Ga naar inhoud

Litteken groter geworden?


Jvd

Aanbevolen berichten

Hi lieve dames!

Ik ben ondertussen bijna 7,5 PO. Mijn linker litteken is mooi aan het genezen, maar rechts is het precies gescheurd/vergroot/vies geworden. Het is niet open en er komt geen vocht uit... Moet ik de pc eens mailen hiervoor? Hier onder de foto's! Links en rechts

 

alvast bedankt!! Xxx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste Reactie
10 minuten geleden zei Jvd:

Ja idd! Gek he? Het trekt ook heel erg als ik m'n rechterarm ophef! 

Dat lijkt helemaal vervelend, hopelijk kunnen een van de 2 dames die ik getagd heb helpen. Anders zul je toch een mail met foto's naar je pc moeten sturen. Of even langsgaan. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Tinka:

Dat lijkt helemaal vervelend, hopelijk kunnen een van de 2 dames die ik getagd heb helpen. Anders zul je toch een mail met foto's naar je pc moeten sturen. Of even langsgaan. Succes!

Dank je! Lief van je! Hoe gaat t met jou ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Jvd:

Dank je! Lief van je! Hoe gaat t met jou ondertussen?

Gaat redelijk met mij, dank je! Ik zal nog wel wat geduld moeten opbrengen. Ookal is dat 'geduld' ver zoek. Maarja, het ziet er al beter uit dan hiervoor! En een prothese zit nog heel erg hoog en strak. En die geeft vervelende pijntjes en druk. Ondertussen nu 3wkn po. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Jvd:

Hi lieve dames!

Ik ben ondertussen bijna 7,5 PO. Mijn linker litteken is mooi aan het genezen, maar rechts is het precies gescheurd/vergroot/vies geworden. Het is niet open en er komt geen vocht uit... Moet ik de pc eens mailen hiervoor? Hier onder de foto's! Links en rechts

 

alvast bedankt!! Xxx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

He meis,

Nu zie ik een heel klein gelig puntje aan het uiteinde van  het litteken, kan je zelf eens goed kijken, wat dat is?

 

dan kom ik er dadelijk op terug 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis,

Ben je al aan het smeren met een creme? want denk dat dit zinvol is, en dan moet je eens kijken als je het litteken tussen 2 vingers pakt , of het als het ware knapt.en dan heel zachtjes blijven masseren, een paar keer per dag.

Ook denk ik dat het wijs is om een siliconecreme te gebruiken want dit litteken kan hypertrofisch zijn/ worden, en dat reageert heel vaak heel goed op deze creme ( mag ook een silicone pleister zijn) 

Mocht het een hypertrofisch litteken worden, dan is het altijd later mogelijk om dit te laten corrigeren, maar ik zou eerst eens met de creme aan de gang gaan, en kijken of je in de loop van de weken verbetering gaat merken.

Een litteken rijping ( heling) duurt ong in totaal 18 maanden, en sommige mensen hebben aanleg voor een andere litteken heling, en daar doe je helaas niets aan.

Blijf het wel goed in de gaten houden hoe het er uit blijft zien, en mocht je het niet vertrouwen, even contact opnemen met je pc

xxx

De siliconenpleisters heb ik! Die doe ik er elke nacht op en overdag smeer ik regelmatig met bio-oil.

als ik met m'n vinger over t litteken ga voelt het aan alsof er een deukje inzit. Is het dat wat je bedoelde? 

Dank je wel voor de uitleg!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Jvd:

De siliconenpleisters heb ik! Die doe ik er elke nacht op en overdag smeer ik regelmatig met bio-oil.

als ik met m'n vinger over t litteken ga voelt het aan alsof er een deukje inzit. Is het dat wat je bedoelde? 

Dank je wel voor de uitleg!!!

ik zie een klein gelig puntje aan het uiteinde van je litteken,,kijk eens goed of je kan zien wat dat is

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Desert-Rose:

ik zie een klein gelig puntje aan het uiteinde van je litteken,,kijk eens goed of je kan zien wat dat is

 

Het lijkt op een blaasje, maar zonder vocht. Er op staan ook schilfers precies. Ik probeer een betere foto te maken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt wel een hypertrofisch litteken te worden, en enige wat je kunt doen is het beste masseren met een siliconen creme, en dan ook idd de pleisters blijven gebruiken.

Ben zelf niet zo fan van Bio oil, omdat het best heel sterk geparfumeerd is, want het lijkt een beetje lichtrood om het litteken.en  anders smeren met calendula, dat is beter dan de Bio oil

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Desert-Rose:

Dit lijkt wel een hypertrofisch litteken te worden, en enige wat je kunt doen is het beste masseren met een siliconen creme, en dan ook idd de pleisters blijven gebruiken.

Ben zelf niet zo fan van Bio oil, omdat het best heel sterk geparfumeerd is, want het lijkt een beetje lichtrood om het litteken.en  anders smeren met calendula, dat is beter dan de Bio oil

xx

Ik hoop zo dat dit weg gaat.. Bedankt voor de uitleg! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een litteken heeft heel veel tijd nodig om te helen, en het zal nog wel bij gaan trekken, of het helemaal gaat worden zoals die andere is nu nog niet te voorspellen, omdat dit soort littekens verdikt zijn, maar het kan best als de binnenkant minder bindweefsel gaat vormen ( in het begin maakt een litteken heel veel bindweefsel aan) dat het dan nog kan veranderen, de kleur is de eerste maanden zowieso altijd rood/paars door extra doorbloeding,

Geef het even de tijd meis, ik neem aan dat je nog een keer op controle moet naar je pc, en anders kun je hem altijd even een mailtje met foto sturen zodat hij het in ieder geval al even kan beoordelen. Ik ben natuurlijk geen pc ^_^

Hou wel in gaten of het niet rood word eromheen,of dat het opengaat, want dan kan er iets anders aan de hand zijn.

Maar wel even stoppen met de Bio oil, en vet houden met iets anders

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht het gisteren toch al een klein beetje te zien,en het is idd nu erger en groter aan het worden, en je hebt toch kans dat er een lichte ontsteking onder zit, het zou ook wondvocht kunnen zijn, maar ik zou er voor nu voor de zekerheid even een gaasje op doen, want ik denk dat er spanning op staat, even niks meer smeren en ook geen silicone pleister, en er niet meer aankomen,  en dan afwachten wat je pc morgen gaat zeggen.

Gelukkig dat je morgen al terecht kunt, en ik hoop voor je dat het meevalt.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Desert-Rose:

Ja ik dacht het gisteren toch al een klein beetje te zien,en het is idd nu erger en groter aan het worden, en je hebt toch kans dat er een lichte ontsteking onder zit, het zou ook wondvocht kunnen zijn, maar ik zou er voor nu voor de zekerheid even een gaasje op doen, want ik denk dat er spanning op staat, even niks meer smeren en ook geen silicone pleister, en er niet meer aankomen,  en dan afwachten wat je pc morgen gaat zeggen.

Gelukkig dat je morgen al terecht kunt, en ik hoop voor je dat het meevalt.

xx

 

Heel erg bedankt voor je snelle hulp! :-) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Desert-Rose:

Graag gedaan hoor meis, hou ook wel even voor de zekerheid je temperatuur in de gaten.

En hoe is het nu met de pijn ?

xxx

Het is niet echt pijnlijk, behalve dat gele plekje zelf. Maak me vooral erg veel zorgen.. Zal dadelijk m'n temperatuur eens nemen! Hoe gaat het met jou? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok goed dat het geen pijn doet, en ja op dat plekje staat spanning want je ziet dat er iets onder / in zit wat er niet hoort.

Maak je niet al te druk meid, want als het een lokale ontsteking is,dan valt het meestal mee,en waarschijnlijk zal de pc het plekje open maken en schoonmaken, en wellicht dat je voor de zekerheid een ab kuur zult krijgen, maar je bent er in ieder geval snel bij ,en dat scheelt al een hoop, maar dit is echt iets wat een pc moet beoordelen, want ik kan er ook natuurlijk ook naast zitten.

Met mij gaat het goed hoor, dank je wel voor het vragen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt op een blaar? en idd die gele punt erin...
Het kan een hechtdraad zijn... of een blaar tgv siliconepleister of littekencreme?

Goed dat je morgen naar pc kunt!!

Je corset (of hoef je die niet meer om?) heeft niet toevallig tegen dat litteken zitten drukken?

Succes morgen!!!!! (sorry voor snelle en korte reactie, bedtijd :P )

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei best_boobie:

Het lijkt op een blaar? en idd die gele punt erin...
Het kan een hechtdraad zijn... of een blaar tgv siliconepleister of littekencreme?

Goed dat je morgen naar pc kunt!!

Je corset (of hoef je die niet meer om?) heeft niet toevallig tegen dat litteken zitten drukken?

Succes morgen!!!!! (sorry voor snelle en korte reactie, bedtijd :P )

xxx

Dank je! Ja, corset heeft er wel tegen zitten schuren, maar sinds donderdag mocht het uit. Dus daar kan het zeker ook van zijn?

dank je! Ik houd jullie op de hoogte! 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.