Ga naar inhoud

Sporten na BV


Jilly

Aanbevolen berichten

Hi girls,

Ik weet niet zeker of er ooit al een topic over gemaakt is maar ik vroeg me af welke sporten beoefend kunnen worden na een BV en hoe snel en intensief je terug kan sporten nadien.

Voor mij is het nog 26 dagen en dan is het eindelijk zover :-)

Momenteel ga ik 4 tot 5 keer per week intensief sporten (Zumba, hardlopen, spinning, crosstrainer, fitness en step) en maak me eigenlijk al wat zorgen over de periode dat ik zou kunnen gaan sporten. Ik ga het in de eerste plaats enorm missen omdat ik er mn energie in kwijt kan en ben ook wat ongerust over de eventuele kilo's die ik zou bijkomen als ik lange tijd stil lig op sportgebied. Ik zou niet graag terug van 0 moeten beginnen...

Kan iemand me wat geruststellen hierover?

Bedankt!

Liefs,

Jilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het zo dat je na 6 weken rustig kunt beginnen.

Ik doe altijd op woensdag steps en hierbij gebruik je veel je armen en moet je vaak springen dus ben benieuwd wanneer ik dat weer kan gaan oppakken. Na 6 weken lijkt me erg snel

Ben erg benieuwd naar de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Jilly,na zes weken mag je weer rustig aan beginnen,maar kan je verzekeren ,de eerste twee a drie weken,moet je er niet aan denken,ivm pijn.of vervelend gevoel.ik sport zelf ook nrmaal twee tot drie keer in de week,steps en bodypump,ik ga volgende week rustig beginnen in de sportschool weer met alleen cardio,de loopband en stepapparaat.meer zit er voorlopig helaas niet in.liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jilly,

Je mag 6 weken niet intensief sporten, maar je kunt wel al vlug weer beenoefeningen en zo opnemen, zolang als je maar je arm/borstspieren ontziet! Je mag de eerste 6 weken niet zwaar tillen (+10 kg), je armen niet boven schouderhoogte doen, rekken, strekken enz...

Tja, beetje aankomen zal wel onvermijdelijk zijn, maar 't is voor een goed doel! Kun je daarna weer gaan aftrainen hé! :46:

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan als fanatiek sportster.

De eerste weken moet je er zeker niet echt aan denken. Daarna had ik het wel even lastig.

Ben gewoon heel veel buiten gaan lopen en fieten, moet zeggen dat dat ook erg geholpen heeft.

Ga met 6 weken naar de sportenschool terug voor de beenoefeningen etc. Misschien spinning ook weer. De rest twijfel ik nog aan of dat al mogelijk is.

Vond het ook niet echt charmant eruit zien in mijn sportkleren, sportBH en band... Dan zouden ze daar direct zien dat ik geopereerd ben en dat wil ik liever niet.

Je moet gewoon na je operatie rustig afwachten hoe je je gaat voelen. Wel goed je rust pakken en denken aan het herstel van je mooie nieuwe borsten ;)

Ik als sportjunk kan je vertellen dat het wel te doen is als je ook nog lekker buiten fietst en sport. Laatste weekje is nu toch wel lastiger. Wil me weer lekker uit kunnen leven.. maarja is niet anders en je weet waar je het voor doet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!!!

Ik ben zelf ook een fanatieke sportster (ik geef zelf BodyAttack, BodyStep en spinning). Ik ben 10 mei geopereerd en ben vanaf juli weer begonnen met BodyAttack.. Van mijn borsten heb ik geen last gehad, maar oh wat had ik een spierpijn van al dat gespring (zelfs het kopje koffie was me nog te zwaar :blink::blush:), dus heb het maar rustig opgepakt met stappende bewegingen.. Geef nu weer volop les, gaat me prima af.. de push ups vind ik nog niet prettig en doe dat ook nog niet..

Heb in mijn 6 weken (herstel) wel wat gesport, maar dan echt wandelen op de loopband, beetje fietsen e.d.. Ik heb geen last gehad van gewichtstoename, gelukkig!!!

Veel succes ermee!! En als je vragen hebt hoor ik ze graag..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff ja he GoldenGirl,

Zelf doe ik erg veel aan buikspier oefeningen die mis ik nu wel hoor, merk ook wel dat het weer nodig is :blush:

Maar helaas moet ik hier denk ik nog even twee weekjes mee wachten :blush:

Hihi ga je het proberen, skaten? komt goed hoor. Ik fiets nu gewoon net als normaal :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.