Ga naar inhoud

(Even geen) Krachttraining na borstvergroting. Bang om aan te komen! Ervaringen?


Aanbevolen berichten

Dames,

mijn bv staat gepland op 24 mei. Ik krijg ronde protheses, 375 cc, rond, dual plane. Joepie, zo blij als een kind! Ik sport nu alleen erg fanatiek (4x per week zware krachttraining) en dat kan straks 6 weken niet. Ik ben bang om kilo's vet aan te komen en veel spiermassa te verliezen.

Voor de sportende dames die een bv hebben gehad: hoe is jullie ervaring? Zijn jullie aangekomen in de herstelperiode? Wat is jullie advies? Hebben jullie de voeding aangepast in jullie herstelperiode?

Veel liefs Angel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Als je rechtsboven in de zoekbalk deze term invoert...kom je genoeg tegen :) Zijn aardig wat sporters hier..behalve ik dan..blijf er nog even vanaf :45: 

Zou zeggen voeg je toe in onderstaande topic...snap niets van die termen :kez_11:

Gefeliciteerd met je datum :) 

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat topic vind je idd genoeg info!

Wat ik je nog wil meegeven, laat het (een beetje) los ;) 

ik mag volgende week weer beginnen met sporten, dan ben ik 6 weken po.. heb er zin in!! Maar je rust pakken in je herstelperiode is ook o zo belangrijk! Ik heb wel goed op m'n voeding gelet, maar ook wel veel gesnoept.. 2 kilo erbij dus valt mee, die vliegen er vanaf volgende week zo weer vanaf. Wat ik erger vind is dat je het strakke zo kwijt bent, maar goed.. spieren vergeten niet dus ook dat komt goed!

Gefeliciteerd met je datum trouwens, spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG thx! Ik was dat topic idd al tegengekomen, maar kon niet vinden of meiden echt kilo's waren aangekomen en spiermassa waren verloren. Maar was ook pas op pagina5 :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niesje ooh 2 kilo daar teken ik voor! Wat fijn dat je volgende week weer mag beginnen! Benen? Of eerst cardio? Ooh word echt moeilijk om 6 weken rust te houden, maar ik ga het wel doen! Alles voor the boobies ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Angel84:

@Niesje ooh 2 kilo daar teken ik voor! Wat fijn dat je volgende week weer mag beginnen! Benen? Of eerst cardio? Ooh word echt moeilijk om 6 weken rust te houden, maar ik ga het wel doen! Alles voor the boobies ^_^

Neeee geen cardio voor mij :107: haaaaat aan!! :131: 

ik ga gewoon weer rustig m'n krachttraining oppakken, benen & billen en bovenlijf voorlopig even nog niet :38: 

 

Ja 2 kilo valt mee toch!! heb ik me daar vooraf zo druk om gemaakt :45: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Ashleyfit:

Ik lees mee! Zelfde verhaal hier! 5x per week zware kracht training en 25 juli mn bv, 825cc dual plane. 

Wow 825 cc! Kom ik aan met mijn 375 cc :lol: Waar kom je op uit met 825 cc? 

 

1 uur geleden zei lonneke01:

Ook cal koolhydraten em vetten maar k heb me nog niet gewogen want ik sta strak van t vocht. Lijk wel 6 maanden zwanger

Aiai ik heb dat ook al snel! Dikke voeten, opgezette buik. Veel water drinken en weinig zout. Hoe zijn je macro's? Ik zit nu op 130 gr eiwit, 42 gr vet en 190 gr kh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dat bijkomen, daar heb ik ook schrik voor. Ik train maar 2 keer per week, maar dat is echt genoeg! Na de training op vrijdag ben ik vaak dood :) Op dinsdag is het allemaal heel technisch en dat is heel goed te doen, maar op vrijdag gaat onze trainer altijd een beetje d'erover. Gisteren was de laatste keer in 2 maanden :( Ik heb toch een traantje moeten wegpinken... Dat groepsgevoel is ook zo leuk!!! Samen afzien :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 5 kilo aangekomen. Deed 5 keer per week krachttraining. Zat door de gewichtstoename in een dipje, maar ben nu 5 weken po en ik probeer de draad weer op te pakken! 

Ben al eens eerder 20 kilo afgevallen dus die 5 kilo is een makkie. Ten tweede, kon het ook wel "hebben" maar ben het liever weer kwijt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Angel84:

@Niesjeen...hoe is het sporten gegaan?

Ben nog niet geweest, gisteren heel de dag zin gehad om eindelijk weer te gaan en 's avonds was ik veeeeel te moe :45: heb het energieniveau van een slak, bah bah.. vandaag heel de dag shoppen dus dat zal ook wel al vermoeiend worden (wel leuk vermoeiend :131:) maar maandag ga ik echt! Dan moet ik sowieso bij de sportfysio zijn ;) dus i'll keep you posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook na 6 weken spiermassa verloren, 3 kilo's namelijk. Maar eigenlijk ben niet echt bang voor want vind ik dat op dat moment lag de prioriteit meer in mijn herstelling.

inmiddels bijn a 9 weken po en sinds week 7 langzaam begonnen met mijn ochtend workout en 3x hardlopen, maar een rustig... Mijn fisio helpt me met zijplank want ik moet goed letten op mijn houding.

uiteraard heb ik goed opgelegd naar mijn voeding, voldoenden eiwitten en de lekkere groene smooties .

succes de 24ste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Niesje said:

Ben nog niet geweest, gisteren heel de dag zin gehad om eindelijk weer te gaan en 's avonds was ik veeeeel te moe :45: heb het energieniveau van een slak, bah bah.. vandaag heel de dag shoppen dus dat zal ook wel al vermoeiend worden (wel leuk vermoeiend :131:) maar maandag ga ik echt! Dan moet ik sowieso bij de sportfysio zijn ;) dus i'll keep you posted!

Wooohhh ik heb afgelopen dinsdag gesport voor het eerst!! 1, dikke spierpijn!! En twee het voelt echt weird!! Ik ging touwtje springen (double unders) maar dat voelde nog niet echt lekker. Sit ups waren top alleen bij sommige voelde ik mijn littekens trekken dus die deed ik minder.

Wilde burpees doen maar daar zit toch te veel een push-up beweging in en dat voelt zo raar dus bewust maar niet gedaan. Dus maar niet plat tot de grond gegaan. Ging ook met 8 kg kettelbels zwaaien en dat ging eigenlijk prima! Het zijn gewoon echt sommige bewegingen. En planken ging ook top!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niesje haha moet ook kunnen! Ik ben gister ook om 22.00u in slaap gevallen :lol::lol: Aaah lekker shoppen en showen haha! Shopze en ik hoor het wel!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MissRobot
2 uur geleden zei Bruisend:

Wooohhh ik heb afgelopen dinsdag gesport voor het eerst!! 1, dikke spierpijn!! En twee het voelt echt weird!! Ik ging touwtje springen (double unders) maar dat voelde nog niet echt lekker. Sit ups waren top alleen bij sommige voelde ik mijn littekens trekken dus die deed ik minder.

Wilde burpees doen maar daar zit toch te veel een push-up beweging in en dat voelt zo raar dus bewust maar niet gedaan. Dus maar niet plat tot de grond gegaan. Ging ook met 8 kg kettelbels zwaaien en dat ging eigenlijk prima! Het zijn gewoon echt sommige bewegingen. En planken ging ook top!!

Dat is fijn om te horen, voor jou en voor mij. :D Ik deed 2-3x per week boot camp achtige training. En ik hoop dit na 4-6 weken langzaam weer te gaan oppakken. Eerst alleen de beenspieren en wat power walking, en dan later kijken of en welke oefeningen met de arm / borstspieren willen. Vooral gewoon een kwestie van voelen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 mei 2016 om 11:49 zei Bruisend:

Wooohhh ik heb afgelopen dinsdag gesport voor het eerst!! 1, dikke spierpijn!! En twee het voelt echt weird!! Ik ging touwtje springen (double unders) maar dat voelde nog niet echt lekker. Sit ups waren top alleen bij sommige voelde ik mijn littekens trekken dus die deed ik minder.

Wilde burpees doen maar daar zit toch te veel een push-up beweging in en dat voelt zo raar dus bewust maar niet gedaan. Dus maar niet plat tot de grond gegaan. Ging ook met 8 kg kettelbels zwaaien en dat ging eigenlijk prima! Het zijn gewoon echt sommige bewegingen. En planken ging ook top!!

Klinkt goed! Doe jij aan crossfit? Dat heb ik ook een paar jaar gedaan. Haat aan burpees :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 mei 2016 om 10:19 zei Zwarte panter:

Ik ben ook na 6 weken spiermassa verloren, 3 kilo's namelijk. Maar eigenlijk ben niet echt bang voor want vind ik dat op dat moment lag de prioriteit meer in mijn herstelling.

inmiddels bijn a 9 weken po en sinds week 7 langzaam begonnen met mijn ochtend workout en 3x hardlopen, maar een rustig... Mijn fisio helpt me met zijplank want ik moet goed letten op mijn houding.

uiteraard heb ik goed opgelegd naar mijn voeding, voldoenden eiwitten en de lekkere groene smooties .

succes de 24ste!

Thanks! Je hebt helemaal gelijk: ik moet me gaan focussen op mijn herstel straks en me niet blindstaren op die paar kilootjes of dat vetpercentage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 mei 2016 om 09:01 zei Girll:

Ik ben 5 kilo aangekomen. Deed 5 keer per week krachttraining. Zat door de gewichtstoename in een dipje, maar ben nu 5 weken po en ik probeer de draad weer op te pakken! 

Ben al eens eerder 20 kilo afgevallen dus die 5 kilo is een makkie. Ten tweede, kon het ook wel "hebben" maar ben het liever weer kwijt! 

Precies, you can do this! En 20 kg! Wat knap zeg!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Angel84 said:

Klinkt goed! Doe jij aan crossfit? Dat heb ik ook een paar jaar gedaan. Haat aan burpees :o

Jaaaaaaaa dit was gewoon op het grasveld naast mijn huis maar 1 juni begin ik weer met crossfit ja!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Hoi, ik heb een vraagje..

Is het heel erg als je na je bv weer de sportschool induikt? en eventueel wat afvalt nog?

Ik ben enorm afgevallen maar heb beetje slappe buik.. wil ik graag strak trainen.. waardoor ik misschien ook nog wat ga afvallen.. is dat heel erg voor mijn borsten?

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
On 12 May 2016 at 0:30 PM, Angel84 said:

Dames,

mijn bv staat gepland op 24 mei. Ik krijg ronde protheses, 375 cc, rond, dual plane. Joepie, zo blij als een kind! Ik sport nu alleen erg fanatiek (4x per week zware krachttraining) en dat kan straks 6 weken niet. Ik ben bang om kilo's vet aan te komen en veel spiermassa te verliezen.

Voor de sportende dames die een bv hebben gehad: hoe is jullie ervaring? Zijn jullie aangekomen in de herstelperiode? Wat is jullie advies? Hebben jullie de voeding aangepast in jullie herstelperiode?

Veel liefs Angel

 

Hi Angel84...de grootste reden dat mij tegenhoud mijn operatie in te plannen is vergelijkbaar met jou..Ben zo bang mijn gainz (booty!) kwijt te raken en onnodig te hoog Kom in vet percentage tijdens herstel :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.