Ga naar inhoud

van bv naar tijdelijke explantatie door infectie


Dhaney

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Dhaney:

Vandaag controle gehad bij Velthuiskliniek. Helaas was mn eigen chirurg op vakantie dus die zie ik over 2 weken. Dan kan ik ook een datum inplannen voor de volgende operatie. Ben alleen n beetje bang wat t gaat kosten.

Over 3 maanden mag ik weer.

Alles zag er goed uit. T wondvocht stroomt nog steeds maar is geen pus dus dat is goed.

Ik kreeg van de kliniek een mooie bos bloemen voor t ongemak. Dat was wel lief.

Ik kreeg ook een pasprothese mee om mn ene lege bh cup mee op te vullen. Daar ben ik superblij mee want ik durfde de deur niet uit zo.

T is even afwachten wat r gebeurd als mn AB kuur afgelopen is. Hopelijk blijft t weg.

Het is inderdaad een heel lief gebaar van de kliniek om je een bloemetje aan te bieden,dit soort complicaties is overweldigend, en neemt toch even een stukje van je leven over.

Ah dat is wel fijn dat hun je een pasprothese hebben meegegeven,kun je jezelf de zoektocht naar een een goede tijdelijke opvulling besparen, want het gaan kopen van zo'n vulling zorgt toch ook weer dat je nog eens extra dat je met je neus op de pijnlijke waarheid word gedrukt.

Na de ab kuur word het even een spannende tijd,en het is dan maar net hoe je lichaam verder de rommel op gaat ruimen, maar dat vergt tijd en geduld.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie
18 uur geleden zei Dhaney:

Dat is goed om te horen. Ik dacht dat alleen scheuren binnen de garantie vielen omdat dit hun fout niet is.

Weet jij al wanneer je weer geopereerd wordt?

hoi, ik heb nu mn operatie geprikt op acht november. Eerder heb ik geen tijd, stel dat ik weer langer dan gepland moet herstellen..........

Maar ik ga er maar vanuit dat het goed blijft gaan en 1 borst betekend nog 1 hand en arm over die hopelijk gewoon functioneerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meid..

Helaas weet ik precies hoe jij je voelt... Ik heb m gister eruit moeten laten halen...ben ook erg verdrietig :( En weet niet goed wat ik er mee moet...Zit nu ook nog met zn stomme drain...

Ik wens je heel erg veel sterkte met het herstel! Als je nog tips hebt hoe deze maanden door te komen.. hoor het graag.. Ik heb nog geen idee hoe ik de mijne op ga en moet vullen..

Liefs.xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Veniez:

He meid..

Helaas weet ik precies hoe jij je voelt... Ik heb m gister eruit moeten laten halen...ben ook erg verdrietig :( En weet niet goed wat ik er mee moet...Zit nu ook nog met zn stomme drain...

Ik wens je heel erg veel sterkte met het herstel! Als je nog tips hebt hoe deze maanden door te komen.. hoor het graag.. Ik heb nog geen idee hoe ik de mijne op ga en moet vullen..

Liefs.xx

 

Ohhh jij ook al :( Pffft al die klote bacterien momenteel die opduiken. Normaal gesproken lees je dit niet zoveel maar zwaar *** als je dit moet meemaken. Het is zich nu wel een klein groepje aan het vormen en hopelijk kunnen jullie elkaar hierin versterken om er doorheen te komen. Het is bij iedereen die dit meemaakt een rollercoaster aan emoties in deze fase en daarom is ook niet iedereen altijd online. Maar stuur gerust een berichtje op hun profiel want daar reageren ze wel op!!

Hoop ook voor jouw dat de komende periode snel en positief verloopt zodat je gezond de operatie tegemoet ga! :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27 juli 2016 om 08:13 zei Nonky:

hoi, ik heb nu mn operatie geprikt op acht november. Eerder heb ik geen tijd, stel dat ik weer langer dan gepland moet herstellen..........

Maar ik ga er maar vanuit dat het goed blijft gaan en 1 borst betekend nog 1 hand en arm over die hopelijk gewoon functioneerd!

:53: .. Tel ook met jouw af hoor xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Veniez:

He meid..

Helaas weet ik precies hoe jij je voelt... Ik heb m gister eruit moeten laten halen...ben ook erg verdrietig :( En weet niet goed wat ik er mee moet...Zit nu ook nog met zn stomme drain...

Ik wens je heel erg veel sterkte met het herstel! Als je nog tips hebt hoe deze maanden door te komen.. hoor het graag.. Ik heb nog geen idee hoe ik de mijne op ga en moet vullen..

Liefs.xx

 

Ik heb van de kliniek een pasprothese meegekregen. Ben er vandaag voor t eerst de deur mee uit gegaan want mijn wond is nu pas gestopt met lekken.

Vreselijk, ik heb heel de tijd het idee dat dat ding eruit valt haha

En Nonky had een stoffen prothese van Anita. Die ga ik ook misschien halen, want met dit zware siliconending kan ik niet sporten straks.

Ben je thuis of nog in t ziekenhuis vanwege de drains?

Ik heb er ook nog een zwaar gekneusde rib en half functionerende long aan over gehouden. Dat trekt als t goed is nog weg.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2016 om 14:23 zei Dhaney:

Ik heb van de kliniek een pasprothese meegekregen. Ben er vandaag voor t eerst de deur mee uit gegaan want mijn wond is nu pas gestopt met lekken.

Vreselijk, ik heb heel de tijd het idee dat dat ding eruit valt haha

En Nonky had een stoffen prothese van Anita. Die ga ik ook misschien halen, want met dit zware siliconending kan ik niet sporten straks.

Ben je thuis of nog in t ziekenhuis vanwege de drains?

Ik heb er ook nog een zwaar gekneusde rib en half functionerende long aan over gehouden. Dat trekt als t goed is nog weg.

xx

 

dat meen je niet?! dat er ook nog eens bij.. bahbah...

ik was gewoon thuis, ben net bij de kliniek geweest om de drain er uit te halen... ik ben inderdaad ook nog opzoek naar opvulling maar vooral omdat ik 20 augustus mn vakantie al gepland had... en wss mag ik gewoon gaan alleen alles rustig aandoen.. maar t probleem is nu, een bikini... ja hoe moet ik dat gaan doen?!

hopelijk gaat t bij jou snel beter!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2016 om 14:02 zei BrownieG:

Ohhh jij ook al :( Pffft al die klote bacterien momenteel die opduiken. Normaal gesproken lees je dit niet zoveel maar zwaar *** als je dit moet meemaken. Het is zich nu wel een klein groepje aan het vormen en hopelijk kunnen jullie elkaar hierin versterken om er doorheen te komen. Het is bij iedereen die dit meemaakt een rollercoaster aan emoties in deze fase en daarom is ook niet iedereen altijd online. Maar stuur gerust een berichtje op hun profiel want daar reageren ze wel op!!

Hoop ook voor jouw dat de komende periode snel en positief verloopt zodat je gezond de operatie tegemoet ga! :147:

Ja t is echt klote.. je voelt je letterlijk leeg.. heel vreemd..

maar bedankt voor je bericht! het is even doorzetten en hopen dat uiteindelijk alles goed komt!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Veniez:

Ja t is echt klote.. je voelt je letterlijk leeg.. heel vreemd..

maar bedankt voor je bericht! het is even doorzetten en hopen dat uiteindelijk alles goed komt!

xx

Geloof het best!! Als ik dit soms lees en naar mn eigen tiet kijk..denk ik ook... Had mij dus ook kunnen overkomen! Het is ook lastig want je wordt van de een op andere moment, onverwacht in het diepe gegooid. Je kan jezelf hierop ook niet voorbereiden want het overkomt je gewoon :( Hoop alleen dat je in je achterhoofd houdt dat je borst nu de tijd krijgt om te herstellen en heeeeeel hard aan het werk is om straks gezond de hersteloperatie te ondergaan. Ik tel met je af in weken want maanden klinkt zo ver :39: Voor nu idd oplossingen gaan zoeken om deze periode te overbruggen. Weet wel dat er bikini's zijn met hoge top om protheses te verdoezelen! 

Misschien zie je hier iets?

http://www.zwemkleding.nl/dames/prothese

en idd proberen positief te blijven en doorzetten al zal je gevoel soms goed in de weg zitten..maar we gaan ervoor!! Zusje komt er straks gewoon gezellig bij :) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boehoe... Mn chirurg wil over 5-6 maanden pas weer opereren :( Zijn collega zei laatst 3 maanden dus dit is n zware tegenvaller. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat hij over 1,5 maand even kijkt hoe t geneest en als ik supersnel genees dan kan t wat eerder.

Maar als t littekenweefsel in de holte niet soepel genoeg is zou ik twee verschillende borsten krijgen.

Dit is wel ff n zware tegenvaller.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dhaney:

Boehoe... Mn chirurg wil over 5-6 maanden pas weer opereren :( Zijn collega zei laatst 3 maanden dus dit is n zware tegenvaller. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat hij over 1,5 maand even kijkt hoe t geneest en als ik supersnel genees dan kan t wat eerder.

Maar als t littekenweefsel in de holte niet soepel genoeg is zou ik twee verschillende borsten krijgen.

Dit is wel ff n zware tegenvaller.  

Jeetje, dat is zeker een domper om te horen :( Je leeft al heel snel naar de 3 maanden toe en om  dan te horen dat het langer gaat duren is idd een tegenvaller. Aan de ene kant wil je het z.s.m. en aan de andere kant, moet het dit keer wel goed en gezond geplaatst worden. Hopen dat het littekenweefsel zichzelf snel herstelt en misschien toch eerder geholpen kan worden:71:  Ondanks dat het pijnlijk aanwezig is hoop ik van harte dat jij kunt ontspannen op je vakantie. Heb je echt wel verdient!! 

We gaan voor die super snelle genezing en een positief controle over 1,5 maand!! 

XX 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Meiden,

We zitten in het zelfde schuitje, rode plek, bacteriën, infectie, spanning, antibiotica, teleurstelling, expansie (waarbij bij mij ook veel weefsel weggehaald moest worden), nep borst mee (verschrikkelijke, een soort pasprothese die totaal niet lekker draagt, zwaar en niet passend) etc. Aan de ene kant herkenbaar en "fijn" dat we het kunnen delen en dat je niet de enige bent. Alhoewel fijn niet het juiste woord is want je gunt iedereen dat het goed gaat. Loop nu ook 5,5 maand uit evenwicht, maar ga het nu toch weer proberen. Ook mijn arts zei 3 maanden, maar na 3 maanden was ook mijn borst (althans wat er nog van over was, inclusief rare deuken omdat daar het borstweefsel helemaal weg is) er nog niet klaar voor. Help had strandvakantie geboekt en " moest" nu met 1 borst op vakantie, had er daardoor weinig zin in. Maar eind augustus wordt mijn 5 de operatie en hopelijk gaat het goed. In mijn achterhoofd blijft toch een stemmetje zeggen " gaat het nu wel goed?" terwijl ik bij mijn eerste operatie er vol in ging met veel vertouwen ( en zo moet het ook hoor). Maar we houden de moet er samen in hoor, want ook bij ons gaat alles goedkomen (hè Nonky). Liefs Lisaliza xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lisaliza:

Dhaney, had jouw pc nog tips meegegeven om het litteken "sneller" te laten herstellen? Groetjes Lisaliza 

Nee ik zag m maar heel kort. Hij kon zich ook niet echt inleven volgens mij dat n half jaar best mentaal belastend is. Dus hij was gewoon voor natuurlijk herstel zo lang als nodig. De arts die 3 maanden zei, was een vrouw. Ik denk dat zij wat meer begrip ervoor had.

Overigens heb ik nu een 'borstkankerprothese' met een speciale bh. Dat is fijner dan dat irritante zweterige pasprotheseding. T wordt vergoed door de verzekering (mits je eigen risico op is). T model is wel anders (plat en hangend als een echte borst haha).

Ik begin maandag ook met een nieuwe baan en ik baal zo dat ik dan hierdoor straks weer afwezig moet zijn. Dat had niet nodig moeten zijn :'(

En al die hoog gesloten blousjes omdat ik oma bh's moet zodat die prothese erin kan ben ik ook zat. Zit echt in n dipje. 

Maar iedereen bedankt voor de lieve woorden! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lisaliza:

Hey Meiden,

We zitten in het zelfde schuitje, rode plek, bacteriën, infectie, spanning, antibiotica, teleurstelling, expansie (waarbij bij mij ook veel weefsel weggehaald moest worden), nep borst mee (verschrikkelijke, een soort pasprothese die totaal niet lekker draagt, zwaar en niet passend) etc. Aan de ene kant herkenbaar en "fijn" dat we het kunnen delen en dat je niet de enige bent. Alhoewel fijn niet het juiste woord is want je gunt iedereen dat het goed gaat. Loop nu ook 5,5 maand uit evenwicht, maar ga het nu toch weer proberen. Ook mijn arts zei 3 maanden, maar na 3 maanden was ook mijn borst (althans wat er nog van over was, inclusief rare deuken omdat daar het borstweefsel helemaal weg is) er nog niet klaar voor. Help had strandvakantie geboekt en " moest" nu met 1 borst op vakantie, had er daardoor weinig zin in. Maar eind augustus wordt mijn 5 de operatie en hopelijk gaat het goed. In mijn achterhoofd blijft toch een stemmetje zeggen " gaat het nu wel goed?" terwijl ik bij mijn eerste operatie er vol in ging met veel vertouwen ( en zo moet het ook hoor). Maar we houden de moet er samen in hoor, want ook bij ons gaat alles goedkomen (hè Nonky). Liefs Lisaliza xxx

Heel veel sterkte Lisaliza!! Ik snap je angst dat t weer mis gaat volledig! Mijn overgebleven borst voelt ook als een tikkende tijdbom en ik heb geen vertrouwen in de volgende operatie.

ik denk dat ik daarna een maand ga badderen in desinfecterend spul :P

Ik hoop dat alles supergoed gaat en dat je snel hersteld! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31 juli 2016 om 13:36 zei Veniez:

He meid..

Helaas weet ik precies hoe jij je voelt... Ik heb m gister eruit moeten laten halen...ben ook erg verdrietig :( En weet niet goed wat ik er mee moet...Zit nu ook nog met zn stomme drain...

Ik wens je heel erg veel sterkte met het herstel! Als je nog tips hebt hoe deze maanden door te komen.. hoor het graag.. Ik heb nog geen idee hoe ik de mijne op ga en moet vullen..

Liefs.xx

 

Hey meis, heb je al een opvulling? Van de verzekering kan je een prothese bij speciale lingeriezaken krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij noemt iedere pc standaard 3 maanden. Na die 3 maanden kijken ze hoe het er uit ziet. Ik denk (en hoor) dat 3 maanden echt de minimale tijd is. Helaas valt het dan vaak voor ons tegen. Ze zouden beter kunnen zeggen dat het tussen de 3 á 6 maanden kan duren anders horen wij alleen maar 3 maanden en kijken we daar naar uit en valt het tegen als het dan nog niet kan. Mijn litteken was dus na 3 maanden ook niet soepel genoeg. Hij gaf mij als advies om te stoppen met smeren en daar voor in de plaats dunne hechtpleister op het litteken te plakken. Hierdoor gaat " het zweten" en een vochtig litteken zou sneller genezen dan een droog litteken. Ik heb zijn advies opgevolgd en dit enkele weken laten zitten (wel vernieuwd als hij los ging laten). Bij mij werkte deze tip echt heel goed. Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet erg om eventueel een foto te laten zien hoe het er bij mij uit ziet. Mocht iemand "interesse" hebben om te zien hoe het er uit ziet bij één expansie, stuur mij dan een pb. Wil het jullie niet aandoen om hem openbaar te zetten haha (altijd blijven lachen) Dames die in het zelfde schuitje zitten kunnen dan zien dat ze er niet alleen voor staan (natuurlijk mogen andere ook kijken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Lisaliza:

Ik vind het niet erg om eventueel een foto te laten zien hoe het er bij mij uit ziet. Mocht iemand "interesse" hebben om te zien hoe het er uit ziet bij één expansie, stuur mij dan een pb. Wil het jullie niet aandoen om hem openbaar te zetten haha (altijd blijven lachen) Dames die in het zelfde schuitje zitten kunnen dan zien dat ze er niet alleen voor staan (natuurlijk mogen andere ook kijken).

Die humor van jouw en Nonkey :45: ... Geweldig! 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Lisaliza:

Ik vind het niet erg om eventueel een foto te laten zien hoe het er bij mij uit ziet. Mocht iemand "interesse" hebben om te zien hoe het er uit ziet bij één expansie, stuur mij dan een pb. Wil het jullie niet aandoen om hem openbaar te zetten haha (altijd blijven lachen) Dames die in het zelfde schuitje zitten kunnen dan zien dat ze er niet alleen voor staan (natuurlijk mogen andere ook kijken).

If you show me yours, i'll show you mine hahaha

Ik heb hier geloof ik al een foto op staan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Lisaliza:

Volgens mij noemt iedere pc standaard 3 maanden. Na die 3 maanden kijken ze hoe het er uit ziet. Ik denk (en hoor) dat 3 maanden echt de minimale tijd is. Helaas valt het dan vaak voor ons tegen. Ze zouden beter kunnen zeggen dat het tussen de 3 á 6 maanden kan duren anders horen wij alleen maar 3 maanden en kijken we daar naar uit en valt het tegen als het dan nog niet kan. Mijn litteken was dus na 3 maanden ook niet soepel genoeg. Hij gaf mij als advies om te stoppen met smeren en daar voor in de plaats dunne hechtpleister op het litteken te plakken. Hierdoor gaat " het zweten" en een vochtig litteken zou sneller genezen dan een droog litteken. Ik heb zijn advies opgevolgd en dit enkele weken laten zitten (wel vernieuwd als hij los ging laten). Bij mij werkte deze tip echt heel goed. Xxx 

Maar gaat t nou om t litteken aan de buitenkant of t littekenweefsel binnenin de borst? 

Is mij niet duidelijk eigenlijk. Mijn litteken van buiten is een keiharde dikke streep (ging ook nog ontsteken een paar dagen geleden) dus dat kan ik wel vergeten over 2 maanden.

maar de borst zelf lijkt goed te genezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.