Ga naar inhoud

Roken ... wanneer stoppen?


Aanbevolen berichten

Met hoeveel weken stopte jullie met roken voor de operatie en erna?

Lees verschillende meningen hierover van klinieken.

Mijn pc zegt 1 week ervoor en enkele weken erna.

Maar lees ook weleens maand ervoor en erna?

Ik rook pas sinds 2 jaar dus moet niet te moeilijk zijn dacht ik?.

Maar nu is het toch wel moeilijk met de spanning voor de operatie.

En waarom is het nou precies?

Ik weet voor de littekens maar ook voor het herstel ofzoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Butterfly,

Bij mij zeiden ze dat ik 3 weken voor en 3 weken na moest stoppen met roken....

Nou om je eerlijk te zeggen heb ik het een week voor de operatie geprobeerd om te stoppen en na 2 dagen zei mijn vriend, ga alsjeblieft een pakje sigaretten halen hahaha :rolleyes:

Ik werd op dinsdag geopereerd en ben alleen de maandag ervoor gestopt.

En 4 dagen na de operatie weer begonnen.

Het is beter voor je wond genezing om te stoppen en ze zeiden dat je dan niet zo benauwd uit je narcose kwam.

Heb werkelijk nergens last van gehad en mijn hechtingen zijn er nu uit en geneest allemaal perfect. :5:

Dus is denk ik voor iedereen weer anders....

Doe gewoon wat voor jou het beste lijkt... :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha herken het zo....

Hij zei tegen mij zo haal een pakje en dan doe je daar heel de week maar mee.... 2 dagen later was ie op...

Ach ja uiteindelijk 4 pakjes verder... bedoel moest toch iets met mijn zenuwen hahaha..

De eerste dagen erna had ik geen trek en ben vrijdags langzaam weer begonnen en alles gaat gewoon goed, dus ja denk dat het ook gewoon per persoon verschild, als je verder gewoon lekker gezond bezig bent met de vitamientjes en je rust goed pakt, zal alles wel meevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wou ook stoppen.. dag ervoor niet gerookt, dag erna 1tje maar was erg vies.. daarna weer paar dagen gestopt maar sinds gister weer begonnen, ook mijn man zei ja ga ze maar weer halen, zo sago was ik haha

het roken is idd niet goed voor je herstel (bij iedereen anders maar het doet natuurlijk niemand iets goeds) tevens zorgt roken ook voor een minder stevige huid en dit zorgt voor hangborsten. beste is gewoon stoppen. mijn pc zei in iedegeval 2 weken ervoor tot 2 weken erna. mij niet gelukt dus haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn littekens genezen langzaam en breed.

Moet dus echt wel stoppen, het is helemaal zo moeilijk als het mooi weer is.

En dat wordt het weer na het weekend..

Zelf dacht ik helemaal niet dat ik echt chago was maar mijn man zei van wel :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk altijd beter om te stoppen, de doorbloeding in je huid is gewoon beter als je niet rookt.

Maar ja beter niet sacho, want daar doe je ook niet veel goeds mee hahaha... :154:

En hangborsten van het roken, dat had ik nog niet eerder gehoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

ook ik heb een poging tot stoppen gedaan...en rara wie smeekte me om aub weer te gaan beginnen...juist,mn vriend!!whaha

ik heb gewoon doorgerookt,half uur voor de operatie nog en op de terugweg in de auto al meteen weer!

had nergens last van,vrijdag gaan de hechtingen eruit dus ben benieuwd hoe t eruit ziet!

t heeft idd alles te maken met het herstellen van de littekens en idd de doorbloeding!

maar doe waar je je goed bij voelt,ik had ze echt nodig tegen de spanning!!

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 'netjes' 6 weken van tevoren gestopt (en ook maar meteen besloten niet weer te beginnen ;)). Maar ik had ook een buikwandcorrectie. Ik heb twee consults gehad en beiden zeiden ze duidelijk dat het vooral belangrijk was om te stoppen voor de BWC; voor de BV was het wel beter maar het risico is niet zo groot als je wel rookt. Bij een BWC is dat wel groot!

Ik denk dat als ik alleen een BV had gehad dat ik dan niet zou stoppen met roken.

Maar ja.... ik ben nu wel héél blij dat ik gestopt ben!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben ook gestopt met roken ongeveer 10 min hahahhahah

nee ik kan dat niet joh ik heb een druk leven ik studeer 2 kids en het huishouden dan vind ik het wel lekker om af en toe een peukje op te steken gewoon lekker ontspannen als ik dat al niet meer doe dan word ik idd denk ik heeeeeeeeeeeeel chagerijnig hhahahah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt zeker als een druk leven

Ik zie trouwens dat we bijna op de zelfde dag geopereerd worden, ik de 6e ook dual plane :)

Kunnen we elkaar steunen in het herstel, ik heb 3 kids zie wel op tegen de pijn en dat ik het huishouden niet kan doen.

ja ik ben ook gestopt met roken ongeveer 10 min hahahhahah

nee ik kan dat niet joh ik heb een druk leven ik studeer 2 kids en het huishouden dan vind ik het wel lekker om af en toe een peukje op te steken gewoon lekker ontspannen als ik dat al niet meer doe dan word ik idd denk ik heeeeeeeeeeeeel chagerijnig hhahahah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

ook ik heb een poging tot stoppen gedaan...en rara wie smeekte me om aub weer te gaan beginnen...juist,mn vriend!!whaha

Haha kim komt me echt bekend voor! Mn vriend en ik zijn allebei gestopt en dat is NIET AAN TE RADEN 92.gif Bijna hadden we elkaar de hersens ingeslagen of het van ellende maar uitgemaakt haha! Maar we houden het nog steeds vol, zo'n 7 weken later! Alhoewel vanavond met een paar roseetjes op wel zwaar was...

Maar ik ben dus op de dag van de bv gestopt. Was erg makkelijk in het begin omdat ik me toch zo beroerd voelde! 98.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb het eigenlijk niet eens geprobeerd

ik heb daar zo hekel aan he en ik wou het ook niet als ik het nou ook echt wou dna lukt het me wel anders niet zo goed

maar 7.45 moest ik er zijn en om 7.40 had ik mijn laaste peukie op

en om 12 uur reed ik weg en om 12.4 had ik er ook weer 1 aan

moet je zeggen heb geen last er van gehad denk ik alles is gewoon goed gegaan

en ze vroegen wel voor ik onder narcose ging hoeveel ik had gerookt ging natuurlijk niet echt heel eerlijk antwoordt geven dus mijn vriend snel jaah 3

vonden ze ook niet erg

als je een spoed op moet doen dan ben je ook niet gestopt als je rookt toch

Groetjes Rebecca

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij werd tweemaal geadviseerd,4weken ervoor en 4weken erna

maar goed,als je onverwachtds geopereerd moet worden,en dus onder narcose gaat,en je hebt gerookt,laten ze je ook niet liggen hahahaha

beste is helemaal niet roken idd,dit omdat het je bloedvaten vernauwd,gevolg,meer kans op nabloeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag niet meer gerookt, gisteren 3 sigaretjes... Andere dagen rook ik er ongeveer een 5 tal. Ik ga wel proberen de komende weken niet te roken, misschien stop ik er gewoon wel mee. Ze zeggen dat het slecht is voor de genezing, en dat geloof ik best... Als je nu een pakje ofzo zou roken, jaren lang, dan zal je bloedsomloop wel wat verslechteren. Maar persoonlijk denk ik van 5 sigaretjes, gezond eten en sporten... zo veel zal het geen kwaad kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Ik rook pas een jaar.. En was er heilig van overtuigd dat ik zonder moeite zou kunnen stoppen!

De dag voor de operatie 2 sigaretten gerookt, de dag van de operatie 2 trekjes.. 4 Dagen na de operatie weer een pakje gekocht en hoppa, volop roken. Maar ik ging na een week ook wel alweer een beetje uit enzo.. En dan ga ik sneller roken..

Maar het is gewoon veel beter om te stoppen. Alleen heel moeilijk!!

:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rook ook pas een jaar of 2.

Eerst eigenlijk af en toe int weekend, als er visite is, en als het mooi weer is enzo.

Maar de laatste maanden gaat er dus ook gewoon makkelijk een pakje per dag op :unsure:

Ik moet 1 week stoppen voor de operatie staat er in de papieren, maar is dat niet te kort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een week van te voren lijkt me niks mis mee butterfly,want het duurt ongeveer een kleine week het ergste rotzooi uit je bloed is.maar goed,zelfs dat lees je overal anders,net zoals de ene arts dit en de andere arts dat verkondigd over het stoppen per waneer

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.