Ga naar inhoud

Diepzeeduiken / duiken 3 maanden na bv?


Gast Suus2015

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb morgen mijn 2e consult bij dr Nio.

Als alles naar wens verloopt hoop ik in de 3e week van juni mijn borsten te krijgen :wub:

Tijdens het eerste consult heb ik gevraagd wanneer ik weer mag diepzeeduiken :) dr Nio gaf aan dat het na 3 maanden weer mag.

We gaan precies 3 maanden na mijn bv op vakantie naar een tropisch eiland :beach: waar ik graag zou duiken. Ik wil geen risico nemen en geen drift dives doen maar gewoon een simpele duik. Wel vanaf een boot.

Ik doe mijn vest/bcd altijd pas in het water aan omdat ik fysiek niet sterk genoeg ben het vest met luchtfles te tillen op de kant. 

Nu is mijn vraag heeft iemand gedoken na een bv en verwacht je dat dat qua pijntjes weer kan na 3 maanden? :3: Zal het vest niet vervelend drukken op je boobies?

Dankjewel voor jullie reacties :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik denk dat het echt afhankelijk van je herstel is. Sommige mensen hebben nog veel last en andere mensen wat minder. Zelf nog geen BV gehad dus kan niet uit ervaring spreken.

Maar heb je een eigen BCD of neem je die van de shop? Want ik heb mijn eigen en die kan ik zo instellen dat hij echt om mijn buik hangt zeg maar.

Kan me wel voorstellen dat het misschien fijn is om je sport bh te dragen.

En als fervent duiker, waar ga je naar toe?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah leuk dat je een fervent duiker bent! 

Ik duik inderdaad met een bcd van de shop. Nu hebben ze daar meestal een aantal verschillende merken hangen. Ik had altijd maat XS maar straks zal iets groter handiger zijn B)

Had t er net nog met mn man over. Denk dat t vooral vervelend is als ik m met lucht vul. Dan geeft het rondom druk.

Als je m namelijk aandoet in t water, heb je geen last van het zware tillen dat je normaal hebt als je helemaal suited up aan de kant staat. 

We gaan naar Aruba :wub:

Ben zo benieuwd hoe t straks zal gaan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaaa, ik duik het liefste in een BCD die mij te klein is. Zit hij lekker strak haha. Heb ook niet altijd zin om mijn eigen mee te nemen omdat hij erg zwaar er log is.

Misschien hebben ze wel een wing BCD dan krijg je die druk voorop niet.

Veel plezier op Aruba! Lijkt mij fantastisch!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedoken in Egypte toen ik mijn bv al een paar jaar had. Ik moet je zeggen dat ik geen hinder heb ondervonden. Zelf geen ervaring met het in het water aantrekken van de duikspullen. Deed het gewoon op de boot met hulp van iemand. Ik heb ook niet een enorm hoog aantal cc. Ik voel ze  af en toe wel in de weg zitten. Je gaat natuurlijk niet zo heel erg lang achter je bv aan, maar als je pc zegt dat het kan, zou ik me geen zorgen maken.

Veel plezier met je boobs en het duiken.

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.