Ga naar inhoud

Borstvergroting en jong gezin/koken


Boinja

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben een moeder van 3 kinderen van 3, 8 en 10 jaar. Nu heb ik vlg. wk woensdag een intake gesprek bij dr. Schiettecatte en wordt ik vast verder geinformeerd. Ik ben alleen heel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met jonge kinderen in combi met borstvergroting. Om de oudsten maak ik mij niet zo druk, maar met name de jongste wel. Hij is nogal pittig zeg maar en ben nu gewend dat als hij niet luistert ik hem kan op tillen, dat gaat straks dan voorlopig niet lukken heb ik begrepen. De eerste 4 dagen kan hij wel logeren bij m'n ouders, daarna kan mijn man hem 's-ochtends en 's avonds wel aan/uit kleden. Maar hoe doe ik dat overdag? Ik begrijp dat je niet mag bukken, maar is dat meer id zin van voorover buigen, en wel op je hurken? Hij kan bijv. nog niet zelf z'n billen afvegen zeg maar, dus dacht als ik nou wel op m'n hurken of knieën dit kan doen. 

Ik heb mij zo ik de afgelopen tijd heb ingelezen toch een beetje vergist in het gemak van een borstvergroting. Als ik lees wat je voorlopig niet kan. Want begrijp dat je ook niet met je armen omhoog mag, maar gaat dat in veel gevallen niet automatisch? of hou je er onbewust toch rekening mee? Want hoe doe je dat met de sportbeha of je shirt aantrekken dan, moet je dat door iemand anders laten doen? En hoe doe je dat met koken dan, ik lees dat dat niet mag, een pan is toch niet zo zwaar? Ik heb een hele lieve man, maar die ook een drukke baan heeft en kan toch moeilijk met 3 kinderen 2 weken aan de afhaalmaaltijd. 

En vanaf wanneer kan je weer zelfstandig autorijden. Ik lees 2 weken, maar soms ook eerder.

Misschien valt het allemaal wel mee en maak ik mij veels te druk, maar wil graag alles goed geregeld hebben.

Misschien iemand die hier ervaring mee heeft, of wat tips? Graag welkom.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! En goede vraag en het is vooral lastig vooraf te bepalen hoe jij gaat reageren. Heb zelf geen kinderen maar ik denk niet dat het mij was gelukt met kinderen. Echter kwam ik overal pas na de BV achter en dan moet je toch jongleren met de ballen die je hebt. 

Ik had vooral onderschat hoe lang ik afhankelijk was van mensen. Ik heb echt 10 dagen lang dagelijks een babysitter nodig gehad voor mezelf om mij te helpen met de kleine dingen. Zoals bijvoorbeeld thee zetten, de water koker was te zwaar voor me. In het begin waren dingen te zwaar voor mij terwijl ik ze wel mocht tillen. Het voelde gewoon niet goed. De koelkastdeur kreeg ik niet open bijvoorbeeld. Na 2 weken aan het werk gegaan en dat viel vies tegen. Toen die avond geprobeerd te koken en alles deed zeer waarbij mijn vriend het heeft overgenomen. Echter na 2 weken ging alles met spurten en voelde ik mij met de dag beter! Gisteren na 4 weken PO voelde ik mij voor het eerst vitaal en wakker na het werk. Denk dat de narcose uit mijn lichaam ging. Heb gekookt en dat ging top. Alleen een pan met soep van 4 liter of een stoofpan verplaatsen gaat niet zo 123. De boodschappen kan je oplossen door deze thuis te laten bezorgen. 

Ik mocht na 1,5 weken rijden, deed dit na 2,5 weken maar pas na 3 weken waren mijn spieren niet meer vermoeid.  Heen na mijn werk ging top alleen de terug weg weer vermoeide borst. 

Je armen niet omhoog gaat eigenlijk redelijk vanzelf. De eerste dagen heb je pijntjes wat je echt tegen houd waardoor het een bewuste handeling wordt. Echter hoe beter het gaat hoe moeilijker het wordt. Met kleding vind je wel een weg! En zo ga ik bijv niet met jas naar mijn werk. Ziet niemand mij ook stuntelen (wel vreemde vragen toen het 10 graden buiten was hahaha). 

En ja door je hurken mag! Zolang je torso maar recht blijft! Het gaat erom dat je boobs niet gaan hangen zeg maar.  Sport BH heeft voorsluiting!

Ik denk zeker wel dat het mogelijk is met kids, maar je hebt gewoon echt hulptroepen nodig en zeker de eerste 2 weken. Valt het mee kan je altijd nog de hulptroepen annuleren. Maar enkel 4 dagen waren voor mij te kort! 

Hopelijk heb je hier iets aan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ben blij daar iets over te horen. Vind het zo lastig. 10 dagen is best wel lang. Gek eigenlijk he dat je van de eenvoudige dingen nog zo afhankelijk bent. Eerst maar het intakegesprek afwachten en dan evt. de planning en dan zal ik een goed draaiboek moeten maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Iloon,

Ik heb 21 jaar geleden mijn eerste bv gehad en had toen drie kleine kinderen; de oudste was vijf en de tweeling was bijna drie. Toen was er nog geen BF, dus mijn man is toen drie dagen thuis geweest en daarna deed ik alles gewoon zelf weer. Wij wonen in de Betuwe en we moesten toen een week na mijn operatie evacueren i.v.m. het hoge water en de kans op dijkdoorbraak. Ik heb toen samen met mijn man meubels naar boven gesjouwd:blush:...... Maar ik was toen ook totaal niet goed voorgelicht. Maar wonder boven wonder is alles goed gegaan en deze protheses worden nu 13 mei gewisseld. Maar nu ga ik wel heel voorzichtig doen hoor. ... heb veel geleerd hier op het BF. Mijn man neemt nu ook twee weken vakantie om mij lekker te kunnen vertroetelen. 

Xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.