Ga naar inhoud

BL + prothese : complicatie : Kiki72 : 1 april '09


kiki72

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier is mijn verslag...

Woensdagochten nuchter naar Hilversum gereden. We hebben er ongeveer 1,5 uur over gedaan. Ik was wel zenuwachtig maar ook heel nieuwsgierig hoe alles zou gaan. Toen we daar kwamen werden we hartelijk ontvangen en op ons gemak gesteld. Er zijn foto's gemaakt en snel daarna werd ik meegenomen naar een kamer om me om te kleden. Ik kreeg een operatieschort aan, en mn kleding ging in eenkast op wieletjes die ze ook meenemen naar je bed. Handig.

De anasthesist kwam langs om nog e.e.a. door te nemen en daarna dr. Koeijers om alles af te tekenen. Iedereen was heel rustig waardoor je zelf ook rustig werd. Ik was de ochtend de laatste patient en naast mij lagen 4 dames hun roes nog uit te slapen. Ik hoorde niemand gillen dus dat stelde me wel gerust. Daarna werd ik de OK ingereden en werd ik snel in slaap gebracht. Je bent echt zo weg en merkt helemaal niets. toen ik wakker werd wou ik alleen maar slapen. Pijn voelde ik helemaal niet. Even onder de lakens gekeken en he, ik heb weer borsten! Super! De thee en het beschuitje gingen er ook lekker in. De aardige mevrouw in de verkoeverkamer kwam nog gezellig kletsen, ik was tenslotte ook de laatste dus dat was wel leuk. Nadat ook het rechtop zitten in een stoel goed ging, mocht ik naar het hotel.

Die nacht heb ik heerlijk geslapen, geen pijn gehad. Ik ben erg blij dat ik zoveel sport, want je buikspieren heb je nodig na zo'n operatie! Ik raad ook iedereen aan om voor een operatie flink te sporten. Volgende ochtend ontbeten en hup naar huis. De zwelling is vandaag denk ik het ergste. Vannacht heb ik ook niet zo geweldig geslapen omdat ik rechtop slaap. Maar goed, het gaat vanaf nu iedere dag beter. Vanmiddag ga ik even lekker in de tuin zitten om te genieten van het zonnetje. Mijn kindertjes van 3 en 1 mis ik wel, maar die zijn in goede handen bij mijn schoonouders.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey !

Fijn te lezen dat het je allemaal meevalt :1:

Zal wel zijn dat je je kindjes mist maar gelukkig weet je dat ze goed zijn en kan je rustig herstellen .

Je hebt je protheses dual plane las ik in het voorsteltopic , slik je pijnstiller ?

Ja , dat rugslapen is niet erg prettig , moet je ff door .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een beetje hetzelfde verhaal: Ook mijn borstlift (zonder prothesen) was heel goed meegevallen. En het was enkel de rugpijn die een beetje vervelend was.

Nog een prettig herstel verder!

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

zo even een update..

Mijn herstel gaat prima! Vandaag ben ik 2 weken PO. Ik doe bijna alles weer zelf, behalve stofzuigen en dweilen. Gistermiddag zijn de hechtingen verwijderd. Het ziet er allemaal mooi en rustig uit. Autorijden deed ik gister ook weer voor het eerst. Het was 1,5 uur heen en 1,5 uur terugrijden, dus gelijk een vuurdoop. Maar het ging gelukkig goed. De verzorging van mijn kindjes lukt gelukkig ook goed. De kleinste kan zelf in zn bedje klimmen en er weer uit. Met dit weer moet ik me gewoon inhouden om niet in de tuin te gaan werken..

liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

even een update...

het gaat nu niet zo goed. 4,5 week P.O. ging het litteken bij het drielandenpunt een beetje open. Daar kwam allemaal helder wondvocht uit. Eerst opnieuw een hechting erin. Toen werd het gat groter. De onderste hechting opengemaakt en overtollig vocht verwijderd. Weer opnieuw gehecht met niet oplosbare hechtingen. Die gaan er morgen uit. Sinds gister is er een nieuw gat ontstaan waar allemaal vocht uitloopt. Ik denk dat dat morgen ook weer gehecht wordt ofzo. Heel vervelend dit. Ik snap ook niet waarom ik nog steeds vocht aanmaak. En waarom dat niet gewoon wordt afgevoerd. Morgen maar even kijken wat de PC ervan zegt. Bah ik ben het zo zat!!!

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

ja dat drielanden punt is me wat :angry: ik heb dan wel een bvk gehad maar zit ook aan 1 kant met het 3 landenpunt te klooien. de korst gaat er steeds weer af.

ben al 7 weken verder en ben het ook :99: zat. er lijkt geen eind aan het herstel te komen zo :30:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een gedoe zo zeg allemaal.

Hoop dat de pc je morgen iets nuttigs gaat vertellen erover en dat het snel goed geneest!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

nou het vocht loopt via het gaatje van de hechting. Dus we laten de (oplosbare )hechting zitten en we wachten het 2 weken af. Misschien wordt het vanzelf rustig en anders moet ik toch weer onder het mes. Dan gaan ze kijken wat er aan de hand is. Zou nl. ook een bloeduitstorting ofzo kunnen zijn die het lichaam activeert om dat vocht aan te maken. Dus het is nu duimen.. Ik drink veel groene thee en heb net ook visoliecapsules gehaald. Baat het niet dan schaad het ook niet..

Liefs Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoooi,

Korstvorming heb ik nu niet op de plaats van dat gaatje. Het is nu al een paar dagen bijna 'droog'. Zo nu en dan een drup. Ik durf bijna niet te hopen dat het zo blijft. De borst is nog wel veeeel harder en groter dan de andere maar die heeft misschien gewoon wat meer tijd nodig... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

jeetje meid wat sneu toch............ja daar kun je echt van in een mineur stemming komen :139:

ik hoop toch echt voor je dat het snel dichtgaat en blijft..,wat een geklooi dan ook zeg :24:

weten ze/ je al waardoor dit komt dan??

beterschap en kop op!! :116:

:147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

gisterochtend ben ik weer geopereerd. de prothese is er even uitgehaald, gespoeld en weer teruggestopt. Er is niets afwijkends gevonden. Alles was goed daarbinnen. Ik heb nu wel een drian meegekregen die moet er dinsdag weer uit. En nu maar hopen dat alles wel goed heelt. Ik heb steeds veel last van mijn bovenarm (de achterkant na de oksel zeg maar). Toen ze mijn arm vastmaakten op de operatietafel voelde ik dat gelijk alweer. Zou dat een spierverrekking ofzo kunnen zijn van de ongemakkelijke houding?

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

nou dan nu maar weer lekker rustig aan en heeeeeeeeeeel veeeel beterschap en sterkte toegewenst meisie........ :116:

ik hou je in de gaten en ik hoop dat jij ons op de hoogte houd....

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

hey friesin hihi

hoe is het met je kiki????

waarom ben jij als ik vragen mag in de velthuiskliniek geholpen terwijl je in friesland woont??????

was daar een reden voor???? :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik keek heel erg op tegen een operatie en dus dacht ik dan alleen bij de beste kliniek. Volgens de consumentenbond was dit de beste en het gesprek daar voelde ook goed. Ik ben ook nog bij sportkliniek heerenveen geweest. Vroeger had ik altijd dubbel d, maar door de zwangerschappen en borstvoedingen zijn het twee lege vellen geworden die ook niet in de bh bleven zitten. Ik had alle bh's geprobeerd, maar niet een voldeed. Het belemmerde mij in mn bewegingsvrijheid omdat alles er steeds uitfloepte. Vandaar de operatie..

De kliniek is ook goed hoor. Dat ik nu complicaties heb ligt gewoon aan mijn lijf denk ik. En ik ging er natuurlijk niet vanuit dat ik complicaties zou krijgen. Anders had ik maar 3x daarnaartoe gemoeten.

Het vocht neemt nu af, 1e dag 50ml, daarna 20ml en gister 10ml... Ik krijg hoop!

groetjes,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

potverdorie zeg en het ging het zo goed............ :103:

ik hoop dat het allemaal wat meevalt en dat je gauw weer opknapt kiki.

goh wat vind ik dat toch sneu weer voor je zeg :23:

sterkte hoor meid :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een update..

gister dus thuisgekomen zonder drain. Het eruithalen voelde ik niet eens. Ze hebben een kweek gemaakt van het spul wat erin zit (tip van de drain). Antibiotica mee, gister om half 3 mee begonnen. Gisteravond had ik 40 graden koorts.

Vanmorgen even gedouched en de wond schoongemaakt (gaatje van de drain). Daar komt allemaal caramelkleurige drab uit, het stinkt gelukkig niet. Gelijk gebeld of dat goed is of niet. De koorts moet eigenlijk na 24 uur antibiotica wel zakken. Mocht dat niet gebeuren vandaag en er blijft ook vannacht en morgen veel drab uitkomen dan moet ik weer terug op de tafel en wordt de prothese verwijderd. Dan kan de borst tot rust komen een aantal maanden zodat de prothese later weer wordt teruggeplaatst. Ik heb nu steeds 38,9 en maximaal 39. Dan is het gezakt toch??

Morgen plaats ik weer een update.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

bedankt voor jullie lieve reacties! De koorts is gezakt. Heb vandaag nog geen koorts gehad. De troep die eruit komt neemt volgens mij ook wat af. Het doet nog wel een beetje pijn en er is nog veel zwelling, zelfs op mn rug, maar ik neem aan dat dat van de ontsteking komt en dat het snel afneemt.

Ik moet zeggen dat dr. Koeijers erg goed reageert door mij zelf te bellen enzo. Ook de anderen van de kliniek staan steeds voor me klaar als ik vragen heb. Mocht het toch niet beter worden, dan ben ik er ook echt klaar mee en wil ik helemaal geen protheses meer. Misschien is het toch een soort afstoting, hoewel het dan raar is dat die andere borst gewoon normaal hersteld.

Ik ben er nu zo klaar mee dat ik inmiddels liever hangborsten heb zodat ik zelf voor de kids kan zorgen.

Yazminnn, wanneer heb jij je hersteloperatie? Wat een verhaal zeg van jou.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.