Ga naar inhoud

van bv naar tijdelijke explantatie door infectie


Dhaney

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Dhaney:

Hey meis, heb je al een opvulling? Van de verzekering kan je een prothese bij speciale lingeriezaken krijgen

Oh ja en je kan speciale lapjes stof kopen die je in je bh naait zodat je een zakje krijgt voor je prothese.

ik ga t ff bij mijn sportbh proberen. Hoop dat ik m niet verziek haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie
14 uur geleden zei Lisaliza:

Kan mij het schelen, plaatje voor iedereen en anders snel doorscrollen. Je kan zien dat er bij mij aan de onderkant/binnenkant ook borstweefsel is weggehaald ivm de infectie. Volgens mijn pc gaat het allemaal goed komen en worden ze beide het zelfde, slik.

Heyy, plaatje gewoon goed bekeken hoor :P Ze hebben idd flink borst weefsel weggehaald bij je zeg pff maar je borst ziet er wel gezond uit! Die is ready hoor!! Ik heb er niet zoveel verstand van maar betekent dit, dat je dus op deze plek de prothese meer gaat voelen/zien? En groeit daar  vanzelf borstweefsel weer terug? Of krijg je lipo daar? Sorry hoor..brownie is een beetje nieuwsgierig hoe dit proces loopt. 

Wanneer is je hersteloperatie trouwens? 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2016 om 20:33 zei Dhaney:

Oh jeetje jij kan dan ook nooit meer kiezen zonder implantaat verder te gaan? Dan zal je idd ook wel veel littekenweefsel hebben :(

Ik vind t knap als ze bij ons weer twee dezelfde borstenkunnen maken hoor.

Bij mij is weer redelijk mn oude borst aan t worden. 

Dit is mijn charmante uitzicuitzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dhaney, ja ze hebben wel wat weefsel weggehaald dus zonder kan niet meer. Volgende week ben ik aan de beurt dus zal snel weten wat de pc er van bakt. Houd je op de hoogte en zal het laten zien. Ben benieuwd wat er aan litteken(s) overblijft. Pc gaf aan hier rekening mee te houden. We lijken wel tweelingen, samen kunnen we trouwens voor 1 door. Jij "mist" de ene en ik de andere haha.

@BrownieG, je mag alles vragen hoor haha, tja ben ook benieuwd hoe dat gaat voelen, zit onder echt niks meer, voel direct mijn ribben. Houd je op de hoogte, wordt vervolgd........ 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dhaney, ja ze hebben wel wat weefsel weggehaald dus zonder kan niet meer. Volgende week ben ik aan de beurt dus zal snel weten wat de pc er van bakt. Houd je op de hoogte en zal hey laten zien. Ben benieuwd wat er aan litteken(s) overblijft. Pc gaf aan hier rekening mee te houden. We lijken wel tweelingen, samen kunnen we trouwens voor 1 door. Jij "mist" de ene en ik de andere haha.

@BrownieG, je mag alles vragen hoor haha, tja ben ook benieuwd hoe dat gaat voelen, zit onder echt niks meer, voel direct mijn ribben. Houd je op de hoogte, wordt vervolgd........ 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wilde even na het lezen van je verhaal vragen hoe het nu met je is

ben je de zomer doorgekomen en hoe is het met je herstel van beide borsten.

ik hoor ook in het rijtje "speciale gevallen" thuis. Ik had ook een bacterie op mijn prothesse en dan aan beide kanten. Toen ik het hoorde ging ik echt even flink door de grond. En kon er de eerste paar dagen na verwijdering ook echt niet naar kijken. Vond het alleen wel een verademing toen ze eruit waren want had echt vanaf het begin veel pijn en last ervan. Zag er wel psychisch heel erg tegenop om 3,5 maand weer met niks te lopen en minder dan niks, want de volume die ik eerst nog beetje had was volledig weg.

 

maar moet zeggen dat ik met behulp van mijn man en lieve vrienden er emotioneel snel bovenop was en er maar in bleef geloven dat het maar tijdelijk zo was, en lang leven de push up bh's. Nu ben ik afgelopen maandag weer geopereerd en mijn eerste reactie was ook " ze zijn er weer" . Het voelt nu heel anders dan eerst en ook de pijn valt zoveel mee. De zakken waren nog goed waardoor er niet zoveel geshort hoefde te worden en mijn spieren waren volgens mij nog aardig opgerekt. Heb wel antibiotica mee wat ik uit voorzorg moet nemen en smeer nog steeds bactroban in mijn neus en was mijn lichaam met 70% alcohol en was mijn handen beetje obsessief vaak per dag, maar de angst blijft. Hopelijk gaat het dit keer wel goed en kan ik je over een paar maanden goed nieuws geven.

 

anyway ik leef met je mee en hopelijk heb je al een nieuwe datum waar je naar uit kan kijken

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Toch maar weer een update...

ik ben een lange tijd niet meer op t forum geweest omdat ik het gewoon niet meer trok om er mee geconfronteerd te worden.

Dat werkt natuurlijk niet helemaal als je heel de dag met een prothese in je bh loopt.

Gelukkig ben ik afgelopen woensdag weer geopereerd, na 4 maanden met één borst gelopen te hebben. T voelde als 4 jaar eerlijk gezegd.

De operatie ging goed, al viel t me tegen. Ik kon alleen maar janken van de spanning. En 3x onder narcose in 4 maanden is ook geen pretje.

Overigens heb ik een preventieve AB kuur 'afgedwongen'. Al is t maar voor mijn geestelijke gezondheid.

Wat ik wel zwaar vind, is dat ik er nu nog steeds niet vanaf ben omdat mijn ene borst helemaal netjes gezakt is en deze nieuwe veel hoger zit en zichtbaar kleiner oogt. Pas als de 'drop&fluff ' klaar is ben ik er echt vanaf. Daar baal ik wel van.Want nu zie je veel meer verschil dan met mn prothese in kleding.

Hoe is t met de andere lotgenoten? @Lisaliza?

Dikke knuffel voor degenen die nog moeten 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik ben afgelopen dinsdag geholpen...heftig he.. dus rechts is teruggeplaatst, veel vocht, absurt gewoon en idd ik hoop dat het netjes op zn plek gaat zakken. Ik zeg wel......gaat het nu weer mis laat ik ze eruit halen en doe ik t nooit meer...ik vind de emotionele kant heeel erg intensief. Veel meer dan ik me ooit had gerealiseerd. Confronterend ook want ik merk dat ik wel een behoorlijke angst heb ontwikkeld. Die had ik ff niet aan zien komen trouwens....Ff afwachten nu maar. Op naar de magische 6 wkn..

Sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Nonky, ik afgelopen woensdag dus we gaan gelijk op :)

Ja ik vind de emotionele kant ook heel heftig. Dat zeggen ze er niet bij bij de bijsluiter met complicaties. Ik laat ze idd ook weghalen als t weer mis gaat.

Die angst heb ik ook. Ik heb liggen janken als een baby in de kliniek. En ik heb er nog geen vertrouwen in. En iedereen zegt; nu is t achter de rug! Maar dat is niet zo... we lopen nog een tijdje voor lul met 2 verschillende tieten en t voelt als n tikkende tijdbom.

Heb jij ook preventieve antibiotica? Mn chirurg vond t onzin maar ik wil dit nooit meer meemaken.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar ik wel ingespoten gekregen voor de operatie. Ik had t gister en eergister te kwaad. Steeds niet lekker en steken aan t litteken net als bij de infectie. Je hoofd gaat gelijk met je aan de haal.. echt paniek..nu vanmorgen werd ik ongesteld.. ik denk dat het heeft meegespeeld. Voel me vandaag ok. Maarja, het echte genieten zal nog wel even op zich laten wachten.... ik ga er vanuit dat het goedkomt maar kan het nog niet uitzetten de dubbele gevoelens.

Xxx we slepen elkaar er doorheen ok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 november 2016 om 18:31 zei Dhaney:

Toch maar weer een update...

ik ben een lange tijd niet meer op t forum geweest omdat ik het gewoon niet meer trok om er mee geconfronteerd te worden.

Dat werkt natuurlijk niet helemaal als je heel de dag met een prothese in je bh loopt.

Gelukkig ben ik afgelopen woensdag weer geopereerd, na 4 maanden met één borst gelopen te hebben. T voelde als 4 jaar eerlijk gezegd.

De operatie ging goed, al viel t me tegen. Ik kon alleen maar janken van de spanning. En 3x onder narcose in 4 maanden is ook geen pretje.

Overigens heb ik een preventieve AB kuur 'afgedwongen'. Al is t maar voor mijn geestelijke gezondheid.

Wat ik wel zwaar vind, is dat ik er nu nog steeds niet vanaf ben omdat mijn ene borst helemaal netjes gezakt is en deze nieuwe veel hoger zit en zichtbaar kleiner oogt. Pas als de 'drop&fluff ' klaar is ben ik er echt vanaf. Daar baal ik wel van.Want nu zie je veel meer verschil dan met mn prothese in kleding.

Hoe is t met de andere lotgenoten? @Lisaliza?

Dikke knuffel voor degenen die nog moeten 

xxx

Gelukkig jij bent ondertussen ook geholpen :) Is wel logisch dat je je effe terugtrekt hier hoor...is ook best heftig wat je meemaakt. Ik lees wel mee maar ondertussen denk ik ook, stel het was mij overkomen..wat dan? Zou ook rete onzeker zijn en in een emo rollercoaster zitten en onbewust een angst ontwikkelen. Is ook lastig voor een ander om erop te reageren en te zeggen...het komt wel goed! Tussen je oren denk je toch anders omdat je nou eenmaal deze ervaring hebt. 

Maaar deze keer MOET het goed komen met alle voorbereiding! Daar gaan we voor toch ;) Fijn herstel en rustig aan xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey @Dhaney, hoe gaat t bij jou? 

Ik vind t Best weer tegenvallen. Mn tiet staat in de brand en mn litteken steekt. Ook een rood plekje ontdekt.....geen koorts. Het kan van de hechting zijn. Ik hou t goed in de gaten... maar weer aan de pcm gegaan..

nu de 19e dag.... 

je wil uitgaan van t goede maar toch hou ik een slag om de arm 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Nonky:

Hey @Dhaney, hoe gaat t bij jou? 

Ik vind t Best weer tegenvallen. Mn tiet staat in de brand en mn litteken steekt. Ook een rood plekje ontdekt.....geen koorts. Het kan van de hechting zijn. Ik hou t goed in de gaten... maar weer aan de pcm gegaan..

nu de 19e dag.... 

je wil uitgaan van t goede maar toch hou ik een slag om de arm 

xx

huh? Paracetamol?
Hoezo?
Sorry snap het ff niet :)  Heb je dan pijn die niet normaal is in deze fase van het herstel? Wat ik zo lees bij je, lijkt alles op een normaal herstel, maar misschien dat je het me uit kunt leggen :) 
Bedoel het niet verkeerd.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,  nee geen punt hoor. Maar inderdaad heb ik wel meer last dan eerder. Net nog het litteken bekeken, het gaat dikker worden, rood maar dan wondrood, niet ontstoken vurig. En ook branderig gevoel. Ik voel de prothese dan liggen. Tja hoe leg ik t uit... als of je je verbrande plekje aanraakt. Dat is heel onprettig. Want ik voel t onder en bovenop de prothese. En steken bij t litteken. Soort scheurende steken... hij heeft ook aardig moeten proppen heb ik t idee.... 

Ik moet t gewoon ff afwachten...ik ben echt op standje -1 en dan maar weer een paraceta want al die gevoeletjeszijn slecht voor mn hoofd..

net wel terug zitten lezen en er zijn toch meer meiden die dit hadden met twee drie maarja met mijn ervaring ben ik nu toch extra allert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Nonky:

Hey BB,  nee geen punt hoor. Maar inderdaad heb ik wel meer last dan eerder. Net nog het litteken bekeken, het gaat dikker worden, rood maar dan wondrood, niet ontstoken vurig. En ook branderig gevoel. Ik voel de prothese dan liggen. Tja hoe leg ik t uit... als of je je verbrande plekje aanraakt. Dat is heel onprettig. Want ik voel t onder en bovenop de prothese. En steken bij t litteken. Soort scheurende steken... hij heeft ook aardig moeten proppen heb ik t idee.... 

Ik moet t gewoon ff afwachten...ik ben echt op standje -1 en dan maar weer een paraceta want al die gevoeletjeszijn slecht voor mn hoofd..

net wel terug zitten lezen en er zijn toch meer meiden die dit hadden met twee drie maarja met mijn ervaring ben ik nu toch extra allert...

Toch klinkt het in mijn oren allemaal heel normaal hoor, wat je vertelt :)
Probeer het een beetje los te laten, want je zit een beetje te zoeken, heb ik het idee.

Een litteken wordt vaker dikker als het geneest, dat is normaal.
Zenuwen gaan herstellen, wat een branderig gevoel kan geven, lees je ook echt heel vaak op het forum en kan het me nog van mijn eigen bv herinneren, van beide keren dat ik moest herstellen.
Ook de steken enz enz.. Klinkt niet abnormaal.

Misschien heb je andere keren gewoon mazzel gehad haha

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey Dhaney, 

Ook ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest, het werd ook mij allemaal te veel door de tegenslagen. Hoe gaat het nu met jou?

Bij mij is het na het inbrengen van de prothese (na ook 6 maanden met 1 borst te hebben rond gelopen) helaas weer niet goed gegaan. De prothese moet er uit, zit helemaal verkeerd, lijkt wel opgevouwen en veel te hoog. Op naar operatie 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lisaliza:

Hey Dhaney, 

Ook ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest, het werd ook mij allemaal te veel door de tegenslagen. Hoe gaat het nu met jou?

Bij mij is het na het inbrengen van de prothese (na ook 6 maanden met 1 borst te hebben rond gelopen) helaas weer niet goed gegaan. De prothese moet er uit, zit helemaal verkeerd, lijkt wel opgevouwen en veel te hoog. Op naar operatie 6.

Jeetje meid, wat erg!!

Heel veel sterkte! Is er iets gezegd over hoe het nu komt en of de prothese terug geplaatst kan worden? Of is er ook weer een ontsteking bij gekomen nu?

Succes!!! 

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lisaliza .. Ga je niet menen.. Nog niet goed :( Ik snap hier dus helemaal niets van. Heb je weer een ontsteking of is de pocket niet goed gemaakt? Begrijpelijk dat je effe niet online bent geweest. Had zo gehoopt dat het dit keertje goed ging!! Operatie nr 6 pffff

Sterkte en heel veel kracht toegewenst!!

xxjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 12-11-2016 om 20:53 zei Dhaney:

Hey @Nonky, ik afgelopen woensdag dus we gaan gelijk op :)

Ja ik vind de emotionele kant ook heel heftig. Dat zeggen ze er niet bij bij de bijsluiter met complicaties. Ik laat ze idd ook weghalen als t weer mis gaat.

Die angst heb ik ook. Ik heb liggen janken als een baby in de kliniek. En ik heb er nog geen vertrouwen in. En iedereen zegt; nu is t achter de rug! Maar dat is niet zo... we lopen nog een tijdje voor lul met 2 verschillende tieten en t voelt als n tikkende tijdbom.

Heb jij ook preventieve antibiotica? Mn chirurg vond t onzin maar ik wil dit nooit meer meemaken.

xxx

 

Alles wat jij zegt is voor mij ZO ontzettend herkenbaar. Ik ben ook zo'n complicatie-geval. Ben qua aantal operaties de tel kwijt geraakt, maar ik geloof 8 keer. Heb een keer of 3 (of was het 4?) met 1 borst gelopen. De andere leeg en misvormd door al het weefsel dat verwijderd is. Paar jaar lang continu dikke vette ellende en voelde me inderdaad een tikkende tijdbom. En wat was het zwaarste? De emotionele kant. Ook ik heb liggen janken als een baby in de kliniek. Ook ik trok het forum meerdere periode's niet. Ik begrijp je radiostilte dan ook volkomen.

 

En ik ben er nog steeds niet vanaf, want ik heb er chronisch pijn aan overgehouden en ik vind m'n probleemborst dermate lelijk dat ik nooit naar mezelf in de spiegel kijk. Zou sowieso voor een andere chirurg kiezen nu en heb ik min of meer ook al gedaan, maar stel het steeds uit. Nu is het misschien lastig maar die paar jaren was het dramatisch... Niemand die me de garantie kan geven dat de geschiedenis zich niet herhaald. Ik was echt een dweil op alle vlakken. En inderdaad mensen die zeggen het komt goed of het is achter de rug: het is goed bedoeld, maar of het goed komt is de vraag en het duurt vanaf de laatste operatie sowieso heel erg lang voordat alles stabiel is en nog langer voordat het 'monster' uit je hoofd en systeem is. Alle vertrouwen in je eigen lichaam is weg. Na een operatie is het erop of eronder, maar wanneer dat weet je niet. Eigenlijk kun je nooit blij zijn en blijft de kans aanwezig dat je op een gegeven moment helemaal niet meer blij bent. Gewoon echt kut. Paar maanden narocse zou emotioneel gezien het beste zijn, maar geen optie. Hoop dat het goed gaat met je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @helenvc Wat erg om te horen dat je er ook nog pijn aan over hebt gehouden.

ik snap dat je een nieuwe operatie uitsteld. De kans op complicaties blijft dan weer aanwezig :(

Bij mij zijn ze gewoon enorm ongelijk dus ik kijk er ook liever niet naar. Ik lag ook nog in scheiding in de tussentijd dus alles was me ff teveel, ook dit forum. 

Ik ben nu 2 maanden na de operatie en ook nog constant bang. Ik heb nu koorts door griep, maar t eerste wat ik dacht was: neeeeee mn tiet! :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ijn ze nu nog steeds ongelijk? Bij mij ook iets. Niet optisch, dat valt mee maar de ene jas is groter dan de andere. Ook ik heb denk ik een stukje lottekenweefsel wat niet lekker zit.

 

ik blijf erbij...als het draaglijk blijft hou ik het zo. Anders gaan ze er definitief uit.

 

voor een ontsteking ben ik,niet meer bang nu gelukkig alleen het is wel een gedoe nog steeds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou ook bij mij is t einde niet in zicht. Mijn nieuwe wil niet zakken en nu mag ik 3 maanden met een borstband over 1 borst gaan lopen, zonder garantie dat t helpt.

Dus dan loop ik bij elkaar bijna een jaar voor lul met verschillende borsten, sport- en prothesebh's en nu een vreselijke borstband.

Ik heb nu inmiddels echt spijt van mn borstvergroting :(

 

zijn er mensen waarbij de borstband nog hielp 3 maanden na de operatie? Ik heb wat hoop nodig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.