Ga naar inhoud

Aam : 19 september 2016 : Dr. Nio : OLVG-West


Gast Aam

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik stel mij ook even voor. Ik ben Aam en ben bezig met een prothesewissel. Ik heb 14 jaar geleden anatomische prothese laten inbrengen 360 cc. Helaas is 1 prothese erg hard geworden en rond. Tijd voor een wissel. In eerste instantie had ik een afspraak bij A Kliniek, maar nadat ik wat had gegoogeld bleek er toch steeds 1 naam naar boven komen, Nio. Ik heb direct mijn afspraak bij A-kliniek afgezegd en een afspraak gepland bij OLVG. Wel even 3 weken geduld moeten hebben. Gisteren mijn consult bij dr Nio gehad.

Ik wil deze kans gebruiken om meteen wat groter te gaan. Dit zijn de voorbeeldfoto's (had nog wel meer bij) die ik liet zien. Na de passessie kwam ik uit op 800 cc. Ik twijfel tussen 700 en 800. Mijn man die wist het wel die vindt 800 cc prima. Zelf twijfel ik nog.

Aan jullie de vraag is er veel verschil tussen deze 2 volumes (Eurosilicone), of moet ik toch maar naar mijn man luisteren, wat ik overigens ook wel mooi vindt :D

O ja ik ben 1,62 en weeg 71 :blush:, ben wel bezig met afvallen . Dr Nio zag gelijk dat die ene borst niet goed was en heeft direct om vergoeding gevraagd. Zojuist het verlossend bericht van de verzekeraar ontvangen en het verwijderen van de protheses wordt volledig vergoed. Uiteindelijk hoef ik dus maar de helft te betalen.:136:. Maandag maar gelijk bellen om een operatieafspraak in te plannen.

 

 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Welkom op BF :) 

Goeie keus gemaakt met dr.Nio en al helemaal als je grotere protheses wenst. Heeft hij toch iets meer ervaring in dan de gemiddelde PC. Bij twijfel gewoon weer afspreken om te passen en je gevoel volgen! Leuk dat je man er geen moeite mee heeft :45: maar jij moet er mee in je lijf lopen de komende tig jaar dus kijk wat JIJ prachtig vind.

Zijn mooie voorbeeldboobs trouwens :) Ik weet dat tussen beide cc's maar een halve cupmaat verschil is. Heb deze gegevens voor je kunnen vinden op BF:

Eurosilicone 700 EHP: 13.4 breed en 7.1 projectie

Eurosilicone 750 EHP: 13.5 breed en 7.4 projectie

Eurosilicone 800 EHP: 13,6 cm breed en 7,7 cm projectie

Heel veel succes met je voorbereiding  en op naar je nieuwe boobs!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Aam:

Thanks voor je reactie. Zet mij weer aan het denken.

Zou Nio vertrouwen en het aantal CC kiezen wat zo dicht mogelijk aansluit bij je voorbeeldboobs. Hij maakt ze tenslotte en kan wel aangeven of het verschil zou geven met je huidige situatie. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..gisteren de hele ochtend gebeld om een operatiedatum in te plannen. Afdeling Planning is zeer moeilijk bereikbaar.  Die nemen gewoon een paar uur de telefoon niet op. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik nog geen datum kon prikken omdat het nog niet bij hun was aangemeld , maar ze zou een melding hiervan maken bij de dokter. Vanmorgen belde dr Nio zelf en is er een datum vastgelegd. Maandag 12 september kan ik mij melden en gaat het gebeuren. Ik ga nog wel over 2 weken  op consult om de laatste dingetjes af te stemmen en ga ik gelijk langs anesthesie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Fijn dat Nio je gelijk even zelf terug belde, en je een datum hebt, kun je lekker af gaan tellen.

Ik zal gelijk even je titel aanpassen en verhuizen naar een andere categorie, hier kun je alle verdere updates, vragen en na je wissel ook je verslag neerzetten, en heb je alles van begin tot na wissel netjes bij elkaar staan.

Schrijf alle vragen die je eventueel nog hebt op, want op consult vergeet je toch wel vaak een aantal dingen.

En deels een vergoeding is meestal aan de orde als je een harde en ronde borst hebt, want dat is toch bijna altijd overmatige kapselvorming, en dat kan ook goed zeer doen en je borst vervormen, en dan een upgrade naar meer cc is dan ook weer een leuke bijkomstigheid.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, rechterborst is bepaalde momenten echt keihard en andere momenten wacht zachter, maar het voelt niet goed. De vorm is ook niet zoals het moet zijn. Ik heb hier te lang mee rond gelopen, ben wel blij dat ik nu deze beslissing heb genomen. Ook ik ben al Nio-fan en heb totaal geen spijt dat ik niet bij ander PC's op consult ben gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, je voelt zelf eigenlijk al dat het niet helemaal goed zit, en ook al kan overmatige kapselvorming op zich geen kwaad, de pijn neemt dan de overhand en ook als je een keiharde tennisbal hebt zitten, ipv een zachte mooi gevormde borst, is het tijd om te wisselen.

Nio staat hier echt hier op nummer 1, dus dat is een goede keuze.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren werd ik gebeld door de afdeling operatieplanning. Kon telefoon niet aannemen, dus belde net terug. Kreeg te horen dat de operatie op 12 september niet door kan gaan. De dokter had namelijk op eigen houtje datum ingepland, terwijl hij helemaal niet kan, ook bij anderen zou dit het geval zijn? (of moet hij bij Park meer gaan opereren. Afdeling planning had het toch ook eerder kunnen zeggen, dat datum niet beschikbaar is ??). Het wordt of 19 september of veel later. Erg balen.:30: Mijn man had op zijn werk alle afspraken al verzet, om die week vrij te zijn. Nou ja het is niet anders, dus maar 19 september vast laten zetten. Vanmiddag heb ik toch consult en zal hem daar nog op aanspreken. Dus tip: als Nio een datum zelf inplant, vraag altijd een bevestiging bij afdeling operatieplanning, of hoe het ook precies heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Aam said:

Gisteren werd ik gebeld door de afdeling operatieplanning. Kon telefoon niet aannemen, dus belde net terug. Kreeg te horen dat de operatie op 12 september niet door kan gaan. De dokter had namelijk op eigen houtje datum ingepland, terwijl hij helemaal niet kan, ook bij anderen zou dit het geval zijn? (of moet hij bij Park meer gaan opereren. Afdeling planning had het toch ook eerder kunnen zeggen, dat datum niet beschikbaar is ??). Het wordt of 19 september of veel later. Erg balen.:30: Mijn man had op zijn werk alle afspraken al verzet, om die week vrij te zijn. Nou ja het is niet anders, dus maar 19 september vast laten zetten. Vanmiddag heb ik toch consult en zal hem daar nog op aanspreken. Dus tip: als Nio een datum zelf inplant, vraag altijd een bevestiging bij afdeling operatieplanning, of hoe het ook precies heet.

Hey meis, die ervaring had ik ook met steeds veranderde datums. Eerst bij het consult hadden wij voor 16 Augustus afgesproken. Nou toen was ik gebeld door Park Kliniek en die datum was niet beschikbaar en de eerste datum was 3 September o.O. Nou nee, ik kan helemaal niet in September. Dus een email naar Nio gestuurd en hij regelde het voor 12 Augustus voor mij en ik vroeg of het zeker is zo dat ik vrij kan nemen op mijn werk. Hij zei van ja dat is 100% zeker. Over 2 dagen weer gebeld door parkkliniek en 12 Augustus is niet beschikbaar, alleen 19 Augustus:77:Nou, daar had ik geen vertrouwen meer en gelukkig heb ik nog niks op me werk geregeld...Het word dus 19 maar ik vond het erg ongeorganiseerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aam Bij mij duurde het ook behoorlijk lang voordat ik de bevestiging had van Park. Ik had eerst mijn operatie gepland op 11 oktober en wilde die toen een week vervroegen. Nio had gezegd dat het gewoon mogelijk was maar bij Park hebben ze pas minimaal 2 maanden van te voren een overzicht wanneer welke arts werkt en of er datums beschikbaar zijn. Ik heb mijn afspraak bij mijn consult in mei ingepland en werd vorige week pas gebeld dat de afspraak (gelukkig een week eerder wat ik graag wilde) op 4 oktober gepland staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer terug van consult. Verklaring van Nio was, dat hij wel goed had gepland maar dat achter zijn rug om andere afspraken waren gemaakt ???

Toch nog even gepast. 700cc gaat het worden. Ik voel me daar het prettigste bij. Bij de anesthesie geweest en alles doorgenomen en ze zei 'o ja, u verblijft een nachtje, dan heb ik voor u een andere folder'. He wat is dat nu weer, heeft Nio niets over gezegd. Even vragen bij de receptioniste waarom overnachten, maar zij is ook niet de meeste slimste, dus daar had ik niets aan. Even gewacht in de wachtkamer en mijn man schoot snel binnen toen de deur open ging. Verklaring van Nio, "Het is een behoorlijke ingreep, dus lekker een nachtje blijven. Maar het is niet nodig hoor". Nou ik zie wel, voel ik mij sterk genoeg dan ga ik naar huis, anders blijf ik wel.

Ik heb toch nog een vraagje: volgens Nio kom ik uit op 85E. Ik heb nu 85c met 360cc prothese. Dus ik ga er 2 maten op vooruit, klopt dat.  Ook zei Nio, na 3 weken mag ik weer gaan werken. Ik was stomverbaasd. Ik dacht altijd minimaal 6 weken niets doen, en zeker geen zwaar (repeterend) werk. Ik ga dit advies niet overnemen, en ik zal zeker de 6 weken rust nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de laatste passessie toch nog veel getwijfeld over de grootte. Zelfs nachtmerrie over gehad. Uiteindelijk toch gekozen voor mijn eerste ingeving. Gisteravond belafspraak met Nio gehad en doorgegeven dat het 800cc gaat worden.  Kan ik achteraf nooit spijt krijgen. Weer een stressonderwerp minder en is het nu wachten tot 19 september. BH-maat zal dus waarschijnlijk 85F worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Over 2,5 week is het zover en ben me dus aan het orienteren voor een goede sportbh. Ik kwam een lipoelastic tegen.  Fase 1-bh gebruik je de eerste 2 weken en fase2-bh gebruik je daarna. Is het nodig om 2fases-bh te dragen of kun je ook volstaan met 1 model die je van begin af aan kunt dragen. Denk dan zelf aan Triumph triaction of Anna van Carefix

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sweetboobs16

Het zal inderdaad de TriAction worden. Kom denk ik uit op 85F. Zal voor de zekerheid maar ook de 85G bestellen want in het ziekenhuis zeiden ze dat je ook een maatje groter moest meenem voor het geval dat de ene niet zou passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31 augustus 2016 om 16:09 zei Aam:

Over 2,5 week is het zover en ben me dus aan het orienteren voor een goede sportbh. Ik kwam een lipoelastic tegen.  Fase 1-bh gebruik je de eerste 2 weken en fase2-bh gebruik je daarna. Is het nodig om 2fases-bh te dragen of kun je ook volstaan met 1 model die je van begin af aan kunt dragen. Denk dan zelf aan Triumph triaction of Anna van Carefix

Hai,

Nog effe en dan ben je aan de beurt :)

Eigenlijk volsta je met 1 model bh hoor! Zorg gewoon dat er verstelbare bandjes, en 2 aparte cups zitten zodat de borsten apart van elkaar zitten en ruimte hebben om te dalen. Anna/Hema sport unpadded of Triumph triaction zijn oke! Enige is dat de onderband snel omkrult maar als je deze regelmatig wisselt, zijn die 6 weken goed te doen. Vergeet een verlengstukje niet want die zwelling kan soms niet verhelpen dat je onderband toch strakker gaat zitten. 

Succes met de voorbereiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

Vandaag ben ik nog gebeld door het ziekenhuis. Ze zijn aan het onderzoeken hoe ze in de toekomst kapselvorming kunnen voorkomen. Daarvoor zijn ze op zoek naar vrouwen die last hebben van (extreme) kapselvorming. Ze denken dat er een eiwit is dat zorgt voor de kapselvorming. Ze vroegen aan mij om mijn bloed daarop te testen en het kapsel die ze straks verwijderen op kweek te zetten. Ik zelf heb hier nu niets aan, maar het kan anderen in de toekomst wel helpen. Prima, wil ik zeker aan meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het is al bijna 2 weken geleden dat ik geopereerd ben, maar ik heb me echt wel heel miserabel gevoeld. Even een korte terugblik.

Eerder kreeg ik te horen dat ik als tweede geholpen zou worden. Met dat in het achterhoofd kwamen wij pas om 07.15 uur in het ziekenhuis. Voordat wij helemaal boven waren was het 07.24 uur. Wat bleek de dokter was op mij aan het wachten. Nio tekende mij snel af en zei (wat hij tegen iedereen zegt denk ik) 'We gaan er iets moois van maken'. De dame van het 'kapselonderzoek' was er ook. Gelijk aan haar de papieren gegeven om het onderzoek naar kapselvorming uit te voeren. Daarna afscheid genomen van mijn man en hop weg was ik.  Wel fijn, hoefde ik dus niet te wachten. Rond 11.00 uur terug in de kamer. En daarna begon het. De hele dag en nacht misselijk van de narcose. Alleen maar overgeven. Daarbij kwam ook nog eens dat ik 2 drains had, dus ik moest ook nog een nachtje slapen. Nou die drains hebben mij echt een ziek gevoel gegeven. Ik moest het goed bijhouden en pas als het minder dan 20ml per 24 uur zou zijn mochten ze er uit. Dat heeft dus heel lang geduurd. Pas afgelopen donderdag (dus ruim 10 dagen) heeft Nio ze er uit gehaald. In totaal was er bijna 1 liter aan vocht via de drains weggelopen. Wat was ik blij zeg toen de drains eruit gingen.  Ik voelde me direct een ander mens en het zieke gevoel was compleet weg. Gisteren ook voor het eerst naar buiten geweest.

Wat ik wel een beetje jammer vindt, is dat het beeld dat ik vooraf voor ogen had helaas niet is uitgekomen. Tijdens de passessie leek de 800cc zooooo groot, dat ik twijfelde om kleiner te gaan. Wat ben ik blij dat ik uiteindelijk dat niet heb gedaan. Dus toch de welbekende tip aan iedereen, bij twijfel altijd de grootste nemen. Oke, zonder kleren ziet het wel groot uit, maar met kleren aan....tja ik weet het niet. Niet wat ik er van verwacht had. Misschien dat het te maken heeft met dat de prothese achter de spier is geplaatst of ben ik gewoon te ongeduldig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aam  heel leuk geschreven hoor! Wat jammer dat je misselijk was en waarom moest je drains hebben eigenlijk? 

Wat ik vaak leest is bij dualplane nog gaat groeien door je spieren dus het verandert nog heel veel. Ik moet zelf nog gaan eind oktober. Dus ik moet het even aan kijken.  

Heb je trouwens fotos geplaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.