Ga naar inhoud

Plank : 15 juni 2017 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben al jaren erg onzeker over mijn borsten en ik ben er sinds mijn 15e zeker van dat ik ze wil laten vergroten. Mijn borsten zijn sinds mijn 14e niet/nauwelijks meer gegroeid en ik heb nu een bescheiden B70. Ik probeer het altijd te verbloemen door hoge shirtjes te dragen en goede push-up bh's. De bh's van Victoria's Secret zijn een goede hulp. In Nederland, bijvoorbeeld bij de Hunkemöller, vind ik het lastiger een geschikte bh te vinden. Op de één of andere manier lijken mijn borsten gewoon een stuk kleiner in deze bh's. Vandaar ook dat ik niet eens meer de moeite neem om ze te passen.

En bikini's zijn nog erger.. Ik heb serieus de voorgevel van een 12 jarige (al hebben die vandaag de dag vaak ook nog meer dan ik). Ik probeer op het strand altijd zo lang mogelijk mijn shirt aan te houden, maar toch moet je er een keer aan geloven. Waar iedereen gewoon normale borsten heeft, kom ik met mijn mini borstjes. Hierdoor lijk ik ook een stuk jonger.

 

Ik ben nu 21 en ik ben er al zolang mee bezig dat ik besloten heb dat het dit jaar klaar moet zijn. Ik heb er geen zin meer in om me altijd maar zo onzeker te voelen. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn studie en het leek me daarom een goed moment om in de zomervakantie mijn borsten te laten vergroten. Zo krijg ik niet teveel vragen van mijn omgeving (ik wil liever niet dat het al te veel op valt).

Binnenkort zal ik het ook mijn ouders gaan vertellen. Daar zie ik nu nog erg tegenop aangezien mijn ouders best streng kunnen zijn. 

 

Ik heb me aangemeld omdat ik het fijn vind jullie ervaringen te lezen. Zo heb ik een beetje een idee wat mij te wachten staat. Als alles wat concreter is lijkt het me ook erg leuk om jullie op de hoogte te houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom op het forum!

 

Ik weet niet of je al een idee hebt of een lichte voorkeur van arts?

Via de zoekbalk rechts bovenaan kun je veel informatie vinden over plastisch chirugen, de ingreeep, foto's, etc.

 

Ik heb mijn ouders nog helemaal niet verteld dat ik nu ook echt concrete plannen heb. Mijn moeder heeft een borstverkleining gedaan, dus die begrijpt mij niet echt en heeft juist zoiets van ben blij dat ze niet zo groot zijn nu zitten ze ook nooit in de weg en je hebt toch push up bh's, maarja dat is toch niet hetzelfde..

 

Succes in ieder geval, komt vast wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 Bedankt voor je reactie!

Ik heb al het een en ander onderzocht en ik denk dat ik het bij Velthuis kliniek wil laten doen, over de arts ben ik nog niet uit. 

 

Het moet voor jou vast extra lastig zijn om je moeder te overtuigen in die situatie.. Hoe concreet zijn jouw plannen nu? Heb je al een consult gehad en/of operatie datum staan?

 

Jij ook heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week dinsdag een consult bij Laura Moojen-Zaal van Velthuis kliniek gehad, maar heb haar van mijn lijstje geschrapt. Een prima gesprek denk ik, maar heb toch het idee dat we niet op 1 lijn liggen en mijn gevoel bij haar is toch wat minder dan ik van te voren had gedacht.

 

2 februari nog een consult bij Frans Straten van kliniek Heyendael. Maar ik wil graag op de spier omdat mijn huid dik genoeg is. Nu doet hij (bijna) geen borstvergrotingen op de spier dus ik wach thet consult wel even af. Daarna misschien nog naar Nio of van der Weij. Demeyere scheen voor mij ook een goede te zijn, maar Gent is wel erg ver rijden..

 

Ik weet nog niet of ik mijn ouders ga vertellen dat ik er nu wel heel concreet mee bezig ben. Schoonouders weten wel wat meer, maar schoonmoeder heeft verkleining gedaan doordat ze ongelijke borsten had gekregen door een punctie ivm mogelijke borstkanker. Tegen haar hebben ze blijkbaar gezegd dat borstvergroting veel pijnlijker en zwaarder is. Iedere keer dat ik haar nu zie moet ze me daar aan herinneren en vertellen dat ik het toch echt niet moet gaan doen, want dan moeten haar jongens voor het huishouden opdraaien die 6 weken....

 

Denk dat ik het bij mijn vriend, collega/vriendin en het forum laat :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar..

heb altijd een volle D cub gehad, maar door leeftijd(40) , zwaartekracht, 2 kids en borstvoeding zijn ze behoorlijk leeg geraakt .

mijn moeder heeft juist erg kleine borsten dus begrijpt ergens wel dat ik er iets aan wil laten doen. Maar vind timing verkeerd omdat mijn jongste dochter nog klein (3,5 jaar) is en ik hierdoor afhankelijk ben van hulp. Mijn oudste is al 9 dus aardig zelfstandig .

nog langer wachten wil ik niet, ben 40 en wil er nog wel plezier van hebben.. 

nu kan ik te minste nog genieten van een festival in een zomers topje haha...

Op de dag van de operatie gaat mijn dochter naar de opvang, maar de dag erna is er geen plek helaas, maar merk dat ik nu ook beetje te trots ben om mijn ouders te vragen om op te passen. Uit boosheid / irritatie zei ze dat ze wilde oppassen als ik moet werken maar niet voor zoiets wat niet medisch noodzakelijk is . 

mijn vriend waarmee ik samenwoon is niet de vader van mijn kids maar gaat me zeker helpen.

hij steunt me om dit te kunnen doen.

Wilde het eerst iedereen openlijk vertellen en van niemands mening iets aantrekken ( moest op mijn werk wel omdat ik 6 weken vrij heb genomen ivm moeten tillen als verpleegkundige )

maar mijn moeder vind het belachelijk als mijn dochter van 9 het weet.

Ben volwassen maar toch zet zo'n opmerking van mijn ma me aan t denken .. grrr...

En moet zeggen dat ik eigenlijk ook niet wil dat mijn ex het straks weet... maar wat zeg ik dan? Mag niet autorijden enz ., gelukkig gaat ze zelf op de fiets naar school. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@plank Oh ik zie je berichtje nu pas :blush:

Mijn vriend steunt me hierin en een collegaatje ook dus dat is heel fijn! 

 

Van concrete plannen heb ik nog niemand verder verteld alleen een vriendinnetje en die snapt me wel.

Schoonzusje wil dat misschien ook maar die wil eerst kinderen en wil dan liever wachten. Dus ik heb op zich wel supporters en ik denk dat de rest wel bijdraait. En anders maar niet, ze zijn het dan toch niet omdat ik niet veel groter dan met maximiser wil. Dus alleen bloot valt het dan op.

 

Toch is het fijner als iedereen meteen positief is, maar ik snap het wel hoor van mijn moeder en schoonmoeder. Die hebben het 'geluk' gehad met grote borsten dus die weten ook niet hoe het voor mij is. En mijn moeder heeft een borstverkleining laten doen na de komst van mij en mijn broertje omdat zij veel rugklachten heeft. Ik zou alleen toch geen F willen want daar ben ik dan toch te smal/klein voor en wil het wel 'natuurlijk' houden :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 maakt niet uit hoor!

 

Je doet het in eerste instantie natuurlijk ook voor jezelf! Het zou zonde zijn om het niet te doen door meningen van anderen en daarom niet lekker in je vel te zitten.

Als het eenmaal achter de rug is en je familie ziet hoe natuurlijk het resultaat is en hoe blij jij er mee bent lijkt het me niet dat ze er nog negatief over zullen zijn.

En aan andere mensen ben je natuurlijk geen verklaring verschuldigd.

 

Ik heb het inmiddels aan mijn ouders verteld, het was zooo eng! Maar verrassend genoeg reageerden ze heel positief, ze gingen zelfs gelijk informatie op zoeken dus dat was heel fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa inderdaad vind ik ook. Misschien is het ook wel de ontwetendheid of de verhalen van vroeger waardoor ze er waarschijnlijk niet om staan te springen. Ik zou het heel fijn vinden als mijn (schoon)ouders, partners en vriendinnen mij steunen. De rest interesseert me eigenlijk niet zoveel. 

 

Ik denk inderdaad ook wel dat wanneer zij zien dat jij lekkerder in je vel zit na een bv dat ze wel echt blij zullen zijn. Het is immers het fijnste als iemand gewoon gelukkig is met zichzelf. 

 

Ooh wat fijn dat je ouders zo goed reageren! Stiekem denk ik dat de mijne het wel prima vinden, lijkt me alleen zo raar om te vertellen dat je het ook echt gaat doen. Nu heb ik alleen eens gezegd dat ik dat wel zou willen dat ze te klein zijn en ik die super push up bh's niet leuk vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lijkt bij je ouders wellicht gevoelig als je iets stiekem doet. Daar zou ik dan ook niet voor kiezen, maar de rest gaat het ook gewoon niks aan :P 

Ja weet ik eigenlijk niet, ik heb het er sinsdien niet meer over. Geen zin om over te praten omdat ik toch nog twijfel en er niet over beginnen is makkelijker :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi meiden!

 

Ik ben onlangs op consult geweest waar ik twee soorten protheses te passen kreeg. De kleinste vond ik meteen al groot en toen ik de grotere te passen kreeg dacht ik dat dat te veel zou zijn in verhouding met de rest van mijn lichaam.

Ik besloot daarop voor een tussenmaat te kiezen (280 cc anatomisch) waar geen pasprothese van was.

Op dat moment was ik heel zeker van m'n zaak maar hoe meer ik op het forum kijk hoe onzekerder ik word..

 

Ik ben zelf 1,67m, weeg 55 kg en heb nu een b70. Ik wil graag natuurlijke borsten maar ik wil zeker niet dat ze dadelijk alsnog aan de kleine kant zijn. Zijn er meiden op het forum die zelf 280cc hebben laten plaatsen? 

 

Hieronder nog wat foto's van mijn passessie met een kleinere en een grotere maat. Links is de kleinste en rechts de grootste.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twijfelt kan je het beste voor de grotere maat kiezen. De meeste dames hier op het forum die de keuze hadden en voor de kleinere kozen hadden achteraf toch een beetje spijt. Ik zie zelf ook amper verschil op de fotos Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou lekker voor de grootste kiezen, het valt namelijk meestal kleiner uit dan je eigenlijk had gedacht. Heb 2 vriendinnen die het 2 en 3 keer hebben laten doen omdat het toch tegen viel. Ik heb afgelopen maandag 600cc er in laten zetten. Supererg over getwijfeld omdat het best veel is maar ben er hartstikke blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik zou ook de grotere kiezen als ik jou was. Het went ontzettend snel en ik vind de grotere maat ook heel goed bij je passen. 

En anatomisch is sowieso al meer natuurlijk dan rond dus je gaat evht een natuurlijk resultaat krijgen! 

Bij het passen voelt het ook groter/onnatuurlijk dan als je straks echt je borsten in je bh voelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plank ik zelf vind het niet te groot hoor. Het oogt heel natuurlijk. Bij mezelf vond ik het bij de passessie groter ogen dan nu ze erin zitten. Maar je krijgt op deze manier wel een beetje een idee. Als je twijfelt is het goed om nog een keer te gaan passen.  Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ... ik snap je twijfels .. ben 1.67 en weeg 53 kilo

heb 1 okt 300 cc dp laten zetten .. in m'n kleding zie je geen verschil met een push up maar zonder kleding zijn ze goed ... heb zelf wel lang het gevoel gehad dat ik ze te groot vond maar dat zat tussen m'n oren ... ik ben er nu erg blij mee en ik had ze niet kleiner gewild ... ze worden na een aantal weken kleiner ( vocht en zwelling ) 

succes met je keuze 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op een c maar het ziet er kleiner uit.. in m'n kleding zie je niks geen verschil .. maar ik wilde eigenlijk nog kleiner maar de chirurg vond dat geen goed idee ... hij wilde er 350 cc in doen .. ik niet ! Ik wilde eigenlijk 275cc maar hij zei dat ik daar spijt van krijg omdat bij dp er 50 cc wegvalt onder de spier ... nu ben ik er blij mee .. niet opvallend en niet te groot .. maar in het begin vond ik ze heel groot maar nu niet meer ( wennen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.