Ga naar inhoud

Tianie : 6 december 2016 : Dr. Heintz : AZ Sint Lucas


Aanbevolen berichten


Moest dus om 9u aanwezig zijn, 10.30u was mijn beurt, tekeningetje gemaakt op mijn borsten en nog eens heel lief gevraagd om 800 in te steken (zou hij absoluut doen als het ging met mijn hechtingen van mijn pockets).
Mocht op operatie tafel gaan liggen en tafel eens recht gezet om te zien of ik correct lag. Dan infuus waar ik niet zot van ben, niet voor de pijn maar ik heb flinterdunne aders waardoor het nooit lukt om in 1x te steken.
(Vorige maand maar liefst 7x infuus gestoken voor extractie verstandskiezen). Ik zeg dus tegen de verpleegster op voorhand om een vlindernaaldje te gebruiken ipv een gewoon omdat het moeilijk lukt...anesthesiste had het gehoord en zei van ik zal dat infuus wel steken in u geval. Na 3x eindelijk gelukt,nog eens op gehamerd dat ik echt die 800cc wou en dat hij het desnoods moest dichtplakken met tec 7 :45: ik had het wel verschrikkelijk koud maar voor ik het wist sliep ik en was ik weer wakker met veel pijn, vooral links (rechts viel nog mee). Meteen goed wakker en gevraagd hoeveel cc er in zat...800cc dus ik heel blij. Half uur later toch nog eens aan een andere verpleegster gevraagd hoeveel er in zat dus nu was ik gerust:blush:
Operatie heeft 2,5u geduurd, best lang dus en was pas rond 16.00 op de kamer. Elke schok en beweging deed pijn en ik kon niet eens recht zitten in bed en niet eens een blik cola opentrekken laat staan vasthouden.
Ik had tramadol gekregen en uurtje later paracetamol via infuus en vanaf dan ging het redelijk. Morgen wordt slechte dag zegt de verpleegster omdat de verdoving uitgewerkt zal zijn dus netjes mijn schema aanhouden en wekker zetten voor medicatie gedurende zolang als nodig waarvoor hartelijk dank @best_boobie, You're the best:53:
Heb daar dan nog eten gekregen rond half zes, beetje later kwam Dr. Heintz en hij kwam fier zeggen dat er zelf 805cc in zat, die 5cc doet het hem echt hahaha... super dokter echt waar! 
Nog wat later kwam de verpleegster om de drains en infuus uit te halen (amai wat een bloed en vocht kwam daar links uit en pijn om drains uit te trekken).
Daarna aangekleed en gewacht op mijn partner om naar huis te gaan dus rond 20.45u was ik thuis.
Zaterdagvoormiddag op controle. 

Heel blij mee maar niet meer voor herhaling vatbaar, hopelijk derde keer beste keer (alhoewel links 4e keer is) 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 1 dag po, 3 uurtjes geslapen, opgestaan met een gebroken gevoel, beetje pijn en ook zo stijf als een plank natuurlijk, geen enkele positie zit/ligt lekker vandaag maar we moeten er door dus van mij mag het snel zaterdag zijn dan zie ik ook mijn nieuwe boobs zonder kleefverband. 

De foto is van een paar uur na de operatie.

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Susannah:

Ik las net jouw verhaal en verslag. Dat is niet mis wat je allemaal hebt meegemaakt zeg! Het ziet er wel al prachtig en groot uit :lol:. Ik wens je een goed herstel. 

 

@veganboobs dank je wel!

@Susannah hopelijk nu geen complicaties meer want het is idd wel welletjes geweest voor mijn lichaam. 

Ik ben er zelf ook al heel blij mee...dank je wel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2 dagen Po en een goede nacht gehad, geslapen van 01.30 tot 8u deze morgen, had de wekker gezet om 3u vannacht voor de pijnstilling maar ik heb de wekker niet eens gehoord dus daar heb ik gewoon doorheen geslapen. Vanmorgen wel nog heel stijf maar het gaat beter dan gisteren dus ik denk dat we de ergste dag voorbij zijn alhoewel het nu niet allemaal pijnloos verloopt maar wel heel draagbaar dus daar ben ik uiteraard blij mee alleen begin ik me al goed te vervelen en wordt het wennen om voorlopig niks te doen;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 4 dagen po, vanmorgen op controle geweest en het verband mocht eraf. Alles ziet er prima uit dus de pc heeft nog wat ontsmettende zalf op de littekens gedaan en een plakker en klaar (geen uitwendige hechtingen deze keer)

Daarna twee postoperatieve bh's laten aanmeten in de lingeriezaak in de buurt van het ziekenhuis en we konden naar huis. Volgende controle is 12 januari. 

Thuis toch maar ff gespiekt en een "oud" truitje gepast maar dat is precies fel gekrompen:45:

Qua pijn gaat het super vandaag dus ook de medicatie heb ik gehalveerd.

Nu nog een paar weken die "strakke"  bh aan en dan kunnen we volop bh's (en truitjes) gaan shoppen:D

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar dagen pijn in mijn linkerborst, jaja weer die verdomde linkerborst.

Ze doet zoveel pijn dat ik weer aan de tramadol zit, gisteren kreeg ik plots een zeurende tinteling in mijn arm en in mijn pink (voel het nog) dus ik besloot toch maar even de pc te mailen. 

Hij vroeg of ik nog wel mijn bh droeg (Euhm ja duh, ik ben het wel zat met telkens weer die complicaties) 

Hij zei dat het een beeld is van irritatie op een zenuw. Hij vroeg ook of mijn borst rood is ed maar ik heb daar dus echt geen zicht op gek genoeg. Indien ik het niet vertrouwde mocht ik langskomen en eventueel een bloedcontrole te laten uitvoeren. 

Vandaag was het niet beter maar ook niet slechter maar ik besloot toch ff langs de huisarts te gaan deze avond (tenslotte kan de huisarts ook bloed prikken) Ik deed nog maar mijn bh uit en hij zei dat hij het al zag. Borst staat gezwollen,rood en gloeit...wat verbaasd me dat nu niet want wat operaties betreft is Murphy mijn rechterhand. Huisarts heeft bloed geprikt en ik moest nu meteen nog aan de antibiotica dus ben dan ook nog maar naar de apotheek gereden en meteen gestart met de AB.

Ik kan voorlopig enkel afwachten en hopen dat die antibiotica aanslaat en ik geen expansie moet (in het slechtste geval...dus murphy bij deze oprotten want ik trek het niet meer) 

Smorgens word ik dus wakker met een kletsnatte bh die ik gewoon kan uitwringen van het zweet wat ik al gek vond en ik heb het steeds zo koud wat ook niet echt normaal is. 

Als ik plots ziek zou worden moet ik meteen naar de spoeddienst maar ik hoop van harte dat ik daar gespaard van mag blijven.

Derde keer is in mijn geval ook niet de beste keer @best_boobie:102:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach verdorie meid.. Heb je daar echt niks aan gemerkt dan aan je borst?
Ik bedoel.. misschien in de spiegel kunnen kijken of zo, of je een rode verkleuring zag?

Maar goed, daar heb je nu niks meer aan in ieder geval.. Niet te gauw denken dat je een explantatie zou moeten ondergaan, want het kan ook wel vaker goedkomen met ab.. Welke ab heb je gekregen?
De ene werkt beter dan de andere.

Doe even heel erg rustig aan. Alle energie die je lichaam kan gebruiken voor het herstel, is meegenomen.
IK weet niet of je rookt? zou dat zo zijn, dan meteen per direct stoppen! (maakt me niet uit als je weer beginnen zou als je genezen bent, maar voor nu in ieder geval stoppen)

Maar wat ontzettend balen dit! Gatsie..
Is je pc wel op de hoogte van wat de bevinding was van je huisarts? Die moet namelijk even weten hoe en wat :)

Nou, ik hoop dat het snel beter met je gaat!!! Even overleggen met je pc wanneer het beter moet gaan, of dat ie je misschien nog even extra wil zien..

Liefs!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei best_boobie:

Ach verdorie meid.. Heb je daar echt niks aan gemerkt dan aan je borst?
Ik bedoel.. misschien in de spiegel kunnen kijken of zo, of je een rode verkleuring zag?

Maar goed, daar heb je nu niks meer aan in ieder geval.. Niet te gauw denken dat je een explantatie zou moeten ondergaan, want het kan ook wel vaker goedkomen met ab.. Welke ab heb je gekregen?
De ene werkt beter dan de andere.

Doe even heel erg rustig aan. Alle energie die je lichaam kan gebruiken voor het herstel, is meegenomen.
IK weet niet of je rookt? zou dat zo zijn, dan meteen per direct stoppen! (maakt me niet uit als je weer beginnen zou als je genezen bent, maar voor nu in ieder geval stoppen)

Maar wat ontzettend balen dit! Gatsie..
Is je pc wel op de hoogte van wat de bevinding was van je huisarts? Die moet namelijk even weten hoe en wat :)

Nou, ik hoop dat het snel beter met je gaat!!! Even overleggen met je pc wanneer het beter moet gaan, of dat ie je misschien nog even extra wil zien..

Liefs!

 

Ik ben al weken 6 weken gestopt met roken dus dat zit wel goed.

Ik had geen pijn meer, is plots komen aanzetten. Ik heb nog niks gedaan buiten bank liggen en netflixen omdat ik deze keer complicaties wou vermijden. 

Ik heb nu augmentin 875mg gekregen 3 per dag. 

Ik ben nu vergeten vragen of ik die strakke bh mocht vervangen in iets comfortabeler want ik word er dus echt misselijk van van die druk op mijn lijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. gelukkig :)

Snap ik.. als je opeens weer pijn krijgt, is er idd vaak meer aan de hand helaas.. Hopelijk helpt de ab, je hebt in ieder geval de goeie!
Binnen een dag of 3 zou je echt verschil moeten gaan zien. Maar wie gaat dat controleren? Heb je nog contact gehad met je pc? Want je pc is eindverantwoordelijke, vandaar dat ik daar zo op hamer :P 

Ik zou dat met die bh ook echt even overleggen met hem. Het beste is nu wel om een hele goede ondersteuning te blijven geven...
Heeft je wond nu nog gelekt? Verwissel regelmatig je gazen, en zorg dat je niet met je handen aan de wond komt.

xxxx Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei best_boobie:

Oke.. gelukkig :)

Snap ik.. als je opeens weer pijn krijgt, is er idd vaak meer aan de hand helaas.. Hopelijk helpt de ab, je hebt in ieder geval de goeie!
Binnen een dag of 3 zou je echt verschil moeten gaan zien. Maar wie gaat dat controleren? Heb je nog contact gehad met je pc? Want je pc is eindverantwoordelijke, vandaar dat ik daar zo op hamer :P 

Ik zou dat met die bh ook echt even overleggen met hem. Het beste is nu wel om een hele goede ondersteuning te blijven geven...
Heeft je wond nu nog gelekt? Verwissel regelmatig je gazen, en zorg dat je niet met je handen aan de wond komt.

xxxx Sterkte

Ik heb net alles doorgemaild naar mijn pc dus ik ben in afwachting van zijn antwoord. Mijn huisarts is er morgen niet en komt pas zondag terug en ging me zondag de bloedresultaten doorbellen. 

Voor de rest weet ik niks enkel dat ik naar spoed moet als het erger zou worden.

In ieder geval een geruststelling dat de AB de juiste is (alhoewel ik niet twijfel aan mijn HA) 

Ik heb sinds dinsdag geen plakkers meer omdat ik geen uitwendige hechtingen heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag van de pc voorlopig mijn bh weg laten om het comfortabeler te maken. (Ik doe wel ff een normale zachte sportbh aan) 

Bij verandering moet ik hem meteen op de hoogte houden en zeker bij koorts maar ik maak dus nooit koorts dus voor mij moeilijk om daarop af te gaan. (Heb al longontstekingen en mond en klauw zeer gehad en nog meer gekke dingen en niks verhoging) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tianie:

Ik mag van de pc voorlopig mijn bh weg laten om het comfortabeler te maken. (Ik doe wel ff een normale zachte sportbh aan) 

Bij verandering moet ik hem meteen op de hoogte houden en zeker bij koorts maar ik maak dus nooit koorts dus voor mij moeilijk om daarop af te gaan. (Heb al longontstekingen en mond en klauw zeer gehad en nog meer gekke dingen en niks verhoging) 

OKe, fijn dat je pc meteen even gereageerd heeft. Weet je tenminste wat hij graag heeft.

Als je geen koorts maakt, houd dan wel even die andere signalen in de gaten. Als de roodheid uitbreid (laat het door iemand even in de gaten houden als je het zelf niet kunt zien) of je krijgt meer vochtverlies, dan maar weer even melden.

Ik snap dat je niet aan je huisarts twijfelt, maar het is niet hun vakgebied, vandaar dat het goed is dat je pc op de hoogte is :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Tianie:

Mijn bovenlijf was weer volledig bezweet is dat eigenlijk een goed of een slecht teken @best_boobie

 

Nou, ik denk eerlijk gezegd, dat dit de manier is waarop jouw lichaam 'koorts' maakt. Als iemand griep heeft, dan kan ie dat snachts ook vaak 'uit' zweten. 

Als je begrijpt wat ik bedoel.. 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloeduitslag gaf idd een infectie aan, vandaag was het gloeien zo goed als weg maar de pc wou me alsnog zien dus deze avond nog op consult geweest. De roodheid is ook verminderd maar de pijn blijft wel aanhouden. Hij heeft eens goed rondom de prothese gevoeld en alles zit waar het moet zitten dus hij denk dat het wel goed zal komen. Donderdag moet ik opnieuw bloed laten prikken om te zien of de waarden beter zijn. Voorlopig dus netjes mijn kuur AB blijven innemen en daarna nog een tweede kuur just in case en ik moet ook nog medrol bijnemen. Hij heeft wel gezegd dat die borst veel tijd zal nodig hebben om te herstellen want die heeft al heel wat te verduren gehad. Ik mag mijn sportbh ook inruilen voor mijn carefix want die kan ik voor de moment echt niet verdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.