Ga naar inhoud

Geheime operatie


Aanbevolen berichten

Hoi dames, 

Ik word volgende maand geopereerd. Na jaren lange twijfels is het dan eindelijk zo ver. Ik ben 22, nog student en ik woon op een kot. Er is 1 iets waar ik bang voor ben, ik heb aan niemand verteld over de operatie. Bang voor de negatieve reacties van anderen en vooral mijn ouders die er 10000% zeker tegen zouden zijn. Het is echt iets waar ik al jarenlang van droom en zelf voor gespaard heb. Zijn er meiden die ook de operatie hebben ondergaan hebben zonder aan iemand te vertellen? Ik hoor graag jullie ervaringen! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op dit forum!!

We hebben even je andere onderwerp weggehaald, aangezien dat precies dezelfde tekst bevatte dan dit bericht. Met 1 topic houden we het overzichtelijk, zowel voor jou als voor ons ;)

Allereerst vind ik het heel goed dat je de knoop doorhakt en kiest voor jezelf, maar.. ik vind het niet zo verstandig om het helemaal niemand te vertellen.. Ik weet niet of je je al een beetje ingelezen hebt in een borstvergroting, maar er zitten 6 weken herstel aan (sommige artsen houden 4 weken aan). In die zes weken wordt er een kapsel gevormd om je prothesen en dat moet op een goede manier gebeuren. Je moet je dus ook aan bepaalde richtlijnen houden (niet tillen, ellebogen niet hoger dan je schouders, niet strijken, stofzuigen, dweilen, ramen zemen enz. ) Je bent de eerste week waarschijnlijk ook wel wat afhankelijk, en je zult pijn hebben, want het is toch een echte operatie...
Het is dan wel fijn als je tenminste iemand hebt op wie je terug kunt vallen.. Zelf uit bed komen is voor sommigen ook echt een probleem de eerste dagen. Je moet het niet onderschatten. Ik zit je niet bang te maken uiteraard, maar je moet je wel goed inlezen en laten informeren.. Er zijn enkele artsen die er heel luchtig over doen, maar dat zijn meestal mannen zonder zelf een bv gehad te hebben ;)