Ga naar inhoud

van bv naar tijdelijke explantatie door infectie


Dhaney

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben 3 weken geleden geopereerd en heb nu een flinke infectie. Mijn linkerborst is enorm gezwollen en pijnlijk en ik had koorts. Ik heb antibiotica gekregen en moet donderdag terug op controle om te kijken of t aanslaat.

ik lees eigenlijk overal dat de prothese eruit moet bij een infectie.

zijn hier nog mensen met een succesverhaal waarbij de antibiotica hielp of een andere ingreep waarbij de prothese er niet 3 maanden uit moest?

ik ben een beetje bang nu namelijk.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis,

He bah, een infectie is iets waar je niet op zit te wachten, maar in heel veel gevallen is antibiotica wel vaak voldoende om een ontsteking te bestrijden ( ligt er ook een beetje aan of het om een infectie gaat die veroorzaakt door een bacterie, en dan om welke bacterie het gaat ) en betekend het echt niet altijd dat een prothese tijdelijk verwijderd moet worden, maar dit is per persoon verschillend, gelukkig heb je al wel gelijk een ab kuur gekregen, en hopelijk slaat deze snel aan.

Omdat je 2 topics had geopend die over hetzelfde onderwerp gaan, heb ik 1 topic gesloten.

Heel veel beterschap meis, en hou ons maar op de hoogte hoe de controle gaat verlopen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ben ik gisternacht opgenomen in t ziekenhuis. Na een punctie bleek mn borst vol te zitten met iets mosterdachtigd. Zeer foute boel.

deze ochtend wordt t implantaat met spoed verwijderd voor minstens drie maanden.

ook bij mij dus geen antibiotica succesverhaal :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah jeetje meis, vind dit echt klote voor je,en die boze droom waar je bang voor was komt helaas uit, had zo gehoopt dat de ab zou helpen.

Probeer in gedachten te houden, hoe moeilijk het ook is, dat er gelukkig gelijk actie word ondernomen, en voorlopig met 1 prothese is echt niet leuk, maar beter dat die er nu uit gaat, je kunt gaan herstellen van de ontsteking en over 3 maanden weer terug plaatsen, in een borst die helemaal genezen is.

Ook voor jou is het weggelegd om een mooie tweeling te hebben, helaas met een grote hobbel op de weg, maar hou vast aan die gedachte, en jouw droom gaat ook echt uitkomen.

Ik wens je heel veel sterkte,en een dikke virtuele knuffel van mij :54:

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ships :( Je angst is werkelijkheid geworden en klinkt idd als foute boel. De AB heeft amper de kans gekregen als ik het zo lees. Belangerijk voor nu is de bacterie wegwerken en een gezonde borst!! Ben er altijd een beetje stil van als het iemand overkomt, laat staan als je zelf erin zit. 

Heel veel kracht en sterkte zometeen XX

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat zal jij je vreselijk voelen, maar gelukkig is de pijn weg, en dat scheelt al een hoop.

Om je zelf dadelijk in je blootje te zien, moet je gewoon de tijd voor nemen,het verband verschonen doen ze neem ik aan toch in de kliniek,en daarna als je weer mag gaan douchen, hou je bijv tijdens het douchen een topje aan, tot de tijd dat je zelf zo ver bent om het te zien.

Je hoeft niets te forceren, neem er echt de tijd voor,en de eerste zal het schrikken zijn, en zul je ook emoties doorlopen van , verdriet, woede, en frustratie, maar dan moet je je gaan focussen op het moment dat de prothese weer terug geplaatst kan gaan worden.

Nu eerst herstellen en genezen, dat is echt nu het allerbelangrijkste.

En als er iets is en je wilt even van je afpraten,je ei kwijt, of noem maar op, dan kan dat hier, maar nu alleen even aan jezelf denken.

Heel veel beterschap en sterkte en kracht meiske.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Op 29 juni heb ik na lang wikken en wegen een borstvergroting gehad; 330cc anatomisch achter de spier.

Ik had geen pijn en de littekens werden prachtig. Alles ging perfect.

Op de 18e dag kon ik snacht niet slapen van de pijn. S' ochtend viel ik flauw en gaf ik over. Die ochtend zware koorts, ik kreeg mn ogen haast niet open. Ik twijfelde of ik moest bellen maar gooide t op een virusje van de kids.

De ochtend daarna bleek mijn ene borst wat gezwollen maar niets geks te zien. De verplegster ging er in porren en duwen. Hij voelde soepel en niet warm. De chirurg toch maar gehaald, deze vond m wat onrustig dus toch maar een antibioticakuurtje.

Die avond werd mijn ene borst nog groter en er kwam een rode vlek op.

De dag erna weer controle; t zag er niet best uit maar omdat de koorst weg was en het niet als een infectie oogde nog even 1,5 dag aankijken wat de antibiotica zou doen.

De dag erna nam de pijn en zwelling toe. Ik kon niets meer. Ik wilde wachten tot de afspraak de ochtend erna, maar savonds stortte ik in. Toch maar gebeld naar spoednummer; chirurg vond dat ik met spoed een echo en punctie moest maken in t ziekenhuis.

Uit de echo bleek dat het vocht onder mijn implantaat zat. Niet best want slecht te drainen. Toen kwam de punctie en ik zag t al aan de arts haar gezicht..,, een borst vol mosterdachtige smurrie :(

 

ik moest direct blijven en de ochtend erna is mijn implantaat verwijderd en de holte gespoeld. 

Ik ben nu erg verdrietig want mijn ene borst is mismaakt. Maar wel opgelucht want de pijn is volledig weg en ik had een bloedvergiftiging kunnen krijgen als t langer was blijven zitten. Volgens de chirurg spoot de smurrie er gewoon uit.

ik moet nu nog een nacht blijven ivm een antibioticainfuus en morgen hopelijk naar huis.

En dan minstens drie maanden met 1 borst lopen voordat er een nieuwe prothese in kan.

Een oorzaak weten ze niet. Gewoon pech zeggen ze. Welke bacterie t was hoor ik nog.

Dus bij twijfel altijd zsm bellen en antibiotica, want als t eenmaal gaat groeien ben je te laat!!!

Foto's van de gezonde borsten, de onstoken borst en de verwijdere prothese in bijlage

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Ik heb even je laatste topic samengevoegd met deze,omdat het eigenlijk in de categorie complicaties hoort.

Als je wilt kan ik wel de titel aanpassen naar bijv: van bv naar tijdelijke explantatie door infectie.

Laat maar even weten of je dit een goed idee vind, of misschien heb je zelf nog een idee, maar zoals de topics nu bij elkaar staan is het wel duidelijker en houden we het ook overzichtelijk, anders krijg je dadelijk zoveel topics , dat je niet meer weet hoeveel je er bij moet houden.

En ik moet ook echt zeggen dat ik je ontzettend dapper vind dat je deze foto hier op het forum zet.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii,

Wat bewonderingswaardig dat je de tijd hebt genomen om hier een up-date en je foto's te plaatsen ondanks wat je net heb meegemaakt, siert je enorm en geeft toch wel aan dat je een sterke vrouw bent en hier doorheen komt!! Zal niet altijd makkelijk zijn in je koppie maar weet dat de 12 weken nodig zijn voor je borst om goed en gezond te herstellen. Hoop ook dat deze snel voorbij zijn en straks weer compleet bent :147: Nu je lichaam alle rust geven en weer energie opbouwen!! 

Wens je een positief en gezond herstel toe de komende periode en tel met je af!! 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte hoor.....valt heel erg tegen he.....maar komt goed hoor. Ik loop nu al een poosje met 1 borst, de andere is opgevuld met een noodprothese van anita. Die is van stof en lekker zacht en goed te wassen en ong 35 euro. Niemand ziet er wat aan maar je hoofd moet dit nog wel ff verwerken......... Nogmaals sterkte..xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nonky, ik heb jouw verhaal een paar dagen geleden ook gelezen. Ik zag nergens succesverhalen van antibiotica dus ik vreesde toen al dat ik me bij de club kon aansluiten. 

Ik ga die ook kopen denk ik. 

Ben jij al wat meer gewend? Heb je nog last van die borst? Ben zo bang dat ie weer opspeelt. Of mn andere :( ik vertrouw mn lijf niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan denk ik weer terug naar t ziekenhuis...

Ik heb weer koorts sinds gisteravond en er loop sinds gister een constante stroom wondvocht uit mn borst.

Nu maar weer engelengeduld hebben tot de arts terugbeld.

ik zit er nu echt een beetje doorheen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heftig meid. Ik schrik echt bij het lezen van je verhaal. Dit is zowat het ergste wat kan gebeuren. Ik had ook een kleine ontsteking, danwel aan mijn wond. Ook steeds open gaan en veel wondvocht dat eruit kwam. Gelukkig is het bij mij goedgekomen met antibiotica en weken ontsmettingmiddel en verbandjes. 

Ik vind het zo erg voor je. Ik wens je ontzettend veel sterkte.  Als je je hart wilt luchten kan dat altijd hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah meis, 

Had je wel na je antibiotica infuus nog een vervolg kuur meegekregen naar huis?

Aan de ene kant is het goed dat het vocht er uit komt, dan kan het nu in ieder geval niet meer ophopen, maar je hoopt zo dat na de verwijdering en spoeling alles weg is, en dan na een paar dagen begint het weer.

Op de foto zie ik dat je een drain hebt gehad,jammer eigenlijk dat die dan verwijderd is, want die had heel veel op kunnen vangen( maar de meningen zijn daarover verdeeld overigens, de 1 zegt een drain zorgt voor extra irritatie en infectie, en de ander zegt juist het tegenovergestelde) 

Maar even goed af blijven dekken met steriele gazen.

Ik hoop dat alles enigszins mee gaat vallen,en dat je snel iets hoort van je pc.

Blijf inderdaad goed je temperatuur in de gaten houden, hou er ook rekening mee dat als je bijv nog paracetamol slikt dat de temp daar door daalt, en dat die dus in werkelijkheid hoger is.

Ik begrijp dat je er doorheen zit, maar meis, je moet nu ondanks alles proberen, even sterk te blijven, en de moed niet op gaan geven, want dan ben je verder van huis, dat betekend niet dat je niet ff een flinke huilbui mag hebben, want dat lucht alleen maar op.

Heel veel sterkte,en laat ons maar even weten wat je pc gaat zeggen, en welke actie er ondernomen gaat worden.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Dhaney:

Nou, ik kan denk ik weer terug naar t ziekenhuis...

Ik heb weer koorts sinds gisteravond en er loop sinds gister een constante stroom wondvocht uit mn borst.

Nu maar weer engelengeduld hebben tot de arts terugbeld.

ik zit er nu echt een beetje doorheen :(

Jeetje meis, wat ontzetten kut voor je! Probeer sterk te blijven!

Ik wens je heeeel  veeeeel sterkte. Laat je weten wat je pc heeft besloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chirurg was nog niet verontrust gelukkig. 

Ik moet de wond blijven afdekken en t vocht blijven opvangen tot het draingaatje dicht groeit. Dat zou een paar dagen moeten duren. 

De verhoging schijnt wel vaker voor te komen vlak na een operatie. 

Dus zodra t hoger dan 38 graden wordt of pus dan moet ik meteen naar t ziekenhuis.

Morgen controle bij Velthuis.

Hoop dat t snel dichtgroeit, dan kan ik eindelijk voor een bh prothese gaan kijken.

Een kant platte AA cup, en één kleine D is geen gezicht :'(  Het is echt superzichtbaar.

@desert rose, ja ik heb 6 dagen AB meegekregen. Ook maar even gevraagd of ze al wisten welke bacterie en of ik de juiste AB had. Dat was gelukkig zo. 

Wordt wel gek van alle bijwerkingen van de medicatie inmiddels.

Bedankt voor jullie steun! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is inderdaad een geruststellend antwoord, je lichaam zal zeker nu even heftig reageren omdat het toch vecht tegen de infectie, en dan is er inderdaad een kans dat verhoging of koorts op kan treden, eigenlijk logisch, maar als zoiets gebeurt, direct na een explantatie schrik je behoorlijk, en zie je de bui al weer hangen, gelukkig hoort het er bij, en kun je alleen maar hopen dat de temp niet omhoog gaat, en het wondvocht een normale kleur blijft houden.

Gelukkig heb je morgen weer een controle, want dat geeft jou ook weer iets meer zekerheid, als een pc het ook daadwerkelijk heeft gezien.

Ik kan me goed voorstellen dat het verschil tussen beide borsten nu heel erg zichtbaar is,en dat je dat voor de komende maanden heel graag wilt gaan verbergen,want er is nu toch steeds de confrontatie, en dat is hard en pijnlijk, en ik hoop ook echt ( zal voor je duimen) dat het snel dicht groeit en je een tijdelijk prothese bh kunt gaan dragen, dan voel je je in ieder geval weer een klein beetje compleet.

Wat heel goed schijnt te helpen tegen infecties etc is het eten van kurkuma,en dan het liefst in combinatie met zwarte peper, dus als je dat in huis hebt,dit even dagelijks door je eten verwerken.

Ook verse gember of gingseng ( thee)  hebben een reinigende werking, en met dit soort producten, baad het niet, schaad het niet, en is altijd het proberen waard.

Ook melkproducten zijn heel goed voor het wondherstel, omdat deze veel eiwitten bevatten.

Heel veel succes morgen met de controle.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Dat is weer effe schrikken weer.. al die onzekerheden die hierop volgen bah bah! Het is niet makkelijk met je neus er bovenop en met die gaasjes heen en weer gaan :( Doet wel wat in je koppie!! Ik lees dat het geen makkelijk proces is bij de anderen die dit (nog) meemaken. Hopen dat het wondvocht minder wordt en je litteken snel dicht is en de tijdelijke prothese kunt gaan kopen. Voor morgen een positief controle xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag controle gehad bij Velthuiskliniek. Helaas was mn eigen chirurg op vakantie dus die zie ik over 2 weken. Dan kan ik ook een datum inplannen voor de volgende operatie. Ben alleen n beetje bang wat t gaat kosten.

Over 3 maanden mag ik weer.

Alles zag er goed uit. T wondvocht stroomt nog steeds maar is geen pus dus dat is goed.

Ik kreeg van de kliniek een mooie bos bloemen voor t ongemak. Dat was wel lief.

Ik kreeg ook een pasprothese mee om mn ene lege bh cup mee op te vullen. Daar ben ik superblij mee want ik durfde de deur niet uit zo.

T is even afwachten wat r gebeurd als mn AB kuur afgelopen is. Hopelijk blijft t weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Fijn dat je controle goed is verlopen en je wondvocht goed eruit zag :) Tekenen dat je lichaam goed aan het herstellen is en reageert op de AB. Ook wel fijn dat de kliniek er zo op reageert met hun bos bloemen en pasprothese maar...mag ervan uitgaan dat de herstelkosten voor hun zijn in zn korte periode!!! 

Sterkte en rust zo veel mogelijk zodat je boob weer sterk genoeg is om straks die hersteloperatie te ondergaan. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Dhaney:

Vandaag controle gehad bij Velthuiskliniek. Helaas was mn eigen chirurg op vakantie dus die zie ik over 2 weken. Dan kan ik ook een datum inplannen voor de volgende operatie. Ben alleen n beetje bang wat t gaat kosten.

Over 3 maanden mag ik weer.

Alles zag er goed uit. T wondvocht stroomt nog steeds maar is geen pus dus dat is goed.

Ik kreeg van de kliniek een mooie bos bloemen voor t ongemak. Dat was wel lief.

Ik kreeg ook een pasprothese mee om mn ene lege bh cup mee op te vullen. Daar ben ik superblij mee want ik durfde de deur niet uit zo.

T is even afwachten wat r gebeurd als mn AB kuur afgelopen is. Hopelijk blijft t weg.

je hoeft die operatie niet te betalen hoor. dit is een gevalletje garantie. Net als bij mij. Hou je rustig, het genezen van de lege borst duurde bij mij best lang! Maar het komt wel weer goed allemaal.xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.