Ga naar inhoud

Normaal na 4 weken?!


Happymom

Aanbevolen berichten

Hoi dames! 

4 weken geleden een borstlift ( zonder protheses) ondergaan. Na wat opstart probleempjes ging het daarna goed.

alleen nu na 4 weken nog erg last van m'n linkerboob. - trekkend brandend litteken.  Waarin ik soms mezelf geen houding weet te geven. Zitten, liggen, lopen, niets voelt dan lekker... Als ik dan eventjes m'n bh los doe dan zie ik onder m'n litteken nog een blauwe plek, waarvan ik bijna zeker weet dat die er eerst niet zat want  de rest van mn Boob was al geel) 

wat voel ik? Zijn het mn hechtingen die oplossen? Is het een op later tijdstip ontstane blauwe plek die nu druk geeft op het litteken? Of is het te strak gehecht en heb ik daarom nog n soort 'deukje' in m'n Boob? Is het nog vocht? Ik smeer nog geen litteken crème omdat ik twijfel of ik nou nog korstjes heb of niet. Kortom ik Flip hem ff n beetje de pan uit 

ik weet wel dat beide boobs afzonderlijk van elkaar genezen, maar het lijkt een beetje slechter te gaan met m'n linkerboob. Maar in die zin niet zo ernstig dat ik de kliniek wil mailen. Wie heeft tips?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste Reactie

Hai,

Ik gok dat het je binnenhechtingen/littekenweefsel is je nog voelt en daar bij de zenuwen die zich aan het herstellen zijn. En wellicht ook je deukje verklaart! Ze hebben toch het een en ander gewroet of je nu wel/niet protheses heb. Dat branderige/trekkerige aan je litteken klinkt wel bekend en zal ongetwijfeld bij het helingproces horen. Zodra je ziet dat het rood/warm wordt of nog pijnlijker gaat worden zou ik persoonlijk wel de PC hierover informeren of stuur anders gewoon een mail? Is je nazorg en heb je recht op!! 

Sterkte en hopelijk is dit gevoel snel over xx

( vraag ook advies aan je PC of je in een later stadium, als je littekens ECHT dicht zijn of je mag masseren, misschien helpt dit ook een beetje je bindweefsel wat soepeler te maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @BrownieG thx for het late night advies. Werd ff gek. Ik dacht dat het na de operatie alleen maar beter kon gaan, en dan schrik je toch ff als je opeens wat ervaart wat je eerst niet ervaaarde. Maar ja het klinkt idd als binnenhechtingen die trekken. Het voelt alsof het naar binnen getrokken word ( en vandaar dus n soort deukje achterlaat) maar dat is niet abnormaal dus? 

Ook zag ik net bij nadere borst inspectie onder m'n linkertepel een zwart stukje ( hechting die uitsteekt?), maar dat zou toch na 2 weken weg moeten zijn? Het lijkt bij mij niet uit te steken, maar n soort klein gat onder m'n tepel te maken. Hij steekt in die zin volgens mij ook niet ver genoeg uit dat een chirurg dit nog weg kan knippen ofzo. Het lijkt alsof m'n vel er n soort van overheen gaat groeien.. Nu ik het zo typ hoor ik al dat dat ook niet echt goed is toch? 

Heel vervelend dat de echte twijfels altijd pas na je operatie komen. Ik zal maandag de kliniek bellen/mailen. Ik voel verder geen verhoging/en het word ook niet roder, maar volgens mij moet er wel ff wat mee, of stel ik me aan? 

Ik hoop nog wat reacties te horen. Dank jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..zit nog braaf naar Olympische spelen te kijken maar klaas Vaak nadert wel :45: 

Deukjes zie en lees ik wel vaker omdat het weefsel nog niet herstelt is en meestal lost dit zich op als het allemaal wat soepeler is. Duurt wel even hoor.  Mijn litteken leek wel een breiwerkje met kleine deukjes in het begin maar naarmate dit herstelde werd het vlakker en uiteindelijk ook soepel. Is nu een wit streepje en je ziet er niets meer van. Wat betreft je hechting zou ik idd advies vragen aan je PC voordat het gaat irriteren of dat er wellicht effe naar gekeken moet worden. Sowieso zelf niet aan frummelen en een gaasje overheen plaatsen als je ziet dat het zich een klein gaatje vormt. Probeer er een duidelijke foto van te maken en mee te sturen per mail.

Je aanstellen? Ben je gek...nee joh..gewoon mailen hoor met je vragen... Zijn ze wel gewend hoor!

zal @Desert-Rose Effe taggen want die heeft ook altijd goed advies mbt hechtingen die opeens tevoorschijn piepen hihi

Ja erg lastig al die onzekerheden na je operatie he, liefst waren we al kant en klaar wakker! Gaat vast goed komen en is juist goed dat je alert blijft de komende weken. Gelukkig is dit tijdelijk maar je moet er helaas wel doorheen! 

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Sluit me aan bij BrownieG, maar ben wel benieuwd naar die foto. Ik wil wel eens met je mee kijken of ik kan zien wat er aan de hand is.

Wil je me even toevoegen? 

En een blauwe plek, opeens, dat kan. Er heeft op verschillende plekken nog wel bloed gezeten en na verloop van tijd gaat dat een uitweg zoeken. Het zakt dan altijd, ivm de zwaartekracht.  Duurt da meestal.nog een tijd eer het weg is.

Tag me ff als ik je foto kan zien :)

Xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happymom

He meis,

Het komt regelmatig voor bij een lift dat er plekjes open gaan, omdat er natuurlijk een grotere litteken is, en dit aan meerdere kanten bijeen komt, en dat meer spanning geeft.

Dus soms ontstaat er eerst een gaatje en dan zie of voel je pas de hechting.

Wat @BrownieG al zegt een deuk in het litteken kan komen door nog onopgeloste hechtingen, maar kan ook zijn doordat in het begin een litteken overmatig bindweefsel produceert.

De genezing van een litteken kan tot 18 maanden duren, en hechtingen kunnen er ook best een tijdje over doen om op te lossen.

Een bloeduitstorting zakt altijd naar beneden en het kan dus best dat je dat nu pas helemaal gaat zien.

En meis , ik heb al eerder gezegd, je bent geen zeur en je stelt je niet aan, echt niet.

En ik vind altijd als je het nu echt niet vertrouwd gewoon je pc bellen, daar is die voor en hoort bij het stukje nazorg.

Als je me even toevoegt aan je album dan kijk ik even naar je litteken en het zwarte plekje, dan kan ik gerichter advies geven.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happymom

Ok, haha,inderdaad dan maar even zo,

ik zou me niet al te veel zorgen maken, dit soort wondjes ontstaat dus vaak bij een lift, ik zou het onder de douche spoelen, en dan wel even een steriel gaasje erop.Het donkere ziet er uit als een korstje, en moet er vanzelf af gaan vallen.

Hou wel voor de zekerheid in de gaten of het niet rood/ en of warm gaat worden eromheen,of er geen vocht uit gaat komen, of dat je koorts krijgt,dan wel aan de bel trekken,  maar ik denk dat dit binnen een tijdje genezen is.

Verder mag je echt nog niet gaan smeren met litteken creme, stel dat nog maar even een paar weken uit.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke niets 'ernstigs' dus. Het is verder niet warm of rood en ik heb ook geen koorts of lekkend wondvocht. Alleen dat naar binnen trekkende gevoel is zo irritant, pff hoop dat het snel soepeler word want weet me soms geen houding te geven. En dat 'black hole tepel gat' is dus niet echt n gat, maar eerder n korstje. Ok ja ik heb daar verder geen last van dus doe er verder niets aan. 

En goed dat ik dus nog nergens litteken crème op had gesmeerd. Daar wacht ik dan echt mee tot alle korsten eraf zijn en ik overal gewoon roze huid zie. 

Thx dames! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die deuk lijkt echt te komen door een hechting, en als die gaat oplossen zal die geleidelijk aan verdwijnen.

En bij een lift is er natuurlijk heel wat gebeurt binnenin, en je weefsel heeft echt tijd nodig om te genezen, en zoals Brownie al aangaf, als je dadelijk iets verder bent, kun je heel voorzichtig gaan proberen om het litteken te masseren.

Het zwarte is voor zover ik kan zien echt een korstje,en het ziet er echt allemaal heel netjes en rustig uit, als er geen wondvocht uitkomt is helemaal goed, en het enige nu is dat de wond van binnen naar buiten verder moet gaan genezen en dichtgroeien.

Inderdaad, smeren als alle korstjes weg zijn, en het litteken volledig gesloten.

Wanneer heb je weer controle?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 2 maanden weer. En daarna 1 jaar na dato weer. Ik lees ook dat sommige meiden konden kiezen ofzo 1, 3 of 5 jaar nazorg? Ik had dat helemaal niet of is dat ook alleen bij vergrotingen ivm de protheses ofzo?

als ik me echt zorgen maak of het erger word oid dan mail ik de foto's naar de kliniek. Ik had zelf ook al het idee trekkend litteken, wat jullie dus ook zeggen; er is van binnen met het weefsel veel gebeurd natuurlijk ( gelukkig ben je tijdens de operatie niet bij, ik zie van der weij opeens al helemaal trekken en duwen op m'n kleine b-cupje haha) ik vond het opeens gek dat het na 4 weken zo erg ging trekken. Heb de 1e 3 weken zo rustig aan gedaan dat ik hoopte dat het meeste leed al geleden was. Maar het klinkt logisch dat er nog veel gebeurt/ verandert onderhuids dus dat je dat af en toe nog voelt ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ja dan moet je het even in de gaten houden, en bij twijfel mailen.

De 1/ 3 of 5 jaar nazorg is bij Dr. Straten, maar voor zover ik weet is het bij andere pc's als er iets aan de hand is, dan kun je gewoon gebruik maken van nazorg, dat is je garantie.

Nou idd, zou ook niet willen weten wat ze allemaal doen,dus blij dat we slapen haha.

De buitenkant kan natuurlijk al netjes aan het helen zijn, maar de binnenkant is ook een grote open wond ( geweest) en de genezing daarvan duurt nu eenmaal een hele tijd.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie ja? Stond jullie telepathie head systeem weer aan?! :D top! 

Nog tips om t n beetje dragelijk te maken? Het doet nl best wel ff zeer dat naar binnen trekkende gevoel! ( en dat zeg ik na 2 bevallingen, waarvan m'n jongste 4 kilo woog...:P)<------ en ja ik schep nu even heel erg op dat ik heus niet kleinzerig ben enzo hahaha 

heb veel gelegen vanmiddag, maar als ik dan op sta lijk ik wel stijf te zijn wat dan nog pijnlijker trekt ofzo. En ik hou m'n arm automatisch wat stijver om de pijn te ontzien. 

Ik hou me vast aan het idee dat het bijna bij elk ziektebeeld altijd eerst ff slechter gaat voordat het beter gaat.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie @Desert-Rose Oke. Ondertussen wel ( helder) lekkend wondvocht gespot! Ik neem morgen meteen contact op met de pc, idd even kijken wat hij zegt. Want in die zin 'verergert' het nu dan wel. Ik hou jullie op de hoogte ( of in ieder geval 1 van jullie en dan telepatheren jullie t onderling wel naar elkaar door he?! :P

en zal het antwoord van de pc hier ook neerzetten, mocht iemand er in de toekomst nog wat aan hebben..

voor nu welterusten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja hoor, wij telepatheren wel :P 

Maar hoeveel vocht is het? en helder vocht hoeft niet echt een probleem te zijn, al is het natuurlijk wel echt vervelend...
Dek het even af met een steriel gaasje en laat ff weten hoeveel vocht je lekt morgen.

Goed om even contact op te nemen met pc, al is het alleen om hem op de hoogte te houden :35: 

Wat betreft dat trekkende gevoel... Het kan zijn, dat net nu er littekenweefsel aan het ontstaan is, dat het draadje wat in de knel komt te zitten, en daardoor wat gaat trekken, maar als je morgen toch ff contact met pc opneemt, gewoon ff aangeven. Kan ie er meteen even zijn licht op laten schijnen :)

Tot morgen!! Welterusten!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happymom

haha teletubbies zijn we lol

Als het helder is en je borst niet rood word, om de tepel dan heb je kans dat er toch een hechting naar buiten wilt komen, en soms voel je dit ook zitten, als je er bijv met een gaasje langs gaat, maar precies, als je niet gerust bent, even van der Weij mailen, of bellen, want hij is de eindverantwoordelijke, en kan jou ook het beste gerust stellen, en het is zowieso goed dat hij op de hoogte is.

Wat BB zegt, afdekken met steriel gaas, en idd hou ons maar een op de hoogte.

Meis hoop dat je toch een beetje slaapt vannacht.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.