Ga naar inhoud

Stoppen met roken


Gast suffie

Aanbevolen berichten

Ik heb nog 4 weken te gaan voor mijn operatie en ga vanaf morgen stoppen met roken.... wordt zwaar maar ik weet waar ik het voor doe blijf ik mezelf voorhouden!! Een collega van mij heeft een paar maanden terug een borstlift gehad en was niet gestopt en heeft zo'n ernstige bloedingen gehad dat ze opnieuw geopereerd moest worden.... Dat wil ik dus echt zoveel mogelijk voorkomen! Zou mezelf voor mijn kop slaan als het mij zou gebeuren en ik was blijven roken....

Dus..... nu mijn laatste sigaret maar gaan roken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste Reactie

ik ben 6 mei aan de buurt en wil ook stoppen maar vind het erg moeilijk

heb er wel moeite mee maar wil het ook proberen en anders heel drastisch minderen

gr lieka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te lezen in de complicatiepijler :

Nicotine

Nicotine in elke vorm (sigaret , kauwgon , pleister enz. ...) veroorzaakt vernauwde bloedvaten en verminderd de zuurstoftoevoer aan weefsels . Hierdoor kunnen er niet voldoende voedingstoffen afgeleverd worden voor een adequate heling . Voor alle wonden is het belangrijk dat er een goede zuurstoftoelevering is maar vooral wanneer de huid van onderliggende structuren is gescheiden waardoor er een flap ontstaat . Nicotine gebruik vergroot de kans op afsterving van de flap . Het is verstandig te stoppen met roken meestal 3 weken voor de ingreep .

> dus of die bloeding van je vriendin iets te maken heeft met roken betwijfel ik . Zelf ben ik geen roker maar ik heb wel een algemene indruk dat wanneer er iets is met je gezondheid dat nogal vlug op 'roken' gestoken wordt . Soms vind ik dat maar een gemakkelijk excuus van de medische wereld , dan hoeven ze geen verdere uitleg te geven lijkt het . Alsof een niet-roker geen longkanker kan krijgen bvb ...

Een bloeding krijg je trouwens doordat de chirurg te dicht (of door) een bloedvat gezeten heeft , zo simpel is't .

Hou er rekening mee dat je na een bloeding een verhoogde kans op kapselvorming hebt .

En wat je rookgedrag betreft : succes ! ;)

Heb heel wat rokers in de familie/vrienden en weet dat het dus niet makkelijk zal zijn maar vind het moedig van jou (en alle rooksters hier trouwens) dat je tenminste gaat proberen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Ik rook ook, en word over 6 dagen geopereerd. Ik ben wel aan het minderen maar rook nogsteeds zo'n 10 sigaretten per dag.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik zondag de laatste sigaret rook en dan ga ik het zo lang mogelijk proberen vol te houden niet te roken.

Ik weet ook dat het heel moeilijk gaat worden en dat ik hoogst waarschijnlijk niet helemaal kan stoppen van de hak op de tak. Dus dan maar zo lang mogelijk uitstellen met weer beginnen te roken. Al is het daarna maar 1 sigaret per dag. Ik ga het proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hai meiden,

Echt blij dat er al een topic 'stoppen met roken' is. Ik word 19 mei geopereerd, ben nog steeds niet gestopt maar wel al echt 20 pogingen gedaan ofzo....lukt steeds niet en stel het steeds een 'dagje' uit. Dat dagje wordt uiteindelijk een week, etc. Zo blijf ik bezig. Nu ga ik het vanaf morgen ECHT proberen :rolleyes: Jullie zijn al geopereerd zie ik, alles goed gegaan?? Nog gelukt te stoppen en te blijven stoppen? Ben erg benieuwd!

X Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in principe al 3 weken gestopt, alleen alle 3 de weekenden beetje gerookt, afgelopen vrijdag 2 sigaretten, de week daarvoor wat meer en de zaterdag daarvoor eentje. Dus valt best mee toch? Maar baal wel want wilde eigenlijk gewoon helemaal stoppen!!

Morgen om 12 uur ben ik aan de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hallo,

Als je normaalgesproken 's morgens hoestend wakker wordt van het roken, zorg en dan voor dat je minimaal 2 dagen voor je bv niet rookt!

Dat hoesten kun je echt niet hebben! Ook de dagen erna niet roken.

Ik zelf ben afgelopen dinsdag geopereerd, heb afgelopen zondag nog 2 sigaretten gerookt, en maandag niets meer.

Gister toen ik uit het ziekenhuis kwam 2 hijsjes gehad, maar smaakte niet. Zeker niet omdat je niet goed kon inhaleren ivm die bandage.

VOLHOUDEN STOPPERS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ben nog steeds gestopt! Heb er ook nog niet echt zin in gehad na mijn operatie. Hoe is het met jou ondertussen? Meer dan een week geleden alweer nu... Ik word met de dag trotser!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat goed het wordt steeds beter

en mooier 19 mei controle

rook nog wel heb het maar even aan de kant gelegt voor even mijn tijd komt nog wel

gr lieka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind ook dat als je een BV laat doen dat je moet stoppen met roken, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik complicaties zou krijgen omdat ik niet met een verslaving heb kunnen stoppen........ik ben van mening dat iedereen kan stoppen, als je maar genoeg doorzettingsvermogen hebt......

ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is, maar dit is mijn mening.

ik ben zelf nu 8 jaar gestopt met roken, als je een goede stok achter de deur hebt moet je met gemak kunnen stoppen, ik neem aan dat nieuwe borsten een goede stok achter de deur is.

groetjes,

amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Het is allemaal zo waar en zo verrekte moeilijk voor de rokers onder ons die een echte stoppoging wagen! Ik ben zelf een maand voorafgaande aan mijn bv gestopt. Ook veel te bang voor complicaties. Pas een week na de operatie, toen ik terug kwam van de cntrolle bij de arts, die me vertelde dat ik altijd een heroperatie kon overwegen, omdat de vorm van m'n borsten zo verschrikkelijk lelijk was, stak ik uiteindelijk heel verdrietig mijn eerste sigaret weer op...

Balen want ik was dus 5 weken gestopt!

Nu weet ik dat iets gemakkelijker stop met pleisters, dus ben opnieuw begonnen. Geen sigaretten meer voor mij omdat ik 14 juli opnieuw onder het mes ga voor een tepelcorrectie. Het blijft hoe dan ook beter als ik niet rook, ook omdat ik nog herstellende ben van de prothesewissel natuurlijk.

Maar dit maal vind ik het zo moeilijk! Ik wil zo graag een haal. ben bloedsjaggie de hele dag door. Ik vlieg bijna iedereen aan als ze ook maar iets zeggen dat niet goed klinkt... ooow wat een toestand. Ik ben zo prikkelbaar.

Ik weet dat ik door moet zetten, maar voor nu? Zou ik het liefste naar bed gaan, dekbedje over me heen en gewoon niet meer wakker willen worden. Laat me.... Pffff...

Sterkte girls out there, ik blijf ook m'n best doen. Samen komen we er wel!

Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet te zwaar aan tillen,met het stoppen met roken.

Nee het is zeker niet goed.

Ik heb twee BV ondergaan en ik ben blijven roken.

Alles is goed genezen.

Groetjes Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden

Ik rook ook (min. 10 cig per dag). Ik probeerde voor mijn BV te verminderen, maar dat lukte dus niet echt. Een antaal dagen heb ik maar 5 gerookt. De dag voor de operatie ging ik met mijn vrienden naar een cafe en daar heb ik flik gerookt. Na mijn operatie heb ik 3 dagen niet gerookt. Maar was helemaal niet moeilijk want ik zat meestal in bed en op de zitbank, en in huis rook ik nooit.

In de 4 dag heb ik toch gerookt... En sindsdien elke dag:)

Mijn litekens zijn heel mooi genezen, zie je heel dunne bijna witte lijntjes en ik ben maar 7 weken PO. ik ben heel blij mee. Ik denk dat het hangt af van de persoon hoe het genezen gaat, en niet van ROKEN!

Sterkte jullie die willen stoppen!

Groetjes

Akasha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

Ik was voor mijn eerste geplande bv gestopt maar toen dat niet doorging omdat ik ziek was, ben ik weer begonnen...toen zou ik een bv krijgen op 19 mei en werd ik een paar dagen daarvoor gebeld dat die niet doorging (ik was weer gestopt) en dat het verzet zou worden naar juni...ik dus weer begonnen...toen ging het toch door op 19 mei en ik rookte dus weer volop! Ben dus niet gestopt geweest, alleen de dag zelf niet gerookt. Ook nu, ik ben een week PO, rook ik weer gewoon...harstikke stom, roken is hoe dan ook niet goed. Maar ik genees tot nu toe goed...ik probeer te minderen maar door het de hele dag niks doen, lukt dat niet echt! Hoop dat ik gewoon goed blijf genezen maar tot nu toe gaat het goed.

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai damens,

Respect voor degene die het gelukt is om te stoppen, echt supper.

Mij lukt het echter niet , nog 2 dagen voor de ingreep en toch wil het niet vlotten.

Balen ik hoop dat alles goed gaat.

Ik rook niet zoveel , we roken nl alleen maar buiten , maar een sigaret of 7 zijn het toch wel.

gr clottz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi clottz

Als ik heel eerlijk ben heb ik ook gewoon doorgerookt en alles is goed verlopen.

En het aller ergste is, ik kan het eigenlijk goed laten...En toch...

7 valt mee hoor. Maar minder is natuurlijk beter.

Succes overal mee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gewoon doorgerookt, door omstandigheden wel is waar (lees mijn eerdere bericht), maar ook na de operatie gewoon doorgerookt...alles is goed gegaan en wonden waren de eerste week al helemaal dicht. Mijn pc zei dat het beter was te stoppen maar dat het geen noodzaak is...maak je er niet al te druk om!

Liefs lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik probeer te minderen :blink: Ik rook normaal erg veel, als ik vrij ben, maar aan het werk heb ik er amper tijd voor. Nu probeer ik mn ' werk/rook' gedrag thuis ook vol te houden want dan zit ik mss op 1 sigaret in de 3 a 4 uur... maar het valt niet mee pffff.

Maar ben 2 jaar geleden geopereerd aan mn oogleden en genas gewoon goed, terwijl ik van de zenuwen gestoomd heb als een schoorsteen!

Maar toch... minder moet lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nieuwe_borsten

mijn chirurg zei dat het niet persé hoeft. want dat het weinig uitmaakt en dat ik gewoon kan blijven roken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje "nieuwe borsten" dan heb jij een pc die je als een speld in een hooiberg moet zoeken hahaha.

Kijk iedereen onder ons weet, dat roken bloedvatvernauwend werkt, dus dat het enigszins invloed kan hebben op het herstel. Het is beter niet te roken, dat weten we allemaal.

Maar niet iedereen lukt dat. Mezelf niet uitgezonderd!!

Ik ben nu een flink aantal keren in mijn leven geopereerd en heb altijd "gewoon" gerookt.

Ik neem mijn petje af voor de mensen die het wel konden opbrengen om te stoppen of te minderen....mij lukte dat dus niet............ik neem aan dat het mijn tijd nog niet is.

Misschien mag ik het niet zeggen of aanmoedigen.....maar bij mij is het herstel altijd goed verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben onderhand bijna vier weken gestopt, ik heb echt 10 pogingen gedaan en het lukte maar niet. Inderdaad hele tijd uitstellen. Op een gegeven moment zei ik maar tegen iedereen dat ik gestopt was en dan moet je wel stoppen, was een slim plan want het heeft geholpen! En het is nog steeds niet makkelijk voor mij. Ik heb het deze week echt heeeeel moeilijk gehad (uit met vriend, probleempjes op werk), maar ik heb geen sigaret aangeraakt. Denk dat ik na de operatie wel weer rook, het is bij mij puur stressroken haha. Het is niet zo dat ik plannen heb om weer te roken, maar ik weet van mezelf dat ik het nooit vol ga houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.