Ga naar inhoud

Borstverkleining


Aanbevolen berichten

Ik kwam binnen ze vroeg na de klachten ging kijken. Vroeg nog welke cup ik eerst had en ze keek er behoorlijk van op dat ik op n dikke F zit. Heeft ze wat gevoeld. Kon me gelijk eigenlijk aan kleden. Zegt ze : geef k je dit formulier dat geef je bij de balie af en dan word het na je verzekering gestuurd en dan bellen ze me op. Nou dat was t dan ik was eigenlijk best van slag dat ik zo snel weer na buiten kon. Kreeg ik een chirurgische bijsluiter. Heb hier zo n slecht gevoel over. Al voldoe k wel aan de eisen wat Ditzo vraagt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eerste consult ook in een ziekenhuis gehad i.p.v. een kliniek. Had ook wel het idee dat er niet heel veel tijd voor me uitgetrokken was maar ik kreeg toch wel een fatsoenlijke uitleg over hoe de ingreep precies in zijn werk gaat en wat de risico's zijn. Hebben ze het zelfs niet eens over de risico's gehad? Want dit zijn ze volgens mij ook gewoon verplicht. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging het eerste consult ook heel snel. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten. 

Ik zit ook bij Ditzo en moest nog foto´s van mijn borsten opsturen naar het medische team van Ditzo en een heel verslag over waarom ik de borstverkleining wilde. Vond het nergens op slaan, al die dingen waren ook al aan de orde gekomen bij het gesprek met de PC. Maargoed, het hoort er helaas bij blijkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel een heel verschil dan per locatie! Bij mijn eerste consult werd er ruim de tijd genomen. Er werd gevraagd waarom ik het wou, en wat voor klachten ik had. Daarna heel uitgebreid uitgelegd wat er dan zou gaan gebeuren, ging het zelfs voor me uittekenen. Richting welke maat ik ongeveer uit wil komen. Hij heeft alle risico's besproken, daarna even gekeken en aangegeven dat ik aan alle eisen voldeed. Direct daarna werd ik naar de consulente gebracht, om de lijst in te vullen voor de anesthesist en een datum uit te kiezen. Tijdens dat gesprek deed ze ook meteen de verzekeringsaanvraag en die gaf gelijk akkoord. Paar dagen later had ik de bevestiging ook via de post binnen.

Jou gesprek lijkt alsof eerst de verzekeringskwestie uit weg moet ofzo.. kan me voorstellen dat je er niet met een heel fijn gevoel vandaan komt.  Is toch wel spannend zo'n eerste gesprek, kan soms een hele stap zijn. Dus nu moet je eerst afwachten of de verzekering akkoord is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb net mij n verzekering gebeld. Hun zeggen dat ik een eigen verklaring met foto 's moet geven aan ze.

Heeft iemand anders dat ook gehad? Bij andere is t zo gepiept en ik ben al sinds 7maart aan de gang hiermee :(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Eva31:

Ik heb net mij n verzekering gebeld. Hun zeggen dat ik een eigen verklaring met foto 's moet geven aan ze.

Heeft iemand anders dat ook gehad? Bij andere is t zo gepiept en ik ben al sinds 7maart aan de gang hiermee :(

 

 

Mmm wat naar dat je er al zolang mee bezig bent seg :( maar ergens lijkt het me wel logisch dat ze foto's vragen... Je kunt niet zomaar op iemand woord uitgaan. Anderzijds vind ik dat ze het via je PC moeten nemen en het zo moeten geloven. Artsen zullen er niet over liegen lijkt me.. Hopelijk is er iemand hier die je wat meer duidelijkheid kan geven. Ik kan je helaas niet helpen. 

Succes! Hopelijk gaat het wat vlotter gaan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Kun je anders niet eens contact met je pc opnemen,want eigenlijk moet het zkhs jou uitleggen hoe de aanvraag verder gaat, want normaal gesproken vraagt de pc een bvk aan, en die geeft dan ook tevens alle informatie aan de verzekering die nodig is om een goedkeuring te krijgen.

Dus gewoon weer eens naar je pc bellen of er al een update is,want je hebt daar toch een formulier aan de balie af moeten geven?

succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva31 Ik heb verder inderdaad helemaal geen contact gehad met mijn zorgverzekeraar. De huisarts heeft me doorverwezen en deze gelijk naar de kliniek/pc doorgestuurd. Dus die had hem al voor ik op consult kwam. De pc heeft vervolgens direct na het consult de aanvraag gedaan bij de zorgverzekeraar, terwijl ik bij de consulente zat. Tijdens dit gesprek gelijk akkoord van de zorgverzekeraar. Een week later kreeg ik de goedkeuring/bevestiging van vergoeding thuis door de bus.

Je gaf eerder al aan dat de aanvraag al een aantal weken bij de zorgverzekeraar ligt, was wel fijn geweest als ze meteen aan hadden gegeven dat er foto's bij moesten zitten en een eigen verklaring? Wel vervelend dat je dan eindelijk de stap hebt gezet en je zo lang moet wachten...inderdaad wel een enorm verschil per zorgverzekeraar.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.