Ga naar inhoud

boobcamp : 2 februari 2016 : Dr. Luijendijk : Bergman Clinics


boobcamp

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

2-2-2016 staat mijn mommy make-over (borstvergroting en volledige buikwandcorrectie) gepland bij Bergman Clinics in Bilthoven.

Begin nu erg te twijfelen........waarom snijden in een gezond lichaam? Wat als er complicaties optreden? Zal ik tevreden zijn over het resultaat?

6 weken niet sporten.......dat lijkt me ook erg vervelend.

Dr. Luijendijk zal de operatie uitvoeren en adviseert Natrelle 410, moderate hight en full projection (gummy bear type) 295 cc.

Eerder al bij Laura Mooijen-Zaal geweest die weer iets anders adviseerde: Mentor 331, tall hight en moderate projection.

Dr. Luijendijk snapte niet hoe Laura tot dit advies was gekomen.

Ik vind het nu dus erg lastig om als leek in te schatten wat de juiste keuze is.

Als ik foto's op internet bekijk zie ik namelijk ook hele mooie resultaten met ronde prothesen die dual plane zijn geplaatst.

Vanwege mijn twijfels ga ik zaterdag 9-1-2016 weer op gesprek bij dr. Luijendijk....ben benieuwd of dit gesprek mij meer duidelijkheid en zekerheid zal geven.

Hoe hebben jullie uiteindelijk een keuze gemaakt?

Wat zijn jullie ervaringen met dr. Luijendijk?

Groetjes,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Spannend allemaal zo'n Mommy make over, en het is nu lekker aftellen.

Heb je zaterdag meer duidelijkheid gekregen over de protheses? Zijn je twijfels weggenomen?

Via de zoekbalk kun je altijd informatie verkrijgen over zowel de pc als allerlei andere onderwerpen.

Ik heb gelijk je titel aangepast en verhuisd naar de goede categorie,dan kun je hier ook verder al je updates en dadelijk je operatie verslag neer zetten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een BV heb ik geen ervaring , maar wel met een buikwandcorrectie met navel verplaatsen ..

Ben 12 oktober door Frans Straten geopereerd en ben zoooooo blij met het resultaat .

Echt happy dat ik dit heb laten doen ...

Waarom snijden in een gezond lichaam ?? als je mijn voor en na foto (die van 10-1 ) ziet ....dat weet je waarom .

Dat is je fijn voelen ..trots zijn op je lichaam ...

En die 6 weken niet sporten ...tja ..het is niet anders ..het viel mij de eerste tijd ook vies tegen .

Maar nu ...1 maand nadat ik weer begonnen ben , kan ik alles weer doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed (3-e) gesprek met dr. Luijendijk gehad waarbij al mijn vragen naar tevredenheid zijn beantwoord.

Hij gaf o.a. aan dat een "tall height" alleen gebruikt wordt bij dames die langer zijn dan 1.80 meter. Ik dacht dat het vooral te maken had met de afstand van de tepel tot het sleutelbeen. Weet iemand op dit forum hier meer over?

Ik heb tot 1 week voor de OK de tijd om te kiezen tussen een anatomische of een ronde prothese. Zijn voorkeur gaat uit naar een anatomische. Ik denk dat ik zijn advies ga opvolgen. Iemand nog aanvullende tips?

Groetjes,

Boobcamp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb besloten het advies van de plastisch chirurg te volgen: een anatomisch implantaat.

Ben erg benieuwd hoe het hersteltraject zal verlopen. Een volledige buikwandcorrectie inclusief een borstvergroting is best pittig. Zodra ik weer een beetje ben opgeknapt laat ik weten hoe het is verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh , spannend .Het begint al op te schieten ..

De eerste tijd zal idd pittig worden ...maar als het resultaat er naar is , is het het allemaal waard .

Misschien zien we elkaar woensdag ochtend nog :) ...een vriendin heeft om 09.30 een afspraak met

Dkt van Engeland .Ik rijd haar daar heen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag,

Vanochtend weer thuisgekomen na gisteren in de Bergman Clinic door dr Luijendijk te zijn geopereerd.

Een volledige buikwandcorrectie met liposculpture en een borstvergroting met anatomische implantaten: Natrelle 410, moderate hight en full projection (gummy bear type) 295 cc.

Ik was om 8 uur aan de beurt en moest me om 7:30 uur melden. OK-pakje, pantoffeltjes en badjas aan en hop naar de eerste zaal waar een infuus werd geprikt om pre-operatief antibiotica toe te dienen. Helaas moest er twee keer worden geprikt i.v.m. mijn kleine bloedvaten. De chirurg maakte nog wat foto's "vooraf" waarna we lopend richting de OK gingen. Eenmaal op de OK tafel liggend begon mijn hele lijf te bibberen (van de kou en de stress) maar gelukkig kreeg ik een heerlijk warm-water dekentje over mij heen gelegd. Nadat de narcosevloeistof was ingespoten voelde ik wat tintelingen in mijn hoofd en na 2 keer zuchten was ik onder zeil. Het wakker worden na de OK was erg grappig.....ik had geen idee waar ik was.

Even later dringt het pas tot je door dat het alweer achter de rug is. Gisteren de hele dag lekker op bed gelegen (had wel wat last van mijn rug), heerlijk gegeten, gedronken en TV gekeken. Totaal niet misselijk geweest en de pijn viel reuze mee. Ik heb gisteren alleen maar Pararcetamol gebruikt! Uit bed klimmen om te plassen was niet nodig vanwege een blaaskatheter. De nacht goed doorgekomen met een slaappil.

Vanochtend was het wel spannend om uit bed te stappen....want hoe doe je dat zonder je buikspieren te gebruiken en zonder op je handen te steunen. Met wat gestuntel, pijn en een duwtje in de rug is het gelukt om zelfstandig naar het toilet te gaan. Best raar om met een drukpak aan door een gat in het pak heen te plassen.

Tanden gepoetst, oksels opgefrist om vervolgens als een oud voorovergebogen krom vrouwtje naar de auto te wandelen, beter gezegd schuifelen. Nu hang ik op de bank, val ik nog regelmatig in slaap en loop wat door rond door mijn huis.

Tot nu toe is de pijn goed te verdragen...het is vooral een gevoel van ongemak door hevige spierpijn. Ik neem 4dd2 Paracetamol en 2ddNaproxen 220mg.

Nu een kwestie van geduld om goed te kunnen herstellen

De buikwandcorrectie is trouwens anders dan gepland verlopen. Nadat de chirurg de huid rondom de navel "los" had gesneden en de huid tot aan de ribbenboog vrij geprepareerd was, bleek er te weinig huid boven de navel te zijn om de buik te kunnen bedekken tot de schaamstreek. De spieren boven de navel zijn wel gereefd maar de navel is vervolgens weer op de oude plek ingehecht. Naar mijn idee is het dus een soort van minibuikwandcorrectie geworden. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Ook de borstvergroting verliep anders dan gepland. In beide borsten is 295cc geplaatst, ondanks een links-rechtsverschil. De rechter borst (die wat groter is en een wat lagere tepelstand heeft) viel erg naar buiten in vergelijking met de linker borst. De prothese is er tijdens de OK weer uitgehaald en na wat hechtingen (in de spier/pocket??) er weer in geplaatst. Ook hier ben ik weer erg benieuwd naar het eindresultaat.

Tot zover mijn ervaringen.....ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere herstel!

Groetjes,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

:43:ja het is achter de rug . 

Alles zover goed verlopen dus . 

Nu herstellen en je alten verwennen . 

Heb je iig niet weg zien strompelen . 

Succes met je herstel , en ben erg benieuwd naar de foto,s straks . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lotgenoten,

Even een update over mijn herstel na een BV en BWC.

Vandaag is het 4 dagen na mijn OK.

Het herstel van de borsten verloopt tot nu toe goed: geen pijn, geen blauwe plekken, wel wat lichte steken en een gespannen, branderig gevoel. 

Eigenlijk heb ik het meeste last van mijn buik. Sinds gisteren is mijn buik behoorlijk strak en gezwollen, geen pijnlijk maar meer een vol en oncomfortabel gevoel.

Ik dacht dat dit kwam door te veel rust. Daarom vandaag wat actiever geweest en 2 keer buiten een "blokje om" gelopen. Helaas .......vandaag is mijn buik nog strakker en dikker.  Soms heb ik het gevoel dat, als het erger wordt, de wond open zal scheuren.

Nu maar hopen dat het nog een normaal beloop is er geen sprake is van een seroom. Ik las dat het vocht/seroom er met een naald kan worden uitgezogen....brrrrr.

Hoor graag jullie ervaringen!

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. ik denk juist dat niet te veel doen, dus niet overbelasten, beter is om het vocht weg te houden dan door te veel te gaan lopen.. Vooral wat in huis rondlopen, veeeel water en thee (evt brandnetelthee) drinken en het uitzitten.. Vocht hoort ook wel bij narcose helaas en het enige wat je kunt doen is je vochthuishouding op peil houden, zodat je niet nog meer vocht gaat opsparen. (lichaam houdt vocht vast als het te weinig vocht binnen krijgt) en dus rustig aan doen... Bij overbelasting ga je ook extra vocht vasthouden..

Er wordt bij stuwing tgv borstvoeding, wel eens geadviseerd koolbladeren in de bh te stoppen.. Wie weet dat je dat ook kunt proberen bij je buik.. Het schijnt toch wel te helpen (heb ik me laten vertellen door mijn schoonzus die stopte met borstvoeding) 
Geen idee of het bij je buik helpt, maar bij borsten heb ik het wel vaker gehoord.. dus.. wie weet ;)

Goed herstel verder :35:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei , 4 dagen na de OP een blokje omlopen is wel erg snel . 

Ik ben ca 1 week binnen geweest , en bewoog me in huis tussen stoel en bank . Heb wel lekker iedere dag gedoucht . 

8 dagen na de OP ben ik begonnen met stukjes lopen buiten . 

Verder heb ik verse gember/ munt/ citroen  thee gedronken . 

Kalmpjes aan doen nog , het is natuurlijk een heftige OP . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.