Ga naar inhoud

cestla4 : 14 januari 2016 : Dr. Klepetko : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Over een week is het zover, dan krijg ik een borstverkleining.

Ik heb cup h en heb niet echt een voorkeur naar welke cup het straks wordt.

Ik word nu in de aanloop naar de operatie zo onzeker...veel mensen vinden dat ik helemaal niet zo'n grote borsten heb en dat ze juist prima bij mijn lichaam passen.

Ik ben 1.73 en weeg 80 kilo, niet smal maar ook niet erg dik.

Normaal kan ik prima over dit soort opmerkingen heen stappen alleen nu heb ik allemaal visioenen dat ik helemaal uit verhouding zal zijn straks...

Dat mijn borsten echt heel klein worden. ..

Is dit een normale fase 😀

...en ik dacht nog dat ik het helemaal niet spannend vond ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je een beslissing hebt genomen! En laat je niet van de wijs brengen door anderen. Ten eerste: anderen weten niet hoe jij je voelt, ten tweede: ze kennen je oo deze manier en kunnen zich waarschijnlijk niet voorstellen hoe het straks zal zijn. Zij dragen niet jouw probleem letterlijk en figuurlijk elke dag mee.

Veel mensen hebben op een gegeven moment twijfels over of ze goed doen aan de keuze die ze hebben gemaakt. Bedenk vooral waarom JIJ dit wil :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je wel hoor! Ik ben ook elke keer bang voor ieders reactie, al hebben ze tot nu toe goed gereageerd, gelukkig... elke keer denk ik maar: wat als ze rot reagern of het onzin vinden, dan nog is het mijn lijf, mijn gevoel, mijn beslissing :) ik mag idd bijna, nog 4 weekjes :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Cestla4...

Ben het helemaal met DreamLou eens ...laat je niet gek maken door wat andere zeggen .

Het is idd jou lijf en hoe jij je voelt ...

Ik heb ooit ook een H cup gehad en ben er veel te lang mee doorgelopen ..

Over de maat durven de meeste chirurgen geen uitspraak te doen ..want ze weten tenslotte nog niet

met welk weefsel ze moeten werken .

Maar je kunt toch iig aangeven of je eerder in de kleinere of grotere richting wilt .

Dan vertrouw je op de chirurg ..die maakt je dan een paar mooie borsten die bij je lijf past .

Door wie word je geopereerd ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot het laatste moment mijn grote borsten gebaggetaliseerd. En kreeg ook reacties van mensen van huh jij? Maar jij hebt toch helemaal niet zulke grote?

Je arts en verzekering hebben het niet voor niets goedgekeurd denk ik dan maar. En waarschijnlijk loop jij zelf al jaaaren met de overweging rond en de last die je ervan draagt.

Dus houd nog even vol, je zult straks heeeeeeel blij zijn. Nu hoor ik mensen ook zeggen; ja dit is in verhouding.

Ik was ook heeeeel bang voor het resultaat, bang dat ze te klein zouden zijn maar ook bang dat ze te groot zouden blijven. Maar geloof me, je pc weet wat die doet en zal ervoor zorgen dat jouw borsten precies bij jouw lichaam passen.

Komt goed! Heeeeel veel succes volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Jeannette,

Ik word geopereerd Door Heike Klepetko, ik heb alle vertrouwen in haar dat ze echt wel naar mijn lichaam kijkt. Een lieve vrouw vond ik het.

Maar ik ben tamelijk nuchter normaal dus herken dit ook niet zo, ben er totaal niet mee bezig geweest en nu kicken ineens de zenuwen in,

Ik ben 33 inmiddels met 2 lieve kinderen en lieve man, ben 34 kilo afgevallen alleen mijn borsten zijn een H. Heb vaak fysiotherapie gehad maar soms denk ik, misschien klaag ik wel te snel. Eigenlijk is dat natuurlijk onzin, je hoeft geen rugpijn te hebben. Mijn familie is aan de vrouwelijke kant allemaal ruim bedeeld en dit stopt ook niet met groeien dus het is echt een wijze keus.

Maar ik vind mijn borsten nu in een bh prima ( de bh zelf niet, altijd saaie krengen). En veel mensen zeggen het dus ' je bent zo mooi in verhouding, ze zijn niet zo groot '

Hmmm. ..haha spannend dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op het forum meid, en wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt om een bvk te doen, en wat ik hier vaak lees is dat de dames toch wel zeggen,het is een opluchting en dat er toch een last van je schouders valt.

Momenteel is het een beetje een emotionele rollercoaster waar je in zit, en als mensen je dan ook nog onzeker gaan maken,raak je van je stuk, maar je hebt deze stap niet zomaar gezet, dus trek je niet te veel aan van meningen van andere, die voelen niet wat jij voelt.

Ik pas gelijk even je titel een beetje aan.

heel veel succes met alles, en het is nu echt aftellen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cestla laat je inderdaad niet gek maken. Het is jouw lijf zeg! En jij doet wat jij wil met jouw lijf! Ik heb over mijn borstverkleining alleen aan mijn man, moeder, beste vriendin, mijn manager en hoofd personeelszaken verteld. Ik werk met 40 collega's. (mijn familie en overige vrienden enz weten van niks) ik heb mijn team bij elkaar geroepen samen met mijn manager en meegedeeld dat ik een operatie zal ondergaan, en graag voor mezelf wil houden wat er aan mij mankeert, 6 weken afwezig zou zijn en dat het niks ernstigs was. Daar heb ik alle begrip voor gekregen. ik heb mijn manager en de personen die het weten gevraagd om het niet door te vertellen. Je houdt altijd mensen over die moeite hebben met cosmetisch chirurgie! Ik zie mijn geval als een medische ingreep en ik heb zelf niets tegen plastisch chirurgie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi cestla,

Ik heb wel een blauw shirtje en een rokje, maar niet op de fotoos .

En ik heb een nieuwe foto toegevoegd na 5 weken po. De rechter is al zo goed als genezen, de linker blijft wat achter, maar ik heb er alle vertrouwen in dat die ook nog bijtrekt. En ben ook suuuupertevredennmet het resultaat. Al mijn angsten "voor niets" geweest (maar wel begrijpelijk natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cestla,

Herkenbaar hoor wat je schrijft. Ook toen ik vertelde wat ik ging doen, kreeg ik ook verbaasde blikken. Jij hebt toch helemaal geen grote boezem (1,76 lang, 85 kg en E/F cup). Gelukkig snapten ze het wel toen ik vertelde waar ik last van had.

Je doet het ook echt voor jezelf! Het is jouw lichaam, jij ervaart klachten en is het dus heel logisch dat je daar wat aan wil doen. Laat je niet onzeker maken door de opmerkingen van anderen. Je hebt er vast net als anderen op dit forum lang over nagedacht en uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Ik ben op 9/12/15 geopereerd en het is een C/D cup geworden. Ik zit natuurlijk nog in de herstelperiode en ik hoop dat het uiteindelijk een c cup wordt.

Wel knap hoor dat je zoveel bent afgevallen en ik zie het ook als een mooie 'beloning'. Wat zal je trots zijn op je mooie kleinere borsten die dan passen bij de rest van je lichaam.

Heel veel succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels geopereerd,  gisteren meteen om 8 uur. Alles goed verlopen op zich,  ik viel alleen flauw toen ik naar huis mocht dus toch nog iets langer blijven. Vannacht dankzij morfine goed geslapen. Vandaag hopelijk terug om de drains eruit te laten halen. Zover ik kan zien zijn mijn borsten alleen wel echr heel veel kleiner, even wennen omdat ik zelf niet zo petite ben. Ik denk van cup h naar een b-c maar ik kan me vergissen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het achter de rug is. Toch best een behoorlijke ingreep. Ik ben op 9/12/15 geopereerd endus bijna 6 weken po. Maak foto's! Zeker nu al want dan kan je je eigen genezingsproces goed volgen. Ik ben pas na 3 weken foto's gaan maken en daar heb ik toch wel spijt van. Mijn borsten gingen pas later zwellen en voor mijn gevoel zijn ze nog steeds groter dan net na de operatie, met foto's had ik het beter kunnen zien. Ik ben overigens tevreden met het resultaat tot nu toe - van e/f cup naar c/d cup.

Succes met je herstel en doe lekker rustig aan en luister naar je lijf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi dames. 

ik ben nu zelf ruim 2 weken po. Ik ben wel blij met het resultaat alleen heb ik erg de angst dat er nog ergens een hechting ergens open zal gaan. Lees veel verhalen over oud bloed etc wat er dan uitkomt en aangezien ik zo'n flinke bloeduitstorting heb...

Liefst word ik dan ook gerustgesteld dat dit niet 'hoeft' te gebeuren, dat mijn lichaam het zelf ook wel weg kan werken. Spoel nu 2x daags het deel bij het drielandenpunt en droog aan de lucht. 

Ook mijn tepel is rondom donkerder aan de kant van de blauwe borst, denk wel dat dit goedkomt toch?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Nonky! 

Ik heb ook al wel het een en ander opgezocht maar je leest toch vaak verhalen waarbij het niet zo goed ging. :) moet ik dus ook niet teveel doen. 

Ik kan niet wachten tot over een maandje. ..hoop dat ik er dan zonder problemen van kan genieten ; ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ...het ziet er goed uit hoor ...de bloeduitstortingen trekken straks helemaal weg .

Dat heeft gewoon even tijd nodig ..

Zelf heb ik geen blauwe plekken of zwelling gehad , maar heb daarvoor wel 1 weel met drains gelopen .

Onder je tepel bij de rechterborst is het een stukje open ..dat is bij bijna iedere bvk zo ..

Heb zelf toen ook open plekjes bij het drielandenpunt gehad ...

Gewoon lekker kalmpjes aan doen , niet zwaar tillen , (over) strekken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo!! Wat is dit netjes gedaan!!
Prachtig zeg! Ik weet wie ik ga aanraden als pc voor bvk's!!

Je hebt wel idd flink wat blauw/geel maar dat ziet er in mijn ogen niet slecht uit. Het lijkt erop (zeker omdat het al mooi geel wordt) dat je lichaam dit zelf op gaat ruimen. Ik denk echt niet dat je bang hoeft te zijn dat het ergens open gaat om het vocht kwijt te raken, dat wordt echt goed opgeruimd via je lichaam, je lymfeklieren :35:

Het plekje bij je rechterborst, onder je tepel, verzorg je goed. Dat is een plekje dat al vanaf het begin bloederig geweest is (kijk maar op je pleister toen die er nog op zat (zie foto).

Het donkerdere aan je tepel links, lijkt me vrij normaal. Houd dit wel goed in de gaten. Mocht dit donkerder worden (laat dit anders even mee beoordelen door iemand in je directe omgeving) dan wel even je pc op de hoogte stellen, maar zoals het er nu uitziet, lijkt dit me gewoon een blauwe plek. Je zou er eens een close-up van kunnen maken?

Probeer je niet te veel zorgen te maken. Het is stressig, zo een herstel.. Weet er alles van haha.. Ik ben zelf verpleegkundige en bij anderen kan ik heel objectief zijn.. maar als het dan jezelf aan gaat ;)

Een goed herstel meid, je hebt echt een stel prachtige borsten gekregen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dank je BB

Ik ben ook inderdaad ontzettend trots erop al vind ik het dus ook nog een beetje spannend allemaal.  

Ze waren ook erg opgezwollen maar nu neemt het gelukkig een beetje af.

De pc is absoluut aan te bevelen,  ontzettend lieve warme vrouw. En de nazorg is ook in zoverre prettig.  Ik hoef nu pas in april terug.  

Ben wel gerustgesteld,  oh en dat donkere bij de tepel is denk ik inderdaad van de blauwe plek. Het is niet zwart of iets. ..echt meer een gloed. 

Dank Dank Dank :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi cestla4,

 

Wat zie het er al mooi uit zeg! Ik heb zelf mijn eerste consult bij Bergman clinic in Heerenveen. Ben ontzettend benieuwd hoe dit gaat zijn! Zijn bij mij ook nog de nodige twijfels, maar dit soort mooie foto's helpen wel! Hoe heb jij het ervaren kwa pijn?

Ben heel benieuwd hoe dit er over een tijdje uitziet!

Groetjes Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.