Ga naar inhoud

3 landenpunten ontsteken na 3 weken PO, en nu?


Aanbevolen berichten

Hoi meiden

Even een vraagje.....mijn littekens geneesden heel erg goed tot circa een week geleden toen ik 3 wk po was. de hechtingen lossen op en op alle 4  de 3 landenpunten begint er een gaatje te vormen en pus uit te komen.

Heb het goed schoongemaakt en smeer er nog geen creme op...maar mijn litteken rondom begint nu ook geirriteerd te raken. Is dit gewoonlijk?

Doe ik mss teveel waardoor er teveel kracht op het litteken komt nu de hechting deze niet meer bij elkaar houd?

groet Linf

ik zal ook wel even foto opsturen naar de kliniek maar jullie zijn ervaringsdeskunidgen bij elkaar :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Het is een veel gehoord probleem dat na een bvk er op het 3 landenpunt problemen kunnen ontstaan, of dat het een beetje open gaat,maar het feit dat er pus uit gaat komen en het hele litteken nu ook gaat irriteren, is iets wat een pc even moet beoordelen,wellicht dat je een ab kuur voorgeschreven krijgt,omdat er misschien toch een ontsteking aan het ontwikkelen is,dus het is heel goed dat je even een foto hebt gemaild naar de kliniek. 

Wat je ondertussen zelf kunt doen, is 2 keer per dag goed spoelen onder de douche, en dan ook echt de douchekop er goed op zetten, beginnen van veraf, en dan de douchekop steeds dichter naar de wond toe brengen, daarna goed droog deppen en er een steriel gaasje op doen.

Hou ook wel even goed je temperatuur in de gaten,mocht je nu verhoging of koorts hebben of krijgen, dan zou ik zeker gelijk even de pc bellen,en niet wachten op antwoord via de mail.

Beterschap meis, en ik ben benieuwd wat je pc gaat zeggen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super,meer kun je zelf even niet doen,maar kan me goed voorstellen dat het een heel gedoe is, dit is ook niet iets waar je op zit te wachten.

En hoe lastig het ook is, het is goed dat de troep eruit komt, en niet op gaat hopen, anders ben je nog verder van huis.

Hoop dat het allemaal snel gaat genezen en je eindelijk een beetje kunt gaan genieten,maar eerst maar even een reactie afwachten op de foto.

Hou ons maar even op de hoogte ok?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, 

ik heb dat probleem ook gehad. ik moest toen van mijn chirurg eerst ontsmetten met iso-betadine (voor u te wassen) en dan daarna gewone iso-betadine opdoen en een steriel gaas op plakken. na 5 dagen was het zo goed als dicht.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

Ontsmetten met Iso betadine daar zijn de meningen sterk over verdeeld,omdat het in sommige gevallen vrij agressief voor de huid kan zijn, dus dit altijd pas gaan gebruiken na overleg met eigen pc.

xx

Ik heb daar geen problemen mee gehad.  Ik liet dat ook eerst gewoon drogen maar dat werd erger bij mij. maar linf moet zeker eerst overleggen met haar arts. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei nailtje:

hallo, 

ik heb dat probleem ook gehad. ik moest toen van mijn chirurg eerst ontsmetten met iso-betadine (voor u te wassen) en dan daarna gewone iso-betadine opdoen en een steriel gaas op plakken. na 5 dagen was het zo goed als dicht.

xxx

Thanx!! Nailtje. Ik kn iso betadine  niet. Wel gewoon betadine. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten dessert roos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf .

Het drie landen punt is idd vaak een probleem punt , open plekjes had ik daar na mijn bvk ook .

Wij kunnen zo natuurlijk slecht de situatie beoordelen ..

Ik zou dus ook een foto naar je pc sturen , en zijn/haar reactie afwachten .

Ik zelf heb toen 2 x per dag gedoucht met gebruik van Badedas ( ook daar zijn de meningen over verdeeld ) , daarna

een steriel gaasje erop .Na 1 week waren de plekjes zo goed als dicht .

Ben ook benieuwd hoe het verder gaat ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteravond nog van der weij gesproken die mij terugbelde. Ik moet het met betadinezalf behandelen en steriel gaas en van te voren schoondouchen......nou dus op naar een apotheek dan maar!

Hij gaf aan dat het een punt is waar ook de interne hechtingen naar buiten gewerkt worden en dat gaat gepaard met onstekingen.

@Jeanette: hoe is het uiteindelijk bij jou genezen? Is het een heel dik litteken geworden? daar ben ik het meeste bang voor :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linf, ik hoor goede resultaten over siliconenpleisters of creme mbt litteken genezing. Moet t wel dicht zijn natuurlijk.....het is prijzig maar werkt blijkbaar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn dat je Dr van der Weij even hebt gesproken meis, en dat je nu weet wat je er mee aan moet. Nu dus idd behandelen met betadine,net wat nailtje zei ;)  maar op deze manier heb je de bevestiging van je pc,en dat geeft meestal net weer iets meer geruststelling.

Nu maar hopen dat het snel gaat genezen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt toch heel gevarieerd advies gegeven. Ik heb hetzelfde euvel en ik mocht pertinent niet met Betadine schoonmaken, dat was ten strengste verboden! Ik moet 2x per dag spoelen (onder de douche), droog deppen en dan gaasje erop en verband om het wondvocht op te vangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou bizar he.... het gaat iets beter nu maar wel langzaam hoor...nu komt in ene op meerder plekken de hechtingen eruit bij tepel en zijkant borst....

lijkt mij als je iets vettig/ nat houdt er dan minder snel huid gevormd kan worden

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2016 om 17:09 zei Jeanette:

@Linf , mijn littekens zijn heel mooi geworden . 

Zal je toevoegen aan mijn album . 

Fijn dat je iig een reactie van je PC hebt gehad . 

heb je album bekeken en idd zelfde zo als ik, maar is idd mooi genezen. Tjee na 6 wk sporten? Zolang het nog niet dicht is durg ik dat  nog niet ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan hoor, als je lichaam de hechtingen niet helemaal zelf oplossen, dan komen ze naar buiten, en vallen er dan uiteindelijk vanaf.

De wond groeit van binnen naar buiten dicht,dus ook al hou je het vet of nat, zou dit niet het herstel moeten beinvloeden, maar je kan altijd overleggen met je pc of je naar 1 keer per dag kunt met ontsmetten, of eventueel helemaal stoppen, maar dit ligt er natuurlijk aan in hoeverre de plekken al zijn genezen.

Wat ook heel vaak goed wilt helpen is mesistran, dit zijn een soort vette gazen op basis van medicinale honing, wat ontsmettend en genezend werkt, maar zou dit wel overleggen met je pc.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Linf:

heb je album bekeken en idd zelfde zo als ik, maar is idd mooi genezen. Tjee na 6 wk sporten? Zolang het nog niet dicht is durg ik dat  nog niet ......

Nee , dat zou ik idd ook niet eerder doen voordat het dicht is .

Het drielanden punt is gewoon een rot plek ...daar staat natuurlijk zoveel spanning op .

Bij mij is het idd heel mooi genezen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even een update

 

wordt er gek van!! Nog steeds open. Loop in weekend zonder BH en gaasjes....gaat dan even dichter maar zodra ik BH aan trek gaat het weer schuren en open

droog het nu al een week met een föhn.....voorzichtig....gewoon een gapend gat blijft het aan beide kanten

 

Plek wordt ook niet kleiner

pc zegt dat het wel maanden kan duren.

 

wie heeft ook zo lopen modderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje nog steeds, jij loopt idd aan te modderen

vraag eens aan je pc of je toch niet die Mesistran ( die medicinale honing gazen mag gaan gebruiken)  want die kunnen er in een aantal gevallen echt voor zorgen dat wonden beter en sneller genezen. vraag dan wel even of je ze op recept vergoed krijgt anders moet je een machtiging vragen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gel is een alginaat en zou bij een gelige wond goed moeten helpen.

Goeie dot erop duwen, en dan gaasje erop. Het gaasje kan daarna wat groenig gaan zien, maar normaal gezien moet je binnen enkele dagen vooruitgang zien in de wond. Dat er meer rood dan geel te zien wordt.

Succes!! Goed dat huisarts dit voorschrijft. :35:

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

ik heb hetzelfde gehad, maar dan het drielandenpunt in de borstplooi. Waren inderdaad ook hechtingen die zich naar buiten wurmden. Het werd best een groot gat, waar allemaal wit spul uitkwam! Dr van der Weij heeft mij toen Flammazine voorgeschreven, dat moest ik er telkens opsmeren na 2 x per dag schoonspoelen onder de douche. Dan een schoon gaasje erop. Het heeft bij mij uiteindelijk 5 weken geduurd voor het gaatje dichtging, dus het kan een tijdje duren! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.