Ga naar inhoud

lelie : 20 september 2010 : Dr. van der Leij : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ben al een tijdje op dit forum aan het rondneuzen namelijk. Ben een vrouw van 30 jaar met al jaren een grote wens om nu eens eindelijk echt borsten te hebben. (Heb nu amper wat: 80AA). Onbewust ben ik hier toch mijn hele leven al mee bezig geweest en nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt: ik wil een BV!

Heb het gevoel dat ik hierdoor veel beter in mijn vel ga zitten, me meer vrouw zal voelen en eindelijk de kleren kan dragen die anders nooit mooi staan omdat er gewoon niets tot weinig zit. Ik wil m'n leven niet meer door met push-ups gevuld met 'kipfilets'. Mijn droomwens is dan ook een mooie reguliere maat borsten (denk aan een volle B of kleine C cup) waar ik een leven lang mee toe kan.

Volgende week woensdag heb ik mijn 1e consult bij dr. Van der Leij (Bergman Kliniek Heerenveen). Vind het allemaal erg spannend en neem mijn vriend (de enigste man die straks naast de PC mijn borsten heeft mogen aanschouwen) mee naar het consult. Heb nog wel veel vragen in mijn hoofd, ga die dit weekend allemaal op papier zetten.

Ik hoop hier op dit forum ervaringen te kunnen delen, informatie voor en na de operatie in te winnen en steun te vinden (en uiteraard een beetje gezelligheid).

Zit verder nog met de vraag hoe ik e.e.a. op het werk ga regelen. Vertellen / Niet vertellen? Wie heeft hier ervaring mee? Lees verschillende verhalen op internet: in principe dien je hiervoor geen vakantiedagen op te nemen, aangezien je ziek bent (maar hier wel zelff om hebt gevraagd, omdat het gaat om een verfraaiing van je lichaam). Sommige werkgevers kunnen erg lastig hiermee zijn. Zit dan ook te 'dubben' of ik het wel / niet ga zeggen. Ik denk het wel: ben altijd eerlijk ingesteld en ze zeggen altijd dat eerlijkheid het langst duurt. Hoor graag meer mensen die hier ervaring mee hebben / tips hebben om dit tersprake te brengen.

Voor de rest zullen er nog wel veel vragen komen als ik het eerste consult heb gehad. Voor nu laat ik het hier even bij.

Groet!

Lelie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Lelie,

Welkom hier!

Bij mij op het werk zijn ze aan het bekijken of ze hiervoor ziek gaan melden. Ik dacht ook eerlijk te zijn en alles op tafel te gooien, maar daar kom ik dadelijk denk ik koud van thuis. Dacht ook dat mijn werkgever mee zou werken en mij ziek zou melden. Ze hadden dit tenslotte bij mijn collega's voor mij die een cosmetische ingreep ondergingen ook gedaan, maar omdat ik al nummer zoveel ben die onder het mes gaat, gaan ze nu bekijken wat ze ermee gaan doen: ziekmelden of niet.

Het was mij zelfs al mondeling toegezegd, maar ze zijn hierop terug gekomen en nu moet ik maar afwachten wat het wordt.

Als ik het nu over kon doen dan had ik me eigen ziek gemeld en er wat anders van gemaakt. Volgens mij hoef je zelfs geen reden op te geven. Alleen wel als je naar de arbo moet, maar dat is meestal pas na een week of drie en dan zou ik allang weer aan het werk zijn.

Dit is mijn ervaring.

Ik moet zeggen mijn man krijgt wel gewoon zorgverlof, dus daar doen ze niet moeilijk, terwijl hij niet eens onder het mes gaat, maar ik!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mamavandene,

Bedankt voor je snelle reactie op mijn voorsteltopic!

Wat is dat bij jou dan vervelend gegaan: eerst wel een mondelinge toezegging en nu dus in onzekerheid. Ik vind dat ze iedereen wel gelijk moeten behandelen.

Bij mij komt het (voor zover ik weet) niet veel voor binnen de organisatie (of er wordt gewoon niet / weinig over gesproken kan ook: ik woon in het Noorden van het land en daar houd men misschien meer zoiets voor ich). Denk dat ik het wel ga vertellen, maar wil eerst mijn consult afwachten volgende week. Misschien weet ik dan ook meer over een evt. datum en van daaruit zie ik wel verder.

Heb een vrouwelijke leidinggevende, heb dan toch meer het gevoel dat ze me gaat begrijpen en vind het makkelijker te vertellen dan aan een man.

Vraag me echter af met hoeveel weken ik rekening moet houden. Sowieso 2 heb ik gelezen, maar hangt ook weer af van hoe je ze geplaatst krijgt (bij dual-plane langerr herstel dan vóor de spier). Kortom: ik ga eerst mijn consult even afwachten, want weet niet wat mij geadviseerd wordt.

Jij bent in augustus aan de 'beurt' las ik wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lelie,

Welkom hier!!!

Ik ben ook door Van der Lei geopereerd en ben erg tevreden over hem en de kliniek.. In februari heb ik mijn 1e consult gehad bij hem en van mijn vragen (ca. 25) heb ik nog maar 3 hoeven te stellen.. Was een duidelijk gesprek dus!! Wanneer heb je je 1e consult?!

Wat betreft het vertellen tegen je werk.. Ik heb het wel gedaan en ik moest er vakantiedagen voor opnemen :unsure:.. Reden: het is een cosmetische ingreep die je zelf wilt!!! Indien er complicaties optreden (wat niemand hoopt), dan pas kom je in de ziektewet.. Vond het eigenlijk maar een raar verhaal, vakantiedagen opnemen terwijl je niet in staat bent om te werken, dus heb het bij mijn rechtsbijstand nagevraagd.. Zij hebben het uitgezocht maar kwamen met hetzelfde verhaal als mijn werk.. Jammer, maar waar!!

Indien je het niet verteld, kun je je natuurlijk ziek melden.. Indien je de arbo-dienst op bezoek krijgt, hebben ze toch geheimplicht?!

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mamavandene,

Bedankt voor je snelle reactie op mijn voorsteltopic!

Wat is dat bij jou dan vervelend gegaan: eerst wel een mondelinge toezegging en nu dus in onzekerheid. Ik vind dat ze iedereen wel gelijk moeten behandelen.

Bij mij komt het (voor zover ik weet) niet veel voor binnen de organisatie (of er wordt gewoon niet / weinig over gesproken kan ook: ik woon in het Noorden van het land en daar houd men misschien meer zoiets voor ich). Denk dat ik het wel ga vertellen, maar wil eerst mijn consult afwachten volgende week. Misschien weet ik dan ook meer over een evt. datum en van daaruit zie ik wel verder.

Heb een vrouwelijke leidinggevende, heb dan toch meer het gevoel dat ze me gaat begrijpen en vind het makkelijker te vertellen dan aan een man.

Vraag me echter af met hoeveel weken ik rekening moet houden. Sowieso 2 heb ik gelezen, maar hangt ook weer af van hoe je ze geplaatst krijgt (bij dual-plane langerr herstel dan vóor de spier). Kortom: ik ga eerst mijn consult even afwachten, want weet niet wat mij geadviseerd wordt.

Jij bent in augustus aan de 'beurt' las ik wel!

Ja inderdaad het gaat eind augustus gebeuren :125: Of ik nou word ziekgemeld (wordt anders onbetaald verlof) of niet. Ik zal 3 weken afwezig zijn, heb ik aangegeven. Ik krijg dual plane, dus hoop dat die 3 weken genoeg zijn.

Ik heb denk ik gewoon pech dat ik in een bedrijf werk waar iedereen onder het mes gaat :154:

Ik maak me er verder niet druk om hoor, want ik mag wel gewoon afwezig zijn die 3 weken.

Verder zou ik ook even wachten met het inlichten van je werkgever tot je meer weet

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lelie

welkom :)

of je met 3weken genoeg gaat hebben bij een dual plane plaatsing is de vraag nog.

lees verschillende dingen erover,de ene kan al na 2weken werken weer,de ander heeft aan maand nog niet genoeg.

niet te hopen dat je een zwaar herstel hebt zoals mijn met dual plane,was een drama,maar goed je leest vaker minder drama dan grote drama :D

veel sucses met aftellen tot je consult,en hopenlijk heb je een fijn verhelderend gesprek.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lelie,

Welkom hier!!!

Ik ben ook door Van der Lei geopereerd en ben erg tevreden over hem en de kliniek.. In februari heb ik mijn 1e consult gehad bij hem en van mijn vragen (ca. 25) heb ik nog maar 3 hoeven te stellen.. Was een duidelijk gesprek dus!! Wanneer heb je je 1e consult?!

Wat betreft het vertellen tegen je werk.. Ik heb het wel gedaan en ik moest er vakantiedagen voor opnemen :unsure:.. Reden: het is een cosmetische ingreep die je zelf wilt!!! Indien er complicaties optreden (wat niemand hoopt), dan pas kom je in de ziektewet.. Vond het eigenlijk maar een raar verhaal, vakantiedagen opnemen terwijl je niet in staat bent om te werken, dus heb het bij mijn rechtsbijstand nagevraagd.. Zij hebben het uitgezocht maar kwamen met hetzelfde verhaal als mijn werk.. Jammer, maar waar!!

Indien je het niet verteld, kun je je natuurlijk ziek melden.. Indien je de arbo-dienst op bezoek krijgt, hebben ze toch geheimplicht?!

Groetjes Willemieke

Hoi Willemieke,

Ik heb volgende week dinsdag mijn eerste consult bij van der Lei in Heerenveen (Bergman Kliniek). Heb al een aantal vragen in mijn hoofd en zet dit dit weekend op papier denk ik. Wacht het consult eerst even af, omdat dan een evt. datum ook bekend zal zijn en kijk vanaf dan wel verde met werk e.d. In principe heb je het recht op verlof aangezien je niet in staat bent te werken. In de praktijk wordt hier echter verschillend mee om gegaan en vaak komt het neer op zelf vakantiedagen neerleggen. Nu heb ik nog 3 weken staan dit jaar, dus moet in principe voldoende zijn (mits er complicaties achterweg komen, maar daar gaan we natuurlijk niet van uit).

Hoe is het herstel bij jou verlopen? Had je veel last van der narcose en pijn ná de operatie. En: hoe zit het met de hechtingen? Zijn die (deels) oplosbaar of moeten ze verwijderd worden? fijne avond nog, ik kruip zo onder mijn dekentje: moet morgen weer vroeg op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai

Welkom hier!

Ik ben de 26 e aan de beurt(ook door Van de Lei)een erg leuke man.Alles was mij duidelijk na het consult.

Heel veel succes.

Liefs

Dank je Bianc! Het grote aftellen is voor jou dus begonnen. Mag ik vragen van welke maat je komt en wat je ongeveer krijgt? Gebeurd dit voor/ achter de spier of wordt het Dual Plane? Hoe dan ook: maak je niet te zenuwachtig de laatste dagen (makkelijker gezegd dan gedaan) en ik hoor graag van je hoe het allemaal verlopen is.

groetjes,

Lelie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier :)

Ja je zal wel waarschijnlijk achter de spier of dual plane krijgen omdat je AA heb en verder ook plat bent.

Dus wel wat langer herstel dan.

Succes met alles :)

Bedankt Butterfly!

Zoiets dacht ik ook al na met in te hebben gelezen op het forum hier. Ben benieuwd wat de PC er komende woensdag van gaat zeggen.

Weet dat er zo'n 6 weken voor staat, maar hoop dat het met maximaal 3 weken weer haalbaar is om licht administratieve werkzaamheden te verrichten. Deze vraag stel ik uiteraard volgende week ook, aangezien het denk ik per persoon verschillend is. Ze zeggen dat er uiteindelijk zo'n 6 weken voor staat toch? Je mag dan 2 weken niet autorijden heb ik begrepen.

Bedankt voor je berichtje!

Groet,

Lelie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk krijg je dual plane Lelie.. Ik had ook een 80AA en ben nu 2 cupmaten gestegen..

Groetjes Willemieke

Ik vermoed ook zoeits, maar wacht het advies van de PC volgende week even af.

Ben jij verder tevreden over het eindresultaat en is het je al met al meegevallen? Had je het bv. bij wijze van spreken veel eerder moeten doen, of zijn er toch nog tegenvallers op je weg gekomen? Hoor graag even.

Groetjes: Lelie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lelie

welkom :)

of je met 3weken genoeg gaat hebben bij een dual plane plaatsing is de vraag nog.

lees verschillende dingen erover,de ene kan al na 2weken werken weer,de ander heeft aan maand nog niet genoeg.

niet te hopen dat je een zwaar herstel hebt zoals mijn met dual plane,was een drama,maar goed je leest vaker minder drama dan grote drama :D

veel sucses met aftellen tot je consult,en hopenlijk heb je een fijn verhelderend gesprek.

greetzz moontje

Bedankt Moontje! Ik ken je achtergrondverhaal (nog) niet, maar begrijp dat jij geen gemakkelijk herstel hebt gehad. Staat je verhaal ergens in een topic of bij je profiel. Ik ga morgen wel even kijken. Ga nu slapen aangezien ik morgen weer vroeg op moet.

Wel vervelend dat je herstel een drama is geweest, als je nagaat dat er zoveel positieve verhalen zijn over een BV. Het blijft hoe dan ook een risico dat een ieder voor zichzelf aangaat, dat realiseer ik me maar al te goed.

Laat jullie weten hoe het gesprek volgende week is verlopen.

voor nu trusten gewenst.

Greetz:

Lelie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Butterfly!

Zoiets dacht ik ook al na met in te hebben gelezen op het forum hier. Ben benieuwd wat de PC er komende woensdag van gaat zeggen.

Weet dat er zo'n 6 weken voor staat, maar hoop dat het met maximaal 3 weken weer haalbaar is om licht administratieve werkzaamheden te verrichten. Deze vraag stel ik uiteraard volgende week ook, aangezien het denk ik per persoon verschillend is. Ze zeggen dat er uiteindelijk zo'n 6 weken voor staat toch? Je mag dan 2 weken niet autorijden heb ik begrepen.

Bedankt voor je berichtje!

Groet,

Lelie

Ja dat kan makkelijk hoor het gaat erom dat je 6 weken niet zwaar mag tillen en je armen boven je hoofd doet, na een week kan je al administratie werk doen hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lelie,

Goed dat je vragen voor jezelf maakt, zo kun je ook niets vergeten.. Bij het 1e consult zul je heel veel informatie krijgen, hij legt alles perfect uit!! Wat betreft de vakantiedagen, tja.. ik dacht hetzelfde in 1e instantie: je bent niet in staat om te werken.. Maar ja, mijn werk (bij het reisbureau) dacht er anders over!! Bij mijn 2e baan (sportschool) heb ik wel in de ziektewet gezeten (moest wel vervangende werkzaamheden verrichten)..

De operatie is mij erg meegevallen, maar zag onwijs tegen de narcose op (vind het nog steeds raar dat je in 1x weg valt zonder dat je daar invloed op hebt..).. Mijn herstel is voorspoedig verlopen, 1e week heftig en merkte daarna dat het met de week beter ging.. Ben na 2 weken weer gaan werken bij het reisbureau en geef nu ook alweer 2 weken sportles (Body Attack en Body Step).. De eerste maand zul je wel hele gevoelige borsten en tepels hebben.. Ben erg tevreden over het eindresultaat (foto's in de galerij), ben blij dat ik door hem geholpen ben (ben namelijk ook nog bij een andere kliniek op consult geweest)..

Wat betreft de hechtingen, Van der Lei werkt deels met oplosbaar en er zal precies 1 week later 1 verwijderd worden.. Ben nu nog druk aan het smeren met littekencreme (deze krijg je van de kliniek mee..)..

Nou ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag..

Ben heel benieuwd naar je consult aankomende dinsdag..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan makkelijk hoor het gaat erom dat je 6 weken niet zwaar mag tillen en je armen boven je hoofd doet, na een week kan je al administratie werk doen hoor :)

Pffff, toch weer een meevallertje dan. Ik wacht het even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lelie,

Goed dat je vragen voor jezelf maakt, zo kun je ook niets vergeten.. Bij het 1e consult zul je heel veel informatie krijgen, hij legt alles perfect uit!! Wat betreft de vakantiedagen, tja.. ik dacht hetzelfde in 1e instantie: je bent niet in staat om te werken.. Maar ja, mijn werk (bij het reisbureau) dacht er anders over!! Bij mijn 2e baan (sportschool) heb ik wel in de ziektewet gezeten (moest wel vervangende werkzaamheden verrichten)..

De operatie is mij erg meegevallen, maar zag onwijs tegen de narcose op (vind het nog steeds raar dat je in 1x weg valt zonder dat je daar invloed op hebt..).. Mijn herstel is voorspoedig verlopen, 1e week heftig en merkte daarna dat het met de week beter ging.. Ben na 2 weken weer gaan werken bij het reisbureau en geef nu ook alweer 2 weken sportles (Body Attack en Body Step).. De eerste maand zul je wel hele gevoelige borsten en tepels hebben.. Ben erg tevreden over het eindresultaat (foto's in de galerij), ben blij dat ik door hem geholpen ben (ben namelijk ook nog bij een andere kliniek op consult geweest)..

Wat betreft de hechtingen, Van der Lei werkt deels met oplosbaar en er zal precies 1 week later 1 verwijderd worden.. Ben nu nog druk aan het smeren met littekencreme (deze krijg je van de kliniek mee..)..

Nou ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag..

Ben heel benieuwd naar je consult aankomende dinsdag..

Groetjes Willemieke

De narcose is ook iets waar ik tegenop zie en de mogelijke pijn die daarna gaat komen. Ik moet woensdag (i.p.v. dinsdag) op consult en hoop dan ook al een mogelijke datum mee te krijgen. Weet dat hij eerst 3 weken op vakantie gaat (m.i.v. 2 augustus) en dan heb ik ook net vakantie gepland. Hoopte dan geholpen te worden, maar dat gaat helaas niet op. Kon ook niet eerder op consult langskomen, zo druk was het volgens de telefoniste / receptioniste.

Vraag me af of ik nog ergens rekening mee moet houden qua kleding. Ben van plan om op zoek te gaan naar heerlijke 'huispakken'. Hoeft nl. niet over je hoofd. Hoe heb jij dit gehad de dag v/d operatie en de tijd erna, of valt het eigenlijk best wel mee? En kon jij wat slapen op de rug? Nog zoeits waar ik wel tegenop zie.

Maar ik heb het er uiteindelijk allemaal wel voor over! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelie,ja met me dual plane had ik een pittig en zwaar herstel,lang ook,maar me voor de spier ervaring stelde echt niks voor,was een eitje.dus zo zie je maar,bij iedereen is het herstel anders ook,de ene loopt al na 2dagen rond,met welke plaatsing dan ook,ander ligt 3weken plat :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huispakken is wel handig wat inderdaad iets over je hoofd trekken met dual is int begin onmogelijk, tenminste bij mij dan ;)

Ik had de dag zelf niet zo een pijn omdat je dan nog veel pijnstilling in je heb, die nacht en de dag erna wel, haast niet te doen :(

Maar daarna ging de pijn al heel snel weg, ben nu eigenlijk al tijdje pijn vrij.

In het begin met diclofenac ;)

Rug slapen is vreselijk, tenminste ik ben buik slapen gewend, maar ja ff doorzetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ja de 1e week liep ik er niet zo charmant bij.. sportbh en een lekker vest (met ritssluiting) erover heen.. Een huispak is idd ook erg handig, maar die had ik niet..

Jammer dat je niet eerder op consult kon komen, tja je zit natuurlijk wel in de vakantieperiode en zou grotendeels meespelen dat het drukker is..

Op mijn rug slapen vond ik vreselijk (ik sliep namelijk altijd op mijn buik of zij), maar ben er nu helemaal aan gewend.. Kan wel weer goed op mijn zij liggen, maar op mijn buik vind ik niet zo prettig nog..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Vanochtend was het dan zover: mijn eerste consult bij v/d Lei. Ging samen met mijn vriend met lood in mijn schoenen ernaar toe en was achteraf misselijk van de zenuwen. Was echter een heel verhelderend gesprek, en een aardige rustig man die de tijd voor je neemt. Heb er een goed gevoel over. I.v.m. vakantieperiode kan ik op z'n vroegst begin september geopereerd worden. Heb alles vandaag eens even in mij om laten gaan en ben wel van plan om het door te zetten. Ik ga het morgen vertellen aan mijn leidinggevende op mijn werk. Ben benieuwd hoe ze hierop zullen reageren, wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik zie net pas dat je wat dingen had gevraagd.Weet nog niet zo goed hoe alles hier werkt en dacht dat je een bericht op je email kreeg bij een reactie...dom dom.

Ik heb aa 75 en ik dacht dat ik a 75 had. :wacko:

Ik krijg dual plane 280 cc anatomische implantaten.Loop af en toe met boterhamzakkies met 280 gram rijst erin haha.Heb je vast ook wel gehoord van van der Lei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niets! Ik moet het hier ook nog leren hoor!

Ik heb 85A (en dacht voorheen dat het 80AA was), toch een klein 'meevallertje'!

Hij adviseert mij dual plane 385 cc ronde implantaten. Ik heb 'huiswerk' mee gekregen door tussen de 295 (minimaal) en 415 cc (maximaal) af te meten met boterhamzakjes met rijst erin en moet dan uiteindelijk het aantal cc doorgeven. Nog niet zo'n gemakkelijke vraag. Hoe doe jij dat trouwens? Moet ik in mijn geval dan een sport-bh van 85 C gaan kopen? (anders krijg ik die rijstekorrels er natuurlijk nooit in, als ik mijn eigen bh 'gebruik').

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip boterhamzakjes werkt niet lekker, je kan beter een pantykous nemen ;)

En je kan ook bambix/havermout ofzo gebruiken.

Maar eigenlijk werkt de rijst test anders

hier is de officiele rijsttest:

1 cup = 236cc

1/2 cup = 118cc

3/4 cup = 177cc

1/4 cup = 59cc

1/3 cup = 78cc

2/3 cup = 156cc

1/8 cup = 30cc

Staar je alleen niet blind op de cc's bij de 1 wordt 350cc heel groot bij de ander zie je amper verschil.

Het ligt aan je borstweefsel, vorm vd borstwand, misvormingen van de borstwand, gewicht, lengte etc.

De rijsttest is dus een ruwe schatting!

Als je de keuze krijgt kan je het beste de grootste nemen omdat het simpelweg 9 van de 10 keer tegenvalt en ja raakt er erg snel aan gewend ;)

Dus als ik jou was lelie zou ik zeker minimaal die 385 nemen en vergeet niet dat je met dual plane ong 50cc verliest.

Die 415 wordt dus eigenlijk 365 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.