Ga naar inhoud

Stoppen met roken


Gast suffie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast jennifer_whatever

Ja en dan als vervanging een handje snoepjes, chips, drop, enzovoorts! En dan mag je ook nog niet eens sporten ter compensatie haha wat een ellende met dat stoppen, maar we concentreren ons maar op wat belangrijker is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wordt al mijn derde dag! Helljeah! :109:

Hé, echt volhouden he! Ik ben inmiddels meer dan 3 weken gestopt (en ik 'had echt niet genoeg 'wilskracht' hoor, het is echt gek dat het lukt!), maar het voelt zooooooo goed! Toch echt een bevrijding. Tip: alcohol op moeilijke momenten juist vermijden: bij alcohol hoort al gauw een peuk! Neem iets anders en het is minder moeilijk om ervan af te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast jennifer_whatever

Heb sinds de bv ook geen peuk meer aangeraakt en ik heb het echt serieus nog geen moment gemist! Sterker nog: ik moet er echt nog niet aan denken. Zelfs niet toen ik één drankje van mezelf mocht met koninginnedag! Ben benieuwd hoe lang dat zo blijft... was de vorige keer dat ik stopte ook zo, maar na drie maanden snakte ik toen opeens weer intens naar een peuk en ging ik weer de mist in :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

was de vorige keer dat ik stopte ook zo, maar na drie maanden snakte ik toen opeens weer intens naar een peuk en ging ik weer de mist in :(

Ja, dat heb ik ook (meerdere keren) meegemaakt. Soms zelfs na een aantal jaar (!!!) zonder moeite niet te roken, en dan ineens weer op feestjes gaan roken. En op vakantie is het één groot feest, dus..... Tja, je raadt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Ja met vakantie lijkt het me ook het moeilijkst! Op feesten enzo is het nog wel te doen aangezien je toch niet meer binnen mag roken. Ik wilde dat ik gewoon heel af en toe kon roken zonder dat het dan zou escaleren, maar uiteraard is het 'alles of niets' :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat nu te vaak gedaan. Heb mezelf dit keer plechtig beloofd dit keer NIET zo dom te zijn. Ik ga ervoor dit keer; ik ben nu al 6 weken helemaal van het roken af en het gaat supergoed. Dat moet ik uitbuiten! Nooit meer een peuk voor mij!!! :108:

denk ook aan je huid..... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je huid, je tanden, je longen, je conditie, je haar, je witte plafond LOL

Het is overal slecht voor.. De uitvinder hiervan was een lul...

Ben ondertussen nog steeds niet geminderd, het lukt gewoon niet :(

En dan denk ik, ik wacht nog even, nog even, nog even, en dan denk ik opeens, JA DAAAG... en steek ik er weer 1 aan.. :wacko:

Maar respect voor jullie die nog steeds gestopt zijn hoor! :109:

Misschien is het beter om over wat anders te beginnen hahaha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het helemaal! En als het niet lukt, dan lukt het ook gewoon niet. Dan niet eens proberen (te stoppen) denk ik maar; zonde van je energie. Minderen móet gewoon kunnen als je het echt wilt en de juiste maatregelen treft (tenzij je er maar 3 per dag rookt :21: ), maar stoppen lukt gewoon soms niet. Een hel is het. De uitvinder van de sigaret is inderdaad een lul :27::77:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast looontje

Ben bang dat ik nooit een goede reden vind!!! Ik heb altijd gezegd: 'als ik zwanger ben dan stop ik' Zelfs dat is me niet gelukt... Stomme pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep wat ik ben!!! Heb toen wel maar 3 per dag gerookt, maar toch... shame on me... :11::69:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er ook altijd 3 a 4 gerookt,ook voor en na me operaties,

echt triest en graatloos,heb vaak genoeg als een zieltje in een hoek van de kamer zitten brullen,dat ik het niet kan,hoe zielig ben je dan,en zelfs dat hielp ook nog niet eens,als troost stak ik er maar weer eens eentje op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier nog 1!!

Ik kon me er ook maar niet toe zetten om te stoppen met roken voor me bv,wel een heel stuk minder.

Na me operatie heb ik het 6 dagen volgehouden maar nu rook ik weer!

Mijn oma is zondag overleden en toen kon ik me niet meer inhouden..Probeer er wel een paar per dag te roken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast looontje

Nou hier nog 1!!

Ik kon me er ook maar niet toe zetten om te stoppen met roken voor me bv,wel een heel stuk minder.

Na me operatie heb ik het 6 dagen volgehouden maar nu rook ik weer!

Mijn oma is zondag overleden en toen kon ik me niet meer inhouden..Probeer er wel een paar per dag te roken.

Ten eerste gecondoleerd Dees... Das niet nikt he meis! Stekte...

Liefs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste gecondoleerd Dees... Das niet nikt he meis! Stekte...

Liefs...

Dank je..!

Nee,heb ook niet echt kunne rusten meer..veel te druk met alles regelen enzo..!

Dat merk ik wel ben echt heel erg moe!!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dames, peukje dan maar? :152:

:152: :152: LOL!

Nee, ik rook niet meer, maar op dat soort momenten (dat alle rokers even naar buiten gaan) dan ga ik nog gewoon 'gezellig' mee! En dan rook ik gewoon niet, maar onthoud ik mezelf ook niet het 'rookmoment'! Want wij rokers (want eens een roker altijd een roker <_< ) houden nu eenmaal van die 'pauze's'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Boh ja ik ben ook de avond voor de bv (bv was 16-2-11)gestopt tot afgelopen vrijdag, (25-2)paar trekjes genomen, en daarnet een paar trekjes genomen... pfff en nu denk i öh neee das zo slecht voor de wonden etc. Mijn pc vertelde mij dat ook la zou ik maar 1 trekje nemen dat dat al genoeg is en slecht voor de genezing etc AAAH! Zou de prothese zich dan slechter aan je weefsel hechten?? :18:

klees zoooveel ik weet het ook niet meer... :o

Liefs, Angelique

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik denk persoonlijk dat de periode voor een BV niet echt ideaal is om te stoppen met roken! Je moet zien dat je voor je omgeving niet onuitstaanbaar wordt...er gaat al zoveel stress mee gepaard :unsure:

Super voor al diegenen die het wel gelukt is...ik dacht ook dat ik zou moeten stoppen en heb het aan mijn PC gevraagd. Hij zei dat niet roken zowieso veel gezonder is, maar dat het veel slechter kan zijn dat je plots stopt en de dag van de operatie omwille van stress toch terug begint te roken!

Omdat de ingreep relatief klein is en hij een speciale techniek heeft m.b.t. de narcose (lichte vorm) zei hij dat ik niet moest stoppen en heb dat advies dan maar opgevolgd :rolleyes:

De dag van de operatie heb ik wel minder gerookt en 3u voor de operatie niets meer! Erna terug beginnen roken en eigenlijk van niets last gehad! Ik heb geen nabloedingen gehad, ben niet misselijk geweest van de narcose en nu gaat alles nog steeds heel goed!

Ik denk dat ieder best voor zichzelf uitmaakt waar zij zich het best bij voelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.