Ga naar inhoud

Borstverkleining


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik zal mij even voorstellen ik ben Eva 31jr en twee kinderen. Voorheen had ik altijd 75C na eerste bevalling heb k er een D aan overgehouden, na mn tweede bavalling zit ik op dikke 75F. Ik heb al van alles gedaan. Heb ook sinds mn jongste rug klachten fysio zegt dat hij er niet zo veel aan kan doen wat mij ook wel logisch lijkt hoe kan n fysio mij helpen als je te zware borsten hebt. Ohh ja mn lengte is misschien ook handig ben nog geen 1.60 denk 1.56 weeg 57. Ik heb me n fortuin aan Bh s uitgegeven zelfs in speciaal zaken  geweest. En niks zit goed! Alles snijd me inde schouders heeft mn moeder zelfs nog de bandjes aangepast. Ik ben er eigenlijk een beetje heel erg klaar mee. Nu ben ik al n tijd aan t kijken voor n borstverkleining. Morgen kan ik bij mn huisarts terecht. Ik hoop op een medische verwijzing. Gaat dat makkelijk? Ik wil dat mn verzekering het gaat vergoeden. Vraag me af gaat dit nu makkelijk en dan hoe is zo n medische arts. Ik ben bang dat ze gaan zeggen och mevr t valt toch allemaal mee... Ik ben zo hopeloos geraakt dat ik na de prenatal gegaan ben en daar zn sport bh gehaald heb. Deze zitten wat beter maar niet echt stevig. T hangt allemaal maar wat in mijn ogen dan.

Ik hoop op advies van jullie,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eva,

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt! Ik ben toevallig vanochtend bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing en heb deze ook gekregen. Huisarts vroeg me wel wat vragen, zoals waarom ik het wilde, wat ik er aan had gedaan om mijn klachten te verminderen etc. Daarna hebben we nog even zitten kletsen en gaf ze wat tips en adviezen mee en kreeg ik de doorverwijzing.

Ik heb daarna contact opgenomen met Veldhuis kliniek en daar werd aangegeven dat de huisarts echter niet bepaald of het medisch is of niet, zij verwijst door, maar de chirurg gaat hier ook nog een zegje over doen en het aanvragen bij de verzekering. Veldhuis kliniek gaf aan dat als je boven cup DD hebt je al in aanmerking komt en sommige verzekeringen stellen nog wat extra randvoorwaarden. Ze gaf ook aan dat het wel wat tijd kost voordat alles rond is met de verzekering. Voor mij geen probleem, maar voor een ander wellicht wel vervelend.

Succes in ieder geval, ik hoop dat je de verwijzing krijgt van de huisarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eva

Heel vervelend dat je je zo voelt, herken het maar al te goed. Ikzelf ben ook aan het orienteren voor een borstverkleining. (1,62, cup 65H/I)  Heb eerst een tijdje rondgelezen, hier op het forum gekeken en informatie aangevraagd bij de Bergman Clinic.  

Ik heb volgende week dinsdag al mijn 1e consult, dat ging vrij snel.. Ik heb de huisarts gebeld voor een verwijzing en daarvoor hoefde ik niet eens langs te komen, die kon ik de volgende dag ophalen! Volgens mij is idd de chirurg degene die de aanvraag doet bij je verzekering... maar dat weet ik dus ook nog niet allemaal precies^_^ Ben zelf ook wel wat angstig dat hij gaat zeggen dat ik me aanstel en het wel meevalt^_^

Ik zelf ervaar het tot nu toe als heel prettig dat je hier mensen tegen komt die in hetzelfde traject zitten of het al achter de rug hebben. Dat geeft een hoop steun! Zo kun je een hoop advies krijgen en je goed voorbereiden!

Heel veel succes bij de huisarts!

Er staan before foto's in mijn album mocht je ze willen zien

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eva31 en welkom op het forum ...

Ben je in Nederland verzekerd ? ..

Een bvk word in NL heel erg snel vergoed ...

Ik weet nog dat ik in 2014 zelf voor een consult ging , om informatie in te winnen .

En ik liep de kliniek uit met een goedkeuring van de Menzis en 5 weken later een operatie datum .

Een medisch arts heb ik nooit gezien ..überhaupt heeft mijn zorgverzekeraar nooit foto,s o.i.d gezien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon inderdaad in Nederland, zuid Limburg. Zelf ben ik bij Ditzo. Kan ook nergens hier vinden of iemand bij hun een vergoeding gehad heeft. k roep al jaren als ik de kans om een borstverkleining dan ga k! Ben er ook ver klaar mee als ik in een strakker truitje loop dat mn boobies gelijk aangekeken worden. Vooral mannen waar ik niet goed van word. Mn huisarts zal er niet zo n punt van maken. Ik weet dat hij wel makkelijk is.

 

Ik bang bang dat een chirurg zegt och meisje waar maak jij je nu druk om. Of van: t valt toch best mee. Nou meneer waar ik vind k godverdomme een goeie BH die goed zit en plaats dat ik na n half dragen pijn krijg schouders en trek daarna na de rug. Qua tijd maakt het me niet zo veel uit. In Juni ga ik trouwen ik wacht liever tot erna. Kan nu sowieso voorlopig geen vrij krijgen op het werk. En zo n ramp vind ik het niet om nog even te w8, waarschijndelijk het wachten waard. 

Ik heb ook de die sport Bh van prenatal die zitten zo fijn he ! Het gekke ik heb me daar nooit zo in verdiept tot een paar weken gelden nog niet zo heel lang. Maar toen ik las het kan vergoed op medische redenen dacht ik hier ga ik mee aan de slag. Ik wist ook niet dat zo n forum er was. Als ik de verhalen lees dan denk ik kom hier wel voor in aan merking? dan kijk k; ja ik voeldoe aan de eisen maar toch ben k bang dat het afgewezen gaat worden. 

 

Wel inderdaad fijn als je mensen leert kennen die ongeveer hetzelfde mee gaan maken of gehad hebben.

Heeft iemand ervaring met Ditzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Bvk is eigenlijk altijd op medische basis , dus met nek, rug en schouder klachten .

En een plastisch chirurg ziet al heel snel of het noodzakelijk is of niet ...

Toen ik in 2014 de beslissing had genomen een bvk operatie te ondergaan , maakte ik me ook druk

of het wel vergoed zou worden .Ben zelfs bij onze bedrijfsmaatschappelijk werkster geweest ..

Uiteindelijk heb ik me druk lopen maken om niets ...de chirurg knikte naar zijn consulente , die deed de aanvraag

richting de Menzis ...typte online wat in ...binnen 5 minuten was er een goedkeuring en ik zat daar met een open mond ha ha ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och dat meen je!!! Ik heb nu al n hele lang tijd geen bh meerr aan gehad wat ook niet echt goed is. Ik word zo gek dat ik geen enkele bh kan halen die goed zit. Duurste van t duurste gehaald. Ik kom uit sri lanka hier opgegroeid ik denk soms dat t de lichaams bouw is of zo te korte schouders. Hebzo veelcfysio gehad dat k maar gestopt ben. D8 zal wel maar die rugpijn is ook niet zo fijn heb t vooral als k werken geweest ben kom je thuis huishouden tweee kids eigenlijk hele dag aan de gang 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te grote borsten kan echt een last zijn ..ben zelf ook erg blij dat ik het heb laten doen .

Zat toen echt met een open mond , kon niet geloven dat het zo makkelijk ging met de goedkeuring .

Ik zou er gewoon voor gaan hoor ...waar en bij wie ga je op consult ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eva, 

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat je je borstverkleining vergoed krijgt. Ditzo is echter wel een zorgverzekeraar die werkt met gecontracteerde ziekenhuizen/klinieken. Ik raad je dus wel aan om eerst Ditzo te bellen/mailen voordat je naar het eerste consult gaat. Vraag ze dan of het door jou gewenste ziekenhuis of de kliniek wel door ze gecontracteerd is. 

Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva31 Ik heb zelf eerst georienteerd in waar ik graag naartoe zou gaan. Consult gepland. Heb daarna contact gehad met de huisarts en die heeft de verwijzing direct doorgestuurd naar de Bergman Clinic. Ik denk dus wel wat je zelf mag kiezen wat je wilt, hangt alleen af denk ik met welke ziekenhuizen/klinieken je zorgverzekeraar contracten heeft. Bergman Clinic volgens mij met zo'n beetje elke zorgverzekeraar.

Doet elk ziekenhuis eigenlijk borstverkleiningen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eline33

Ik ging woensdag na mn huisarts toe en die zei ik verwijs je gelijk door na t Zh. Achteraf dacht ik had k maar aangegeven dat k ook wel na n kliniek wil.Anyway verwijzing zou per fax gaan volgens hem. Als verzekering heb ik Ditzo en kan nergens op internet iets vinden of iemand dat bij hun vergoed heeft gekregen.

Ben jij nu nog zoekende of heb je al n afspraak staan?

Groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva31 Ik heb aankomende dinsdag een eerste consult bij de Bergman Clinic met de plastisch chirurg. Hij heeft de verwijsbrief doorgestuurd naar Bergman, maar heb hem ook meegekregen. Vind het heel spannend!

Volgens mij wordt een verkleining bij zo'n beetje elke verzekeraar vergoed? Als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis, krijg je dan wel eerst van te voren een gesprek? of volgt er meteen een ok datum.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eline33

 

Ik heb die verwijzing niet eens mee gekregen, k was zo bij dat mn huisarts gelijk met accoord ging. Bergman is hier niet in de buurt. Als je medische redenen hebt geloof ik van wel. Ik krijg als t goed is volgend huisarts binnen 2 weken n oproep voor afspraak bij chirurg. Weet je ik heb eigenlijk geen haast hier mee. We gaan trouwen in Juni. En t risico is me te groot om t voor juni te laten doen. Kan sowieso nu geen vrij krijgen van mn werk.Wel spannend he ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva31 Ik kan lopend naar de Bergman dus dat is wel fijn^_^

Ja ik snap dat je dan wilt wachten tot na je bruiloft, je weet natuurlijk nooit hoe je herstel verloopt. En je moet natuurlijk wel van jullie mooie dag kunnen genieten! Ik hoop juist dat het dan nog voor de zomer kan. Geloof dat ik liever in de zomer 6 weken verplichte rust heb dan in de winter. Ik geloof trouwens niet dat ik vrij hoef te nemen voor mijn werk, ik kom dan in de ziektewet en kunnen ze tijdelijk iemand anders voor mij inzetten. En als alles goed gaat zou ik ook na enkele weken wat administratief werk kunnen doen.

Begin nu inderdaad wel een beetje zenuwen te krijgen nu voor het consult! Ergens dat stemmetje van je stelt je aan^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Eline33 Ik heb te veel dingen die ik zelf in de hand wil hebben en zelf wil regelen. En dan nog bed rust, ben al geen type die de hele dag zit. Ik werk bij mn ma in de zaak. Werk wat ik doe doet eigenlijk tot nu toe niemand anders. Ben ontbijt medewerkster in n hotel. In de winter hebben we stop. Zou voor mij ideaal zijn om t dan te doen. Heb nog n kind van anderhalf rond lopen. T komt gewoon niet zo goed uit. Ik geloof je graag dat je de zenuwen hebt je weet niet wat ka n verwachten. Misschien n topic open met wat je te w8 te staat ofzo? Ik ben zo bang dat die arts straks zegt nee geen medische noodzaak. Ik wil t perse vergoed krijgen als t zou kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eva,

de chirurg wilde weten welke klachten ik had, dus eigenlijk waarom ik een bvk wilde. Van te voren kreeg ik een vragenlijst en die hebben we samen doorgenomen. Dat waren vragen over ziektes, roken, alcoholgebruik, of je eerder bent geopereerd, etc. Hij schatte de kans dat ik het vergoed kreeg hoog in (ik zit bij Iza).

Verder heeft hij gekeken hoe mijn borsten er toen uitzagen, gevraagd welke cupmaat ik zou willen en heeft hij verteld welke risico's er zijn bij deze operatie. Hij gaf wel aan dat hij geen cupmaat kan beloven omdat hij kijkt wat het beste bij mijn lichaam past.  

Omdat ik me van te voren  al goed had ingelezen oa via dit forum duurde het consult maar kort. Na 10 minuten stond ik weer buiten. Na 2 weken had ik de goedkeuring van Iza en kon ik de operatiedatum afspreken.

Mijn tip is dan ook dat je goed verteld waar je last van hebt en vooraf informatie verzameld. En kijk ook welke cupmaat je zou willen ook al kunnen ze dat niet garanderen. Ik ben zelf van een e/f cup naar c cup gegaan. Het is nu 10 weken geleden en ga 4 maart op controle.

Succes met je eerste consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eva31 Ze vroegen bij mij vooral waarom ik het wou, vroeg wel naar lichamelijke klachten maar niet uitgebreid. Hoefde mezelf niet te ''verdedigen''ofzo, daar was ik zelf wat bang voor.

Ik had een hele lijst met vragen mee, maar heb er nog maar 1tje van gesteld, de rest vertelde hij zelf allemaal al. Hij heeft een soort tekening gemaakt waarin hij stap voor stap uitlegde wat hij gaat doen. Na het consult ben ik naar de consulente gebracht, die heeft de lijst van de anesthesist met me doorgenomen, die moest ik invullen.. Ondertussen deed ze de aanvraag voor de verzekering. Aan het einde van dat gesprek kregen we al akkoord van de verzekering :43:k heb haar telefoonnummer en email adres gekregen, mocht ik voor de tijd nog met vragen zitten kan ik die aan haar stellen.

Dat vind ik wel heel fijn want nu een paar dagen later schieten je toch weer wat dingetjes in je hoofd, wanneer had jij nu je 1e consult?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.