Ga naar inhoud

Wat vertel ik tegen ouders over mijn afwezigheid? Eerlijk of iets verzinnen? En wat dan? Pff..


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Over 2 wkn is het dan zover; op 17 nov krijg ik mijn bv. Ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep. Mijn collega's zijn op de hoogte van wat ik ga doen. Nu ben ik op zijn minst drie weken afwezig op het werk. Ouders gaan daarna of tijdens mijn afwezigheid echt wel vragen waar ik was.. Wat kan ik vertellen? Ik mag even niet zwaar tillen maar waarom? Liegen vind ik eigenlijk niet zo tof maar aan de andere kant wil ik ook niet tegen iedereen gaan vertellen dat ik een borstvergroting heb gehad. 

Hoe hebben jullie dat gedaan? Niet als je op kantoor zit natuurlijk.. ;)

Wat zouden jullie mij adviseren? 

 

Liefs, Guusje78

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78 Ik had tijdelijk geen werk tijdens de periode dat ik herstellende was en ben 3 weken na de operatie gaan werken. Ik heb het mijn ouders en familie ook niet verteld, maar wanneer ik ze in de tussentijd zag heb ik gezegd dat ik door mijn rug was gegaan. Want ja.. opstaan, lopen en bijvoorbeeld autorijden gaat toch een stuk minder soepel. Dit kun je niet verbergen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je aan ouders moeten vertellen waarom je er niet was? Dat zijn toch privé redenen? :) Als ze er naar vragen kan je gewoon zeggen omwille van privé redenen. Klaar. Je zorgt voor hun kind maar dat betekent niet dat ze moeten weten wat jij in je vrije tijd doet hé ?? :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Miss.S:

waarom zou je aan ouders moeten vertellen waarom je er niet was? Dat zijn toch privé redenen? :) Als ze er naar vragen kan je gewoon zeggen omwille van privé redenen. Klaar. Je zorgt voor hun kind maar dat betekent niet dat ze moeten weten wat jij in je vrije tijd doet hé ?? :) 

xx

Nee dat is natuurlijk ook zo maar we hebben een best goede band en vind het zo 'hard' om te zeggen vanwege privé redenen. Snap je? Heb het gevoel dat ik iets 'concreter' moet zijn maar natuurlijk ook niet tè concreet ;). Denk dat ik het maar hou op 3 wkm vakantie en mocht het daarna wat langer duren voor ik alles weer kan, verzin ik wel een lichamelijk iets. Op zich heb ik al jaren een peesontsteking in mijn schouder dus daar kan ik het op ff op gooien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78

hoi, 

Ik begrijp zeer goed je twijfels om je ingreep aan je omgeving te vertellen.  Ik ben er ook zeer selectief mee geweest, mijn man, één collega, mijn zus en twee hartsvriendinnen, that's it. 

Maar toen het naderde besloot ik na lang twijfelen om het aan mijn mama te vertellen, ik heb er een heel goede band mee, maar zou ze dat wel begrijpen? Ze is erg voor het sobere leven en schoonheid interesseert haar maar matig. Toen ik er haar de eerste keer over vertelde, wist ze inderdaad niet goed hoe te reageren... maar ik begreep ook al snel waarom. Met pushups en fillers heeft ze nooit gezien hoe de werkelijke situatie was :45:

ik heb haar toen eens getoond hoe ik eruit zag in top zónder Bh, en raar maar waar, haar begrip groeide snel. Stond ze erbij te juichen? Nee dat niet, maar ik ben wel blij dat ik ze het verteld heb, ik hoef dan ook niet te liegen over iets. Ze heeft me uiteindelijk ook naar het ziekenhuis gebracht en is de hele tijd bij me gebleven. Ze helpt me de eerste dagen ook bij het huishouden. Zeer fijn! 

Na lang twijfelen heeft ze zélf besloten het aan mijn vader te vertellen (ik vond het haar beslissing, ik kan niet van haar vragen om te liegen maar ik zag het zelf niet zitten). Uiteindelijk heeft ze 't hem toch verteld, echt pas de avond ervoor, en ook hij heeft er geen probleem mee... 'als je je daar beter bij voelt'-gewijs heeft hij er ook vrede mee...

zo zie je maar, je kiest zelf natuurlijk, maar ik vind het uiteindelijk fijn dat de mensen die het dichtst bij me staan het weten, er wordt veel meer begrip getoond dan je zou denken ^_^

komt wel goed, volg je gevoel! 

Liefs G xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.