Ga naar inhoud

Welke BH bij anatomische prothese voor de spier ?


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Binnenkort krijg ik anatomische protheses voor de spier geplaatst (McGhan/Natrelle Style 510, met dunne bovenrand), ong. 200 cc. Met die protheses zou ik een mooie projectie moeten krijgen (ong 5 cm), terwijl ze niet zo breed zijn (heb max. 10-11 cm plaats). Ik zou op een B-cupje uitkomen, BH maat dus wellicht 70B of 70C, niets uitzonderlijks dus.

Welk model/type/merk bh's kan ik achteraf (na de eerste 6 weken) best aan? Omdat die anatomische prothese vrij stevig zijn, heeft een push-up zowiezo geen zin bijv. (en weet dat dat ook niet mag), maar zoek ik best naar voorgevormde cups of net niet, met beugel, zonder beugel, gewoon of balconnet of plunge of ... ? Hoe kan ik ze mooi en elegant maar toch goed verpakken, en wat zit lekker?

Tips, ervaringen, no-go's? Shopadresjes?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd! Ik heb 300cc en ik meet een B cup. Maar als ik er een voorzichtig pas dan zoiezo een c cup, misschien soms d vanwege de omvang. Pushup mag inderdaad niet. Denk dat voorgevormde wel het beste zijn. Alleen die beugel.... geen idee of dat gewoon goed is, denk van wel. Ik volg mee :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je pc niet gezegd wat je moet aankopen/meebrengen? Bij D'Hondt, waar ik eerst (7 jaar geleden :P) op consult ben geweest, zouden het ook anatomische protheses, maar dan achter de spier, worden en van hem moest ik gewoon een sportbh kopen. Ik denk dat een beugel pijnlijk is op de littekens, dat zou ik toch niet direct zien zitten :) 

Ik heb nu een maat te groot aan. Mijn omtrek is 74 cm en ik draag nu een maat 80 omdat het anders op de littekens spant. Dat zit wel zalig, na al die jaren met een push up rondgelopen te hebben, is dit lekker licht en luchtig ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Ecao:

Heeft je pc niet gezegd wat je moet aankopen/meebrengen? Bij D'Hondt, waar ik eerst (7 jaar geleden :P) op consult ben geweest, zouden het ook anatomische protheses, maar dan achter de spier, worden en van hem moest ik gewoon een sportbh kopen. Ik denk dat een beugel pijnlijk is op de littekens, dat zou ik toch niet direct zien zitten :) 

Ik heb nu een maat te groot aan. Mijn omtrek is 74 cm en ik draag nu een maat 80 omdat het anders op de littekens spant. Dat zit wel zalig, na al die jaren met een push up rondgelopen te hebben, is dit lekker licht en luchtig ;) 

ik denk dat ze vooral bedoelt na de 6 weken wat je dan best draagt qua bh ;) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Lookingforcurves:

Ik bedoel idd wat voor model best past achteraf, eenmaal die kliniek-bh en sport-bh uit mogen. Ronde protheses zijn meester soepeler en zullen zich dus iets makkelijker zoals een natuurlijke borst "zetten" naar de vorm van de bh, bij een anatomische is dat minder lijkt me? 

dat weet ik niet zeker dat kan ik je niet vertellen sorry :) ik kan je wel eve @Desert-Rose taggen, zij zal je dat wel weten te zeggen of dat anatomische minder soepel worden dan ronde :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc heeft gezegd dat ik na 4 weken (door de meeste pc's wordt 6 weken aangehouden) weer iedere BH aan mag die ik wil, behalve push-up BH's. Dus zowel voorgevormd als niet-voorgevormd, beugel, geen-beugel etc. Gewoon zelf ervaren wat je het mooist vindt zitten en wat ook nog comfortabel zit! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Op zich zijn anatomische protheses natuurlijk iets minder flexibel, maar qua bh na 6 weken is er weinig verschil tussen rond of anatomisch, het is eigenlijk voor allebei een kwestie van passen,en blijven passen, ieder merk valt anders,en vooral in het begin als de borst nog niet heel erg soepel is zit bijna niks helemaal goed, en dat is iets waar bijna iedereen tegenaan loopt.

Koop ook in het begin niet teveel bh's , omdat na 6 weken de vorm etc toch nog heel erg kan veranderen.

Eigenlijk alles mag, behalve Push-up, bijv een plunge geeft heel vaak een mooi decollete, doordat deze de borsten vanuit de zijkant iets naar elkaar toe brengt, zonder te pushen.

Dus het is maar net wat je voorkeur heeft, en wat jij prettig en mooi vind zitten.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Ecao:

Ik had eigenlijk gehoopt dat je met borsten de juiste bh makkelijker zou kunnen vinden. Dat is weer een illusie minder :) Ok, dan ga ik tenminste niet bh shoppen met te grote verwachtingen!

Inderdaad, het kan soms echt een behoorlijke zoektocht zijn,vooral in het begin, omdat de borsten nog niet mooi soepel in de cup vallen. 

Wel vallen meestal de iets duurdere merken beter, maar die zou ik pas na een aantal maanden kopen, anders liggen ze in de la omdat je ze een paar weken later niet meer past.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wacht nog op men boobies, maar voor men eerste BH ga ik wel naar een echte lingerie zaak gaan waar je veel hulp krijgt (en geen studentjes) zal ook van je littekens afhangen of je al beugels kan verdragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Desert-Rose:

Op zich zijn anatomische protheses natuurlijk iets minder flexibel, maar qua bh na 6 weken is er weinig verschil tussen rond of anatomisch, het is eigenlijk voor allebei een kwestie van passen,en blijven passen, ieder merk valt anders,en vooral in het begin als de borst nog niet heel erg soepel is zit bijna niks helemaal goed, en dat is iets waar bijna iedereen tegenaan loopt.

Koop ook in het begin niet teveel bh's , omdat na 6 weken de vorm etc toch nog heel erg kan veranderen.

 

Hey @Desert-Rose,

veranderen anatomische protheses voor de spier dan ook nog na 6 weken, als de zwelling weg is? Voor de spier moeten ze toch niet indalen, of toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Lookingforcurves:

Hey @Desert-Rose,

veranderen anatomische protheses voor de spier dan ook nog na 6 weken, als de zwelling weg is? Voor de spier moeten ze toch niet indalen, of toch?

ja hoor ook voor de spier geplaatste protheses dalen in, en veranderen nog na de weken.

Protheses worden op een bepaalde hoogte geplaatst, en dalen dan tot op de borstplooi, zodra ze dat punt hebben bereikt kunnen ze ook niet verder, mits er bijv een complicatie optreed doordat je bijv zelf een dunne verzwakte huid hebt, en dan kan soms de prothese onder het litteken door zakken, maar dit gebeurt sporadisch.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.