Ga naar inhoud

BL + prothese : complicatie : Kiki72 : 1 april '09


kiki72

Aanbevolen berichten

Hoi Kiki,

Ik was benieuwd hoe het ondertussen met je gaat en lnu ees ik dat je prothese toch verwijderd is.

Jeetje meis wat een toestand heb jij achter de rug en toch blijf je zo positief. Petje af voor je! Ben je nu voor de derde keer in korte tijd onder narcose gemoeten?

Weet je wanneer je ongeveer weer mag?

Ik hoop dat je nu weer helemaal opgeknapt bent want ik kan me goed voorstellen dat je lichaam behoorlijk wat te verwerken heeft gehad.

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

He meiden,

De hechtingen zijn er uitgehaald gister, bij de laatste hechting voelde ik gelijk al een plonsje vocht lopen. Verder heb ik alleen afgelopen zondag vocht verloren. Dus het is al een hele verbetering. De wond zit echt helemaal in mijn plooi onder de borst. En omdat het een lege borst is die daar overheen hangt, krijgt het niet veel lucht. Dus als ik s'avonds heb gedouched laat ik het eerst een tijd luchten. Misschien helpt het.

Inmiddels ben ik ook bij de huisarts geweest omdat ik wil weten wat dat vocht produceert en waarom de pijn in mijn arm/schouder niet weggaat. Dus ik ga morgen eerst bloedprikken. Daarvan krijg ik volgende week uitslag. We gaan in ieder geval verder zoeken. Was overigens ook gister het advies van de chirurg.

Anitta ik had idd ook een topic bij .nl haha. Jij ook?

Sigesh ik weet nog niet wanneer ik de boel weer laat terugplaatsen. Volgens mijn huisarts is het het beste om een jaar te wachten... Zolang duurt het voor een litteken is uitgewerkt. We zien wel, eerst de boel maar even dicht.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kleine update...

Intussen voor de zekerheid bloed onderzocht, niets aan de hand. Gelukkig maar. Wond is goed aan het genezen en ik voel me prima. Gister heb ik de laatste lymfdrainage gehad. Nog een paar weekjes en ik mag ook weer zwemmen!! Ik heb ook een deelprothese besteld. Kan ik de komende maanden in ieder geval gewone lingerie en badkleding dragen. Wel zo prettig. Ik heb er ook veel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed gaat komen :rolleyes: .

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kiki,

Je bent bij deze verhuisd naar complicaties, geen fijne move natuurlijk, maar goed te lezen dat

het wel wat beter met je gaat!

Ik leef met je mee!

Liefs Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Inmiddels gaat het weer helemaal goed met mij. Ik ben weer aan het sporten en geniet elke dag dat ik gewoon alles kan doen. Gisteravond zelfs in de sauna geweest. Heerlijk!

Met de kliniek heb ik afgesproken dat de prothese pas volgend jaar weer geplaatst gaat worden. Ten eerste wil ik mn lijf wat rust geven en het schijnt ook voor de littekens beter te zijn. Het staat nu nog een beetje raar om maar 1 prothese te hebben, maar ja, er zijn ergere dingen. Als ik weet wanneer ik weer aan de beurt ben dan laat ik het jullie weten.

Liefs,

Kiki :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi Kiki,

Ik heb net je topic helemaal gelezen, maar wat een ellende heb jij gehad zeg. Fijn om te horen dat het nu weer lekker gaat.

En nu maar hopen dat het volgend jaar helemaal goed gaat met de prothese.

Succes!

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kiki,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je weer helemaal op krachten bent. Nog steeds mijn petje af dat je het zo positief oppak en geduld heb voor de volgende operatie.

Ik hou je topic in de gaten...........................

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Nou dit is wel een hele tijd geleden. Ik heb vandaag maar gebeld met de Velthuiskliniek voor een afspraak. Dhr. Koeijers werkt er niet meer, dus ik moet alles met een andere arts bespreken. Het wordt nu toch wel weer eens tijd dat ook de andere borst vulling heeft haha. Vrijdagochtend ga ik er naartoe. Ben erg benieuwd.

Liefs,

Kiki :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey kiki,

heb net ff je topic doorgelezen, jeetje wat lange weg heb jij gehad!

Wel balen dat die arts er niet meer werkt maar het komt vast helemaal goed nu!

Weet je nu eigenlijk wat er is gebeur, waarom dat je wond elke keer open ging? stootte je lichaam de prothese af ofzo? ben benieuwd hoe het gaat verlopen hou je topic in de gaten :D

Liefs bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Vandaag naar de afspraak geweest. De oplossing volgens de chirurg: De borstplooi moet worden verlaagd, dwz dat hij het lelijke littekenweefsel verwijderd. Vervolgens gaat hij het vel dan hechten aan mijn rib om zo een nieuwe borstplooi te maken. Pffff, dat lijkt me een hele ingreep, en pijnlijk ook zeiden ze. En stel dat ook dat niet gaat lukken? Hoe gaat het er dan uitzien? Misschien nog lelijker dan nu. Ik moet hier nog erg goed over nadenken. En ik wil ook nog bij een andere kliniek langs voor de zekerheid.

Bambi, bedankt voor je bericht. Het was geen afstoting oid. want mijn andere borst is prima. Ze weten niet waardoor het komt helaas.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Na een tijd te hebben nagedacht heb ik toch besloten om ook de andere prothese te laten verwijderen. Ik ben er eigenlijk klaar mee en vind mijn borst zonder prothese net zo mooi als die met prothese. Komende maandag 16 april gaat het gebeuren. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is..

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een tijd te hebben nagedacht heb ik toch besloten om ook de andere prothese te laten verwijderen. Ik ben er eigenlijk klaar mee en vind mijn borst zonder prothese net zo mooi als die met prothese. Komende maandag 16 april gaat het gebeuren. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is..

Liefs,

Kiki

Hoi Kiki

Wat een verhaal zeg! En wat een beslissing!!!

Als je dit heel zeker weet dan ga ik jou heel veel sterkte wensen voor je aanstaande operatie!! Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is, maar jij hebt er al zo lang over kunnen nadenken, dat het waarschijnlijk de beste oplossing voor jou zal zijn. Die beslissing maak jij zelf en niemand anders.

1 vraagje heb ik wel nog.... Was er geen mogelijkheid om de prothese via de borstplooi in te brengen, als je toch gekozen zou hebben voor een prothese in je legere borst, zodat er geen druk op het litteken komt??

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!

@BB de vorige keer is de prothese ook via de borstplooi geplaatst dus dat maakt geen verschil. Het probleem is ook dat de lege borst nu een hogere borstplooi heeft dan de gevulde borst doordat er veel meer in gesneden is. Dus ze moeten eerst een andere borstplooi maken en dan pas een prothese maken. Erg omslachtig dus vandaar ook mijn beslissing om gewoon te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha sorry, ik heb me helemaal vergist, ik bedoel via de oksel!! Sorry... Stom van me.

Ik dacht namelijk dat als de incisie in de oksel gemaakt wordt er dan minder/geen druk op het litteken komt. Dat litteken van de borstplooi zouden ze dan of eerder of veel later misschien kunnen herstellen.

Maar ik begrijp jouw keuze!! Heel knap!

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

De operatie gisteren gehad. Ik voel me prima eigenlijk, beetje prikkend gevoel bij het litteken, maar dat is normaal. Van het resultaat kan ik nog niet veel zeggen natuurlijk omdat de borst eerst ook nog moet herstellen, maar volgens mij komt het er prima uit te zien. Wat kleiner dat wel, maar dat vind ik niet erg. Ik ben allang blij dat mijn decolleté vanaf nu recht lijkt in strakkere shirts haha.

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kiki,

Gefeliciteerd met je explantatie en welkom weer bij de itty bitty titty club (zoals ze op amerikaanse forums zeggen :) )

Je borsten gaan nog mooier worden, geef het 6 tot 9 maanden de tijd. Misschien foto's maken om de progressie goed te kunnen zien.

Ik heb ze ook niet meer sinds deze maand en ik vind het echt heel prettig aanvoelen. Licht, zacht en heel bevrijdend.

Denk dat je een ontzettend goede beslissing gemaakt hebt. Wens je een supervlot herstel toe en dat ze nog mooi mogen opfluffen de komende tijd!

Voor inspiratie kun je altijd kijken op www.realself.com/Breast-implant-removal/reviews

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.