Ga naar inhoud

Babette_ : 14 september 2016 : Dr. Smits : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Vijf dagen geleden heb ik mijn bescheiden A cup laten vergoten bij de Boerhaave kliniek, 290 cc dual plane. Na lang en goed erover na te hebben gedacht en veel research te hebben gedaan (ook op dit forum!) heb ik de knoop doorgehakt. Nu ben ik nu druk bezig met herstellen, de eerste 3 dagen waren het zwaarst. Ik kon weinig zelf en de spanning en druk op me borst waren enorm. Ook was ik zo nu en dan nog misselijk van de narcose. Gelukkig is dat nu een stuk minder, en kan ik al wat meer zelf. Wel merk ik dat als ik me ''inspan'' (dingen die je normaal gesproken doet; douchen/eten klaarmaken etc.) me nog veel energie kosten en ik daarna wel even moet gaan liggen. De eerste dagen waren me borsten ook erg gezwollen en zaten ze heel hoog, nu beginnen ze als langzaamaan te zakken en een meer normale vorm aan te nemen. Al snap ik dat dit natuurlijk nog veel langer duurt, maar herstel is duidelijk zichtbaar! Ik kan niet wachten tot ik me eerste normale BH kan kopen, maar daar wacht ik voorlopig nog wel even mee. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!

Wel heb ik nog een vraag; klopt het dat bij dual plane de borst na verloop iets groter wordt omdat de borstspier dan volledig is gerekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Monday, September 19, 2016 om 12:11 zei Babette_:

Hoi allemaal!

Vijf dagen geleden heb ik mijn bescheiden A cup laten vergoten bij de Boerhaave kliniek, 290 cc dual plane. Na lang en goed erover na te hebben gedacht en veel research te hebben gedaan (ook op dit forum!) heb ik de knoop doorgehakt. Nu ben ik nu druk bezig met herstellen, de eerste 3 dagen waren het zwaarst. Ik kon weinig zelf en de spanning en druk op me borst waren enorm. Ook was ik zo nu en dan nog misselijk van de narcose. Gelukkig is dat nu een stuk minder, en kan ik al wat meer zelf. Wel merk ik dat als ik me ''inspan'' (dingen die je normaal gesproken doet; douchen/eten klaarmaken etc.) me nog veel energie kosten en ik daarna wel even moet gaan liggen. De eerste dagen waren me borsten ook erg gezwollen en zaten ze heel hoog, nu beginnen ze als langzaamaan te zakken en een meer normale vorm aan te nemen. Al snap ik dat dit natuurlijk nog veel langer duurt, maar herstel is duidelijk zichtbaar! Ik kan niet wachten tot ik me eerste normale BH kan kopen, maar daar wacht ik voorlopig nog wel even mee. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!

Wel heb ik nog een vraag; klopt het dat bij dual plane de borst na verloop iets groter wordt omdat de borstspier dan volledig is gerekt?

Hoi Babette, hoe gaat het nu met je? Iedere dag en beetje beter hè?! Net als Boobie24, word ik maandag geopereerd. Ik ga van 335cc anatomisch, naar 525cc rond.  Ik heb eigenlijk geen idee of het resultaat bij jou voller zal worden.  Ben twee maal eerder achter de spier geopereerd, maar het werd na verloop van tijd niet meer. Eerst minder, omdat de zwelling afneemt.  Ben je tevreden, of had je misschien op met gehoopt?

Groetjes,

Chantal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend! Wat ga je laten doen Boobie24? Dr. Smits heeft mij geholpen, na behandeling kwam ik er trouwens nog achter dat ze een eigen website heeft; feliciasmits.nl. Misschien handig voor je om daar eea te lezen, staan leuke blogs ook op.

Ondertussen ben ik nu een week verder, en een hoop opgeknapt! Ik kan eindelijk dingen weer ''normaal'' zonder dat ik als een soort stijve hark beweeg. Wel heb ik nog last van spieren op mijn borst die erg strak staan en tintelingen. Maar gelukkig geen pijn of andere kwaaltjes. De blauwe plekken (vooral aan de zijkant van me ribben onder me oksel) zijn nu knalgeel, dus dat gaat ook langzaam weg. De zwellingen zijn ook, zo op het oog, bijna weg. Het zakt langzaam naar beneden merk ik, dus me buik is staat een klein beetje meer uitgezet als normaal, maar dat zal vanzelf ook wel weer wegtrekken.

Ik ben trouwens twee weken voor de operatie begonnen met Arnica D6 in te nemen (tegen bloedingen/zwellingen/etc.) en zal ik nog twee weken na de operatie in blijven nemen en ik heb het gevoel alsof het wel werkt want alles trekt vrij snel mooi weg. Iemand anders hier ook ervaring mee?

Wel merk ik dat ik nog last heb van mn buik/maag, kan dit zijn nog van de narcose of pijnstilling? Of misschien omdat het vocht daar nu ongeveer zit, of omdat mn nieuwe borsten daar meer druk nu op uitoefenen waar me lichaam aan moet wennen?

Ik ben super tevreden verder met hoe het eruit ziet, veel groter had het niet hoeven zijn (ben maar 1.65 en 45kg) dus dan zouden grote boobies ook beetje uit verhouding zijn.

Spannend Chantal, mag ik vragen waarom je hebt gekozen om groter te gaan en voor rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Babette_:

Wat spannend! Wat ga je laten doen Boobie24? Dr. Smits heeft mij geholpen, na behandeling kwam ik er trouwens nog achter dat ze een eigen website heeft; feliciasmits.nl. Misschien handig voor je om daar eea te lezen, staan leuke blogs ook op.

Ondertussen ben ik nu een week verder, een een hoop opgeknapt! Ik kan eindelijk dingen weer ''normaal'' zonder dat ik als een soort stijve hark beweeg. Wel heb ik nog last van spieren op mijn borst die erg strak staan en tintelingen. Maar gelukkig geen pijn of andere kwaaltjes. De blauwe plekken (vooral aan de zijkant van me ribben onder me oksel) zijn nu knalgeel, dus dat gaat ook langzaam weg. De zwellingen zijn ook, zo op het oog, bijna weg. Het zakt langzaam naar beneden merk ik, dus me buik is staat een klein beetje meer uitgezet als normaal, maar dat zal vanzelf ook wel weer wegtrekken.

Ik ben trouwens twee weken voor de operatie begonnen met Arnica D6 in te nemen (tegen bloedingen/zwellingen/etc.) en zal ik nog twee weken na de operatie in blijven nemen en ik heb het gevoel alsof het wel werkt want alles trekt vrij snel mooi weg. Iemand anders hier ook ervaring mee?

Wel merk ik dat ik nog last heb van mn buik/maag, kan dit zijn nog van de narcose of pijnstilling? Of misschien omdat het vocht daar nu ongeveer zit, of omdat mn nieuwe borsten daar meer druk nu op uitoefenen waar me lichaam aan moet wennen?

Ik ben super tevreden verder met hoe het eruit ziet, veel groter had het niet hoeven zijn (ben maar 1.65 en 45kg) dus dan zouden grote boobies ook beetje uit verhouding zijn.

Spannend Chantal, mag ik vragen waarom je hebt gekozen om groter te gaan en voor rond?

Die arnica is wel een goede tip! Zo gelijk even aanschaffen. Super dat het helemaal naar wens is. Ik had weinig keuze, mijn anatomische prothese draaid, dan is rond wat geadviseerd wordt. En ik heb met 335cc weinig decolleté. Ik ben iets langer, en veel zwaarder, dus vandaar de cc's.  Ik ben 169, en weeg 61 kilo.  Dus net als bij jou is dit meer in verhouding.

 

Ik hield na de narcose lange tijd vocht vast, soort opgezwollen ballon was ik haha. En vermoeidheid had ik veel last van, maar misselijkheid heb ik niet ervaren.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je herstel zo goed gaat! Ik ben ook begonnen met de arnica dus hoop dat het net zo voorspoedig zal gaan. 

Ik krijg 425cc anatomisch voor de spier, ben erg benieuwd hoe het wordt!

 

@Chan09 komt nu dichtbij he? Na het consult leek het nog zo ver weg en nu een heel druk weekend voor de boeg en dan is het al zover :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Babette_:

@Chan09 Wauw dat is inderdaad fijn zeg! Mag ik vragen waarom je een nacht moet blijven? Want meestal mag je met 3 uur alweer naar huis. Ja snap ik! Hopelijk wordt het zoals je in gedachte hebt en hoopt dat het wordt. Je bent in goede handen, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen :)

@Babette_, om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet waarom ik een nacht moet blijven.  In december moest ik ook een nacht overblijven, maar dat was omdat het verzekerd was haha. Ik denk dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat het een wissel binnen het jaar is.  Mijn vorige prothese wissel was in december. Ik hoop ook dat het deze keer goed komt, maar zoals je al aangeeft, ga ook ik er vanuit dat ik in goede handen ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Babette_ wat heftig zeg voor je 2x in een jaar tijd! Ik zit al tegen 1x op hihi

ik mag mezelf maandag om 13.00 melden. Vond het eerst wel vervelend zo laat maar nu wel prima. Mag ik rond 18.00 naar huis dus als ik thuis kom gaan de kindjes ongeveer naar bed. Dat is wel fijn aangezien de jongste erg aan mij hangt, zo kan ik lekker rusten. 

Nog maar 3 nachtjes @Chan09!!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Thursday, September 22, 2016 om 09:14 zei Babette_:

@Chan09 Ja dat zou goed kunnen inderdaad. Heel veel succes alvast, en laat even weten hoe het gegaan is!

7 minuten geleden zei Boobie24:

@Babette_ wat heftig zeg voor je 2x in een jaar tijd! Ik zit al tegen 1x op hihi

ik mag mezelf maandag om 13.00 melden. Vond het eerst wel vervelend zo laat maar nu wel prima. Mag ik rond 18.00 naar huis dus als ik thuis kom gaan de kindjes ongeveer naar bed. Dat is wel fijn aangezien de jongste erg aan mij hangt, zo kan ik lekker rusten. 

Nog maar 3 nachtjes @Chan09!!:D

@Boobie24jij om 13u, lees ik net.  Ik probeer je voor die tijd nog even te berichten. Het wordt nu echt spannend pffff. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.