Ga naar inhoud

tvm : 19 juli 2010 :Dr,. van Kooten : Cosmea


Gast tvm

Aanbevolen berichten

Halo allemaal

ik ben Tan, 28 jaar en alleenstaande moeder van een dochter van 4. Al 2 jaar spaarde ik voor een BV, na mijn echtscheiding was de tijd ineens daar en besloot op 09 juli jl op consult te gaan bij Cosmea. Ik was helemaal zeker van mijn zaak en kon de week erna, de 19e al geopereerd worden. Na een hoop geregel ivm de kleine, is het dan toch gelukt en ben ik ( net als vroeger :69: ) weer trotse eigenaar van een mooie volle 75C / 70D

So far so goed, op een flinke blauwe linkerkant na( waarschijnlijk lichte nabloeding gehad )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi TVM

welkom :)

wat fijn dat je alles al achter de rug hebt,en bij deze proficiat met je nieuwe aanwinsten :3:

wat heb je gekregen aan cc,s welke prothesen en hoe geplaatst?

en heb je ook foto,s?

en welke arts ben je geweest? heb je er goede ervaring mee ..?

veel lees en post plezier op het forum

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben al heen en weer gemailt,maar wou je nog ff wat kwijt

ik begrijp na het zien je ongerustheid wel een beetje ,

je borsten zijn idd nog wat ongelijk,omdat de ene toch nog meer vocht heeft,dat is erg duidelijk op de foto,s te zien.

dit trekt volkomen bij(als het goed is) dus ff wat geduld opbouwen nog :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben al heen en weer gemailt,maar wou je nog ff wat kwijt

ik begrijp na het zien je ongerustheid wel een beetje ,

je borsten zijn idd nog wat ongelijk,omdat de ene toch nog meer vocht heeft,dat is erg duidelijk op de foto,s te zien.

dit trekt volkomen bij(als het goed is) dus ff wat geduld opbouwen nog :)

He moon

Thnx! Ben niet heel erg ongerust gelukkig, maar van een ander horen dat ze hetzelfde had is altijd wel fijn ;-)

Kan natuurlijk nooit zo zijn dat mn ( voorheen )kleinste tietje nu ineens de grootste blijft he :152:

Ik merk nu echt elke dag verschil, en het vocht zit puur alleen aan de bovenkant ( althans het meeste ), als ik mn over de bovenrand leg zijn ze beide echt helemaal gelijk. Dus ik verwacht inderdaad nog wel dat ze bijtrekken.

Ondertussen ben ik bijna dronken van al het water ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

ik heb nog geen verslagje van mn operatie geplaatst dus bij deze:

Op 9 juli ben ik op consult geweest bij Cosmea. Ik dacht al 2 jaar na over een BV en had er ook altijd voor gespaard. Nu was de tijd daar om er eens wat aan te doen. Dus 9 juli zat ik bij Dr van Kooten. Hij legde alles heel goed uit en was heel reeel. Ik had genoeg borstklieren en weefsel dus voor de spier zou het geplaatst worden. Kwam ook beter uit met mn lichamelijke zware beroep ( GI Jane haha )

Ik kon al meteen 19 juli terecht, maar dat vond ik veel te snel. Op de weg terug belde ik met mn zussie ( net de dag daarvoor bevallen, ze heeft altijd gezegd bij mn operatie te willen zijn maar dat ging nu niet lukken ), ze vond dat ik het gewoon meteen moest doen en dat gevoel kreeg ik inmiddels ook. Van uitstel komt bij mij vaak afstel dus bij thuiskomst Cosmea gebeld en alles vastgezet. De vaste oppas van mn dochtertje ingeschakeld en mn meissie kon de hele week van de operatie daar blijven ( ouders verblijven momenteel in het buitenland ). Super! Aangezien ik net verhuisd ben en hier nog weinig mensen ken, iedereen op vakantie is en mn zus net bevallen, bood de man van de oppas aan me te brengen. Dus op maandag om 0730 stond de taxi voor de deur. Hij heeft me netjes voor de deer afgezet en eigenlijk was ik supertrots op mezelf dat ik daar in mn uppie was. Dit was echt MIJN ding en dit ging ik ook gewoon alleen doen. Dus hup met mn koffertje naar binnen. leuke meiden van de verpleging, intake gehad en heb afgezien van de rustgevende medicatie. Ik voelde me superelaxed. Ik zag wel op tegen narcose, 10 jaar geleden ben ik bijgekomen uit narcose maar mn spierverslappers werkten nog. Ik voelde en hoorde alles maar kon niet roepen, bewegen of iets. Doodeng. Dit was bij de internist gemeld en zou extra bewaking krijgen ( hersenmeting)

Om 12 u richting de OK, moest even blijven wachten in de verkoever. Infuus erin en de dokter kwam nog langs. Ik wist meteen dat ik de juiste keuze qua dokter had gemaakt. Hij kwam bij me zitten, legde nogmaals uit hoe of wat, vroeg ik angstig was en begon af te tekenen. Kwartiertje later mocht ik naar binnen ( alle mensen en die verpleegsters in de tussentijd maar tegen me kakelen...haha )

Ik werd in slaap gebracht ( ging heel snel, paar seconden! ) en voor ik het weet werd ik wakker...zag alles een beetje draaien en toen ik die kletskous van een verpleegster zag riep ik: hooooooi

hahah

Was kotsmisselijk, kreeg extra medictaie via infuus daartegen. Mocht 7 mg morfine maar wilde er maar 1 want daar had ik ook slechte ervaringen mee. Ik dacht: liever wat pijn dan dat ik nu moet gaan spugen. Dokter kwam nog even en kwam vertellen dat alles goed was gegaan en hij de volgende dag nog even langs zou komen. Anesthesist kwam ook nog even kijken en vond me wel wat bleekjes, kreeg nog wat via infuus toegediend. Keek op de klok daar en het was al 16u! Ik ben pas 3 kwartier na mn operatie bijgekomen, anesthesist legde uit dat ze dat bewust hebben gedaan gezien mn vorige ervaringen.

Toen terug naar mn kamer. Super verpleegsters gehad die middag en nacht. Ook goed geslapen. Volgende ochtend kwam de dokter langs, foam-verband mocht eraf en mn infuus eruit. Linker borst had fors meer vocht dan rechts maar deed geen pijn. Ineens kreeg ik heel veel pijnen rechts, branden branden branden, net in de borst die het minst gezwollen was. DOkter is even teruggekomen heeft gekeken, legde zn hand tegen mn borst om te voelen of het warm was maar ik gilde het uit. Kon geen aanraking verdragen. Ik moest rust houden en even afwachten. Ik heb anderhalf uur helse pijnen gehad en ineens zakten ze helemaal af. s Middags rons 1700 is een vriendin me komen ophalen en bij me blijven slapen om mn huishouden ene beetje te doen.

Verdere herstel is eigenlijk gegaan zoals bij iedereen. Moeite met overeind komen, branderig gevoel, steken etc.

Zaterdag ben ik nog ineens helemaal blauw geworden icm een zwelling.

Dokter heeft me dinsdag nog gebeld nav die bloeduitstorting en die heeft wederom van alles uitgelegd. Fijne arts!!! Overigens kreeg ik 4 dagen lang mailtjes van de assistentes van Cosmea met de vraag hoe ik medie dag voelde en of mn klachten ( ook nav foto's van die bloeduitstorting die ik had gemaild ) erger waren geworden.

Zo dit was het tot nu eigenlijk wel. Ik voel me goed, heb geen pijntjes meer. Opstaan etc doet me ook geen zeer meer. Ben alleen die BH helemaal beu. Wordt er gek van 's nachts...maar het moet nog maar even. Nog 4 weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi TVM,

ja hihi zie je al helemaal waterdronken hene en wee rlopen in huis :152:

lekker doen ja,zkers goed hoor,water zuivert!

ja nee he,zou wat wezend at je kleinste ineens nu de grootste word hahahah nee ik denk dat je kleinste wat meer te voorduren heeft gehad mischien.

wel herkenbaar,mijn kleine(misvormde)in mijn ogen dan,die is nu ook altijd nog me drammertje,qua tepel dan,als ik warm heb word hij hard,heb ik het koud,word bovenkant koudstand en onderkant blijft in de ik heb het warm stand :159:

dat geduld wat we moeten opbouwen in onze hersteltijd,gaat wonderen verichten na tal weken,eerlijk

en leuk te zien he op foto,s die verandering,ik zag ook nauwelijks verandering,als ik in de spiegel keek,tot ik de foto,s naast elkaar legde,wow wat een zicht joh,leuk te zien dat verschil van week tot week enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb het verchil in borst maar even bij een neef van mn pa neergelegd, die is oncologisch chirurg ( oa borstkanker dus hij ziet wel wat reconstructies voorbij komen )

Hij denkt wel dat er verschil in borst blijft maar dat het nog een heel eind gaat afnemen. Mn rechterborst is nog tonnetje rond omdat de prothese nog niet aan het indalen is daar, hij steekt meer uit. De ander borst bevat rondom ( in de breedte ) nog veel vocht waardoor deze ten opzichte van mn rechter''voetbal'' breder en platter overkomt. Geduld geduld geduld was ook zijn advies...

Heb er eigenlijk wel vrede mee...ik kom uit een familie met borstkanker en als ik mn moeder zie met afgezette borsten en mn zus met borstbesparende operaties, ben ik blij met wat ik nu heb gekregen hoor! As long as it lasts want na mn 33e verjaardag ( heb mezelf gewoon een deadline gegeven )wil ik mezelf laten onderzoeken op BRCA met alle mogelijke gevolgen van dien. Tot die tijd meld ik me netjes elk half jaar bij de cirurg en krijg ik om en om een mammo en MRI en geniet ik van mn nieuwe uitzichtje! ;-)

Overigens is er in mn boobs nog geen beweging te krijgen hoor, ziet er nog steeds uit of ik gruwelijke stuwing heb hahah. Mn ''oom'' zei dat ik trouwens wel arniflor op mn borsten kan smeren om de zwelling wat af te laten nemen. Nou goed, ik verwacht geen wonderen maar het kan geen kwaad. Hij vond wel dat ik moest overleggen of ik niet alsnog 2 weken een elastische band aan de bovenkant nodig heb omdat dus bij mn rechterborst de prothese nog zo aan de oppervlakte ligt, Volgens hem kan dat best nog wel wat uithalen.

Zoals je ziet, genoeg stof om te overleggen met de PC dinsdag. Ben blij als die hechtingen eruit gaan zeg, jeuk als een tierelier!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi tvm.,

wat fijn dat het achter de rug is en je oppas voor je kleintje kon regelen. Ik heb een zoontje die net 1 is geworden en een grote stiefzoon van 12. Mijn man heeft 2,5 week vrij kunnen nemen, dat is echt een heel grote luxe maar ben er nu heel blij mee.

Heb geen verschil tot nu toe in mijn borsten, maar heb wel zo'n strak verband achtig ding om die ik 2 weken om moet houden om ze goed naar beneden te drukken. doet veel zeer en kan amper ademen, maar ik probeer het vol te houden om ze mooie te laten inkapselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cosmea hield nog regelmatig contact met me over hoe het ging / gaat. Nu maakte ik me wel een beetje zorgen over de ongelijkheid in de 2 borsten. De ene borst was nog steeds groter dan de ander en nu de zwelling fors afneemt merk ik dat de bovenrand van de prothese links bijna 2 cm hoger zit dan rechts! Hij is ook supergoed voelbaar, een erg diepe rand. ik heb die assistentes een foto gemaild en ze hebben deze doorgezet aan mn PC.

Morgen om 1330 mochten mn hechtingen eruit maar om 1515 vandaag werd ik gebeld. De PC had de foto's bekeken en overlegd met een andere PC die morgen in Oldenzaal op de OK staat, deze was om 16u klaar met opereren en wilde mij dan meteen even zien, wellicht meteen een heroperatie er achteraan ( mijn eigen PC staat morgen niet op de OK ) Ze zijn bang dat de prothese door de zwelling en mogelijke nabloeding van vorig weekend is gaan schuiven of draaien

Pfff wat een ellende, aan de andere kant, wel een supergoede nazorg zeg!! Ik heb nog gevraagd naar mogelijke kosten maar daar moest ik me absoluut geen zorgen over maken, dit was nazorg en viel nog samen met de BV die ik 2 weken geleden heb gehad. Wel fijn dat ze er meteen actie van maken, ze hadden ook kunnen zeggen: kom over 6 weken maar op de reguliere controle en dan zien we verder.

Nu morgen voor de zekerheid maar nuchter blijven en afwachten hoe of wat. Ik had eigenlijk bijna vrede met het grote-verschil maar van de grote borst begint de ( dikke ) bovenrand helemaal te rimpelen, alsof het vanbinnen helemaal opgefrommeld zit in een te krappe ruimte ( wellicht doordat het gedraaid is )...als het licht erop valt zie je gewoon schaduwvlekjes ervan :-(

Dus voor nu maar even afwachten en ik hoop dat ze er dan meteen iets aan willen doen

Grts

T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de support meiden!

Mocht het tot opereren komen dan zie ik nog wel het meeste op tegen die sportbeha, die moet ik dan langer gaan dragen ( althans langer dan in eerste instantie )..ben m echt helemaal beu hahaha

Heb nu wel op het laatste moment van alles moeten regelen, ben maar alleen met mn dochtertje, iedereen is op vakantie, mn ouders ook, mn zussie is net bevallen en woon 250 km verderop, de oppas van mn dochtertje is zelf morgen weg en de schoonvader van mn beste dinnetje ligt op sterven op dit moment. Dussss heb mn ex maar ingeschakeld hahaha...gek genoeg had hij er geen probleem mee, hij brengt me weg ( voor hem toch ook rond de 200 km rijden ) en rijdt met de kleine mee terug en past op haar die avond / nacht en komt me indien van toepassing dan woensdag weer halen. Hij is volgens mij allang blij dat ik het nu pas heb laten doen en niet eerder ivm de poen hihi

Donderdag en vrijdag heb ik gelukkig nog thuiszorg...

Meiden ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid wat een slecht nieuws :(

Ik hoop voor je dat je niet weer een operatie moet helemaal niet in jou geval als alleenstaande moeder.

Is hij niet omgeklapt/omgevouwen een stuk rand ipv gedraaid?

geen idee, weet alleen dat ik nu verschillende boobs he...ze voelen onwijs anders. De grote heeft boven dus een dikke rand en onder aan de borst kan ik zo mn borst tussen 2 vingers klemmen ( alsof er niks zit dus, aan de andere kant kan ik dit niet ) Maar het lijkt me dat een omgevouwen rand oid toch ook wel hersteld gaat worden. De rand van de grote boob zit bijna 2 cm hoger dan de ander en de onderkant een halve cm lager en dat moet natuurlijk ook niet

Ik ga het morgen allemaal zien, vwb mn hulp...heb do-vrij gelukkig nog hishoudelijke hulp, zaterdag ben ik jarig en zijn er ook mensen over de vloer en volgende week wil er iemand zn vakantie voor mn opofferen om de hele week bij me te zijn. Maar vind het voor de kleine wel sneu, ze heeft nu lekker schoolvakantie en moeders zit al 2 weken ( en daar komen er dus 2 weken bij waarschijnlijk ) aan huis gekluisterd.

Hoop er het beste van, maar vind het ook wel geruststellend dat ze vanuit de kliniek zo meedenken met me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat vervelend he :(

Daar hoop je toch allemaal niet op.

Gelukkig heb je wel wat hulp en ja sneu voor de kids.

Ik ken het gevoel ;)

Ik heb ook een draaiende prothese gehad die kunnen ze meestal met de hand weer omdraaien.

Let op eens een draaiende altijd een draaiende..

Dus als ze een her aanbieden of dat ze zeggen we kunnen hem ook keren, kies dan het eerste.

Hoe vervelend het ook is een operatie.

Iedere week terug gaan naar de klniek is ook niet alles ;)

Maar als hij enkel gedraaid is zou je de bolling op een andere plek hebben.

Mijne draaide voor de helft.

Ik had dan een prachtige bolle borst van boven en aan de onderkant dan heel smal.

Maar je heb ook meiden dan zit hij een kwart gedraaid en hebben ze bijnvoorbeeld aan de binnenkant een hele bolling zitten en bij de oksel dan een punt.

Als ik zo hoor lijkt het net of hij is omgevouwen, dat moet zoiezo operatief verholpen worden.

omdat je zo erg een rand voelt en hij vervrommeld is.

Ook zou ik dan heroverwegen om ronde te nemen.

Jammer dat ik er geen fotos meer van heb dan zou je kunnen vergelijken.

Succes ermee en hoop dat het allemaal mee valt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de info!

Geen idee of ik de mogelijkheid krijg voor ronde...het is maar aan 1 borst en anders zouden ze me toch weer volledig moeten opereren, lijkt me dat ze wel zullen voorstellen om alleen de ene borst te herstellen. Ik zal er straks nog eens even over nadenken, desnoods als de operatie en alles door hun vergoed wordt en ikzelf eventueel nieuwe ronde betaal

Ik voel dus onder mn oksel ook een punt een aan de binnenkant een bolling maar die bovenrand is dan ''gefrommeld''.

Ik had bij mn andere sportbeha constant striemen halverwege de borst en de bolling puilde er dan aan de binnenzijde uit, die bolling zit er nu nog ( aanvankelijk dacht ik vocht ) en is nu duidelijk voelbaar de prothese. Kreeg wel het idee dat ze bij cosmea zoiets hadden van: niet goed, dan heropereren...ze begon gelijk over dat Dr Bakker op de OK stond morgen en ik alleen licht mocht onbijten en na 0800 niks meer eten.

Ben echt superblij dat ze zo meedenken en niet hun handen van me aftrekken en me behandelen als een lastige patient.

Meiden ik ga naar bed en Butterfly: ik ga nog even nadenken over ronde prothese! Thnx!

Jullie horen me morgen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi TVM,

we hadden al gemailt naar elkaar,maar wil je toch ook nog even via deze weg enorm veel sterkte en sucses toewensen.

ik mailde je toen al,dat ik alles opvallend scheef zag zitten,maar ik was van gedachten dat het vocht kon wezen,gelukkig heb je wat ermee gedaan,met je bezorgdheid,nu word je enorm goed serieus genomen en erg goed geholpen,ookal is het ff als een storm in de wind,goedkomen doet het zoiezo,verder sheb ik je al gemailt wat ik je kwijt wou :6:

kop op!! :71::116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden

nou om 1600u was ik in het zeieknhuis en moest wachten op de PC, die stond op dat moment nog op de OK en er was voor de zekerheid voor mij aansluitend ook tijd ingepland om mogelijk te opereren.

1600u werd 1630u....de operatie van de dokter liep uit dus wachten wachten. Uiteindelijk kwam hij dan, bekeek mn foto's nog eens en mn operatieverslag en heeft daarna mn borsten onderzocht: goed nieuws, ze liggen niet gedraaid of gekanteld!!

Slechte nieuws: de verhardingen ( vooral onder mn oksel ) en afwijkende vorm komt door de enorme bloeduitstorting die ik heb gehad. Deze zijn een beetje aan het verharden en dat drukt op mn prothese. Er bestaat zeker een kans dat deze hematomen ( met een mooi woord ) zich ook gaan inkapselen en voelbaar blijven maarrr de dokter stelde voor om eerst mijn lichaam te laten proberen het zelf af te voeren. Opereren kan namelijk altijd nog en nu opnieuw opereren neemt weer risico's met zich mee als infectiegevaar, nabloeding, verstoorde wondgenezing etc

En inderdaad zoals de dokter het bracht klonk het wel logisch, waarom onnodig risico nemen als er nog een aanzienlijke kans bestaat dat mn lichaam het zelf nog gaat afvoeren / opruimen. Desalniettemin kan dat nog wel 3-6 weken duren. Mocht het zachtjes masseren zodat het vocht / oud bloed wat beter afgevoerd zou worden.

Hij vond mn beide borsten er wel mooi uit zien nu, oke ten opzichte van elkaar waren ze zeker anders maar beiden vond hij ze mooi en de wond was heel mooi genezen en sterker nog: de protheses lagen al heel erg goed vast!

Hij zei nog wel: als je mijn vrouw was zou ik adviseren nu nog niet te opereren....ja dan heb je aan mij een mooie want ik zei zonder aarzelen: maar IK ben uw vrouw niet ( even laten merken wat voor vlees ze in de kuip hebben he haha )

Ene kant een opluchting...andere kant nu gewoon hopen dat mn lichaam het allemaal netjes opruimt. Over 6 weken moet ik terug en een eventuele operatie als gevolg van deze nare zwelling blijft gewoon voor rekening van hun ( ja ok ik moet er niet ineens over 3 weer mee komen, maar als het over 2 maanden nog zo is )

Er blijft wel verschil in borst, dat kon hij garanderen. Mn ene protese ligt hoger maar dat heeft te maken met de ligging en ontwikkeling van mn borstspier en stand van tepels. De prothese omlaag plaatsen zou weer een lagere borst veroorzaken en meer kans op draaien.

Hij verwacht dat alles nog wel 40-60% zal gaan afnemen.

Geduld geduld geduld dus

Voorlopig even opgelucht en nu fingers crossed ( zoals de dokter dat zei ) dat mn lichaam nu zichzelf mooi herstelt.

Vanaf nu ga ik 3 liter water per dag drinken hahah en smeren smeren smeren met arniflor

Meiden bedankt voor alle steun!! Dat heeft me ontzettend goed gedaan!

x

T

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.