Ga naar inhoud

Litteken groter geworden?


Jvd

Aanbevolen berichten

Pfffffffff, @Jvd, het zit jou ook niet echt mee hè? Hoe is het met je verwondingen na je val van de trap? Ben je daar nu een beetje van genezen? Ik hoop voor je dat het morgen meevalt wat je litteken betreft... je hebt nu wel genoeg voor je kiezen gehad hè? 

Heel veel succes morgen. We horen wel hoe het afloopt. 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste Reactie
17 minuten geleden zei Jaydee:

Pfffffffff, @Jvd, het zit jou ook niet echt mee hè? Hoe is het met je verwondingen na je val van de trap? Ben je daar nu een beetje van genezen? Ik hoop voor je dat het morgen meevalt wat je litteken betreft... je hebt nu wel genoeg voor je kiezen gehad hè? 

Heel veel succes morgen. We horen wel hoe het afloopt. 

Xx Jaydee 

Dat begint te beteren. Het corset mag uit, gelukkig, wat een onding. Maar de breuk is nog niet helemaal geleden. 

Ik hoop gwn dat m'n prothese er niet uit moet, want dat zou ik echt het allerergste vinden. 

Ja, begin al die tegenslagen wel wat beu te worden. Pfft! Maar positief blijven he! 

Hoe gaat t met jou? Al meer nieuws van alles? Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei BoysMom:

Oh gut Jvd, wat naar nu weer!!! Gelukkig kan je morgen terecht...
Succes en hou je ons op de hoogte? Sterkte... xxxxxxxx

Ja, kleine pechvogel zeker? :136: Doe ik zeker! Ik hoop dat t allemaal meevalt! Maar ben toch erg ongerust! 

Lief dat je reageert!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Jvd:

Dat begint te beteren. Het corset mag uit, gelukkig, wat een onding. Maar de breuk is nog niet helemaal geleden. 

Ik hoop gwn dat m'n prothese er niet uit moet, want dat zou ik echt het allerergste vinden. 

Ja, begin al die tegenslagen wel wat beu te worden. Pfft! Maar positief blijven he! 

Hoe gaat t met jou? Al meer nieuws van alles? Xxx

Nee joh... prothese hoeft er niet uit. Je hebt geen koorts toch... en je bent er niet ziek van? Ik denk dat dit puur om je litteken gaat en niet om je hele borst. Als er een ontsteking in je hele borst zit, dan heb je wel kans dat de prothese uit moet, maar dat is bij jou niet het geval. Ik hoop voor je dat het met een ab kuur op te lossen is. Komt vast goed, meis. 

Bij mij staat alles op een laag pitje. Ik hoef pas in oktober terug naar mijn eigen pc. Ik heb al wel mailcontact gehad met Nio en ik heb met hem besproken wat mijn eigen pc wil doen aan die gekke rechterborst en hem foto's laten zien. Zijn advies staat loodrecht tegenover dat van mijn eigen pc. Dus vóór oktober toch maar eerst naar Nio voor een second opinion en dan met zijn advies terug naar mijn eigen pc. Aan de hand van hoe zij op zijn advies reageert, ga ik beslissen door wie ik de hersteloperatie ga laten doen; gratis door mijn eigen pc (valt onder nazorg) of door Nio (en weer de volle mep betalen). Maar eerst maar eens lekker genieten van de zomer en het mooie weer (als dat ooit nog gaat komen).

Nogmaals succes morgen, meis. Ik ga voor je duimen dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt. Slaap lekker. 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames! @best_boobie @Desert-Rose @Tinka @Jaydee

Net terug van de pc.. Hij heeft de blaas opengemaakt en al het vocht eruit geduwd en er een antibioticazalf op gezet. 

Ik moet het 2x per dag ontsmetten. En goed in t oog houden. Als het tegen donderdag niet rustiger is, gaan ze het opnieuw naaien. 

Ook gaat hij met mij binnen een paar maanden dan bekijken wat we met t litteken kunnen doen om t mooier te maken! 

Liefs! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Jaydee:

Nee joh... prothese hoeft er niet uit. Je hebt geen koorts toch... en je bent er niet ziek van? Ik denk dat dit puur om je litteken gaat en niet om je hele borst. Als er een ontsteking in je hele borst zit, dan heb je wel kans dat de prothese uit moet, maar dat is bij jou niet het geval. Ik hoop voor je dat het met een ab kuur op te lossen is. Komt vast goed, meis. 

Bij mij staat alles op een laag pitje. Ik hoef pas in oktober terug naar mijn eigen pc. Ik heb al wel mailcontact gehad met Nio en ik heb met hem besproken wat mijn eigen pc wil doen aan die gekke rechterborst en hem foto's laten zien. Zijn advies staat loodrecht tegenover dat van mijn eigen pc. Dus vóór oktober toch maar eerst naar Nio voor een second opinion en dan met zijn advies terug naar mijn eigen pc. Aan de hand van hoe zij op zijn advies reageert, ga ik beslissen door wie ik de hersteloperatie ga laten doen; gratis door mijn eigen pc (valt onder nazorg) of door Nio (en weer de volle mep betalen). Maar eerst maar eens lekker genieten van de zomer en het mooie weer (als dat ooit nog gaat komen).

Nogmaals succes morgen, meis. Ik ga voor je duimen dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt. Slaap lekker. 

Xx Jaydee 

Jezus, ik hoop dat je eigen pc adequaat reageert zodat je niet weer zo'n smak geld moet betalen! Langs de andere kant, mss beter duurder en goed? 

Ik duim sowieso voor je en volg je verhaal! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Jvd:

Hoi dames! @best_boobie @Desert-Rose @Tinka @Jaydee

Net terug van de pc.. Hij heeft de blaas opengemaakt en al het vocht eruit geduwd en er een antibioticazalf op gezet. 

Ik moet het 2x per dag ontsmetten. En goed in t oog houden. Als het tegen donderdag niet rustiger is, gaan ze het opnieuw naaien. 

Ook gaat hij met mij binnen een paar maanden dan bekijken wat we met t litteken kunnen doen om t mooier te maken! 

Liefs! Xxx

Hey Jvd,

Wat goed zeg! Gelukkig kan je pc je helpen, opnieuw naaien? Waarom doen ze dat? Succes he! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tinka:

Hey Jvd,

Wat goed zeg! Gelukkig kan je pc je helpen, opnieuw naaien? Waarom doen ze dat? Succes he! Xx

Eigenlijk niet bij stilgestaan! Ik denk omdat het wondje vrij groot was dat er toch een hechting in kon! Dank je wel! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jvd:

Hoi dames! @best_boobie @Desert-Rose @Tinka @Jaydee

Net terug van de pc.. Hij heeft de blaas opengemaakt en al het vocht eruit geduwd en er een antibioticazalf op gezet. 

Ik moet het 2x per dag ontsmetten. En goed in t oog houden. Als het tegen donderdag niet rustiger is, gaan ze het opnieuw naaien. 

Ook gaat hij met mij binnen een paar maanden dan bekijken wat we met t litteken kunnen doen om t mooier te maken! 

Liefs! Xxx

Fijn meis. Dat is goed nieuws toch? Ontsmet het maar goed. Hopelijk komt het vanzelf goed, en anders idd maar ff opnieuw laten hechten. En fijn dat je pc zo met je begaan is en z'n best gaat doen om het litteken mooier te maken. Komt helemaal goed met jou. :35:

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jvd:

Jezus, ik hoop dat je eigen pc adequaat reageert zodat je niet weer zo'n smak geld moet betalen! Langs de andere kant, mss beter duurder en goed? 

Ik duim sowieso voor je en volg je verhaal! 

Ja, ik laat het op dit moment allemaal maar ff lekker rusten en dan laat ik het in oktober allemaal maar op me afkomen en ga dan gewoon de beste beslissing nemen. Maar daarvoor moet ik eerst allebei de PC's hebben gesproken. Want mijn pc schijnt echt wel een hele goede te zijn, als ik hier de verhalen in de buurt zo hoor..... maar ze is vooral een kanjer in reconstructies na een borstamputatie .... en daar ligt volgens mij ook haar hart. Dus ik ga het allemaal wel zien. Mijn hubbie heeft iig aangegeven weer te willen sponsoren als ik het bij Nio laat doen..... maar daar voel ik me dan wel een beetje schuldig over :blush:. Maar we gaan het allemaal wel meemaken. Tot dan ga ik gewoon lekker genieten van de zomer (ik kijk even naar buiten; of was het nou herfst.? :38:)

Zo... en nu ga ik snel naar mijn werk. Fijne dag vandaag, meis. 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Net je verhaal zitten lezen. Jeetje, denk je het ergste wel gehad te hebben na zes weken, krijg je dit. Rot voor je! Hoop dat het opnieuw hechten ( of naaien zoals je pc zegt :) ) niet nodig is donderdag. Sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ambertje:

Net je verhaal zitten lezen. Jeetje, denk je het ergste wel gehad te hebben na zes weken, krijg je dit. Rot voor je! Hoop dat het opnieuw hechten ( of naaien zoals je pc zegt :) ) niet nodig is donderdag. Sterkte !

Dank je! Ik ook. Maar hij schat dat op zo'n 5 procent. Dus valt nog mee! Hopelijk komt het gewoon in orde zonder verdere infectie, want daar ben ik heel bang voor! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Mag ik vragen hoe het er nu uitziet dan? Hoe diep en groot is die wond geworden?
Waar moet je mee ontsmetten? Of heb je een ab-zalf mee gekregen die je erop moet smeren?
Ja sorry, ik zit weer in mijn vragenmodus als ik zoiets lees haha :P

Hechten lijkt me geen goede optie als er ontstekingsverschijnselen zijn.. een wond groeit zelf van binnen naar buiten dicht. Een schone operatiewond kun je hechten, omdat daar mogelijkerwijs geen bacteriën in zitten. Een wond die niet steriel is, wordt meestal niet gehecht, omdat je op die manier de bacterietjes 'opsluit' en ze dus niet naar buiten kunnen groeien. De buitenkant groeit dan namelijk dicht en binnenin kunnen de bacteriën gaan groeien..

Dus kijk het even goed aan, en als de wond veranderingen vertoont (maak elke dag een foto ((een scherpe!!) hihi) en zet ze me hier of evt in pb neer, dan kijk ik met je mee. Niet dat ik er meer verstand van heb dan je pc, dat bedoel ik niet, maar ik wil wel ff met je meekijken wat die wond gaat doen...

(als je dat goed vindt :P )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Mag ik vragen hoe het er nu uitziet dan? Hoe diep en groot is die wond geworden?
Waar moet je mee ontsmetten? Of heb je een ab-zalf mee gekregen die je erop moet smeren?
Ja sorry, ik zit weer in mijn vragenmodus als ik zoiets lees haha :P

Hechten lijkt me geen goede optie als er ontstekingsverschijnselen zijn.. een wond groeit zelf van binnen naar buiten dicht. Een schone operatiewond kun je hechten, omdat daar mogelijkerwijs geen bacteriën in zitten. Een wond die niet steriel is, wordt meestal niet gehecht, omdat je op die manier de bacterietjes 'opsluit' en ze dus niet naar buiten kunnen groeien. De buitenkant groeit dan namelijk dicht en binnenin kunnen de bacteriën gaan groeien..

Dus kijk het even goed aan, en als de wond veranderingen vertoont (maak elke dag een foto ((een scherpe!!) hihi) en zet ze me hier of evt in pb neer, dan kijk ik met je mee. Niet dat ik er meer verstand van heb dan je pc, dat bedoel ik niet, maar ik wil wel ff met je meekijken wat die wond gaat doen...

(als je dat goed vindt :P )

xxx BB

Ja tuurlijk! Dat zei mijn pc ook, vandaar dat hij vandaag het zeker niet wou hechten! 

Moet hem ook elke dag een foto sturen, dus ik zal deze hier ook plaatsen. Ik heb het nu net ontsmet en een gaasje opgedaan, maar zal straks eentje plaatsen!  

De wonde zag er daarnet al veel beter uit, er komt ook al geen vocht meer uit! Eigenlijk ook al niet meer rood! 

Ik ontsmet nu met gewone ontsmettingsalcohol en mocht eventueel een soort van eosine gebruiken, omdat dat het goed uitdroogt dacht ik? 

De wonde was eigenlijk niet zo diep, het was een kleine infectie op een stukje hechting die niet helemaal was opgelost. Voor zover ik hem verstond toch? Kan dat? 

Ik heb voorlopig geen zalf gekregen omdat het niet nodig was en het beter was om het niet te veel te verweken. 

Ik post straks een foto! 

Heel erg bedankt voor je hulp (al meermaals, Haha!!)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf niet met een eosine werken, aangezien je dan minder goed kunt zien welke kleur je wond van zn eigen heeft. Als het al helpt met die ontsmettingsalcohol, dan zou ik dat gewoon even blijven doen idd :) 

Ontstekinkje door een hechting, komt vaker voor, alleen meestal krijg je daar dan niet zo een grote blaar van. Helaas dus bij jou wel, maar wie weet is dat ook gekomen door de corset die er vaker langs geschuurd heeft. Al blijft dit giswerk. Soms willen oplosbare hechtingen niet helemaal oplossen en dan komt het dus via een andere weg naar buiten, meestal via het litteken idd. Als het draadje weg is, dan kan het dicht groeien en dat gaat dan meestal binnen een paar dagen.
 

Denk dat het de juiste beslissing was idd op dit moment :35:  en goed dat je hem op de hoogte moet houden!
Ben benieuwd naar je foto :) 

xxx (en graag gedaan ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net het gaasje verwisselde, zat toch weer wondvocht en beetje bloed op. Het is een gaatje geworden, terwijl het daarstraks mooi dicht leek. Zal wel inbeelding geweest zijn. 

Moet ik panikeren voor t gaatje?! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het maar gewoon even goed in de gaten of het niet rood of warm eromheen gaat worden.

Een gaatje op zich, juist nu het pas is opengemaakt, is niet zo erg, het vocht wat er in zit, moet er toch uit, en dat is beter want anders hoopt het weer op.

Wel zou je binnen een paar dagen verbetering moeten gaan zien.

Maar voor nu nog even geen paniek.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Desert-Rose:

Hou het maar gewoon even goed in de gaten of het niet rood of warm eromheen gaat worden.

Een gaatje op zich, juist nu het pas is opengemaakt, is niet zo erg, het vocht wat er in zit, moet er toch uit, en dat is beter want anders hoopt het weer op.

Wel zou je binnen een paar dagen verbetering moeten gaan zien.

Maar voor nu nog even geen paniek.

xx

 

Oké, bedankt! Toch een beetje stress, want pc vertrekt vrijdag 2 weken naar Spanje! Maar hij is wel super lief geweest al voor me. Ik houd jullie op de hoogte!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jvd:

Oké, bedankt! Toch een beetje stress, want pc vertrekt vrijdag 2 weken naar Spanje! Maar hij is wel super lief geweest al voor me. Ik houd jullie op de hoogte!! 

Maar heb je eventueel met hem besproken waar je heen kunt als het na vrijdag ineens niet goed gaat,ik hoop natuurlijk dat alles binnen een paar dagen geneest, maar is er een back up, een collega waar je heen kunt, of word het huisarts.

Lijkt me toch wel even belangrijk om te weten.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Desert-Rose:

Maar heb je eventueel met hem besproken waar je heen kunt als het na vrijdag ineens niet goed gaat,ik hoop natuurlijk dat alles binnen een paar dagen geneest, maar is er een back up, een collega waar je heen kunt, of word het huisarts.

Lijkt me toch wel even belangrijk om te weten.

xx

 

Oeps, niet gevraagd.. Maar denk dat ik morgen mss terug moet. Dat gaatje lijkt me gigantisch! Wat denk jij? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu wel droog of komt er nog steeds vocht uit? en als er vocht uit komt, wat voor kleur heeft het dan nu?

Het gaatje is inderdaad redelijk groot,maar is dit niet ook de plek die je pc heeft opengemaakt? Want dan heeft het tijd nodig om te helen,maar wil je zekerheid, ja dan zou ik het even laten beoordelen door je pc, want hij is hierin de eindverantwoordelijke, en kan het toch beter beoordelen.

Ik zou anders eerst even een foto mailen naar je pc,en kijken wat hij daar op gaat zeggen, en dan kun je altijd misschien donderdag nog bij hem langs. Het is eromheen niet rood, en het ziet er niet onrustig uit, dus ik zou eerst even mailen.

Of voor de 2e keer hechten de oplossing is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar je moet altijd oppassen, als er iets aan het broeien is daarbinnen, en je gaat dan hechten, dan ga je vragen om moeilijkheden.

Anders zou je hem eens moeten vragen of je niet beter gebaat bent bij spoelen onder douche, een preventieve ab kuur en eventueel vette gazen of een gaas met medicinale honing, desnoods alleen een ab zalf  zoals  Fucidin, en dan het wondje de kans geven om van binnen naar buiten dicht te groeien.

xxx.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

Is het nu wel droog of komt er nog steeds vocht uit? en als er vocht uit komt, wat voor kleur heeft het dan nu?

Het gaatje is inderdaad redelijk groot,maar is dit niet ook de plek die je pc heeft opengemaakt? Want dan heeft het tijd nodig om te helen,maar wil je zekerheid, ja dan zou ik het even laten beoordelen door je pc, want hij is hierin de eindverantwoordelijke, en kan het toch beter beoordelen.

Ik zou anders eerst even een foto mailen naar je pc,en kijken wat hij daar op gaat zeggen, en dan kun je altijd misschien donderdag nog bij hem langs. Het is eromheen niet rood, en het ziet er niet onrustig uit, dus ik zou eerst even mailen.

Of voor de 2e keer hechten de oplossing is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar je moet altijd oppassen, als er iets aan het broeien is daarbinnen, en je gaat dan hechten, dan ga je vragen om moeilijkheden.

Anders zou je hem eens moeten vragen of je niet beter gebaat bent bij spoelen onder douche, een preventieve ab kuur en eventueel vette gazen of een gaas met medicinale honing, desnoods alleen een ab zalf  zoals  Fucidin, en dan het wondje de kans geven om van binnen naar buiten dicht te groeien.

xxx.

 

 

Heel klein beetje vocht, beetje gelig. Heb hem de foto gestuurd en morgen toch nog op controle voor hij op vakantie vertrekt, was niet echt nodig volgens hem, maar dan ben ik zeker! :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.