd moet zijn om het ook effectief te laten doen.

 

Ik heb alvast de eerste mini-stap gezet. Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts. Ik wil zijn medische mening wel eens horen, misschien kan hij al iemand aanbevelen. Dit vind ik al heel spannend ☺️. 

 

Misschien nog een extra woordje over mezelf, mijn voorstelling was misschien wat kort. Ik ben van Oostakker, ben 35 jaar en heb 4 kleine kindjes. Ben ongeveer 1m65, en weeg 48 kilo. Ik ben dus aan de magere kant, en heb eigenlijk amper borsten (enkel een welving). Ik heb er nooit gehad, dus niet na zwangerschappen of borstvoeding met niets overgebleven . Ik doe alsof ik er wel heb door bh's te dragen met heel veel vulling van mousse.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AllerGroosteTwijfelaar

 

:45: Een afspraak bij je huisarts vind ik al een flinke stap hoor! Mocht hij iemand aanbevelen zorg dan dat je deze PC goed googled en zijn CV uitpluist. Kijk niet naar bekende klinieknamen of prijs maar naar de juiste PC die ervaring heeft. Je bent van België dus misschien zijn Dr de Meyere of Dr Plovier goeie opties voor je ( staan goed bekend hier) Je kunt in de zoekbalk hun namen ingeven voor meer info. 

 

Ik heb ook alle soorten vullingen gedragen hoor. Ik heb de evolutie van nepvullingen allemaal meegemaakt :44: Ze hebben ook vaak genoeg de grond gezien whahaha. Onze maten komen zo goed als overeen en ondanks dat we slank zijn hoeven ze niet "nep" uit te zien. Ze staan heel natuurlijk bij mij!! Valt niemand op dat ik nepperds heb ;) 

 

Succes bij je huisarts en hou ons maar op de hoogte als het zover is of vragen hebt. 

 

Xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG Oh, wat fijn te horen dat we dezelfde maten hebben en dat jouw BV er heel natuurlijk uit ziet. De bv's die ik op de foto's hier al heb kunnen bekijken, lijken me allemaal zo groot. Al geloof ik wel dat dat snel went :). Ik moet eerlijk zeggen dat ik spontaan begin te glimlachen bij het idee dat dat bij mij misschien ook mogelijk is. 

 

Over de Meyere lees ik hier precies enkel goede dingen! Hij plaatst voornamelijk voor de spier lees ik; dat spreekt me wel aan omdat het minder ingrijpend en minder pijnlijk is achteraf? Maar ik heb amper borstweefsel, dus vrees ik er ook voor dat die implantaten zichtbaar zouden kunnen zijn (al zijn daar ook speciale modellen voor met dunnen randen?)? Ach, ik lees hier wel nog een beetje verder ;). Superforum! 

 

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AllerGroosteTwijfelaar

 

De meeste foto's die je ziet zijn ook van de eerste weken en zijn ze gezwollen en meestal nog niet op hun plek. Hiernaast zie je niet altijd het hele lijf om de proporties goed in te schatten. Het is dan ook lastig om te vergelijken zo. Ik keek meestal naar de vorm van borsten en bolling. Als je ze langggg genoeg bestudeert haal je zo de PC eruit :) 

 

Bij je passessie kun je goed kijken naar het geheel en de projectie ( hoever je borsten naar voren staan) Kijk ook goed naar hoe je borsten staan in een Push-up bh ( en maak een foto hiervan) en vergelijk straks met je passessie of je meer wenst! Zorg ook voorbeeldfoto's wat je mooi vindt en vraag straks je PC of het resultaat haalbaar is bij je. 

 

Idd goed inlezen en je komt er wel!!

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huisarts stelde het voor alsof het geen zooooo bijzondere ingreep is; wordt veel gedaan zei hij. Oké, het is nog zo geen gek idee van mij dus. De zegen van mijn huisarts heb ik alleszins :). Ook de gevaren van siliconen werden wat weggewuifd. En nu beslissen of ik de volgende stap neem: een afspraak bij een pc (stiekem heb ik de beslissing al genomen denk ik, binnenkort eens bellen naar De Meyere :rolleyes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG

Heb vandaag gebeld naar De Meyere. Kreeg het niet meer uit mijn hoofd :o

En ik raakte niet binnen, steeds alle lijnen bezet, dacht dat ik het kreeg! Had dan eindelijk de knop omgedraaid...  Wat een stap om te bellen en dan kreeg ik niemand aan de lijn!

 

Maaaaaaar, ik heb een datum voor een gesprekje, 27 april :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vorige week op consult geweest bij De Meyere, en wil nu even neerschrijven hoe het gegaan is. Mijn twijfels zijn namelijk groter geworden :o

 

Eerst en vooral wil ik zeggen dat De Meyere een heel aangename man is. Hij is gestart met het standaardpraatje over de borstvergroting (verdoving, implantaat, herstel, complicaties). 

 

Toen is hij mijn situatie gaan bekijken. Zoals gedacht mocht ik zijn hele uitleg over ronde prothesen vergeten, want het moet zeker de Natrelle 510 zijn. Hij zou deze voor de spier plaatsen. Op basis van de opmetingen, heb ik ruimte voor 245cc (of minder mocht dat blijken tijdens de operatie). Ik vond het zeer moeilijk me daar een beeld van te vormen. Hij heeft wel zo een pasvorm op mijn borst gelegd, maar toch moeilijk in te schatten wat het resultaat dan zou zijn. Volgens De Meyere kom ik op een B-cup uit. En daar zit nu mijn vrees. Ik wil geen hele grote borsten, maar ik wil ook niet van zeer kleine naar kleine borsten gaan. Ik had toch gehoopt op een C-cup. Indien ik graag meer bolling bovenaan zou willen, wil hij ook ronde van Mentor achter de spier plaatsen. Maar meer dan 245cc denkt hij ook zo niet te kunnen plaatsen.  

 

Verder was hij wel heel eerlijk en direct. Blijkbaar heb ik ‘lege borsten’. Dit beeld had ik zelf niet. Ik dacht gewoon heel klein, maar nog ‘oké’ van vorm. Ben nu gaan vergelijken met foto’s van voor mijn zwangerschappen, en vrees dat ik hem gelijk moet geven. Op mijn vraag hoe mijn borsten er na het verwijderen van de implantaten zouden uitzien: ‘Je hebt nu lege borsten, en je eindigt dan terug met dezelfde lege borsten. Ik ga geen spanning zetten op je huid, enkel opvullen’. Verder heb ik blijkbaar een heel dunne huid. Als ik mijn borsten nu zie in de spiegel, hoor ik zijn echo nog steeds ‘lege borsten, lege borsten, dunne huid, dunne huid'… :145:

 

Ik ga nu nog eens een afspraak maken bij Dr. Heintz in St-Lucas, die naam werd zowel door mijn huisarts als gynaecoloog genoemd. Eens zien wat hij zegt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt en op consult bent geweest! Ik ben mogelijk een nog ergere twijfelaar dus volg graag je verhaal! Je weet nu wat er ongeveer inpast, 

Heb je foto's van je de passessie gemaakt? Viel het tegen of was het alleen moeilijk in te schatten?

Ja die lege borsten, dat zijn zijn woorden, maar als jij ze okee van vorm vindt zou ik me daar op richten. Ikzelf laat áls ik ze laat vergroten, ze eruit halen als dat nodig is en geen nieuwe plaatsen. Ik gun mezelf 10 jaar vollere borsten en daarna moet ik accepteren wat er overblijft, dan is de tijd voorbij, daar stel ik me op in.

Wat zit je het meest dwars: dat je graag meer cc's zou willen of dat ze er een keer uit zullen moeten?

Ik wil zelf bij Nio/van Selms een consult inplannen.

Ik ben benieuwd wat dokter Heintz gaat zeggen x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Jenny:

Heb je foto's van je de passessie gemaakt? Viel het tegen of was het alleen moeilijk in te schatten?

Hij heeft gewoon een vorm voor één borst gehouden en ik mocht eens in de spiegel kijken. Dus niet in een bh of met kleren aan. Ik had ook al mijn man de opdracht gegeven foto's te nemen van het passen, maar het stelde eigenlijk niet zo veel voor. Dus geen foto's...

 

3 minuten geleden zei Jenny:

Wat zit je het meest dwars: dat je graag meer cc's zou willen of dat ze er een keer uit zullen moeten?

Dat ze er ooit uit moeten, en dat ze dan niet meer zo 'mooi' gaan zijn, daar heb ik vrede mee. Ik zou het wel heel jammer vinden, mocht ik ze te klein vinden. Zou ze toch graag iets groter hebben, dan nu met gevulde bh aan. 

 

5 minuten geleden zei Jenny:

Ik wil zelf bij Nio/van Selms een consult inplannen.

Spannend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid. Ik heb ook heel lang gewacht en opgezocht en blijven opzoeken.  Ik ben ook van belgie. Ik ben uiteindelijk terecht gekomen in kliniek heyendael in Nederland.  

 

Als ik jou was zou ik toch nog andere pcs bezoeken. En je moet echt wel passen hoor en foto's nemen. Nu nog kijk ik telkens weer terug naar de fotos van mijn passessie   

Hier in belgie kan je ook eens de belgian breast clinic proberen. Zij zitten in brussel. Van hem vind je ook veel terug hier op de website. 

 

Neem ook voorbeelden mee met wat je graag zou hebben qua resultaat.

 

Succes met de zoektocht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei JESSICAD:

Hey meid. Ik heb ook heel lang gewacht en opgezocht en blijven opzoeken.  Ik ben ook van belgie. Ik ben uiteindelijk terecht gekomen in kliniek heyendael in Nederland.  

 

Als ik jou was zou ik toch nog andere pcs bezoeken. En je moet echt wel passen hoor en foto's nemen. Nu nog kijk ik telkens weer terug naar de fotos van mijn passessie   

Hier in belgie kan je ook eens de belgian breast clinic proberen. Zij zitten in brussel. Van hem vind je ook veel terug hier op de website. 

 

Neem ook voorbeelden mee met wat je graag zou hebben qua resultaat.

 

Succes met de zoektocht! 

 

Bedankt! Ja, ga zeker nog eens bij 1pc langs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-5-2017 om 09:49 zei AllerGroosteTwijfelaar:

Volgende week mag ik al op consult bij dr. Heintz. Benieuwd!

 

Groetjes x

Ik volg hier even mee :-) ben zelf ook op zoek naar de juiste pc , mijn keuzes zijn ook De Meyere , Heintz of Verdonck ... spannend allemaal !!! Hoop dat je er snel uit geraakt voor jezelf ! Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Linny_v:

Ik volg hier even mee :-) ben zelf ook op zoek naar de juiste pc , mijn keuzes zijn ook De Meyere , Heintz of Verdonck ... spannend allemaal !!! Hoop dat je er snel uit geraakt voor jezelf ! Succes 

hihi, Verdonck zit ook in mijn gedachten. Daar lees je ook veel goeds over. Nu eerst mijn gesprek met Heintz afwachten :-).

Jij ook veel succes met de zoektocht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!

 

Gisteren op consult geweest bij dr. Heintz. Wat een grappige man, ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Hij heeft ruim de tijd genomen om de uitleg te doen en mijn situatie te bekijken. Hij heeft ook een scan genomen waarmee hij dan een 3D-simulatie heeft gemaakt. Plots zag ik mezelf mét borsten op zijn tablet! Hij heeft me deze ook doorgestuurd; ik kan niet stoppen met ernaar te kijken. Blijkbaar zit er een verschil van 20cc tussen mijn borsten, maar niet de moeite om daarvoor andere maten te nemen. 

 

Wel heel wat verschillen met De Meyere. Heintz zal ronde prothesen achter de spier plaatsen, hij laat me kiezen of ik 250cc, 300cc, 350cc,... wil. 300cc vond ik heel mooi op zijn simulatie. De Meyere plaatst anatomische prothesen voor de spier, 245cc.

 

En nu moeten er knopen doorgehakt worden (niet mijn sterkste kant!). Heintz doet zijn passessie tijdens een tweede consult, dus waarschijnlijk ga ik deze afspraak gewoon maken...

 

Nog een vraagje. De Meyere zei dat hij niet graag achter de spier plaatst omdat de borsten dan uit elkaar gaan staan. Ook vervormen ze bij het gebruik van de borstspieren. Moet ik me hierdoor laten afschrikken of valt dat eigenlijk wel allemaal nog mee? 

 

Groetjes x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎09‎-‎05‎-‎2017 om 10:46 zei AllerGroosteTwijfelaar:

hoi!

 

Gisteren op consult geweest bij dr. Heintz. Wat een grappige man, ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Hij heeft ruim de tijd genomen om de uitleg te doen en mijn situatie te bekijken. Hij heeft ook een scan genomen waarmee hij dan een 3D-simulatie heeft gemaakt. Plots zag ik mezelf mét borsten op zijn tablet! Hij heeft me deze ook doorgestuurd; ik kan niet stoppen met ernaar te kijken. Blijkbaar zit er een verschil van 20cc tussen mijn borsten, maar niet de moeite om daarvoor andere maten te nemen. 

 

Wel heel wat verschillen met De Meyere. Heintz zal ronde prothesen achter de spier plaatsen, hij laat me kiezen of ik 250cc, 300cc, 350cc,... wil. 300cc vond ik heel mooi op zijn simulatie. De Meyere plaatst anatomische prothesen voor de spier, 245cc.

 

En nu moeten er knopen doorgehakt worden (niet mijn sterkste kant!). Heintz doet zijn passessie tijdens een tweede consult, dus waarschijnlijk ga ik deze afspraak gewoon maken...

 

Nog een vraagje. De Meyere zei dat hij niet graag achter de spier plaatst omdat de borsten dan uit elkaar gaan staan. Ook vervormen ze bij het gebruik van de borstspieren. Moet ik me hierdoor laten afschrikken of valt dat eigenlijk wel allemaal nog mee? 

 

Groetjes x

 

 

Hoi,

 

Wat goed dat je nog een 2e consult hebt gepland. Dual plane (deels achter borstspier) wordt heel veel gedaan met ronde prothese omdat de spier het bovenste deel plat duwt. Het komt er dan heel natuurlijk uit te zien.

Ik hoor wel eens dat als je borstspieroefeningen doet je de spier/prothese ziet bewegen, maar ik heb eigenlijk geen nare/vreemde verhalen gehoord of gelezen hier op het forum. Sommige pc's zijn echt voorstander van voor de spier en sommige dual plane. Zo doet Verdonck ook (bijna) alleen maar dual plane.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik had precies dezelfde twijfels! Wilde daarom eerst Hydrogels, maar daar ben ik na een bezoek aan Dr Verdock van afgestapt. Nu staan Motiva's (met blue shield tegen siliconenzweten!) op de planning voor 4 augustus. Verdonck heeft al mijn vragen beantwoord, gerustgesteld en zaken helder uiteengezet. Mocht je de gelegenheid hebben raad ik je echt aan om eens bij hem langs te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-10 om 11:58 zei Ellen125:

 

Hoi,

 

Wat goed dat je nog een 2e consult hebt gepland. Dual plane (deels achter borstspier) wordt heel veel gedaan met ronde prothese omdat de spier het bovenste deel plat duwt. Het komt er dan heel natuurlijk uit te zien.

Ik hoor wel eens dat als je borstspieroefeningen doet je de spier/prothese ziet bewegen, maar ik heb eigenlijk geen nare/vreemde verhalen gehoord of gelezen hier op het forum. Sommige pc's zijn echt voorstander van voor de spier en sommige dual plane. Zo doet Verdonck ook (bijna) alleen maar dual plane.

 

xx

Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lonneke81:

O, ik had precies dezelfde twijfels! Wilde daarom eerst Hydrogels, maar daar ben ik na een bezoek aan Dr Verdock van afgestapt. Nu staan Motiva's (met blue shield tegen siliconenzweten!) op de planning voor 4 augustus. Verdonck heeft al mijn vragen beantwoord, gerustgesteld en zaken helder uiteengezet. Mocht je de gelegenheid hebben raad ik je echt aan om eens bij hem langs te gaan!

Blij dat die twijfels voor sommigen herkenbaar zijn. Dan overdrijf ik mss toch niet :rolleyes:

 

Hydrogel heb ik ook overwogen, maar blijkbaar worden die in het Gentse niet veel geplaatst. Maar de 2 pc's die ik bezocht heb, hebben me nu ook wel gerustgesteld wat betreft siliconen (hoop dat ze gelijk hebben...). Over dat Blue shield heb ik nog nooit gehoord! 

 

Volgende week heb ik een afspraak bij de Heintz om te passen. Ik ga dan eens vragen welke hij plaatst, dat is de vorige keer niet ter sprake genomen, te veel overdonderd denk ik.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.