Ga naar inhoud

Tianie : 6 december 2016 : Dr. Heintz : AZ Sint Lucas


Aanbevolen berichten

Dit weekend pijn gehad in mijn linkerborst, dinsdag opgestaan met een hele pijnlijke en gezwollen borst.

dinsdag naar de huisarts geweest en die stuurde me door voor een echo in het ziekenhuis en daar kon ik deze ochtend al heen.

besluit: vocht rond mijn prothese.

hij raadde me aan om een afspraak te maken bij de pc die mijn beide borstvergrotingen heeft gedaan dus ik bel voor een afspraak en die pc is dus sinds september met pensioen.

heb dan aan de secretaresse gevraag bij wie ik dan terecht kan en ik kreeg meteen Dr Heintz aan de telefoon en die man was zo vriendelijk dat ik morgenavond na de consultaties nog mag langskomen.

zijn er nog dames met dit probleem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hopelijk is het niet hetzelfde probleem als vorige keer.... Maar van de andere kant, er zal toch iets aan de hand zijn helaas... Dat vocht ontstaat meestal niet zomaar..

Misschien dat ze ook kunnen puncteren en kunnen onderzoeken op bacteriën of iets anders dat met vocht rond de prothese e maken kan hebben.

Succes vanavond ! !

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangename man die Dr. Heintz.

Hij heeft veel tijd vrij gemaakt voor mij om alles duidelijk uit te leggen (heb daar wel een 50 tal minuten binnen geweest).

Het was hem meteen duidelijk dat mijn linkerborst dikker was dan mijn rechter, na onderzoek is hij tot conclusie gekomen dat er idd vocht in zit maar dat hij niet meteen denkt aan een kapotte prothese.

mijn rechtse prothese heeft al een aantal blutsen aan de binnenzijde als je mijn vel strakker trekt.

Hij heeft meteen mijn dossier bekeken en ik moest me nogmaals ontkleden want toen wou hij mijn borstbreedte meten. 

Hij kwam toen tot de vaststelling dat mijn prothesen (2e bv,ben jaar later voor een wissel gegaan) te breed is voor mij waardoor het allemaal zit te schuren binnenin waardoor vocht en vervorming kan ontstaan met de nodige pijn. Ik heb nu de TMF2    465 van eurosilicon met een breedte van 14.5cm terwijl mijn borstbreedte maar 13 is en de vorige pc mocht bij mij dus nooit voor de spier geplaatst hebben.

aangezien nieuwe prothesen noodzakelijk zijn gaan we natuurlijk ook weer voor grotere borsten (stiekem wel blij met het vocht) maar wel ronde deze keer en achter de spier.

Ik heb gezegd dat ik nu echt wel grote borsten wil want uiteindelijk heb ik maar een grote C met 465cc en ik meer profiel wens dus we gaan voor een smallere prothese van sebbin met meer profiel en ik dacht 645cc of 800cc 

hij had dan een prothese van 350 in mijn bh gestopt en amai wat een joekels maar dan kom ik wel aan die 800cc. Hij gaat beide bestellen en passen en als die van 800 op een verantwoorde manier geplaatst kunnen worden dan worden het die met het meest aantal cc.

Het zal wel meer werk zijn wegens littekenweefsel en kapsel (links 3x geopereerd ondertussen door mijn hersteloperatie na mijn 1e bv), Pockets dichtmaken en ook werkt hij met duurdere prothesen zoals mentor en mcgan maar in mentor zit blijkbaar niks wat smal genoeg is met genoeg profiel.

normaal is hij duurder maar hij gaat het allemaal doen voor de prijs die ik bij de vorige pc heb betaald dus ik heb nog geluk alhoewel ik nu wel de 21% btw moet betalen ipv 6%

hij zegt ook dat ik veel pijn zal hebben en dat het niet te vergelijken valt met voor de spier dus ik weet niet echt waar ik me aan moet verwachten en zie er best wel tegenop deze keer.

Mijn derde bv staat gepland op 6 december dus dat wordt nu nog 3,5 week rondlopen met een pijnlijke en grotere borst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Jeetje zeg, wat een informatie heb je vandaag allemaal gekregen en ik vind het (naast dat het voor jou natuurlijk een hele vervelende situatie is) ook wel interessant..
Ik heb bij mijn eerste bv te brede prothesen gehad (14,4 cm voor de spier, waar mijn borstbreedte 12,5 cm was) en heb deze na 3 maanden laten vervangen, door smallere prothesen (met 1 cm meer projectie)
Door het verhaal van jouw pc, snap ik nu dus ook eindelijk (!!!) waarom ik al die tijd zoveel last had van dat vocht in mijn boobs. Zodra ik wat meer bewoog, had ik weer vocht, ook na het douchen, alsof ik ze stond bij te vullen (en dat dus ook nog na bijna 3 maanden)

Duidelijk verhaal van je pc, en hoppa.. jij krijgt dikke tieten ;) 

Sebbin is idd de smalste prothese (in prothesenland) met de meeste projectie. Goede keuze dus :35: 

De maten van Sebbin heb ik 'toevallig' hier bij de hand :P 
De 645 is 13,2 cm breed met een projectie van 6,9 cm
De 800 is 13,2 cm breed met een projectie van 8,6 cm

Je huidige projectie is 5,5 cm, dus tel uit je winst ;) 

De mentors zijn idd veel breder, dus echt geen optie, zeker niet als je op zoek bent naar meer projectie.

Vergis je echter niet in wat ie gaat doen.. Het hechten van de pocket kan een paar dagen een minder lekker gevoel geven (haha) maar je overleefd het wel. Ik ben ook nog steeds op deze aarde ;) Ook dat volume in 1 keer achter de spier, zal niet echt een pretje zijn, maar houd goed voor ogen dat dat dus maar tijdelijk is. Na een paar dagen neemt de pijn af en na een tijdje kun je echt gaan genieten van je mooie nieuwe groter boobs :35: 

In welke kliniek wordt je geopereerd? Ik zal namelijk je titel aanpassen, zodat je straks ook je operatieverslag kunt plaatsen, als je dat leuk vindt. Dat kun je dan gewoon in dit topic doen, zodat je alles makkelijk bij elkaar hebt staan. Dat is overzichtelijk voor jezelf, en voor ons ;)

Veel succes met aftellen!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2016 om 21:13 zei best_boobie:

Hey

Jeetje zeg, wat een informatie heb je vandaag allemaal gekregen en ik vind het (naast dat het voor jou natuurlijk een hele vervelende situatie is) ook wel interessant..
Ik heb bij mijn eerste bv te brede prothesen gehad (14,4 cm voor de spier, waar mijn borstbreedte 12,5 cm was) en heb deze na 3 maanden laten vervangen, door smallere prothesen (met 1 cm meer projectie)
Door het verhaal van jouw pc, snap ik nu dus ook eindelijk (!!!) waarom ik al die tijd zoveel last had van dat vocht in mijn boobs. Zodra ik wat meer bewoog, had ik weer vocht, ook na het douchen, alsof ik ze stond bij te vullen (en dat dus ook nog na bijna 3 maanden)

Duidelijk verhaal van je pc, en hoppa.. jij krijgt dikke tieten ;) 

Sebbin is idd de smalste prothese (in prothesenland) met de meeste projectie. Goede keuze dus :35: 

De maten van Sebbin heb ik 'toevallig' hier bij de hand :P 
De 645 is 13,2 cm breed met een projectie van 6,9 cm
De 800 is 13,2 cm breed met een projectie van 8,6 cm

Je huidige projectie is 5,5 cm, dus tel uit je winst ;) 

De mentors zijn idd veel breder, dus echt geen optie, zeker niet als je op zoek bent naar meer projectie.

Vergis je echter niet in wat ie gaat doen.. Het hechten van de pocket kan een paar dagen een minder lekker gevoel geven (haha) maar je overleefd het wel. Ik ben ook nog steeds op deze aarde ;) Ook dat volume in 1 keer achter de spier, zal niet echt een pretje zijn, maar houd goed voor ogen dat dat dus maar tijdelijk is. Na een paar dagen neemt de pijn af en na een tijdje kun je echt gaan genieten van je mooie nieuwe groter boobs :35: 

In welke kliniek wordt je geopereerd? Ik zal namelijk je titel aanpassen, zodat je straks ook je operatieverslag kunt plaatsen, als je dat leuk vindt. Dat kun je dan gewoon in dit topic doen, zodat je alles makkelijk bij elkaar hebt staan. Dat is overzichtelijk voor jezelf, en voor ons ;)

Veel succes met aftellen!

xxx BB

In Sint-Lucas bij Dr. Heintz.

mijn verhaal verklaart idd wat er bij jou aan de hand was.

qua pijn verwacht ik me idd aan het ergste, de pc zei al dat het een pijnlijke zaak zal worden maar kom dat is maar tijdelijk.

Enig idee welke cup ik ga uitkomen met de 645 en 800 achter de spier?

de 800 zie ik volledig zitten want nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar grote borsten zijn wel degelijk verslavend, alleen jammer dat ik 3 bv's nodig heb om te bekomen wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo hoor, de pijn is maar tijdelijk, en je weet waar je het voor doet. Ik heb me toen gewoon rustig gehouden, goed schema voor medicatie, forum erbij, filmpje erbij.. Ach er zijn ergere dingen :P 

Wat heb je nu voor cupmaat en wat had je voor je eerste bv? (omtrek en cup) Weet niet of het hier al vermeld staat, maar handiger als je het even zegt hihi

Ik zou ook niet voor minder dan de 800 gaan deze keer.. Grijp je kans! ;) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei best_boobie:

Is ook zo hoor, de pijn is maar tijdelijk, en je weet waar je het voor doet. Ik heb me toen gewoon rustig gehouden, goed schema voor medicatie, forum erbij, filmpje erbij.. Ach er zijn ergere dingen :P 

Wat heb je nu voor cupmaat en wat had je voor je eerste bv? (omtrek en cup) Weet niet of het hier al vermeld staat, maar handiger als je het even zegt hihi

Ik zou ook niet voor minder dan de 800 gaan deze keer.. Grijp je kans! ;) 

xxx BB

Normaal een lege 75B

nu heb ik bh maat 75D maar ze ogen als een C

 

welke medicatie krijgen jullie?

Ik heb het beide keren moeten doen met gewoon paracetamol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow.. zeker weten dat je nu een D hebt in bh? Met die breedte en projectie zou je normaal gesproken, vanuit een lege 75B toch verwachten dat je minimaal een 75E zou hebben in bh nu.
Maar goed.. soms valt het idd kleiner, dat komt voor!!

Hiervan ook uitgaande zeg ik: GA VOOR DIE 800 hihi :P

Ik denk dat je dan op bh maat 75G uit zult komen.. (normaal zou ik zeggen H.. ) maar omdat jij toch redelijk smalle prothesen krijgt in verhouding met bijvoorbeeld de 1050 cc van Motiva (waar meiden vaak op H of I uitkomen, terwijl de projectie minder is dan bij de 800 van Sebbin) én je nu ook niet echt heel groot uitgekomen bent met 5,5 cm projectie, denk ik dus eerder een G.. Het zal eruit zien als een DD/E.. wel eerder E denk ik :) 

Qua medicatie is dat per pc en per kliniek verschillend. Even bij je pc navragen dus wat je krijgt, en liefst vraag je anders nog tramadol om zonodig te slikken.
In dit geval zou ik zeggen dat je naast de paracetamol een ontstekingsremmer/nsaid nodig zult hebben en dus tramadol voor zonodig.. En een goed schema om het in te nemen, want neem je het op vaste tijden, met een goede verdeling, dan werkt het het beste.

Je kunt me altijd tzt een pb sturen, dan help ik jemet een schema :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2016 om 21:57 zei best_boobie:

Wow.. zeker weten dat je nu een D hebt in bh? Met die breedte en projectie zou je normaal gesproken, vanuit een lege 75B toch verwachten dat je minimaal een 75E zou hebben in bh nu.
Maar goed.. soms valt het idd kleiner, dat komt voor!!

Hiervan ook uitgaande zeg ik: GA VOOR DIE 800 hihi :P

Ik denk dat je dan op bh maat 75G uit zult komen.. (normaal zou ik zeggen H.. ) maar omdat jij toch redelijk smalle prothesen krijgt in verhouding met bijvoorbeeld de 1050 cc van Motiva (waar meiden vaak op H of I uitkomen, terwijl de projectie minder is dan bij de 800 van Sebbin) én je nu ook niet echt heel groot uitgekomen bent met 5,5 cm projectie, denk ik dus eerder een G.. Het zal eruit zien als een DD/E.. wel eerder E denk ik :) 

Qua medicatie is dat per pc en per kliniek verschillend. Even bij je pc navragen dus wat je krijgt, en liefst vraag je anders nog tramadol om zonodig te slikken.
In dit geval zou ik zeggen dat je naast de paracetamol een ontstekingsremmer/nsaid nodig zult hebben en dus tramadol voor zonodig.. En een goed schema om het in te nemen, want neem je het op vaste tijden, met een goede verdeling, dan werkt het het beste.

Je kunt me altijd tzt een pb sturen, dan help ik jemet een schema :)

xx BB

Ik zou al heel tevreden zijn met een DD want het is nu wel de bedoeling dat dit mijn laatste bv is hoor.

Ik stuur je zeker nog een pb, volgende week moet ik toch naar de huisarts en dan vraag ik alvast voor een zwaardere pijnstilling want aangezien ik weer in hetzelfde ziekenhuis word geopereerd vrees ik weer voor enkel paracetamol maar daar ga ik het deze keer niet mee trekken denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

wat voor ongemak ondervond jij met je te grote prothesen destijds?

hier begint het stilaan op mijn zenuwen te werken om eerlijk te zijn, 6 december lijkt nog zo ver weg. 

Elke beweging links voel ik, precies of die prothese zit onder mijn oksel (wat gelukkig niet zo is) en er zit zo een druk op. Als ik buk zit ze precies ook los en als ik iets til voel ik zo mijn borstspier mee gaan wat ik rechts niet heb...er is maar weinig goeds meer aan<_<

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tianie:

@best_boobie

wat voor ongemak ondervond jij met je te grote prothesen destijds?

hier begint het stilaan op mijn zenuwen te werken om eerlijk te zijn, 6 december lijkt nog zo ver weg. 

Elke beweging links voel ik, precies of die prothese zit onder mijn oksel (wat gelukkig niet zo is) en er zit zo een druk op. Als ik buk zit ze precies ook los en als ik iets til voel ik zo mijn borstspier mee gaan wat ik rechts niet heb...er is maar weinig goeds meer aan<_<

 

Hey

Sja.. het is natuurlijk al 4,5 jaar geleden haha, maar wat ik me vooral kan herinneren is het vocht, het steeds maar terugkerende vocht! Douchen leek al te veel, de bewegingen die ik dán maakte, 'vulden' mijn borsten. Ik wilde na 9 weken wat licht werk doen in de tuin, had nog geen sprietje onkruid in mijn handen gehad, en mijn boobs zaten alweer vol tot onder mijn oksels. Ik baalde daar toen ZO van..

Sliep ook heel de tijd op mijn rug, terwijl ik een zijslaper ben. Ik kon niet op mijn zij liggen omdat die borsten echt heel erg in de weg zaten. De rand van de prothese aan de buitenkant voelde ik continu bij het liggen dan.
Op mijn rug en zeker mét sportbh, ging het best.
Wat ik wel vaak voelde, en dat was dan vooral aan de rechterkant waar in eerste instantie ook mijn spier los gemaakt was (want hij had ze eerst onder de spier willen plaatsen, totdat ie erachter kwam dat ie dan een enorme double bubble zou creeeren) dat er een zenuw geraakt was. Had een dood gevoel tot op mijn rug, dus in een rechte lijn van tepel tot ruggengraat ongeveer.. Dat stuk huid, vanaf onder mijn oksel, hele hoogte van de borst, voelt nog steeds raar aan en soms, als ik veel gedaan heb, nog steeds beetje pijnlijk..

Ik had in die weken tot aan mijn hersteloperatie ook continu het gevoel dat mijn prothesen mijn rug op wilden. Dat klinkt misschien gek, maar vooral aan die rechterkant, had ik steeds het gevoel dat de prothese ruimte aan het maken was naar achteren toe.. Heb daarom ook weken met een opgerold washandje in mijn sportbh gelopen, onder mijn oksel, om tegendruk te geven aan de zijkant.

Verder kon ik onmogelijk goede bh's vinden.. Prothese die zo breed was, met een projectie van 4,2 of 4,4  (weet ik ff niet meerr uit mijn hoofd) en dan van mezelf een hele kleine B, dat gaf echt problemen met het vinden van een bh.
Of de beugel was breed genoeg, maar dan vulde ik de cup niet, of andersom...

Voor de rest weet ik even niet meer goed wat specifieke klachten waren.. Vond het wel een vervelende periode, maar goed, toen ik eenmaal op zoek was naar een andere pc voor so en naar info over wat er nou mis was bij mijn prothesen, was ik er op een positieve manier mee bezig. Heb me niet laten kisten, klacht ingediend bij de kliniek en uiteindelijk de helft van het betaalde bedrag eruit gesleept bij de directrice. (om een lang verhaal kort te maken :P )

Gelukkig was daar mijn held Bruno De Meyere, die het beste verhaal had (die wilde doen wat ik in gedachten had door alle info die ik opgezocht had) en die mij mooie borsten gegeven heeft :) 

xxx BB


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 uur geleden zei Tianie:

Bijna zover, om 9u aanwezig zijn in het ziekenhuis...ik hoop alleen dat ze me niet te lang laten wachten.

Ben zo benieuwd enkel die pijn,daar zie ik wat tegenop maar voor de rest laat die boobies maar komen:D

Heel veel succes morgen met je wissel.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei marjon_nl:

@Tianie, heel veel succes vandaag!!! Je gaat definitief voor de 800 van Sebbin? Laat die meloenen maar komen, Hihi :P

:53:

Dank je wel!!!

Ja voor de 800cc indien het verantwoord dicht gaat uiteraard (met het hechten van mijn pockets) anders wordt het met tegenzin de 645cc.

Ik sta om 11u gepland...heel spannend, kijk er naar uit maar ga toch vragen aan de anesthesist of hij me zondag wilt wakker maken:45:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

805cc en 8.6 projectie:wub:

helemaal blij maar wat heb ik verschrikkelijk veel pijn links.

Rechts is te doen maar van links springen de tranen spontaan in mijn ogen. Rond 17.30 komt de chirurg en dan weet ik meer...zie wel dat ik twee drains heb, links best al goed gevuld.

Verslagje komt vanavond.

xxx Tia

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh verdorie, helemaal vergeten je succes te wensen!!

Van harte gefeliciteerd! dat worden hele mooie boobs!

805 cc.... Of dat een nieuwe maat is van sebbin? zal eens zoeken naar een nieuwe catalogus hihi.

Een goed herstel hè! ! en als ik moet helpen met pijnstiller schema, dan stuur me maar ff pb. Bij t schema dat je meekrijgt bij plovier, kom je meestal niet op de maximale dosering uit, dus laat maar ff weten wat je mag nemen en wanneer je wat gehad hebt!

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei best_boobie:

Oh verdorie, helemaal vergeten je succes te wensen!!

Van harte gefeliciteerd! dat worden hele mooie boobs!

805 cc.... Of dat een nieuwe maat is van sebbin? zal eens zoeken naar een nieuwe catalogus hihi.

Een goed herstel hè! ! en als ik moet helpen met pijnstiller schema, dan stuur me maar ff pb. Bij t schema dat je meekrijgt bij plovier, kom je meestal niet op de maximale dosering uit, dus laat maar ff weten wat je mag nemen en wanneer je wat gehad hebt!

Xxx BB 

Ja @best_boobie, die 5 extra cc doen het hem:45:

Ik stuur je zo pb ivm schema.

Alvast bedankt

xxx Tianie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.