Ga naar inhoud

Geheime operatie


Aanbevolen berichten

Hoi dames, 

Ik word volgende maand geopereerd. Na jaren lange twijfels is het dan eindelijk zo ver. Ik ben 22, nog student en ik woon op een kot. Er is 1 iets waar ik bang voor ben, ik heb aan niemand verteld over de operatie. Bang voor de negatieve reacties van anderen en vooral mijn ouders die er 10000% zeker tegen zouden zijn. Het is echt iets waar ik al jarenlang van droom en zelf voor gespaard heb. Zijn er meiden die ook de operatie hebben ondergaan hebben zonder aan iemand te vertellen? Ik hoor graag jullie ervaringen! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op dit forum!!

We hebben even je andere onderwerp weggehaald, aangezien dat precies dezelfde tekst bevatte dan dit bericht. Met 1 topic houden we het overzichtelijk, zowel voor jou als voor ons ;)

Allereerst vind ik het heel goed dat je de knoop doorhakt en kiest voor jezelf, maar.. ik vind het niet zo verstandig om het helemaal niemand te vertellen.. Ik weet niet of je je al een beetje ingelezen hebt in een borstvergroting, maar er zitten 6 weken herstel aan (sommige artsen houden 4 weken aan). In die zes weken wordt er een kapsel gevormd om je prothesen en dat moet op een goede manier gebeuren. Je moet je dus ook aan bepaalde richtlijnen houden (niet tillen, ellebogen niet hoger dan je schouders, niet strijken, stofzuigen, dweilen, ramen zemen enz. ) Je bent de eerste week waarschijnlijk ook wel wat afhankelijk, en je zult pijn hebben, want het is toch een echte operatie...
Het is dan wel fijn als je tenminste iemand hebt op wie je terug kunt vallen.. Zelf uit bed komen is voor sommigen ook echt een probleem de eerste dagen. Je moet het niet onderschatten. Ik zit je niet bang te maken uiteraard, maar je moet je wel goed inlezen en laten informeren.. Er zijn enkele artsen die er heel luchtig over doen, maar dat zijn meestal mannen zonder zelf een bv gehad te hebben ;) 

Het beste is dus om het in een vakantie te plannen, aangezien je zeker de eerste twee weken ff pas op de plaats moet maken om je herstel voorrang te geven. De narcose kan ook invloed hebben op je concentratievermogen, dus ook liefst niet in een tentamenperiode.

Het is een boel geld, dus zorg dat je de tijd hebt om te herstellen :)

Verder is hier heel veel info te vinden op het forum, lees eens wat operatieverslagen. Dan wordt je al een stuk meer geinformeerd :)

Heb je vragen, stel ze dan gerust in dit topic!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elly12

Hoi! Welkom :) 

Ik vind het best heftig dat je dit zeg maar helemaal in je eentje wilt gaan ondernemen. Betekend dat dan ook dat er niemand met je meegaat op de operatiedag en er niemand is om je naar huis te rijden? Ook in je herstel weken is het handig om in het begin iemand te hebben die je helpt want veel dingen zijn dan nog teveel. 

Ik dacht ook voordat ik het mijn ouders vertelde dat ze tegen zouden zijn en het niet nodig zouden vinden. Maar het tegendeel was waar toen ik alles eerlijk vertelde. Ik zelf ben 23 en mag zelf bepalen wat er met mijn lichaam en mijn geld gebeurd. Mijn ouders zeiden dat zelf nog. 

Wil hiermee zeggen dat eerlijk zijn vaak een hele opluchting kan zijn en een totaal andere wending kan krijgen dan je denkt! Want ik denk niet als je dit 'stiekem' gaat doen dat je dan meer begrip krijgt. En ja het is jouw lichaam en jouw keuze daar ben je oud genoeg voor. Maar denk nog even goed na of je dit 'alleen' wilt gaan doen!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH, ik zie nu dat je door Demeyere geopereerd wordt.. haha, dat is dus 1 van de artsen die heel luchtig kan doen over een bv.....
Ben zelf ook door hem geopereerd en het is echt wel een goeie hoor, daar niet van, maar dat hij zegt dat je na het weekend weer alles kunt, vind ik iets te rooskleurig.. (uit eigen ervaring ook :P )

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook geen vriendin of vriend die je vertrouwt en bereid is om je te helpen in de eerste week? Ook mag je sowieso niet autorijden na de operatie, openbaar vervoer zou ik zeker afraden gezien de drukte, het hobbelen, vele lopen en eigenlijk alle andere dingen die zeker geen positieve invloed zullen hebben op je, zo direct na de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Sweetboobs16:

@Elly12

Hoi! Welkom :) 

Ik vind het best heftig dat je dit zeg maar helemaal in je eentje wilt gaan ondernemen. Betekend dat dan ook dat er niemand met je meegaat op de operatiedag en er niemand is om je naar huis te rijden? Ook in je herstel weken is het handig om in het begin iemand te hebben die je helpt want veel dingen zijn dan nog teveel. 

Ik dacht ook voordat ik het mijn ouders vertelde dat ze tegen zouden zijn en het niet nodig zouden vinden. Maar het tegendeel was waar toen ik alles eerlijk vertelde. Ik zelf ben 23 en mag zelf bepalen wat er met mijn lichaam en mijn geld gebeurd. Mijn ouders zeiden dat zelf nog. 

Wil hiermee zeggen dat eerlijk zijn vaak een hele opluchting kan zijn en een totaal andere wending kan krijgen dan je denkt! Want ik denk niet als je dit 'stiekem' gaat doen dat je dan meer begrip krijgt. En ja het is jouw lichaam en jouw keuze daar ben je oud genoeg voor. Maar denk nog even goed na of je dit 'alleen' wilt gaan doen!

Groetjes

Hoi, dank voor je reactie! :) 

ik woon op 5min rijden van de kliniek waar ik geopereerd word en ik zou met een taxi naar huis gaan dus daar is niet echt een probleem :) ik vroeg me alleen af of het echt onmogelijk is om de eerste weken alleen te herstellen... het is nu eenmaal een keuze dat ik voor mezelf heb gemaakt en waar ik héél lang over na heb gedacht :) 

 

groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Rojulienne:

Is er ook geen vriendin of vriend die je vertrouwt en bereid is om je te helpen in de eerste week? Ook mag je sowieso niet autorijden na de operatie, openbaar vervoer zou ik zeker afraden gezien de drukte, het hobbelen, vele lopen en eigenlijk alle andere dingen die zeker geen positieve invloed zullen hebben op je, zo direct na de operatie.

Bedankt voor je reactie! :) 

bedoel je om eten klaar te maken en zo? Ik heb daar allemaal aan gedacht en zou kant en klare maaltijden voorzien (ok niet zo gezond maar het maar voor heel even) en ivm het vervoer, ik woon op 5min rijden van de kliniek en ik neem een taxi huiswaards :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei best_boobie:

OH, ik zie nu dat je door Demeyere geopereerd wordt.. haha, dat is dus 1 van de artsen die heel luchtig kan doen over een bv.....
Ben zelf ook door hem geopereerd en het is echt wel een goeie hoor, daar niet van, maar dat hij zegt dat je na het weekend weer alles kunt, vind ik iets te rooskleurig.. (uit eigen ervaring ook :P )

xx

Hoeveel weken moest jij platte rust nemen vooraleer je terug normaal kon "stappen"? Want gezien mijn situatie moet ik het wel een beetje kunnen inschatten :P ja dat zei ie ook bij mij! haha ! Buiten dat vertrouw ik hem ook wel maar blijf toch heeeeeel bang voor de operatie en narcose ...

groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elly12

Ik zeg niet dat je er misschien niet goed over nagedacht hebt. Maar het is zo dat je niet precies weet wat je moet verwachten.. ik denk dat je het een beetje onderschat eerlijk gezegd. Na de operatie kan je namelijk niet 'gewoon' even met de taxi naar huis ook al is het maar 5 min. De eerste 2/3 dagen liggen de meesten alleen maar op bed.. en dan wil jij alles zelf gaan doen? Meesten van ons zorgen er niet voor niks voor dat onze partners of vriendinnen, moeders bij ons in de buurt zijn bijvoorbeeld de eerste week. De pijn die na de operatie komt word nog weleens onderschat. En ik zou er niet aan moeten denken om de eerste dagen alleen te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb zeker niet in bed gelegen! En dit is ook geen specifieke regel van artsen. Alleen Nio laat sommige mensen een dag of twee bedrust nemen @Sweetboobs16 Hij zal daar zijn reden voor hebben.

Je kunt echt wel wat door huis rondlopen, zeker als je goed op tijd je pijnstillers neemt.

Misschien wel handig als je van te voren eten in kunt vriezen of zo, want koken is wel ff een paar dagen niet zo een goed idee. Ook alles op ooghoogte zetten, ivm de hoogte van ellebogen heffen.

Buiten lopen vond ik onprettig, dus wel ff goed naar je lichaam luisteren! en toch even kijken naar wat de meesten de eerste zes weken wel en niet mogen :)

Narcose was ik de eerste keer ook bang voor, maar dat was een eitje hihi

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Op zich is het redelijk te doen als je alleen bent,zolang je je maar aan de regels houd,maar iemand achter de hand hebben als er ineens iets aan de hand is zou wel fijn zijn,maar ook voor een praktisch iets zoals douchen of je haar wassen, want dan is het wel fijn als iemand je daarbij helpt, maar dit is uiteraard je eigen keuze.

Wel zou ik als ik jou was op voorhand al een recept gaan halen voor de pijnstilling bij Dr. DeMeyere, want normaal gesproken krijg je een recept mee  als je naar huis gaat, en het lijkt me niet prettig dat je dan na je operatie ook nog met de taxi naar de apotheek moet.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Elly12

hey meid, 

wat spannend, en ergens ook jammer dat je er niemand kan/wenst in te betrekken, in je verhaal. Maar ik snap het wel, en ik denk dat de meiden hierboven al heel wat bezorgdheden en info gegeven hebben waar je allemaal rekening moet mee houden.

voor zover ik zie zal er erg veel afhangen van het soort operatie. Zoals je zelf ook wellicht al hebt gelezen is er een aanzienlijk verschil in herstel voor of achter de spier geplaatst.

ikzelf heb de prothese voor de spier geplaatst gekregen. Na één dag sofazitten met filmmarathon en dafalgan om de zoveel uur had ik het ergste qua pijn al gehad. Maar misschien had ik ook best wat geluk. 

Weet je al waar je prothese zal geplaatst worden?

liefs G xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 18/11 geopereerd, 320cc achter de spier. Hier weet, buiten mijn man, ook niemand het. Ik heb wel een ander medisch excuus verzonnen zodat ze weten dat ik thuis ben en minder mobiel ben. 

Tot hier toe is het best doenbaar voor mij. Ik heb uiteraard pijn, maar heb gisteren (1 dag po) bijvoorbeeld al op mijn gemak een wasmachine ingestoken. Traag, weliswaar. Ik krijg de koelkast open en kan schenken met de waterkan... Ik voel wel dat ik al die handelingen dicht bij mijn lichaam moet doen. 

Hangt dus een beetje van persoon tot persoon af denk ik... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo, ik wil het ook geheim houden. Alleen mijn vriend weet ervan. Vind het wel moeilijk en weet nog niet zo goed hoe ik het met mijn werk moet regelen. Ik heb 2 kinderen (7&10jr) en als ik 2 volle weken vrij moet nemen hou ik nooit genoe dagen over voor de rest van het jaar. Mijn moeder ga ik het in ieder geval niet vertellen. Zij heeft hier een heel uitgesproken mening over. Ik werk op kantoor en hoop eigenlijk na een week weer te kunnen werken. Hoe is het met jullie allemaal? Groetjes Wianna

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.