Ga naar inhoud

Help! Ontsteking


Anna1982Marie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie
20 minuten geleden zei Anna1982Marie:

Hoi allemaal, ik kom net thuis van mijn 1e controle waarbij de hechtingen  ( de knoopjes ) verwijderd zouden worden. De eerste wond onder pleister zag er goed uit, maar onder de 2e blijkt de wond ontstoken te zijn! Ik ben hier flink van geschrokken 

Oef ja meis dat kan ik me voorstellen dat je daarvan schrikt, maar had je daar dan niet veel meer last van van die kant ?

En nu, ik neem aan dat je een antibiotica kuur hebt meegekregen? als dat zo is, over het algemeen werkt dat heel snel, en zul je ook heel snel verbetering moeten gaan merken, meestal binnen 48 uur, als je pijn hebt mag je gewoon de pijnstillers nemen, en hou je temperatuur even goed in de gaten, dit is heel belangrijk.

Ik denk ook dat je vanuit de kliniek verdere instructies hebt meegekregen voor de wondbehandeling.

Nou meis, probeer rustig te blijven, niet gaan doemdenken ,want meestal is een ontsteking heel goed te behandelen, zonder verdere enge gevolgen.

Wanneer heb je weer een extra controle?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ik heb nu idd antibiotica en moet over 3 dagen contact opnemen of het aanslaat 

Zo niet dan moet het gespoeld worden, en ze zei in ergste geval prothese eruit! Ik had qua hechting iets meer trekkendgevoel aan die kant maar verder op luchtje na geen ontsteking verwacht ik begon paar dagen geleden iets te ruiken maar dacht dat dat kwam doordat het niet goed luchten kon. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd echt maar even goed in de gaten houden, en soms weet je het inderdaad niet, als je niet echt veel extra pijn hebt ervaren, en dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat het iets ruikt doordat het afgesloten zit onder de pleister,.

Maar dit is zeker een behoorlijke tegenvaller, en ik hoop echt dat de ab goed aan gaat slaan.

Ik neem aan dat je nu ook een aantal keren per dag de gazen moet gaan verschonen?

Ga nog niet uit van het ergste, want ik heb ook vaak genoeg gezien dat een ontsteking tijdens een ab kuur echt hersteld is.

Beterschap en sterkte meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me nu wel af hoe dit kan gebeuren en lees op Google horrorverhalen over verschillende bacteriën en dat het implantaat verwijderd moet worden enzo 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zit idd een fikse ontsteking, hoe het gebeurt is meestal niet te zeggen maar het klopt idd dat het over het algemeen een bacterie is, en dan meestal een stafylokok. deze is gevoelig voor een aantal ab soorten,  meestal word er dan een breed spectrum ab gegeven.

Ja soms is het dat als de ab niet aanslaat, en spoelen geen optie meer is, dat de prothese verwijderd word voor 3 of 6 maanden, maar probeer even niet op de zaken vooruit te lopen, het is lastig, maar het kan ook echt met ab goed gaan komen.

Moet je het zelf spoelen onder de douche, welke instructies heb je allemaal gekregen?

Maar wat ik eerder zei, echt even goed 3 keer per dag je temperatuur op gaan nemen, mocht die ineens stijgen, dan aan de bel hangen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Anna1982Marie:

Ik kreeg alleen mee onder douche spoelen en ik heb vette gaasjes gehaald 

Verder antibiotica amoxicilline

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede instructie, spoelen onder de douche ( liefst 2 keer per dag)  kun je het beste beginnen met de douche ver weg, dan steeds dichter bij dat je de hele wond goed spoelt,en dit herhaal je een aantal keer. daarna dep je het droog met een gaasje, en dan kun je inderdaad een steriel gaas erover heen doen, en die verschoon je 2 tot 3 keer per dag, of vaker als je ziet dat het gaas heel erg verzadigd is,  probeer niet met je handen in de buurt te komen van de wond, en steeds je handen goed te wassen.

Amoxilline is inderdaad een heel breed spectrum ab, en die zou echt binnen 48 uur aan moeten slaan.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2016 om 13:25 zei Desert-Rose:

Dat is een goede instructie, spoelen onder de douche ( liefst 2 keer per dag)  kun je het beste beginnen met de douche ver weg, dan steeds dichter bij dat je de hele wond goed spoelt,en dit herhaal je een aantal keer. daarna dep je het droog met een gaasje, en dan kun je inderdaad een steriel gaas erover heen doen, en die verschoon je 2 tot 3 keer per dag, of vaker als je ziet dat het gaas heel erg verzadigd is,  probeer niet met je handen in de buurt te komen van de wond, en steeds je handen goed te wassen.

Amoxilline is inderdaad een heel breed spectrum ab, en die zou echt binnen 48 uur aan moeten slaan.

xx

Dankjewel xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan meis, probeer ook echt even goed je rust te nemen, want je lichaam moet nu nog harder werken, en alle energie gaat nu naar de wond herstel.

Probeer goed eiwit rijke voeding tot je te nemen, dit is ook weer goed, en daarbij helpt het drinken van  brandnetelthee en verse gember thee om te zuiveren, en met dit is het, baat het niet, schaadt het niet.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Nonky:

Hey, hoe gaat t? Is de kuur aangeslagen? 

Xx

Hoi 

Nog niet echt vrees ik , heb op zich nog goede hoop want zie geen zwelling, geen abnormale pijn, ( ben pas 16 dagen  po dus voel nog steken editie) 

Geen vlek erop en geenkoorts maar de wond lijkt soms wat roze te worden maar droogt iets in 

Zie nieuwe foto

Gisteren ndouchen zag er wel heel rood en ontstoken uit nu wat rustiger

Ben hier op forum jullie verhalen aan het lezen dat sterkt me want weet dan dat ik niet de enige ben maar het valt me zwaar dit had ik niet verwacht 

Ik hoop echt dat het bij mij alleen om de wond gaat. Ik neem morgen contact op met kliniek en dan gaan zij beoordelen of ik met spoed door arts gezien moet worden en evt gespoeld of dat we tot het weekend kunnen wachten en ik mijn eigen arts zie 

Vraagje: met spoelen maken ze alleen de hechting open? Prothese blijft vooralsnog zitten?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anna1982Marie

He meis, 

Het ziet er inderdaad al iets minder vurig uit,komt nog wel behoorlijk wat troep uit,maar lijkt wel minder te worden, als ik het met de foto van een paar dagen geleden vergelijk. En de troep kan er maar uit zijn meid, dus het lijkt er wel op dat de ab zijn werk aan het doen is, en nu hopen dat het helemaal de goede kant op blijft gaan.  En geen koorts is altijd een goed teken,ik neem ook aan dat je ab hebt voor 5 of 7 dagen?Goed blijven spoelen,en verschonen, is het enige wat je nu nog even kunt blijven doen.

Mochten ze besluiten te gaan spoelen,ligt het er geheel aan hoe diep de ontsteking is, zit het meer in het gebied van de hechting,en is het nog oppervlakkig, dan wil het ook nog wel eens gebeuren dat ze via een kleine opening de wond spoelen en er dus verder niets gebeurt met de prothese.

Zit het dieper dan gaat over het algemeen de prothese eruit, gaan ze de hele holte spoelen, prothese desinfecteren, en dan plaatsen ze die gelijk terug,maar het ligt er echt helemaal aan hoe diep de ontsteking zit. 

Meestal krijg je ook over het algemeen een verlenging van de ab kuur.

Is er ook een kweek genomen een paar dagen geleden? 

Maar meis,voor nu moeten we nog maar even positief blijven, en hopen dat het allemaal met een sisser afloopt, maar kan me zo goed voorstellen dat dit zo enorme domper is,want dit is iets wat je niet verwacht.

Sterkte meis.en ben heel erg benieuwd hoe het morgen is en wat de kliniek gaat zeggen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ja het is wel heftig als zoiets gebeurd. Maar ik denk dat de ab zeker is aangeslagen anders was het vast erger geworden, je geeft aan dat het minder erg is...En geen koorts is echt wel ok. Ff afwachten maar hoe het verder ontwikkelt.  Ik hoop voor jou de meest positief denkbare versie, dat het gewoon geneest en verder klaar. 

Sterkte en succes voor morgen. Ik duim voor je. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Anna1982Marie:

Hoi 

Nog niet echt vrees ik , heb op zich nog goede hoop want zie geen zwelling, geen abnormale pijn, ( ben pas 16 dagen  po dus voel nog steken editie) 

Geen vlek erop en geenkoorts maar de wond lijkt soms wat roze te worden maar droogt iets in 

Zie nieuwe foto

Gisteren ndouchen zag er wel heel rood en ontstoken uit nu wat rustiger

Ben hier op forum jullie verhalen aan het lezen dat sterkt me want weet dan dat ik niet de enige ben maar het valt me zwaar dit had ik niet verwacht 

Ik hoop echt dat het bij mij alleen om de wond gaat. Ik neem morgen contact op met kliniek en dan gaan zij beoordelen of ik met spoed door arts gezien moet worden en evt gespoeld of dat we tot het weekend kunnen wachten en ik mijn eigen arts zie 

Vraagje: met spoelen maken ze alleen de hechting open? Prothese blijft vooralsnog zitten?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Oef, lees net je verhaal. Wat super klote voor je, ik leef met je mee. Ik hoop echt dat het allemaal goed komt en dat het allemaal meevalt voor je! Moet zeggen dat de 2de foto er al wel veel rustiger uitziet idd, denk aan je! Sterkte. Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie lieve reacties.  Ik ben langs de huisarts gegaan en heb nu antibacteriële zalf gekregen. Zij denkt gelukkig dat het puur de wond is die ontstoken is

 Ik ben wat meer opgelucht en ga straks de kliniek bellen voor een afspraak aankomend weekend met mijn eigen pc dokter Hupkens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-12-2016 om 11:57 zei Anna1982Marie:

Dank voor jullie lieve reacties.  Ik ben langs de huisarts gegaan en heb nu antibacteriële zalf gekregen. Zij denkt gelukkig dat het puur de wond is die ontstoken is

 Ik ben wat meer opgelucht en ga straks de kliniek bellen voor een afspraak aankomend weekend met mijn eigen pc dokter Hupkens 

Oh gelukkig meis, laten we inderdaad hopen dat het puur de wond is,

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Anna1982Marie:

Dank voor jullie lieve reacties.  Ik ben langs de huisarts gegaan en heb nu antibacteriële zalf gekregen. Zij denkt gelukkig dat het puur de wond is die ontstoken is

 Ik ben wat meer opgelucht en ga straks de kliniek bellen voor een afspraak aankomend weekend met mijn eigen pc dokter Hupkens 

Fijn om te horen! Hopelijk denkt Hupkens er hetzelfde over en gaat de zalf zijn werk doen. Sterkte ermee nog Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend m'n Kids naar school gebracht ik deed thuis mijn jas uit en voelde veel nattigheid , grote vlek met wondvocht! Ik heb de kliniek gebeld en idd er is geen arts dus zou ik vanuit lelystad naar Barendrecht moeten voor beoordeling door Diana

Dus ik maar huisarts gebeld ik kon snel komen . Wondvocht is helder en heb nog steeds verder geen infectie verschijnselen 

Door blijven gaan met antibiotica en zalf

Heb net een mail gestuurd met foto's naar dr Hupkens zelf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.