Ga naar inhoud

Wat en hoe met kids eerste dagen na bv?


Beevee

Aanbevolen berichten

Ben heel benieuwd naar de reacties van moeders hier....

 

kan me zelf niet voorstellen om nog voor twee kids te moeten zorgen in die toestand. Heb toch wel 3 dagen plat gelegen. Zat weinig beweging in. Mn vriend moest me helpen aankleden hihi. :DIk zou ze sowieso de eerste twee dagen laten logeren. Na vier dagen kon ik zelf wel weer aardig uit de voeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de eerste dagen kun je helemaal niks. Daarna kun je met aanpassingen je oudste wel verzorgen maar die jongste egt niet. In en uit bed tillen is not done. 6weken niet. Ik had vergelijkbare situatie. M'n oudste is 1 hele week bij oma geweest overdag. M'n jongste 6 weken lang overdag. M'n man deed daarnaast al het til werk ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

 

Op 12-1-2017 om 23:17 zei Beevee:

Bedankt voor de reacties :-)

 

oudste is dan 3 jaar, jongste 1.5 jaar...

 

ga het toch nie uitstellen hoor :-)

kijk er naar uit, ben alleen wat bezorgd voor de eerste dagen en reacties van de familie 

Ik heb via mijn topic ook op jouw vraag gereageerd, maar wil nog wel wat toevoegen.

 

Mijn operatie was dual plane. Ik heb overdag helemaal niet in bed gelegen, want ik merkte dat ik het fijner vond om op een rechte stoel te zitten met een dikke kussen in mijn rug. Lekker tv kijken op de laptop aan de keukentafel. Liggen in bed vond ik overdag echt niet prettig. Alleen s avonds werd ik moe en toen vond ik het wel fijn om vroeger te slapen. 

 

Advies hierboven is heel goed. Je hebt echt hulp van je partner nodig. Je beweegt als namelijk als een mummy door je huis. Dag 3 kon ik al de kleinere dingen. Dus thee maken, eigen broodje smeren, zelf naar de wc gaan. Een tip is: alles op gelijke hoogte zetten zodat je niet hoeft te strekken of bukken.  Mijn kinderen waren 3 dagen weg en dat was precies de tijd die ik nodig had om meer mobiel te zijn.

 

Een van jouw kinderen is dus 1,5. Optillen kan je echt niet. Jouw kinderen helemaal zelf aankleden wordt moeilijk. Beter dat je man in de buurt is, die t overneemt als t niet lukt.

 

Koken en de was ophangen doet mijn man.  Op mijn knieën kan ik de was in de wasmachine doen (maar ik buik niet hoor, heeeel klein beetje) maar eruit halen doe ik niet. Ben 5 dagen po dus wil niks forceren. Mijn man haalt s avonds de was eruit en hangt het op! 

 

Maar goed iedereen herstelt op zijn eigen manier. De een is sneller dan de ander. Je voelt al heel snel wat je aankan en wat je niet aankan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi.

 

Zorg er voor dat je hulp heb sowieso de eerste week. 

 

Mijn oudste is 5 die kan alles zelf mijn jongste is 1,5. Mijn parter heeft dus alles moeten doen kon het zelf nog niet. 

Sinds gister kan ik hem zelf wel aankleden luier nog niet. Dmv een trapje klimt hij zelf in en uit bed erg handig heb dit van te voren geoefend met hem. Tot volgende week dinsdag heb ik nog hulp in huis (parter en moeder) en ben ik niet alleen met de kids. 

 

Ben nu 6 dagen po en is bij mij achter de spier geplaatst. 

 

Zoals daroe zegt ieder geneest anders. 

 

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow.. mijn kinderen zijn deze week ook bij de opvang. Dus eigenlijk heb ik dan deze week tijd voor mezelf om te herstellen en s avonds is mijn man er weer.  Dus idd 1ste week moet je even e.e.a regelen, 

familie, vrienden, oppas, opvang etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb me voorgenomen om de kids zeker twee nachten elders te laten slapen, oudste gaat naar school en opvang, jongste naar onthaalmoeder

mijn man werkt gewoon, heb net verteld dat ik hoop dat hij wat meer thuis zal zijn dan, want hij is echt workaholic

 

ben twee weken thuis en breng de kinderen wel naar de opvang en school, maar 's avonds...

weet het niet, soms denk ik dat het wel zal gaan, andere momenten twijfel ik echt of ik wel ga laten doorgaan allemaal

maar als ik dan denk om het af te blazen, schieten de tranen in mijn ogen, omdat dit iets is wat ik echt wil...

 

mijn ouders weten niet dat ik dit ga laten doen, zijn ouders ook niet, een van hen ga ik sowieso moeten inlichten voor de eerste dagen opvang te hebben, mijn zus en broer weten het wel, maar die hebben zelf een gezin en kunnen moeilijk hier komen zitten eh.

bestond er zo maar een dienst die je kan inschakelen om bij je thuis te komen helpen hiervoor

net zoals bij een bevalling, dan kan je kraamhulp vragen, maar bij een bv niet zeker :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Beevee:

Ja heb me voorgenomen om de kids zeker twee nachten elders te laten slapen, oudste gaat naar school en opvang, jongste naar onthaalmoeder

mijn man werkt gewoon, heb net verteld dat ik hoop dat hij wat meer thuis zal zijn dan, want hij is echt workaholic

 

ben twee weken thuis en breng de kinderen wel naar de opvang en school, maar 's avonds...

weet het niet, soms denk ik dat het wel zal gaan, andere momenten twijfel ik echt of ik wel ga laten doorgaan allemaal

maar als ik dan denk om het af te blazen, schieten de tranen in mijn ogen, omdat dit iets is wat ik echt wil...

 

mijn ouders weten niet dat ik dit ga laten doen, zijn ouders ook niet, een van hen ga ik sowieso moeten inlichten voor de eerste dagen opvang te hebben, mijn zus en broer weten het wel, maar die hebben zelf een gezin en kunnen moeilijk hier komen zitten eh.

bestond er zo maar een dienst die je kan inschakelen om bij je thuis te komen helpen hiervoor

net zoals bij een bevalling, dan kan je kraamhulp vragen, maar bij een bv niet zeker :-)

Hey allemaal

 

hier ook dat probleem. Ik ga eind februari onder het mes. We hebben twee kindjes eentje van acht die meer dan haar plan kan trekken maar ook een kleintje van negen maanden dan. Mijn man is zeker de eerste week thuis en eventueel nog langer ook. We kunnen ook altijd op de hulp van de grootouders rekenen maar heb hen wel niet verteld waarom ik juist concreet onder het mes ga. Ik weet dat dit niet echt fair is naar hun maar ik hou dit liever tussen mijn man en mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beevee dat is waar maar ik moet het hen nog vertellen maar we zijn een beetje een excuus aan het bedenken. We gaan waarschijnlijk niet zeggen dat ik onder het mes moet maar dat er iets in mijn rug is geschoten ofzo. Maar we willen het echt wel onder ons houden want we vrezen dat de familie het niet echt gaat verstaan. Iedereen is daar nogal goed voorzien en snappen niet dat je daar zo onzeker van kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een dochtertje van 2. Mijn operatie staat gepland 27-02 :)

Ze gaat de eerste 4 dagen uit logeren en hoop dan het ergst achter de rug te hebben. Voor de overige 2 weken  gaat ze 3 dagen naar opvang (normaal werk ik 3 dagen) en de overige 2 dagen zal mn partner thuis zijn. 

Na 3 weken zelf weer aan het werk en hoop dan weer veel zelf te kunnen gezien partner veel weg is voor werk en ook vaak niet thuis overnacht.. 

 

Dat met het trapje oefenen zelf in en uit bed klimmen herken ik haha, zijn we ook mee begonnen en ze vindt het hartstikke leuk. Heb ook een opstapje gekocht voor in de autostoel, daarmee moeten we nog aan de oefen. spannend. Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

 

Ik ben gisteren geopereerd en heb een zoontje van bijna 3 en n dochter van 1,5. De eerste 2 weken heb ik geregeld dat er altijd iemand thuis is voor de konderen.  Mijn zoontje heeft vandaag bij me op bed gezeten en die snapt wel dat ie voorzicht moet zijn na t zien van heb verband. Mijn dochtertje wil alleen maar knuffelen als ze me ziet. Ze hangt altijd heel erg aan mij. Vanmiddag zag ze me voor t eerst weer na de operatie, hebben haar echt op afstand moeten houden.  Dit vind ik wel heel lastig, ook omdat ik aan haar zie dat ze het niet begrijpt. 

 

Ik zal je op de hoogte houden over t verloop van t herstel icm twee kleintjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2017 om 21:20 zei Eef.n:

Hoi, 

 

Ik ben gisteren geopereerd en heb een zoontje van bijna 3 en n dochter van 1,5. De eerste 2 weken heb ik geregeld dat er altijd iemand thuis is voor de konderen.  Mijn zoontje heeft vandaag bij me op bed gezeten en die snapt wel dat ie voorzicht moet zijn na t zien van heb verband. Mijn dochtertje wil alleen maar knuffelen als ze me ziet. Ze hangt altijd heel erg aan mij. Vanmiddag zag ze me voor t eerst weer na de operatie, hebben haar echt op afstand moeten houden.  Dit vind ik wel heel lastig, ook omdat ik aan haar zie dat ze het niet begrijpt. 

 

Ik zal je op de hoogte houden over t verloop van t herstel icm twee kleintjes. 

Hoi!

hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Beevee:

Hoi!

hoe gaat het nu met je?

@Beevee Hoi! Op dit moment gaat t alweer een stuk beter! 

 

Vanaf ongeveer dag 5 merkte ik dat ik me beter kon bewegen en minder pijn had. Toen ben ik ook steeds me naar beneden gegaan om wat te spelen met de kids. Maar ik kan en mag ze ook echt niet optillen. 

 

Heb jij al iets gepland qua intake gesprek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant om te lezen, dit vraag ik me namelijk ook af. Ik heb 2 kinderen (4 en bijna 2,5). Komende week heb ik een intakegesprek. Ik twijfel of misschien nog in het voorjaar of na de zomer als de jongste nog net wat zelfstandiger is (hoewel hij nu ook al veel zelf kan).

Dagen alleen met de kinderen gaat dus nog niet lukken de eerste week als ik dat zo lees. Wanneer lukte jullie dat goed?

En wanneer fietsten jullie weer (met kinderen)? Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo meiden, 

ik ga augustus onder het mes. M'n partner is 2 weken thuis. Wel heeft hij dan de zorg voor 4 kids (!) en mij :blink:. Mijn jongste zal  september 2 worden. Mijn pc zei dat je na twee weken wel voorzichtig aan mag tillen maar lees hier 6 weken niet :31:

hoe doen jullie dat/ hoe hebben jullie dat gedaan met tillen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net hetzelfde. De eerste 2 weken is mijn man thuis en zal hij voor alles zorgen. Daarna komt mijn moeder wat helpen hier. Ik heb ook 4 kids. De oudste is 15, en zal me ook helpen (superlief) de jongste is tegen dan 9 maandjes oud. Mij zeiden ze dat ik de jongste mag oppakken maar zo dicht mogelijk mijn armen tegen me houden, zeker niet te veel gewicht van onder naar boven 'sleuren'.

 

maar ik weet nu al veel hulp te krijgen van mijn mannen hier. Zal ze daarna dan ook dubbel en dik belonen voor hun liefdadigheidswerk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kind van 2 en een kind van 4. Operatie: 400 CC achter de spier + liposuctie aan de heupen.

In de ochtend was de operatie en waren de kinderen naar de opvang. S'avonds heb ik ze gewoon lekker in bed gestopt. Ik voelde me wel beroerd, dus liet de rest aan mn partner over. De 2 dagen daarna deed ik gewoon wat ik pijnloos kon: knuffelen, beetje aankleden, broodjes maken etc etc. Maar zwaardere dingen niet. De derde dag voelde ik me niet meer beroerd en de vierde dag deed ik weer alles: naar school rijden, etc etc. De kinderen optillen is het enige wat ik 6 weken strikt niet doe. Ik vond het zeer meevallen allemaal !! Heb in totaal 3 dagen paracetamol geslikt en na 1,5 week weer aan het werk (kantoorbaan).

XX Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Anne de Lange:

Ik schijn mazzel te hebben gehad hoor als je mijn verhaal vergelijkt met anderen. Ga gewoon uit van het ergste (dat deed ik ook), dan heb je kans dat het meevalt! 

Ging werken ook goed na 1,5 E week?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.