Ga naar inhoud

MissV : 9 januari 2017 : Dr. Vertriest : Maria Middelares : Gent


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

in de aanloop naar mijn operatie heb ik al een en ander meegelezen als gast, maar nu na mijn operatie beslist om toch ook een account aan te maken. Ik lig hier op de bank, blij, maar toch met wat vragen en onzekerheden. Misschien vind ik hier wat antwoorden?

Ik ben 32 jaar, mama van 2 jongens, partner van een man die het niet gewend is om het huishouden te runnen, maar die nu toch wel heel erg zijn best doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Na jaren van twijfeI was het maandag eindelijk zover. Na mijn zwangerschappen was ik echt niet meer gelukkig met mijn borsten. De inhoud was zeker ok, het volume en uitzicht niet. Alles bij elkaar in een voorgevormde bh kon het er nog mee door... maar he, ik ben 32! Mijn moeder (62) heeft een stevigere voorgevel dan ikzelf... Dezelfde maat, mooiere vorm, daarvoor gingen we! Er werd geopteerd voor een borstlift met prothesen (Mentor)

 

Vrijdag werd ik opgebeld dat ik me maandag om 14.30 mocht aanmelden in het ziekenhuis. Maandagmorgen heel de tijd druk in de weer geweest om de zenuwen te temmen, wat behoorlijk lukte. Nog een douche genomen en gedacht "dit is de laatste keer dat ik deze borsten was... ". 

 

Bij aanmelding in het ziekenhuis bleek dat mijn operatie pas gepland stond om 16.30. De moed zakte in mijn schoenen! Dit zou een dagopname worden... dat leek me nu vrij onwaarschijnlijk. Ik had graag mijn partner bij me gehad na de operatie. We hadden wel oppas voor de jongens voorzien, maar uiteraard niet voor de hele nacht. Ik kon niet anders dan me er in schikken... het moest dan maar.


In afwachting van de ingreep mochten we in een cosy wachtzaal plaatsnemen. Om de tijd te doden speelden we nog wat spelletjes Backgammon op de telefoon. En dan stond daar plots de verpleegkundige met de boodschap dat het "zover" was. Opgewonden, nerveus, blij, beetje bang... nam ik afscheid van mijn partner. 

 

Ik werd meegenomen naar de kleedkamer door een student en mocht daar mijn spulletjes achterlaten. Een veel te grote badjas, nog grotere pantoffels en een operatiehemdje lagen voor me klaar. Ik werd begeleid naar het volgende wachtplaatsje. 

 

Sneller dan verwacht stond dr. Vertriest plots voor me. Ik werd voorgesteld aan de operatieverpleegkundige en er moesten nog wat foto's genomen worden. Vervolgens werd er een heus kunstwerk op mijn borsten getekend. Daarna werd ik meegenomen door de anesthesist en dan ging het heel snel. Infuus erin, grapjes maken, op tafel en "we gaan goed voor je zorgen, tot straks". Ik was heel nerveus voor de narcose door een nare eerdere ervaring. Niets dan lof voor deze mensen! 

 

Ik werd wakker rond 22u. Even mijn tong rond in mijn mond, opzoek naar een tube... Gelukkig! Hij was weg. Ik voelde me wel heel misselijk en moest braken. Door die tube had ik wel een heel nare chemische smaak achterin mijn mond. De verpleegkundige vroeg of ik pijn had. Dat viel heel goed mee, mijn bovenarmen wilden wel niet meewerken.
Ik kreeg mijn telefoon terug, maar kon er niet veel mee. Een heel kort telefoontje naar mijn lief en weer slapen.

 

Rond 1u werd ik naar mijn kamer gebracht en was ergens wel 'blij' dat ik de nacht kon blijven. Optimale pijnstilling via het infuus, perfect volgens het boekje. Wat een luxe. Ik zou het zelf niet beter gekund hebben.

 

Om 7u ging het licht aan... BAM! een 'ietwat' nerveuze verpleegkundige meldde me dat dr. Vertriest zo mijn redons zou komen verwijderen. Ik ben een schrikkepuit... ook dat zorgde weer voor hartkloppingen. Niet nodig bleek achteraf. De arts deelde nog mee dat alles naar wens was verlopen en dat ik over twee weken bij hem verwacht werd.

 

De eerste wasbeurt was een heel avontuur van auw en oe en ai, maar eigenlijk valt het allemaal heel goed mee. Het is eerder van niet durven en angst dat het misschien weleens pijn zou kunnen doen.

 

Na mijn ontbijt, kwam de bh-dame en daarna mocht ik naar huis. 

 

Vandaag ben ik dag drie post-op en ik voel me goed (die niesbui van daarnet niet meegerekend). Gisteren was een offday: kotsmisselijk. Vandaag gaat het beter. De thuisverpleging is ook al langsgeweest en de wondheling verloopt naar wens.

Slapen op mijn rug is moeilijk (pijnlijk, ik ben een zij-slaper). De relax-zetel biedt hier wel uitkomst.

 

Het enige waar ik me vragen bij stel is de zwelling. Van oksel tot oksel staat alles gezwollen. Ik heb kokosnoten gevraagd, geen watermeloenen... op dit moment voelt het zo en das geen leuke gedachte. Ik heb er wel vertrouwen in dat het helemaal goed komt... maar toch schrok ik gisteren even toen ik door de papierwinkel ging. De gebruikte prothesen zijn 245 cc. Dat is bijna 1/4 meer dan we initieel hadden besproken. Hij zal er wel een reden voor gehad hebben zeker? Hoop ik. Ik heb morgen de nieuwjaarsreceptie van mijn werk. No way dat ik mijn jurkje dicht ga krijgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ervaringen krijg je te verwerken he! Het is iig achter de rug en volgens mij goed gegaan. Gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Hoop dat je dik tevreden bent. Denk dat het nog wel even kan duren voordat je het uiteindelijke resultaat ziet. Hoop voor je dat de zwelling snel minder wordt. Sterkte met herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen. Voel pas als pijn als ik iets doe wat niet slim is. Wil echt al teveel. Doe fanatiek aan fitness dus kan gewoon niet stilzitten. Best lastig met een kleine van 1,5 jaar oud. Maar ik weet nu al dat ik die 6 weken niet ga redden met niks doen. Wandelen en fietsen kan vast veel eerder toch :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dat wel, ik heb mezelf beloofd vandaag rustig aan te doen al is het ook niet altijd mijn fout als ik mezelf ietwat forceer. Zelfs als ik een wat zwaardere deur (koelkast, auto, winkel) moet openen heb ik iets 'raars'. Mijn borsten worden dan harder en ik heb het gevoel dat er dan zich vocht opstapelt aan de zijkant richting oksel... als ik dan even rust neem wordt het weer normaal. Bij schakelen in de auto heb ik het ook, dus dat doe ik maar even niet zolang het niet echt hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!!

Gefeliciteerd met je nieuwe Boobs! De zwelliing zal zeker nog afnemen, het is wel belangrijk dat je voldoende rust neemt en niet teveel doet met armen. Ik mocht de eerste 4 weken niet autorijden, je armen niet boven je hoofd heffen en de eerste weken ook niet tillen. Je wilt tenslotte ook dat het niet alleen snel maar ook mooi geneest.

Heel veel beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiaLa De zwelling neemt inderdaad af. Al heb ik het idee dat er een nieuw stuk van het genezingsproces in gang gezet is. De spierpijnen zijn zo goed als weg, ik heb eerder een prikkelend gevoel nu. Het voelt nu ook alsof de prothesen als zuignappen op mijn lichaam zitten. :D Ik kan het moeilijk anders omschrijven.

Autorijden doe ik voorlopig niet meer, donderdag kon ik niet anders omdat de kids van school gehaald moesten worden en ik had niemand die het voor mij kon doen. Tillen doe ik niet en ik beweeg met momenten rond als een kip zodat ik mijn armen niet boven mijn hoofd moet doen (met omkleden enzo).

Mijn partner is wel erg lief en bezorgd. Ik vind het wat lastig om hem om hulp te vragen, terwijl hij dat met veel liefde doet. Dankjewel voor je bezorgdheid.

 

Vandaag een rustige dag. Mijn zusje komt langs en brengt een ovenschotel mee. En taart. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin ervaarde ik we flinke druk op de borst, vooral als ik ging liggen. Ook dat gaat voorbij. Laat jezelf maar gewoon vertroetelen, geef je over. Je zult zien als je loslaat kom het het ook allemaal goed. Het is zo vrouwe eigen om de touwtjes niet te kunnen loslaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds woensdagavond, donderdag gaat het stukken beter. Ze voelen ook al een beetje meer 'eigen'. Zometeen de eerste na controle en dan gaan de pleisters er af. Ik ben reuzebenieuwd naar het anker... spannend. Ik hoop dat hij tevreden is over de huidige stand van zaken. Zei ik al dat ik het spannend vind? ... wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mmmaaike De controle is goed verlopen. Het was wel een heel gedoe om er te geraken; files, wegomlegging. Ik was enkele minuten te laat maar hij kon er wel om lachen toen ik luid hijgend kwam binnen stormen.

 

Volgens hem verloopt alles volgens plan. De wondes staan mooi, op een klein lekkend plekje na op de T-splitsing van het anker. Ik schrok wel toen ik dat anker zag. De tepel is mooi en zie ik helemaal goed komen, ook onder mijn borst ziet het er goed uit, maar die verticale lijn... Hoe fijntjes het ook gehecht is... ik had het nog niet eerder in zijn geheel gezien. Komt helemaal goed volgens hem, maar ik was er gisteravond wel een beetje verdrietig om. De zwelling is goed afgenomen, ze krijgen stilaan vorm. De harde blauwe plek links komt zoals gedacht van de liposuctie en is perfect normaal. Het blauwe zal snel verdwijnen, de hardheid zal wat meer tijd nodig hebben. Ik heb niets om over te klagen en toch knaagt er iets.

 

Het is niet dat ik ze niet mooi vind, maar ik voel me nu heel onzeker. De vorm is nu al mooier dan ik ooit gehad heb, ze zitten waar ze horen te zitten, mijn tepels zijn ook veel mooier dan voordien. Die man kan toveren, en toch ... misschien lagen mijn verwachtingen verkeerd betreft het genezingsproces van dat litteken. Je weet het wel, maar hoopt toch stiekem dat het veel minder zichtbaar is.

 

Over 4 weken opnieuw controle. Ik hoop ondertussen te wennen aan dit nieuwe stukje van mezelf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog geen 2 weken geleden meis. Zoiets heeft tijd nodig. Littekens moeten helen borsten nog gaan vormen. Kan wel 2 jaar duren voordat de littekens compleet tot rust en zacht zijn geworden. Je moet gewoon ook nog wennen hoe ze eruit zien. Nu kijk je nog met een andere bril naar je borsten. Heel kritisch en alles moete kloppen zeg maar terwijl van nature een borst nooit perfect is toch. Geen 2 tepels zijn nooit precies hetzelfde of even groot. Straks weet je niet beter en zijn ze onderdeel van je. Mijn vriend vindt het ook nog zo gek. Hij zegt het is ineens of ik naar de borsten van een vreemde kijk. Niet gek he na bijna 14 jaar dan is het ineens helemaal anders voor hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mmmaaike Thx voor de reminder. Had ik even nodig. ;) Ik ben gisteren ook veel te druk geweest. Nu wat rust inplannen dus. Hoe verloopt het verder bij jou? Heb je nog pijn? Voelen jou borsten nog hard aan? (Zo'n beetje als bij borstvoeding, mocht je daar ervaring mee hebben. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt. Littekens horen nu eenmaal bij. We zijn er nu ook helemaal op gefocust, straks wordt alles weer normaler en dan zul je zien is het ineens minder rood of minder stug. Over een poosje mag je aan de gang met littekencrème. Ik ben vandaag voor het eerst naar de sauna geweest en natuurlijk was ik mij bewust van mijn littekens. (de mijne is aan een kant echt niet mooi) maar ik heb me heerlijk kunnen ontspannen en vond mijn borsten toch echt het mooist van allemaal :)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiaLa ik ga zo meteen om de siliconen pleisters. Ik heb gisteravond nog naar foto's zitten kijken hier. Foto's van lifts, niet van de vergrotingen want die zien er instant mooi uit. Ik geloof dat ik me daar teveel op gefixeerd heb. Dat heeft me wel wat rust gegeven; ze zien er normaal uit, ik zit op schema en over een week ziet het er weer helemaal anders uit.

 

Sinds ik de beslissing had gemaakt, was ik in de sauna ook stiekem alle borsten aan het evalueren. Fijn dat jij toch lekker de mooiste borsten had ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissV Hier gaat het heel goed. Vanmorgen weer begonnen met werken (kantoorbaan). Weer voor het eerst op de fiets ook. Ging gelukkig ook goed. Borsten zijn nog wel wat hard, maar kan er al prima in knijpen zeg maar. Weet niet of het zachter wordt of hoort te worden. Ze zijn al een stuk meer gaan "hangen" zeg maar. De borstplooi is bijna niet meer zichtbaar nu wat natuurlijk de bedoeling is. Zal zo even een foto uploaden van 2 weken PO. Nog 1 week geduld, ga zondag de pleisters eraf halen en daarna heerlijk onder de douche. Ben echt zo benieuwd hoe alles eruit ziet. Heb wel gevoeld dat bij linkerborst aan de buitenkant het litteken echt voelt als een harde kabel. Weet niet of dat echt nog zacht gaat worden. Hoop van wel natuurlijk, voelt echt heel raar. 

 

@LiaLa Ohh wat heerlijk meid! En geweldig dat je nog zo tevreden bent. Ik ben ook een sauna liefhebber en had het er toevallig nog over met de PC toen hij aan het aftekenen was voor de operatie. Hij zei ik moet altijd het ontwerp een beetje aanpassen aan de borst. Dus ik zei er zijn ook zoveel verschillende borsten. Ben er nu best op gefocused natuurlijk dus in de sauna kijk je toch om je heen van wie heeft er een mooi stel. En moet eerlijk bekennen dat ik bijna nooit denk. Nou geef mij die maar dan. Ja dat is vaak wel zo, maar ik ga er wat moois van maken hoor. Mijn eerste sauna date staat al voor 18 maart! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei MissV:

@LiaLa ik ga zo meteen om de siliconen pleisters. Ik heb gisteravond nog naar foto's zitten kijken hier. Foto's van lifts, niet van de vergrotingen want die zien er instant mooi uit. Ik geloof dat ik me daar teveel op gefixeerd heb. Dat heeft me wel wat rust gegeven; ze zien er normaal uit, ik zit op schema en over een week ziet het er weer helemaal anders uit.

 

Sinds ik de beslissing had gemaakt, was ik in de sauna ook stiekem alle borsten aan het evalueren. Fijn dat jij toch lekker de mooiste borsten had ;)

Wat ik begrepen heb is dat littekens gewoon rust nodig hebben maar dat ook massage ze losser maakt. Op you tube zie je daar filmpjes van hoe je het best kunt masseren. Fijn dat je inmiddels bent gerust gesteld. Ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt over de littekens. Al was het wel even schrikken toe ik zag dat ik een gat kreeg. Zal mijn album wel openzetten voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei mmmaaike:

@MissV Hier gaat het heel goed. Vanmorgen weer begonnen met werken (kantoorbaan). Weer voor het eerst op de fiets ook. Ging gelukkig ook goed. Borsten zijn nog wel wat hard, maar kan er al prima in knijpen zeg maar. Weet niet of het zachter wordt of hoort te worden. Ze zijn al een stuk meer gaan "hangen" zeg maar. De borstplooi is bijna niet meer zichtbaar nu wat natuurlijk de bedoeling is. Zal zo even een foto uploaden van 2 weken PO. Nog 1 week geduld, ga zondag de pleisters eraf halen en daarna heerlijk onder de douche. Ben echt zo benieuwd hoe alles eruit ziet. Heb wel gevoeld dat bij linkerborst aan de buitenkant het litteken echt voelt als een harde kabel. Weet niet of dat echt nog zacht gaat worden. Hoop van wel natuurlijk, voelt echt heel raar. 

 

@LiaLa Ohh wat heerlijk meid! En geweldig dat je nog zo tevreden bent. Ik ben ook een sauna liefhebber en had het er toevallig nog over met de PC toen hij aan het aftekenen was voor de operatie. Hij zei ik moet altijd het ontwerp een beetje aanpassen aan de borst. Dus ik zei er zijn ook zoveel verschillende borsten. Ben er nu best op gefocused natuurlijk dus in de sauna kijk je toch om je heen van wie heeft er een mooi stel. En moet eerlijk bekennen dat ik bijna nooit denk. Nou geef mij die maar dan. Ja dat is vaak wel zo, maar ik ga er wat moois van maken hoor. Mijn eerste sauna date staat al voor 18 maart! 

Ze zullen nog wel zachter worden, die van mij zijn inmiddels een stuk zachter. Maar goed, weet niet hoe dat zit met proteses. Die harde kabel heb ik ook gehad. Een verdikte rand langs je wond. Die is inmiddels weer weg. Ik voel nog wel dat het litteken diep gaat op sommige plekken. Nu alleen nog mijn buik nog wat platter zien te krijgen zodat het match bij de gelifte borsten ;) vanochtend al wezen hardlopen en over een half uurtje begint de groepsles BBB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2017 om 20:18 zei mmmaaike:

Ohh dat klinkt goed. Zal wel tijd nodig hebben. Mijn keizersnee voelde eerst ook heel dik aan en is nu helemaal plat en zacht. Maar lieverd ik heb geen protheses :P @LiaLa 

 

Oeps :66: sorry :4: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei LiaLa:

 

Oeps :66: sorry :4: 

Ik ben degene met de neptieten :lol: ...

 

Rust, ja ik heb veel aan dat zinnetje gedacht de afgelopen dagen. Ik ben maandag namelijk ook herstart met werken en het was vrij hectisch (ik werk met kinderen). De ouders zullen vast gedacht hebben "wat een sloom mens". Ik heb mijn uiterste best gedaan om het rustig te houden. Ik heb geen enkel kind opgepakt, zo min mogelijk gewicht op mijn armen. Gisteren heb ik mezelf wel 1 keer heel erg pijn gedaan, ik probeerde iets aan te reiken.... niet meer doen dus. 

 

Lukt het bij jou met werken @mmmaaike? Fietsen! Ik moet er niet aan denken. Nee... dat gaat nog niet lukken. Of ben ik te bang? Hoeveel druk mag er op armen en borstspieren? Je zit sowieso toch wat voorovergebogen?

 

@LiaLa Ik vind niet onmiddellijk terug wanneer jij je operatie gehad hebt? Hoe was de BBB trouwens?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei MissV:

Ik ben degene met de neptieten :lol: ...

 

Rust, ja ik heb veel aan dat zinnetje gedacht de afgelopen dagen. Ik ben maandag namelijk ook herstart met werken en het was vrij hectisch (ik werk met kinderen). De ouders zullen vast gedacht hebben "wat een sloom mens". Ik heb mijn uiterste best gedaan om het rustig te houden. Ik heb geen enkel kind opgepakt, zo min mogelijk gewicht op mijn armen. Gisteren heb ik mezelf wel 1 keer heel erg pijn gedaan, ik probeerde iets aan te reiken.... niet meer doen dus. 

 

Lukt het bij jou met werken @mmmaaike? Fietsen! Ik moet er niet aan denken. Nee... dat gaat nog niet lukken. Of ben ik te bang? Hoeveel druk mag er op armen en borstspieren? Je zit sowieso toch wat voorovergebogen?

 

@LiaLa Ik vind niet onmiddellijk terug wanneer jij je operatie gehad hebt? Hoe was de BBB trouwens?

 

 

Zo jij bent snel weer aan het werk! En ja, voor je het weet pak je toch iets op wat te zwaar is. Ik ben 4 oktober geopereerd, heb wel een langere hersteltijd nodig gehad vanwege een complicatie in de 4e week. De hechtingen loste niet op maar werkte zich naar buiten met het gevolg dat ik met een open wond kwam te zitten.

Je vind mijn verslag hier http://www.borstenforum.com/topic/17414-liala-4-oktober-2016-dr-bauland-sanavisie 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zittend beroep, ben secretaresse dus dat is easy. Kan gewoon vanaf dat ik thuis ben rechtop lopen en zitten. Scheelt denk ik enorm dat er bij mij geen borstspieren betrokken zijn. Fietsen gaat goed, maandag even onwennig en voorzichtig maar het ging vandaag al stuk sneller. Geen drempels nemen ;)

 

Lijkt mij wel pittig met die kids. Die willen vaak juist opgepakt worden. Kan nog steeds niet echt makkelijk mij opdrukken met zitten met mijn armen dan voel ik wel wat. Kan al wel makkelijk boven mijn hoofd reiken om iets uit de kast te pakken en haar wassen gaat ook. Maar heb op werk zo'n schuif archiefkast en die de deuren verschuiven moet echt nog met beleid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mmmaaike Wat fijn voor je dat het allemaal zo vlotjes lijkt te lopen. Ik denk dat je gelijk hebt met die spieren.

 

@LiaLa Dankjewel voor de link, ik heb me even bijgelezen. Jij hebt er ook een heel traject opzitten... Ik zou er ook heel verdrietig van worden mocht mij dat overkomen. Sterke vrouw ben jij. Overweeg je zo'n litteken revisie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.