Ga naar inhoud

MissV : 9 januari 2017 : Dr. Vertriest : Maria Middelares : Gent


Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei MissV:

@mmmaaike Wat fijn voor je dat het allemaal zo vlotjes lijkt te lopen. Ik denk dat je gelijk hebt met die spieren.

 

@LiaLa Dankjewel voor de link, ik heb me even bijgelezen. Jij hebt er ook een heel traject opzitten... Ik zou er ook heel verdrietig van worden mocht mij dat overkomen. Sterke vrouw ben jij. Overweeg je zo'n litteken revisie? 

 

Weet ik nog niet, ik wacht eerst rustig af hoe het eruit komt te zien. Wil er minstens een jaar overheen laten gaan. Heb vanochtend weer 2 stukjes hechting weggehaald.  Dr Bauland zei dat ik altijd nog terug mocht komen. Als ik terug kijk ben je het snel weer vergeten, net zoiets als een bevalling :4::4: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

@LiaLa Jeetje dat er nog steeds hechtingen naar buiten komen :( Ongelofelijk zeg. Ziet het er verder wel rustig uit?

 

Hier zijn mijn boobs helemaal aan het vervellen heel vreemd. Ze worden wel zachter al. Zondag eindelijk die rot pleisters eraf. Het jeukt als een gek. Denk dat ze er best af kunnen. Bij 1 borstplooi heeft het al half los gelaten en ziet er netjes dicht uit. Heb voor de zekerheid wat zwaluwstaartjes gehaald mocht ik straks wat spanning voelen ergens. Net mezelf verwend met een nieuw lingerie setje. Er was sale 50% bij Marlies Dekkers. Kon het niet laten, maar ook daar 75D jippie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mmmaaike heb je het over siliconenpleisters? Ik vroeg me al af hoe lang deze mogen blijven zitten, wanneer je ze moet vervangen. Nu haal ik ze er iedere keer af om te douchen... maar ik merk dat dat geen goed idee is. Ik heb vandaag een nieuw wondje veroorzaakt door ze eraf te halen. Nu heb ik twee lekkende plaatsjes. 1 op de T en 1 aan een tepel. Die moet ik sowieso anders verzorgen...

 

Ik vervel trouwens ook. Eigenlijk schilfert mijn hele lijf zowat. Heel onaangenaam. 

 

Jaloers op dat setje! Ik durf nog niet, ik heb nog wat zwelling van de lipo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 weken geleden nieuwe hechtpleisters gehad. Deze zitten dus bijna 2 weken en kan ik mee douchen. Zie foto's in mijn album. Ik ga ze er morgen af halen en dan hoeft er niks meer op. 

 

Siliconen pleister weet ik niet precies hoe dat het beste werkt. Misschien werkt het beter als je ze onder de douche eraf haalt. Je kan ook eens kijken naar scarban. Die haal je er onder de douche af en laat je even drogen en doe je daarna er vervolgens weer op. Op youtube heb je filmpjes hoe je het moet knippen op maat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2017 om 22:06 zei mmmaaike:

@LiaLa Jeetje dat er nog steeds hechtingen naar buiten komen :( Ongelofelijk zeg. Ziet het er verder wel rustig uit?

 

Hier zijn mijn boobs helemaal aan het vervellen heel vreemd. Ze worden wel zachter al. Zondag eindelijk die rot pleisters eraf. Het jeukt als een gek. Denk dat ze er best af kunnen. Bij 1 borstplooi heeft het al half los gelaten en ziet er netjes dicht uit. Heb voor de zekerheid wat zwaluwstaartjes gehaald mocht ik straks wat spanning voelen ergens. Net mezelf verwend met een nieuw lingerie setje. Er was sale 50% bij Marlies Dekkers. Kon het niet laten, maar ook daar 75D jippie. 

 

Mooi 75D daar wordt je blij van he!! Het is maar een friemeltje hechtdraad hoor. En ik geloof niet ongewoon, onlangs heeft iemand anders hier die zelfs een half jaar voor mij is geopereerd ook nog hechtdraad gevonden. De andere borst doet gewoon wat ie moet doen. Geen hechtdraad gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei MissV:

@mmmaaike heb je het over siliconenpleisters? Ik vroeg me al af hoe lang deze mogen blijven zitten, wanneer je ze moet vervangen. Nu haal ik ze er iedere keer af om te douchen... maar ik merk dat dat geen goed idee is. Ik heb vandaag een nieuw wondje veroorzaakt door ze eraf te halen. Nu heb ik twee lekkende plaatsjes. 1 op de T en 1 aan een tepel. Die moet ik sowieso anders verzorgen...

 

Ik vervel trouwens ook. Eigenlijk schilfert mijn hele lijf zowat. Heel onaangenaam. 

 

Jaloers op dat setje! Ik durf nog niet, ik heb nog wat zwelling van de lipo.

Zolang ik pleisters had, dat waren de eerste 16 dagen heb ik gewoon met de hechtpleisters gedoucht. Daarna wel te maken gehad met heel veel gaas....de doosjes waren niet aan te slepen. Vet gaasje dubbel gevouwen ertussen dan plakt het niet. Of als het toch nog vast zit losweken. Het is zonde de boel open te trekken. Silliconenpleisters mag je volgens mij pas gebruiken als het dicht zit maar goed dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei LiaLa:

Silliconenpleisters mag je volgens mij pas gebruiken als het dicht zit maar goed dat weet ik niet zeker.

Klopt. Op het open stukje zit een mepitel one en melolin. Dr. Vertriest had flaminal hydro voorgesteld, ik heb het geprobeerd, maar ik vind het niks. Ik heb wel enige kennis van wondzorg en ik weet vrijwel zeker dat dit beter is en heb ik er meer controle over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook weer zo raar dat elke arts weer wat anders voorstelt als het gaat om nazorg. Neem aan dat er genoeg studies naar zijn toch?1?! Ik ben gisteren in ieder geval gestart met 3x daagse Alhydran smeren. Verder doe ik er niks op. Het trekt gelukkig snel in ook. Begrijp wel dat iedereen anders reageert op littekens. Volgens de arts genees is rustig en is alles mooi droog dus hij zei dat siliconen behandelingen absoluut niet nodig was. Daar moet ik dan maar op vertrouwen. Na mijn keizersnee heb ik niks aan advies meegekregen en heb maar gewoon wat bij de apotheek gehaald en kwam toen uit op een siliconen gel. Hoefde dat ook maar 1 x per dag te gebruiken dus wel heel praktisch. Zou dus echt niet weten of het echt wat uitgemaakt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De siliconen tape zou als een soort drukverband functioneren en de nodige vochtigheidsgraad vasthouden om het litteken mooi te laten helen.

 

Ben ik blij mee, ik ben niet zo'n consequente smeer. (Tijdens mijn zwangerschappen wel en het heeft niets geholpen.) Ik smeer wel nivea nu (de blauwe pot), maar niet op het litteken. Eucerin zou ook heel goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb net mijn 'oude' bh's toch nog maar eens gepast. Mijn borsten waren weer wat meer gezwollen de laatste week, dus ik dacht dat ze allemaal verloren waren.  Ik heb de indruk dat dat zijslapen toch niet zo ideaal is. Vannacht op mijn rug geslapen en de zwelling is weer wat afgenomen. Het goede nieuws is dat er toch nog enkele lijken te passen. Nog leuker is dat mijn 3 favoriete exemplaren erbij zitten. 

De pasvorm lijkt juist, maar ze zitten absoluut nog niet lekker. Het gekke is dat links het best aansluit, maar het minst goed aanvoelt. Die zit nog wat hoger en heeft toch nog behoorlijk wat zwelling aan de zijkant.

 

Over een weekje pas ik opnieuw, dan ben ik 6 weken post-op. Wellicht ga ik dan ook eens mijn voorlopig nieuwe maat laten opmeten in de winkel. Volgens de tabellen zit ik op 75 c, maar dat lijkt me niet echt meer te kloppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat inkapselen heeft denk ik wat tijd nodig. Misschien dat het daarom nog af en toe wat opzwelt. Bij mij is alle zwelling nu weg, maar ook hier zitten de sportbh's nog steeds niet lekker. Moet er ook nog niet aan denken om over te stappen op beugelbh's.

 

Wel fijn dat je toch nog wat oude bh's kunt behouden! Wat is de verwachting dat je een beetje kan uitgaan van de juiste vorm? Mijn PC zijn zelfs al dat mijn borsten de komende maanden nog wat kunnen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei mmmaaike:

Dat inkapselen heeft denk ik wat tijd nodig. Misschien dat het daarom nog af en toe wat opzwelt. Bij mij is alle zwelling nu weg, maar ook hier zitten de sportbh's nog steeds niet lekker. Moet er ook nog niet aan denken om over te stappen op beugelbh's.

 

Wel fijn dat je toch nog wat oude bh's kunt behouden! Wat is de verwachting dat je een beetje kan uitgaan van de juiste vorm? Mijn PC zijn zelfs al dat mijn borsten de komende maanden nog wat kunnen veranderen.

Ik had een C, soms D. Mijn vraag was om de maat te behouden. Ik wilde zeker niet groter gaan. Het lijkt erop dat dat gelukt is. Misschien is rechts op dit moment zelfs ietsje kleiner, maar dat is zo moeilijk te beoordelen. Ik doe mijn bh's meestal in het 3e haakje, ik heb ze nu gepast op het eerste omdat ik niet strakker durfde. Mijn gewicht is zeker stabiel gebleven, dus verdikt ben ik niet, maar het zat niet lekker... daardoor weet ik zeker dat er nog behoorlijk wat zwelling zit. 

Zijn verwachting? Ik geloof dat hij zei dat ze het eerste half jaar nog van vorm kunnen veranderen. Ik ben nu al blij hoor, al heb ik niks borstplooi. Ik hoop wel dat ze nog een ietsje zakken, dan is dat onderste litteken weg, want die vind ik tot nu toe echt lelijk! Ze zijn donker paars en verheven, maar ik was daar ook behoorlijk toegetakeld. Wat kan je dan verwachten?

 

Vrijdag heb ik mijn 6 weken controle (enkele dagen te vroeg). Ik hoop dat ik nog steeds op schema zit. Ik geloof het wel. Ik kijk er ZO naar uit om weer te mogen zwemmen! Ik ben wel niet verdikt, maar zes weken kamerplant zijn maakt mijn lijf er niet strakker op. Mijn buik- en armspieren zitten er nog, maar ze hebben dringend een update nodig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie maat toch! Ik wilde ook absoluut niet groter. Valt niet mee he niks kunnen doen. Baal echt dat het sporten op mijn oude niveau niet gaat. Sinds zondag middag heb ik natuurlijk weer een wondje in mijn borstplooi dus heb het sporten op maandag avond maar even overgeslagen. Wilde vanavond weer gaan maar de wond is nog steeds niet dicht en leek zelfs weer iets ontstoken en ben daarnaast ook nog eens mega verkouden geworden. Zag ook een ander plekje op een naad waar wat vocht uit kwam vanmorgen. Arts maandag gesproken en hij zei dat de hechtingen gemaakt zijn van soort eiwitten en dat deze soms toch naar buiten worden afgevoerd door het lichaam. Dat zou er ook uitzien als wondvocht zei hij. Dus maar even aankijken hoe ik mij vanmiddag voel maar denk dat het niet slim is om te gaan sporten. Denk dat het een hete douche wordt en vroeg mijn bed in. 

 

Jij doet normaal dus veel aan zwemmen? Hoop dat de arts vrijdag dik tevreden is en je het zwembad in mag. Ik heb 18 maart een sauna dag gepland dus hoop dat mijn boobies dan volledig hersteld zijn. Kijk er nu al naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden van de maat hoor, maar ik zou het fijn vinden mochten ze beiden toch plus minus even groot worden en op dezelfde hoogte hangen, zitten, staan zeg maar.

 

Ik was enkele maanden voor de operatie herstart met zwemmen na jaren van de gym, naar hardlopen en weer terug . Hardlopen bezorgde me blessures en de gym ligt me niet... ik verveel me zo snel daar.
Ik zwom 2-3 keer per week. Mijn borst- en armspieren waren mooi getraind. Ik geloof dat ik ook daardoor zoveel/zolang last gehad heb van die trekkende pijn. Ik krijg mijn armen nog steeds niet in de lucht en ik mocht al na twee weken.

Ik hoop heel echt snel terug het water in te kunnen. Tenzij het slecht zou zijn voor de littekens. Dan ga ik echt wat anders moeten verzinnen: buik, benen, armen... daar ben je wel even mee in de weer. Het mooie aan zwemmen is dat je bijna alle spiergroepen tegelijkertijd traint en het rustig op kan bouwen door de drijfkracht. Ik geef toe, ik ben lui en drie kwartier intensief zwemmen in fris water klinkt aantrekkelijker dan twee uur zweten in de gymzaal. :)

Ik geloof dat mijn 'lek' morgen of overmorgen helemaal dicht zal zijn. 

Mocht jij al beginnen sporten dan? Ik moest wachten tot zes weken, maar misschien net omwille van het zwemmen/water. Ik heb vandaag wat foto's genomen. Ik ga eens uitvogelen hoe ik dat kan plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissV Ik ben zo rustig je verhaal aan het mee lezen. Mijn topic staat bij de borstvergroting maar ik heb een borstvergroting gehad samen met een lift. Als je interesse hebt om het te lezen mag dat altijd ;). Ik 1 februari geopereerd en 2 februari ook nog eens vanwege complicaties. Ik heb foto`s geplaatst. Het gaat steeds beter en ziet er ook steeds mooier uit. Volgende week maak ik nieuwe foto`s, zodra ik de pleisters weer ga verschonen. Ik vond mijn tepel er van de week wat apart eruit zien. Net of die niet op elke plek gehecht was. Maar dat kan natuurlijk ook de genezing zijn. Mijn pc was van de week tevreden en moet over 4 weken weer terug.

Ik slik nog steeds pijnstillers maar nu nog maar 2x per dag in plaats van de hele dag door. Ik ben mijn dagelijkse dingen een beetje aan het oppakken en heb daar wel wat moeite mee. Ik doe alles in delen, maar weer een beetje meer bewegen is toch wel prettig. Mijn borsten zijn nog niet echt gelijk, een wat ronder dan de ander. Ik hoop dat dat ook nog mooi gaat weg trekken anders heb ik het zelfde probleem als voor de operatie alleen dan andersom. 

Ik zal je toevoegen bij mijn foto`s dan kan je ze bekijken als je dat zou willen. 

 

Liefs Deborah. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DeborahX lees gerust mee meid. Ik ga straks even de tijd nemen om jouw verhaal te lezen.

Neem gewoon nog rustig die pijnstillers... als jij daardoor comfortabeler bent, zal dat je genezing zeker ten goede komen. Ik neem nog af en toe iets, maar er zit geen regelmaat meer in.

 

Ik geloof ook dat we qua vorm ons lichaam de tijd moeten geven en vertrouwen hebben in de arts die we zo zorgvuldig hebben uitgezocht. Ik ben heel benieuwd wat de mijne straks te vertellen heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met een heel vreemd gevoel vertrokken bij dr. Vertriest. Ik vertelde hem mijn bevindingen over de zwelling, grootte, hoogte verschil van mijn tepels, ... Hij reageerde een beetje bezorgd bij het horen van mijn verhaal, of er toch geen ontsteking was? 

 

Dus uitkleden, goed kijken, stilte en vervolgens zei hij dat ik toch wel zeer kritisch was en dat kwam een beetje hard aan. Ik ben heel kritisch ik weet dat van mezelf, maar ik zie heel duidelijk een verschil in grootte. Ik voel het ook. Ik ben op zich heel blij met het resultaat en ook overtuigd dat het helemaal goed komt.

 

Volgens hem staan de littekens heel mooi. Zijn ze vrij gelijk en heb ik wel nog wat verharding van de lipo. De prothesen moeten nog een klein beetje indalen. Het hoogteverschil, is volgens hem ook te wijten aan mijn lichaamshouding. Ik sta niet helemaal recht. Ik kan hem daarin volgen, ik heb een whiplash trauma hoogste graad IV gehad. Helemaal verdwijnen doet dat nooit. 

Ik heb het gevoel dat ik hem ongewild negatief bekritiseerd heb, of dat hij dat zo aanvoelde? Dat is alleszins nooit mijn bedoeling geweest, maar daardoor ben ik ook wel al mijn vragen vergeten stellen. Ik voel me er niet helemaal ok bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MissV Vervelend dat je daar met een rot gevoel weg bent gegaan. Doe eerst even alles goed op een rijtje voor je zelf zetten. Wacht de genezing even af. Verschil in grote schijnt regelmatig voor te komen, zoals ik hier lees. En is in de natuur ook normaal. Je kan altijd nog een afspraak maken en het er nog eens goed over hebben. Gewoon duidelijk uitleggen hoe je jullie laatste gesprek hebt ervaren. Hij zal het dan vast niet hebben over dat jij hem negatief hebt bekritiseerd! Je mag je mening hebben en ook geven. Als hij jou te kritisch vind dan heeft hij voor dat hij met zijn werk begon jou een verkeerd beeld voor gehouden. Praat er met hem over. 

 

Ik slikte 2 dagen geen pijnstilling. Gisteren was ik wat moet lichamelijk en daardoor ook wat zeurende pijn. Toch maar een pijnstiller genomen en lekker gaan slapen. Ik denk dat het verder ook een kwestie is van geduld en genezing. Beide borsten veranderen nog met de dag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-2-2017 om 20:29 zei MissV:

Ik ben heel tevreden van de maat hoor, maar ik zou het fijn vinden mochten ze beiden toch plus minus even groot worden en op dezelfde hoogte hangen, zitten, staan zeg maar.

 

Ik was enkele maanden voor de operatie herstart met zwemmen na jaren van de gym, naar hardlopen en weer terug . Hardlopen bezorgde me blessures en de gym ligt me niet... ik verveel me zo snel daar.
Ik zwom 2-3 keer per week. Mijn borst- en armspieren waren mooi getraind. Ik geloof dat ik ook daardoor zoveel/zolang last gehad heb van die trekkende pijn. Ik krijg mijn armen nog steeds niet in de lucht en ik mocht al na twee weken.

Ik hoop heel echt snel terug het water in te kunnen. Tenzij het slecht zou zijn voor de littekens. Dan ga ik echt wat anders moeten verzinnen: buik, benen, armen... daar ben je wel even mee in de weer. Het mooie aan zwemmen is dat je bijna alle spiergroepen tegelijkertijd traint en het rustig op kan bouwen door de drijfkracht. Ik geef toe, ik ben lui en drie kwartier intensief zwemmen in fris water klinkt aantrekkelijker dan twee uur zweten in de gymzaal. :)

Ik geloof dat mijn 'lek' morgen of overmorgen helemaal dicht zal zijn. 

Mocht jij al beginnen sporten dan? Ik moest wachten tot zes weken, maar misschien net omwille van het zwemmen/water. Ik heb vandaag wat foto's genomen. Ik ga eens uitvogelen hoe ik dat kan plaatsen.

 

Ja water is toch een risico kwa infecties. Ik ben nu 6 wk po maar zit ook nog steeds met een paar kleine gaatjes dus nog steeds maar even niet in bad of sauna. Ik mocht van de arts na 2 weken voorzichtig benen en buik gaan doen. Maar heb natuurlijk geen protheses. Ik heb een week extra gewacht maar de eerste week viel mij nog vies tegen en nu nog kan ik maar 25% van mijn oefeningen. Nog regelmatig begin ik aan iets en dan denk ik na een aantal herhalingen nee dit gaat hem toch nog even niet worden. Probeerde zaterdag heel even of rennen al een optie was maar ook dat werd hem nog niet. Crosstrainer ook nog steeds zonder armen. Ik luister gewoon goed naar mijn lichaam. Kan op zich al best wat kracht hebben op de borst maar niet te lang. Hopelijk kan je snel het water weer in! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag zou ik gaan zwemmen, maar de verkoudheid waar ik al twee weken tegen aan het vechten was, had de strijd gewonnen. Hoesten, niezen, koorts en er kwamen veel zakdoekjes aan te pas. Ondanks alle ellende toch maar de fiets (hometrainer) op.

Zondag voelde ik me nog steeds heel slecht, dus nog maar een da schuiven. Maandag nog niet top, maar ik kon het zo blijven uitstellen. Vol goede moed naar het zwembad: gesloten wegens technisch defect! Grrrrrr! Mijn armen hebben dringend wat krachttraining nodig. Ik heb thuis wat gewichtjes geprobeerd, maar dat was geen succes.

 

Fiets, squats, buikspieroefeningen. Beetje yoga. Bleigh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, weet je wat? Ik ben heel blij met mijn nieuwe vriendinnen...sinds vrijdag lijken ze ook weer verandert. Ze lijken nu bijna even groot, hoog, links nog een ietsje minder soepel en ik lijk een borstplooi te hebben (kleintje dan). Gek hoe snel dat verandert... misschien was het vrijdag ook al anders dan ik in mijn hoofd had (en vandaar die reactie van de pc?). 

Ik probeer deze week nog nieuwe foto's te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh mooi, denk dat als je maand verder bent ze alweer heel anders zijn. Ben benieuwd naar de foto's. 

 

Bij mij leken ze in het begin wel scheel :lol: Keken allebei naar buiten. Komt ook door de manier van liften. De arts heeft het borstweefsel met een kwart/half omhoog gedraaid. Nu ze een stuk zachter zijn zie ik de borstplooi niet meer vanaf de voorkant en heb ik weer een mooi decolleté met een bh aan. In het begin moest ik ze dan echt naar elkaar duwen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij moeten de prothesen nog wat indalen, maar ze nemen hun tijd. Komt goed, ik vind het nu al prima. Het valt me wel op dat de blauwe plekken weer wat zichtbaarder zijn; blauw, geel, paars, groen. Kies maar een kleur en ik heb ze ergens wel. Ik heb de foto's aan mijn album toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je borsten met 6 weken al heel mooi van vorm. Begrijp dat ze nog iets moeten zakken zodat je niet meer van je borstplooi ziet. Denk dat het best nog wel even kan duren. Littekens zien er behalve die ene plek zeer rustig en netjes uit. Je hebt een vrij lichte huid dus ze vallen wat sneller op. Maar over een jaar zijn al die lijnen netjes wit.

 

Hier heb ik woensdag avond besloten geen betadine meer te smeren en alleen nog maar droge steriele gaasje er tussen te doen. Kreeg het idee dat de plekjes niet meer echt ontstoken waren en de betadine de boel erg zacht hield. Dat heeft geholpen want alles is nu zo goed als dicht. Mocht het toch weer openspringen doordat het gaat onsteken dan zie ik het dan wel weer. Maandag op controle. Ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.