Ga naar inhoud

karin : 25 mei 2010 : Dr Stook : ASZ te Dordrecht


Gast karin78

Aanbevolen berichten

Gast karin78

Ik heb 25 mei een borstverkleining gehad en het is super! Eerste gesprek met de chirurg was begin dit jaar (2010) en ben dus vrij snel geholpen.

Laatste dagen voor de operatie was ik zo druk met werk en thuis, dat ik nog niet kon beseffen wat er ging gebeuren. Die ochtend (7.45) moest ik mij melden en werd omstreeks 10.00 geopereerd. Ik begreep van de arts dat het een vlotte operatie was met weinig bloedverlies. Na de operatie voelde ik mij wel misselijk en duizelig. Voor de misselijk kreeg ik iets. Dus dat ging vrij snel over. Het wazige bleef wel een paar uur doorgaan. Pijn is mij meegevallen. Ik kreeg om de 6 uur pijnstillers. Had wening nabloeding via de drains, dus ze mochten de volgende dag worden verwijderd. Laat in de middag mocht ik eindelijk naar huis. Ik moest nog zelfstandig kunnen plassen. Een bijkomend nadeel van de narcose tijdens de operatie.

Vond wel dat de pijn thuis was toegenomen, dit terwijl ik de pijnstillers op tijd innam. Het voelde toch niet goed aan. Geen nabloeding gehad verder. Het douchen was wel lastig. Het verband werd namelijk een week later verwijderd. Hierna kreeg ik een nieuw verband (plus eindelijk de sportbeha dag/nacht). Een soort wit doorzichtig pleister waar je wel mee kunt douchen. Volgende week wordt dit verband 'ververst'. En daarna nog 1 week. Ik begreep dat ik daarna 5 maanden lang siliconenpleisters moest gebruiken. Sportbeha (Triumph) moet ik 6 weken lang dragen (dag/nacht).

Ze zien er mooi uit en volgens mij symmetrisch (kan natuurlijk niet, maar wil aangeven dat het klopt). Ben overigens van 80F naar 80C gegaan. Heb wel moeite met slapen. Slaap toch liever op mijn zij of op mijn buik. Merk ook dat ik toch niet te lang kan zitten/liggen. Ook de simpele lichte huishoudklusjes vallen mij tegen. Soms krijg ik steken in mijn borsten, vooral bij mijn tepels. Is normaal denk ik aangezien het nog geen 2 weken geleden is.

Zal jullie verder zo veel mogelijk op de hoogte houden.

Gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Leuk dat je hier je ervaring neerzet. Dat van die steken heb ik ook wel gehad.. Het is belangrijk dat je veel rust neemt en eigenlijk kan je zelfs die lichte huishoudelijke klusjes (geen idee wat dat is) laten. Je moet echt goed rusten. Veel succes met het herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin78

Overmorgen is het precies 2 weken geleden. Zal inderdaad zo veel mogelijk uitrusten. Voel de steken overigens het meest bij mijn tepels. Hebben jullie enig idee waarom of ben ik gewoon te veel met mijn borsten bezig.

Ps. Gisteren maakte mijn man een foto van mij met de kinderen. Toen ik er later naar keek kon ik werkelijk niet geloven dat ik het was. Zag er veel slanker uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zeg, dat je er veel slanker uitzag!

Dat wil iedereen toch! Hoe dat is met de steken, dat weet ik (nog) niet,

maar ik denk niet dat je 't je inbeeld hoor. Ik denk dat je gewoon echt steken hebt.

Doe aub rustig aan, anders is de bvk voor niks geweest!!!

Groetjes Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.