Ga naar inhoud

Ontsteking bvk


Gast Cathi

Aanbevolen berichten

29 juni geopereerd, dus nu 8 dagen geleden. Het bleef wel lang bloeden, niet erg van die druppels. BH zat al snel onder het bloed. Ook kwam er wondvocht uit, lichtgekleurd maar ook groenig. Gebeld met ziekenhuis en het bloeden kan geen kwaad, kan soms wel een week duren. Wondvocht kan ook geen kwaad. Het donkergroene wondvocht is een soort bacterie die van vocht houdt, dus na het douchen even een uurtje laten luchten, zodat alles goed droogt.

Wat ik ook had aan een borst, dat is een rode streep onderaan op de borst boven de hechting. Het zag er niet prettig uit, nogal vurig. Weer gebeld. Had geen koorts, klopte ook niet, maar voelde wel warm aan. Ik moest terugkomen. Er was twijfel. Het is een beginnende ontsteking of een huidirritatie.

Ik heb toch maar antibiotica gekregen. Zelf denk ik toch aan een beginnende ontsteking. Ik kreeg ook een recept voor wondverband. Wel handig, een soort luiertjes van 10 x 20 cm, die je onderin je bh legt.

Ik vind het wel wat spannend. Heeft iemand dit ook gehad? En wil je reageren?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk krijg je snel antwood van iemand die 't zelfde aan de hand had , dan ben je meer gerustgesteld . Heb zelf een bv gehad zonder enige 'probleempjes' maar vind het toch nooit leuk zoiets te lezne , hoe miniem 't ongemak dan ook is .

Nu , persoonlijk zou het mij al een stuk geruststellen dat ze me zo vlug terug laten komen en 't serieus opnemen . 't Feit dat je antibiotica krijgt bewijst dat laatste toch . Moest het dus een beginnende infectie zijn dan ben je in ieder geval 'gewapend' nu .

Nog een voorspoedig verder herstel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Misschien valt het allemaal wel mee, maar je weet eigenlijk ook helemaal niet hoe zo'n genezingsproces gaat. Ik weet zeker dat je vroeger veel langer in het ziekenhuis moest liggen, nu ga je na 1 nacht naar huis met een briefje dat ik volledig mobiel belastbaar ben. Tsja wat houdt dat nou in? Dat je alles mag doen? Lijkt me toch ook weer niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje vervelend he.

Ik heb dinsdag een prothesewissel en lift gehad.

Ook in bloed nu 2 dagen al.

Niet dat het eruit stroomt maar net wat je zegt van die druppels over je lijf en bh aan de onderkant onder het bloed ook door de pyjama heen.

Zo is het weg en zo begint het toch weer.

Vandaag terug naar kliniek geweest.

Voor mijn gemoedsrust en die van de de dokter ;)

Na eerst verdwaald te zijn en half uur te laat konden we toch nog terecht

Het viel allemaal mee, op het 3 landen punt zit een heel klein gaatje.

Die steeds open gaat als ik mijn bh uit doe, of beweeg.

Oude pleisters eraf...au!!

Nieuwe erop, mag alleen 2 dagen niet douchen en ook geen band om anders blijft het drukken.

En vanavond 4 uur lang geen bh aan en liggen zodat het plekje goed kan drogen.

Verder waren de borsten al erg soepel en is het dus geen nabloeding enkel dat plekje wat geen kans krijgt om te helen.

Ik heb de hechtingen gezien zonder pleisters en dat viel alles mee, ook al werd ik wel duizelig van alles.

Ook de warmte maakt je bloed dunner en werkt in mijn geval dus als nadeel.

Ben blij dat het niks ergs is

En toch maar even langs ben geweest.

Hoop dat het bij jou ook mee valt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de warmte speelt ook parten. Ik leg er af en toe zo'n cool pack tegenaan. Dat remt de doorbloeding een beetje en het broeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hallo,

Ik ben op 26-08-2010 geopereerd en ben van een grote 75G naar een kleine 75D gegaan dus dat is helemaal fantastisch. :)

Echter, zoals in de 1e post omschreven, heb ik ook last van 'lekkage'.

Het is gelukkig niet veel maar ik vind het wel eng.

Ik heb elke dag wat vlekjes in mijn BH (geen grote vlekken) met rood/oranje vocht. Dat zal wel normaal zijn maar toch...

Nou zat ik vanmiddag met een spiegeltje de onderkant (de grootste wond) te bekijken en ik zag dat ik op 2 plekjes (onder elke borst 1) een kleine beetje wit vocht had (ik wil het P-woord niet gebruiken, te goor), het druipt er niet uit maar zit er gewoon een beetje aanwezig te zijn.

Is dat normaal?

De wond zelf (onder de borst) is een beetje roodachtig, hadden jullie dat ook?

Het is pas 8 dagen geleden en ik moet nog geen wonderen verwachten maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

Groetjes, Lilium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lilium

Ik had ook de meeste last onderaan en daar kwam bij mij ook iedere keer troep uit. Dat kwam voornamelijk omdat de bh rand daar constant overheen schuurt. Ik heb toen gaasjes op de rand van mijn bh gedaan zodat de wonden afgedekt bleven. Uiteindelijk kwamen er toen korstjes op omdat het rust kreeg. Misschien een tip voor jou. Ik adviseer je wel, vertrouw je het niet, laat het nakijken! Blijf niet met enge gedachtes lopen, iedereen kent zijn eigen lichaam het best en je kan beter 10x voor niets naar een arts gaan dan 1x te laat! Sterkte ermee. Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lilium

Ik had ook de meeste last onderaan en daar kwam bij mij ook iedere keer troep uit. Dat kwam voornamelijk omdat de bh rand daar constant overheen schuurt. Ik heb toen gaasjes op de rand van mijn bh gedaan zodat de wonden afgedekt bleven. Uiteindelijk kwamen er toen korstjes op omdat het rust kreeg. Misschien een tip voor jou. Ik adviseer je wel, vertrouw je het niet, laat het nakijken! Blijf niet met enge gedachtes lopen, iedereen kent zijn eigen lichaam het best en je kan beter 10x voor niets naar een arts gaan dan 1x te laat! Sterkte ermee. Groetjes, Ivon.

Bedankt voor je antwoord!

Ik had net een flinke paniekaanval en zit daarom nu (4:00 uur 's nachts) achter de PC...

Mijn BH rand schuurt niet langs mijn wond maar zit er zo'n 2 cm onder, het is natuurlijk wel zo dat de wond onderin het meeste te voortduren krijgt.

Waren jouw wondrandjes ook rood?

Ik ben zo gewend dat ik nooit ziek ben en dat ik nooit wat mankeer dat ik ervan schrik, ik heb nog nooit een wond of hechtingen gehad dus ik weet niet hoe mijn lichaam er normaal op reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wondrand is bijna altijd rood in het begin. Zolang je geen koorts krijgt en de borst niet vreselijk brand is er meestal niets aan de hand. Dit zijn in ieder geval de symptonen van een ontsteking. De randen zijn bij mij nog steeds rood. Ik heb geen snee onder mijn borsten omdat er een andere techniek is gebruikt, maar de vertikale snee heeft hij te ver naar beneden gemaakt waardoor dat schuurt.Als het dalijk wat verder is krijg je zalf van je arts om de littekens in te smeren en dan zal je zien dat het met de week mooier wordt en minder rood. Nogmaals, als je het niet vertrouw, altijd je arts bellen. Ik kan je raad geven, maar nooit een consult omdat ik 1. geen dokter ben en 2. de wond niet ziet. Dalijk gaan de hechtingen eruit en dan zal je je ook wat beter voelen, het is nog maar heel kort geleden dat je geholpen ben. Probeer de ontspannen en te rusten. Je moet jezelf in acht nemen en niets doen, dan komt alles vanzelf goed. Heel veel sterkte Lilium.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wondrand is bijna altijd rood in het begin. Zolang je geen koorts krijgt en de borst niet vreselijk brand is er meestal niets aan de hand. Dit zijn in ieder geval de symptonen van een ontsteking. De randen zijn bij mij nog steeds rood. Ik heb geen snee onder mijn borsten omdat er een andere techniek is gebruikt, maar de vertikale snee heeft hij te ver naar beneden gemaakt waardoor dat schuurt.Als het dalijk wat verder is krijg je zalf van je arts om de littekens in te smeren en dan zal je zien dat het met de week mooier wordt en minder rood. Nogmaals, als je het niet vertrouw, altijd je arts bellen. Ik kan je raad geven, maar nooit een consult omdat ik 1. geen dokter ben en 2. de wond niet ziet. Dalijk gaan de hechtingen eruit en dan zal je je ook wat beter voelen, het is nog maar heel kort geleden dat je geholpen ben. Probeer de ontspannen en te rusten. Je moet jezelf in acht nemen en niets doen, dan komt alles vanzelf goed. Heel veel sterkte Lilium.

Groetjes, Ivon.

Dat klinkt geruststellend. :)

Ik heb gelukkig geen koorts en het brand niet.

Het is gewoon dat ik nooit eerder een wond o.i.d. heb gehad.

Groetjes, Lilium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Hoi

Ik was even op zoek naar antwoorden en stopte bij dit verhaal.

Ik heb op 7 september een borstcorrectie gehad. Ik ben van de e/f naar een b/c gegaan.

Ben wel hartstikke blij ermee, maar heb ook best wel pijn.

Ik heb het in het ziekenhuis laten behandelen. Ik moest daar 4 dagen blijven en kreeg drains voor het wondvocht.

Na 3 dagen gingen de drains eruit en de dag daarna het verband. Ik schrok wel van de hechtingen etc.

Afgelopen dinsdag begon het vreselijk pijn te doen en heb het ziekenhuis gebeld. Ik zag op bepaalde plekken geen hechtingen zitten onder tape die erop zat. Het bleek ontstoken te zijn. Ze hebben het gelijk schoon gemaakt in zoverre het kon en heb gaas meegekregen. Ik zit nu ook aan de antibiotica. En moet zeggen dat het volgens mij wel aanslaat.

Ik ben al blij dat ik geen koorts heb. Mijn huid bij mijn hechtingen is ook rood. Alleen rond mijn tepel en de verticale streep. Onder mijn borsten heb ik gelukkig weinig last.

Ik kan wel zeggen dat het mij ook geen lekker gevoel geeft. En waar mijn drain heeft gezeten zit ook een bult die eerst soepel was en nu hard wordt, maar daar moest ik me niet zoveel zorgen om maken. Eerst mijn borsten.

Morgen moet ik opnieuw naar het ziekenhuis dan gaan ze kijken of het al wat minder is geworden. en woensdag heb ik een afspraak om de hechtingen eruit te laten halen. Ben best gestresst.

groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.