Ga naar inhoud

MISSELIJK.. 3 dagen PO


kelsy

Aanbevolen berichten

hallo meiden.. Dit is me 3e dag na dE operatie en ik voel me zo beroerd.. Egt totaal nog niet happy

Heb heel de tijd zweet aanvallen gepaard met misselijkheid.. Neiging tot spugen maar lukt niet

Heeft iemand tips ?? Is dit normaal?? En hoelang duurt het voordat me borsten nietmeer zo zwaar aan voelen?? Ben trouwens deels in getapet heb een band en een gigA strakke sport bh.. Vandaag mag me tApe er af maar laat t liever nog een dag zitten.. Kan dat kwaat?? Ik hoop dat iemand antwoorden heeft voor me want ik weet op t moment

Geen raad met mezelf.. Pfff..

Liefs... Kelsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hey Kelsy,

Ja, misselijkheid is heel vervelend, maar toch moet je ondanks proberen geregeld te eten, hoe minder je eet, hoe meer misselijk je bent (kan nog door de narcose komen en ook door de pijnstillers), gewoon kleine beetjes eten de dag door, je zult zien dat het geleidelijk beter zal gaan. Ook veel water drinken om alles van de narcose weg te spoelen.

Heb je echt tape of is het gewoon drukverband? Ik had drukverband dat ik de dag na de operatie af mocht doen, heb ook een dag langer gewacht, maar eens het eraf is is het toch wel een verademing hoor. Je hebt waarschijnlijk ook veel zwelling als je sportbh zo strak zit, misschien moet je een andere maat gaan halen of laten halen of zo'n verlengstukje voor tussen de sluiting dat het minder strak zit.

Veel sterkte meid, gaat elke dag beetje beteren hoor, hou vol!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet ofmijn misselijkheid door de narcose komt,.. de 1e dag.. na de operatie was ik namelijk totaal niet misselijk..

ik trok alleen even wit weg en zweten enzo toen ik in mijn bh en band werd gehesen,.. door al dat gesjor aan me borsten werd de pijn me te veel en moest ik weer gaan liggen,.. een maal bij gekomen mocht ik naar huis,. had toen geen honger en was nog half stoned van de narcose,.. maar had wel freselijk veel pein aan mijn linker borst.. had ik btw al van af het moment dat ik wakker werd.. tot aan nu is die píjn nog steeds niet weg,.. linker borst is ook veel meer gezwollen dan rechts..

mijn medicatie is ,.. paracetemol 500mg,diclofenac,arnica druppels, en had voor de eerste 2 nagten trantetopam slaap pillen of zo iets..

heb inderdaad niet veel honger maar probeer tog genoeg te eten.. heel veel frisse dinge/fruit.. klein beetje vast voedsel van een broodje of iets dergelijks

waar kun je zo'n tussen stukje voor een bh halen?? ik denk dat dat misschien bij mij wel helpt.. om me borsten heen zit tape echt geplakt.. rond om mijn borst kas ter hoogte van mijn oksels zit zo'n vervelende strakke band...

liefs kelsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kelsy,

Dat klinkt bekend allemaal,zijn normale naweeen van de operatie,dual plane is nou eenmaal wat heftiger,ik heb dat ook ondervonden,wacko.gif en wil het ook nooit meer meemaken!84.gif

Dat misselijk zijn is normaal ,99.gif ik had daar iets voor ingespoten gekregen,dus had dat gelukkig niet,maar veel drinken helpt ,dan plas je de rotzooi eruit,ik mocht trouwens niet eerder naar huis dan dat ik had gedronken/cracker had gegeten en geplast had.

Vraag me niet hoe ik naar de wc gestrompeld ben maar t lukte me met infuus en al en hulp van me man end e verpleegster.

Ik wilde zo zsm naar huis .

Heb heel vele pijn ervaren,en die druk op je borsten hoort daar ook bij,ze zijn mega opgezwollen en ja dr is nogal wat gebeurd daar van binnen,dus eigenlijk ook logisch allemaal,

maar qua pijnstilling was ik helemaal niet happy,niets hielp.74.gif

het is afzien,maar na een week voel je je iedere dag ietsje beter,geloof me.141.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, heeel herkenbaar, helaas :)

Eerste dag helemaal nergens last van. 2 uur na de operatie lekker broodjes gegeten en 's avonds lekker pasta gegeten. Kon alles naar binnen werken, maar de volgende dag.... en de dag erna.... ppffff alles wat ik er al in kreeg, kwam er ook weer uit.

Maar ik denk dat je je morgen al beter voelt hoor, echt waar. Vooral kleine beetjes blijven eten, komt het allemaal goed.

Ik zou nog even wachten met een tussenstukje. Ik heb zelf een (veels) te kleine bh gekregen van de kliniek, maar na die 3de dag was mijn misselijkheid zo goed als weg.

Maar anders zijn ze in lingerie (hunkemoller ofzo) zaken gewoon te koop. Even vragen, meestal liggen ze achter kassa.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ook hier heel herkenbaar

Vreemd dat je diclo hebt gekregen. Neem aan dat je daarbij ook een maagbeschermer hebt gekregen?

Je zult zien dat het vanaf dag 4 een stuk beter gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

af en toe is de misselijkheid even weg.. heb vanmiddag dat tussenstukje gehaald.. pff dat uitstapje heeft me gesloopt me borsten zeuren nu gigantisch..

ik moet 3 maal daags diclo,.. slikken 1 week lang.. mijn vriend heeft de medicatie voor me gehaald.. en heeft de maag beschermers laten zitten.. achteraf niet zo'n slimme zet.. nu zit ik weer te tobben met die strakke witte band.. vraag me af hoe hoog die moet en hoe strak.. als ik m losser doe word ik onzeker of het zaakje niet naar boven schiet en als ik m strakker doe doet t zeer:S

en hoe lagen jullie? met hoeveel kussens ? en hoe recht op.. ik krijg egt snel zere plekke in me rug van het liggen,.. en als ik zit wil ik liggen en als ik lig denk ik tog steeds weer dat t beter is om te zitten?

ik ben blij dat mijn rage vragen jullie wel bekend in de oren klinken.. dat maakt het iets minder vervelend en geeft me net wat meer hoop:P

ik heb btw ook geloof 4 uur na de operatie voor t eerst geplast... ik voelde niet dat ik moest maar ik d8 ik strompel er wel gewoon heen.. toen ik 1 maal zat was het 1 x goed zuchten en klaar..

kwa peinstillers via infuus en direct daarna zat ik aan me tax.. ik bleef herhalen dat ik egt vervelende pein bleef voelen maar ik mogt nix meer.. omdat dat teveel zou zijn.. en 2 uur na de operatie toen ik wel nog wat extra's toegediend mogt krijgen via het infuus.. melde de verpleger dat de pein vast wel wat gezakt zou zijn na dat middel.. toen zei ik maar ja.. maar dat was het echt niet:S

ik moet er btw ook niet aan denke om zwaare maaltijden te eten van af dag 1 al niet hoor.. ga nu maar even een paar happen noudels eten want ik zit gwn vol na 5 happen,.. ook zo bizar..

ik houd jullie op de hoogte ,.. tips en ervaringen zijn altijd welkom,..

en echt al bedankt voor de informatie die jullie me al gegeven hebben..

liefs,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik als verpleegkundige kan je vertellen dat je diclo nooit en te nimmer zonder een maagbeschermer behoort te gebruiken. Buiten het feit dat je er doodziek van word bij die dosering, heb je regelrecht kans op een maagzweer. Believe me, die wil jij niet hebben.

Waarom heb je die beschermer niet gehaald, de arts had het toch voorgeschreven? Doet hij niet voor niets he :blush: . Het had je een hoop misselijkheid kunnen besparen en een dikke maagzweer als je hiermee doorgaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zit ik weer te tobben met die strakke witte band.. vraag me af hoe hoog die moet en hoe strak.. als ik m losser doe word ik onzeker of het zaakje niet naar boven schiet en als ik m strakker doe doet t zeer:S

De band moet strak zitten, maar niet zo strak dat het je ademhaling belemmert, is een beetje zoeken maar als je een comfortabele stand hebt gevonden (voor zover dat mogelijk is :rolleyes: ) zet dan een streep met een zwarte stift dan hoef je niet steeds opnieuw te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook diclofenac gehad, zonder maagbeschermers. Moet zeggen dat ik nergens last van heb gehad kwa misselijkheid.... Alleen eventjes in de kliniek dcht ik dat ik misselijk werd en toen kreef ik een zetpil. Denk overigens dat het meer van de spanning was dan dat ik het echt was.

Tape zou ik er indd gewoon al afhalen. Ik had het ook langer laten zitten omdat ik bang was het er af te halen. Maar later kreeg ik te horen dat dat niet zo heel goed was.

De band... Dilema! haha ik had ook moeite met hoe hoog en hoe strak. De eerste week heb ik hem 1 keer afgedaan met het tape eraf te halen omdat ik bang was. Daarna is die ook niet goed terug omgegaan. Hij zat te laag. Maar daarvoor was ook oa. die controle na 1 week in de kliniek. Daarna indd ook een streepje gezet zodat ik wist hoe strak die moest.

Maar toen ik die week erna weer op controle kwam voor mijn hechtingen deed hij hem veel losser om...

Hij moet iig bovenop je borstspier zitten is mij gezegt en niet niet in je oksels snijden en van achteren wat lager naar omhoog.

Wanneer moet jij weer op controle komen? Anders zou ik gewoon even bellen wat betreft je twijfels hoor! Het zekere voor het onzekere nemen. Je moet je wel prettig voelen natuurlijk, is ook beter voor je herstel.

Suces!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een dekbed opgevouwen beetje rechtop neergelegd, daarop een paar kussens van de bank en vervolgens mijn hoofdkussen. Onder mijn knieen had ik een hoofdkussen en een kussen van de bank. Ik lag in een hoek van 45 graden zeg maar en ik had vreselijke pijnen aan mijn rug. Maar dit was per direct weg toen ik kussens in mijn knieholte ging gebruiken.

Het is allemaal zo herkenbaar wat je allemaal opschrijft.... hebben we allemaal gehad :rolleyes:. Maar als het goed is ben je vandaag 4 dagen po en zul je je alweer iets beter voelen. Echt de eerste 3 dagen zijn hels.

Op dag 4 ging ik trouwens op visite, even met wat anders bezig zijn, dan de manier waarop je moet liggen/zitten, de pijn en alle meuk. Misschien helpt het jou ook.

Suc6 en het komt nog steeds allemaal goed :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik inderdaad maar even stop met die diclo,..

en lieve meiden.. ik heb niet zelf gekozen om geen maag beschermers.. mijn lieve vriend heeft bij de apotheek mijn medicatie opgehaald en toen ze daar aan hem vroegen om die dingen er bij te doen zij hij laat maar zitten.. ik was daar niet bij.. en hij had geen idee..

gister echt een helse nagt gehad.. heb toen dus voor het willen slapen gaan bij al mijn medicijnen wel nog die dicolo ingenomen..

kon trouwens van af 10 uur helemaal nix.. mijn borsten deden zo'n zeer.. zowel links als rechts.. de zwelling van me linker borst was gister rond de middag eindelijk iets geslonken.. maar gister avond echt weer giga hard en groot inverhouding met rechts:S werd er zelfs een beetje bang van.. ging om half 1 naar bed had daarvoor een redelijke tijd levenloos op de bank gelegen zonder te bewegen.. eenmaal op bed voelde ik boven in mijn linker borst nonstop tintelingen of dat er wat afgekneld zat.. heel raar.. heb mijn vriend weer uit bed gegroepen en samen besloten om dan tog maar dat tape er af te halen om half 2

dat was een helll!!!

had ik overigens ook niet voor het slapen moeten doen.. maar ik was even ten einde raad.. dat was dus heel veel puffen keihard zuchten en de tranen bleven ook niet weg.. :( na 3 kwartier/1uur was het er helemaal af.. en het gevoel zonder tape is echt mega eng!! nu nogsteeds.. toen ik wilde gaan slapen na het tape verwijder drama.. kreeg ik echt om de 5 min opvliegers.. voelde mezelf ook heel de tijd weg vallen met me ogen draaien dan was ik er weer bij.. kreeg ik koude rillingen gouw deke over me heen probere te doen lag die deke op me binne no time weer zweet aan val.. hop weer die deken van me af kreeg ik weer rillingen kippe vel,.. automatisch spant je borst spier dan aan.. echt geen pretje.. heb dat geprobeerd vol te houden want ik wilde mijn vriend niet meer tot last zijn die was helemaal op.. maar om 4 uur trok ik het niet meer voelde me net een bezetende koud dat ik het had en zijk nat van het zweet (rare combo btw) tog maar weer mijn vriend uit bed geroepe.. ben met me hele kussen uitrusting+vriend klappertandend zwaar/snel ademment als een zombie naar de woonkaamer verhuisd ,.. tollend zwetend in de bank laten zakken werd om 8 uur waker uiteraard nogsteeds misselijk en met een lege maag.. kon gelukkig zelf opstaan met veel moeite maar het ging.. heb nu sins die tijd een banaan en een plakje kaas op het volgende om te eten ben ik nu aan het bedenke..

volgensmij zit sins dat het tape er af is en de band weer is omgegaan.. de band wel goed.. dus vraag straks idd me vriend even een streepje te zetten.. is zeker een handig idee..

ga ook echt geen diclo meer neme want ik denk bijna zeker te weten dat mijn slechte nacht 3/4 daar door komt

vraag me zelfs af of ik niet even langs de dokter moet.. heb nogsteeds klamme hande en maak me nog best wel zorgen om vannacht..

weet niet of er iemand is die zig ook weer in dit verhaal herkent.. maar naar mijn mening voelt het niet echt gezond..

liefs,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja...

ik denk dat het er allemaal bij hoort..Ook ik was vreselijk ziek, ook van de pijn.

Huilen,zweten, komt me allemaal bekend voor. Het snelle ademhalen kan je ook doen omdat de band te strak zit.

Probeer goed op je ademhaling te letten.

De 4e dag voelde ik me echt al stukken beter.

Hou vol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit trouwens ook steeds te worstelen met of ik nou me knieen op moet trekken als ik zit/lig (egt liggen kan ik het niet noemen) soms denk ik dat t beter is om ze te late liggen .. en anders om ze weer op te trekken..dan zit ik half in een zwangerschaps pers houding.. en me armen word ik ook gek van.. is het nou beter om die langs je lichaam te late liggen als je zit/ligt of kun je die t best een beetje gebogen ter hoogte van je heup op je blaas leggen ongeveer.., dat je bewijzen van spreken je handen elkaar kunne vast houden..

ik ben er nog niet uit..

pas nu momenteel op het huis van me zus zij is op vakantie.. ben gistermiddag heel even bij me ouders geweest.. was voor mij een flinke stap.. was daarna dus ook geen cent meer waard,..

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja...

ik denk dat het er allemaal bij hoort..Ook ik was vreselijk ziek, ook van de pijn.

Huilen,zweten, komt me allemaal bekend voor. Het snelle ademhalen kan je ook doen omdat de band te strak zit.

Probeer goed op je ademhaling te letten.

De 4e dag voelde ik me echt al stukken beter.

Hou vol!

jij bent nu ene maand vedder he ,.. weet jij nog hoe je je voelden na 2 weken?? ik moet dan nl weer naar school en hoe ik me nu voel maak ik me daar een beetje zorgen over,.. inverband met me armen optillen,.. en vervoer enzo,.. en wat is dan het beste vervoers middel? auto? brommer? fiets??

liefs,.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.