Ga naar inhoud

Linda_x : 2 februari 2016 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Ik ben net terug van het derde consult. Bij dit consult werd me wéér wat anders aangeraden, om gek van te worden! :dash1:

Ik weet echt niet welke kliniek ik moet kiezen, laat staan welke prothese :wacko:

Om het even op een rijtje te zetten:

1e consult: Boerhaave Kliniek, anatomische prothese op de spier 205 cc

2e consult: Kliniek heyendael, anatomische prothese dual plane 195 of 225 cc

3e consult: Kliniek Veldhoven (aesthetic beauty clinics), ronde prothese dual plane 200 of 225 cc

De 1e kliniek valt voor mij af. Dus dan blijven er nog twee over.

Ik ging er vandaag eigenlijk al helemaal vanuit dat ik een anatomische prothese aangeraden zou krijgen in Veldhoven, maar tot mijn verbazing raadde hij me een ronde prothese aan! Mijn tepels liggen relatief 'hoog' op de borst, en een anatomische prothese zou dit alleen maar benadrukken. Maarja, de andere twee PC's raadden me een anatomische prothese aan!

Vind het nu wel erg lastig. Ik kan totaal niet inschatten wat mij beter zou staan. De meeste voorbeeldplaatjes zijn van vrouwen die qua lichaam totaal niet op mij lijken.

Ik ben bang dat ik met een ronde prothese echt zo'n bolling aan de bovenkant van mijn borst krijg, en dat wil ik juist niet.

Wat denken jullie hiervan?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste Reactie

Onthoud dat een 85% gevulde ronde prothese natuurlijk valt, als een druppevorm ( dus soort van anatomisch)

Ik snap je angst dat het te groot wordt hoor, ik ben ook als de dood daarvoor en ik krijg 500 ( omdat dit minimaal nodig is om mijn vel op te vullen).

Wat die arts trouwens zij over de plaats van je tepels en anatomische prothese, dat klinkt opzicht wel logisch...

Heel verwarrend allemaal is het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veldhoven is echt een "Tietenfabriek". Je krijgt tijdens je consult de pc maar even te spreken. Rest van het consult wordt gedaan door een consulente (die een stuk goedkoper is dan een pc ;) ).

Het gaat er bij hun om, om zoveel mogelijk borstvergrotingen te doen tegen een betaalbare prijs. Ronde protheses zijn nou eenmaal makkelijker te plaatsen dan anatomische.

Ga je naar een arts die alleen maar / voornamelijk rond plaatst, dan zal het advies aan jou natuurlijk rond zijn. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor anatomische.

Een arts die beide technieken beheerst zal een advies geven die het beste bij jou past. (Volgens mij plaatst dr. Straten beide)

Ik was geheel plat en heb anatomische gekregen.

Succes met jouw keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes!

Vooral door jou Joy1980, heb ik toch gekozen voor Kliniek Heyendael. Ik kreeg bij Veldhoven idd ook het gevoel van 'tietenfabriek'.

Ik heb drs Frans Straten van kliniek Heyendael een mail gestuurd met de vraag wat hij vond van een ronde prothese. Hij reageerde al heel snel, gisterochtend op 2e kerstdag! Dat vond ik wel erg attent. Hij zei dat hij me toch echt een anatomische prothese aanraad omdat ik vrij dun ben en een dunne huid heb. Dus ik denk dat ik kies voor Kliniek Heyendael, anatomische prothese dual plane geplaatst.

Nu alleen nog beslissen welke maat het gaat worden. 200cc of 225cc! Lastig lastig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 12 dagen po te zijn spreek ik ook uit ervaring. Ik denk niet dat het inderdaad snel te groot is. Ik heb zelf 385 cc natrelle laten plaatSen. De chirurg adviseerde zelf maximaal 335 cc. Ik gaf aan toch echt wel de 385cc te willen. Hij geeft geluisterd naar mijn wens, achteraf had ik beter nog grotere protheses kunnen laten plaatsen. Ik had mezelf ingesteld op een f cup maar het lijkt erop dat het meer een kleine e is. Mijn advies is neem grotere protheses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben 1.60, weeg 48 kg en heb anatomische 225 cc van Natrelle. Ik kom van een a-cup naar een c-cup. maar let wel : prothesen ogen altijd kleiner dan natuurlijke, hoe raar dat ook mag klinken. dus ze lijken een natuurlijke B-cup.

ik zou voor de 225 gaan.

Succes in je moeilijke keuze :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ladies! Ik ga nog eens de twee maten passen tijdens een tweede consult.

Ik twijfel toch ook nog wel heel erg over de vorm van de prothese (rond of anatomisch) omdat mijn tepels zo 'hoog' op de borst liggen (vanaf de onderkant van de borst gemeten 5 cm, terwijl 3/4 cm 'normaal' is). Hier irriteer ik mij aan. De ene PC zegt dat ik rond moet nemen, omdat anatomisch dit zal benadrukken. De andere PC zegt dat ik anatomisch moet nemen omdat hij denkt dat je met rond een nep-effect krijgt (en ik heb aangegeven een natuurlijke, niet te grote borst te willen).

Heb hier ook nog een apart topic over geopend, in de hoop dat ik hier nog wat meer reacties op krijg! Ik heb echt geen idee welke vorm het beste is. Beide hebben voor- en nadelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ladies! Ik ga nog eens de twee maten passen tijdens een tweede consult.

Ik twijfel toch ook nog wel heel erg over de vorm van de prothese (rond of anatomisch) omdat mijn tepels zo 'hoog' op de borst liggen (vanaf de onderkant van de borst gemeten 5 cm, terwijl 3/4 cm 'normaal' is). Hier irriteer ik mij aan. De ene PC zegt dat ik rond moet nemen, omdat anatomisch dit zal benadrukken. De andere PC zegt dat ik anatomisch moet nemen omdat hij denkt dat je met rond een nep-effect krijgt (en ik heb aangegeven een natuurlijke, niet te grote borst te willen).

Heb hier ook nog een apart topic over geopend, in de hoop dat ik hier nog wat meer reacties op krijg! Ik heb echt geen idee welke vorm het beste is. Beide hebben voor- en nadelen

Ik ben 15 dec geopereerd door Frans straten. Ik ben wel wat groter maar was zooo bang dat t te groot werd ik heb t hem wel 10x gezegd tot ie me ging aftekenen. Op de dag zelf heb ik zelfs nog n passessie geregeld omdat ik zo twijfelde :) hij zei dat ie bij mij vanaf 0 moest opbouwen en ik ook m zgn kippenborst heb haha, en adviseerde ook anatomisch 390 cc. Achteraf zei ie dat ik niet minder had moeten nemen. Als ik ze nu bloot zie vind ik t groot genoeg maar zeker niet te groot. Im kleding zie ik t verschil niet echt omdat ik altijd bh's met dikke vulling droeg. Ik mis wel n beetje t decolleté/bolling aan de bovenkant maar ik hoop stiekem dat dat nog komt als ze wat soepeler worden. Ben pas 2 weken geleden geopereerd. Bij Frans ben je in goede handen hoor, hij maakt hele mooie borsten maar meestal rond dus als ie anatomisch adviseert kun je daar wel op vertrouwen. Maar een extra consult om je zorgen uit te spreken kan nooit kwaad. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onwijs lastig hè... een goeie keuze maken wat je boobies betreft!! Ik ken het. Ik had de keuze tussen 240 en 295 maar zelfs dat verschil was bij mij niet heel groot dus bij jou zal het verschil ook minimaal zijn! Ik ga mu voor 295. Heb me meerdere keren laten vertellen dat je ontzettend snel went aan je nieuwe borsten dus dat je al snel denkt "t kon opzich ook wel iets groter" ik zou echt voor 225 gaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgende week donderdag om 21.30 uur nog een extra consult bij drs. Straten om de laatste dingen te bespreken!

En... ik heb een voorlopige operatiedatum staan op dinsdag 2 februari :20: ik vind het wel heel spannend/eng worden nu het zo dichtbij komt haha...

Nu het dichtbij komt begin ik heel erg te twijfelen: wat nou als er complicaties ontstaan? wat nou als ik het niet mooi gelukt vind/het resultaat niet voldoet aan mijn verwachting? wat gaat iedereen hiervan vinden? hoe moet ik het aan mijn familie vertellen? ik weet dat zij er echt negatief op zullen reageren (ik ben student, dus vooral mijn vader zal enorme heisa maken over de kosten van zo'n operatie, zelfs als ik zeg dat ik ervoor gespaard heb).

Ik kan het haast niet geloven dat ik het echt ga doen haha.

Hadden jullie deze twijfels ook, toen alles echt concreet werd? En hoe hebben jullie het aan je omgeving verteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet precies wat je bedoeld. Ik ben ook student. Mijn ouders en schoonouders snapten het wel. Mijn moeder vind het heel erg onzin om in een gezond lichaam te snijden. Toen ik mijn bh uit trok snapte ze me en steunt ze me enorm. Gister is ze zelfs mee geweest naar de controle. Ze zag ze voor het eerst :) maar ze vind het mooi! Mijn klas weet het nog niet. Moet maandag weer na school na 3 weken vrij te zijn geweest. Twijfel enorm om het te vertellen. Denk dat ik het gewoon doe. Succes met je beslissing. Als jij er gelukkig van word moet omgeving toch ook gelukkig zijn!? Ik ben btw ook door Frans straten geopereerd. Goed resultaat. Ik heb voor anatomisch gekozen. Ook om weinig vet weefsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan niemand verteld, behalve aan mijn man :6: Kon daar niet omheen...... Persoonlijk heb ik ook helemaal geen behoefte om het te vertellen. Ik doe het tenslotte voor mezelf.

Er zijn er meer die twijfels hebben en zich zorgen maken voor de operatie ;) Ik nader bijna de 40 en heb inmiddels geleerd om me geen zorgen te maken over alle dingen die kunnen gebeuren. Anders heb ik geen leven meer haha. 1 ding weet ik wel, en dat is dat ik 20 jaar eerder de bv had moeten doen! Dan was me heel veel onzekerheid bespaard gebleven.

Heel veel succes straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Linda_x,

Ik ben 15-12-2015 geopereerd door Frans Straten in Kliniek Heyendaal! Ikzelf ben 1.58cm en weeg 49kg. M'n breedte net onder de borst is 68cm dus ik heb 70 omvang! De breedte van m'n borst is 10cm! Ik heb destijds aan Frans aangegeven dat ik voor het maximale wilde gaan wat bij mij mogelijk was! Tijdens consulten zijn we op 350cc uitgekomen. Echter tijdens de operatie bleek er maar 325cc in te passen! Ik kom van cupAA en mijn wens was grote cupC, kleineD. Zoals ik m'n foto's nu zie gaat dat wel lukken!

Meis je moet doen wat bij jezelf past en wat je zelf wil. De een wil groot, de ander wat kleiner. Als jij een cupB wil dan zul je met deze maten daar zeker op uit komen. Probeer goed te kijken aan de hand van foto's en pas sessies wat jij wil! Succes met je uiteindelijke keuze. Ik ga je toevoegen, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!!

Grtz xx Bee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn moeder verteld! weliswaar via de what'sapp, maar toch. ze schrok best wel want het kwam echt uit het niets, maar ze staat er gelukkig niet negatief tegenover. Ik stuurde haar een paar foto's met de pasprotheses en dat vond ze een hele mooie maat.

Ik moet het mijn vader nog vertellen en daar ben ik toch wel bang voor! Ik loop het ook heel erg uit te stellen.

De operatie en alles eromheen begint me zo erg in beslag te nemen! Ik slaap onrustig, moet er bijna continu aan denken en voel me helemaal gestrest. De operatie is ingepland vlak voordat het halfjaar begint waarin ik ga afstuderen, dus het is best ook nog eens een hectische periode (verwacht ik). Maarja, een ander rustiger moment is er helaas niet (of ik moet echt nog 1,5 jaar wachten of zo haha).

Hadden jullie ook dat jullie er zo enorm gestrest van werden? Ik lees van veel meiden/vrouwen dat ze juist heel veel zin hebben in 'de grote dag'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aan iemand vertellen vind ik er persoonlijk. Iedereen moet natuurlijk zelf weten als zij het verteld. Persoonlijk heb ik zo iets van waarom zou mijn klas het moeten weten. Het is iets wat ik zelf wilde en niet mijn klasgenoten. In mijn omgeving weten alleen mijn man, schoonmoeder en twee vriendinnen het. Mijn man weet overigens niet dat mijn vriendinnen het weten. Hij baalt er al van dat zijn moeder het weet. Zelf zou ik het aan zo min mogelijk mensen vertellen. Je hebt namelijk altijd mensen die er negatief op reageren. Ik heb in het verleden nog een andere cosmetische ingreep gehad en de meeste mensen begrepen toen die beslissing ook niet. Morgen moet ik ook weer beginnen met werken. Zie ik mijn collega's weer dus ben bang voor hun reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aan iemand vertellen vind ik er persoonlijk. Iedereen moet natuurlijk zelf weten als zij het verteld. Persoonlijk heb ik zo iets van waarom zou mijn klas het moeten weten. Het is iets wat ik zelf wilde en niet mijn klasgenoten. In mijn omgeving weten alleen mijn man, schoonmoeder en twee vriendinnen het. Mijn man weet overigens niet dat mijn vriendinnen het weten. Hij baalt er al van dat zijn moeder het weet. Zelf zou ik het aan zo min mogelijk mensen vertellen. Je hebt namelijk altijd mensen die er negatief op reageren. Ik heb in het verleden nog een andere cosmetische ingreep gehad en de meeste mensen begrepen toen die beslissing ook niet. Morgen moet ik ook weer beginnen met werken. Zie ik mijn collega's weer dus ben bang voor hun reactie.

Waarom baalde je man dat zijn moeder het weet? 'Schaamt' hij zich ervoor ofzoiets? Gewoon een vraagje hoor! En ja ik snap wel dat je bang bent voor hun reactie. Maar ik denk dat als het iemand al opvalt, ze er geen vraag over durven te stellen (tenminste ik zou dat nooit doen haha).

Ik wil het liever ook niet aan mijn vader en zijn vriendin vertellen, maar ik ben bang dat ze het anders vanzelf zien na de operatie. Is een beetje raar als ik dan ineens met veel grotere borsten rondloop haha. En daarnaast; als ik ooit complicaties krijg dan krijgen ze dat ook wel te weten, dus dan is het een beetje raar als ik niks heb verteld. En mijn vriendinnen vertel ik het omdat zij het ook sowieso zullen zien, want zij zien me nog wel regelmatig in bikini. Klasgenoten e.d. vertel ik het ook niet! Die ken ik daar niet goed genoeg voor en vind het ook niet nodig om hun iets te vertellen, want het gaat ze niks aan eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij weten mijn ouders het ook niet, enkel mijn beste vriendin, mijn zus en mijn vent natuurlijk, niemand anders heeft daar zaken mee, het is mijn lichaam, mijn geld en het waren mijn complexen ;)

Ik had een platte A en heb 295 anatomisch genomen en eerlijk, ze mochten toch wat groter, zeker een 350, maar ik wilde gaan grote fake borsten en mijn pc ziet dat ook niet graag, maar het went echt enorm snel hoor je nieuwe maat :)

In kledij zie je het ook niet van mij, ik droeg maximiser bh's en nu met gewone sport bh kom ik uit op die maat die ik droeg. Nu met de feesten verschillende familie feestjes gehad en echt niemand die iets gezien heeft, nochtans telkens een strak kleedje maar het valt echt niet op.

Veel succes met je keuze maar echt niet te klein gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn moeder verteld! weliswaar via de what'sapp, maar toch. ze schrok best wel want het kwam echt uit het niets, maar ze staat er gelukkig niet negatief tegenover. Ik stuurde haar een paar foto's met de pasprotheses en dat vond ze een hele mooie maat.

Ik moet het mijn vader nog vertellen en daar ben ik toch wel bang voor! Ik loop het ook heel erg uit te stellen.

De operatie en alles eromheen begint me zo erg in beslag te nemen! Ik slaap onrustig, moet er bijna continu aan denken en voel me helemaal gestrest. De operatie is ingepland vlak voordat het halfjaar begint waarin ik ga afstuderen, dus het is best ook nog eens een hectische periode (verwacht ik). Maarja, een ander rustiger moment is er helaas niet (of ik moet echt nog 1,5 jaar wachten of zo haha).

Hadden jullie ook dat jullie er zo enorm gestrest van werden? Ik lees van veel meiden/vrouwen dat ze juist heel veel zin hebben in 'de grote dag'

Hallo Linda,

Fijn dat je moeder positief reageert , ik begrijp dat je ouders gescheiden zijn.

Als je het aan je vader en zijn vriendin wilt vertellen zou ik even om de tafel gaan zitten en hen uitlegt over jouw onzekerheid in de jaren.

Je vader zou in mijn ogen juist trots op je moeten zijn,dat je voor een BV dit bij elkaar gespaard hebt.

Stel het niet te lang uit om het te vertellen :6: dit geeft ook onnodige stress.

xx Ank

PS van Straten maakt borstenhttp://www.kliniekheyendael.nl/behandelingen/mooie-borsten-straten/ .

Wat jammer is van veel klinieken dat zij bij de voor en na foto's,niet de aantal cc en het type prothese plaatsen.

Misschien iets voor BB ,anders wil ik de klinieken hier wel over aanschrijven,als jullie dit belangrijk vinden. :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals jullie zien is het topic verplaatst naar de operatieverslagen omdat er een voorlopige operatiedatum is. Ik wou dit topic toch wel behouden omdat alle reacties me erg geholpen hebben!

Ik heb komende donderdag mijn 2e (en laatste) consult bij drs. Straten om nog even te passen en mijn laatste vragen te stellen.

Het liefst was het al 4 weken verder, dan heb ik het maar achter de rug. Er naartoe leven en tegenop zien (de operatie en herstel) zijn voor mij echt slopend, ik ben echt een stresskip haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Linda,

Fijn dat je moeder positief reageert , ik begrijp dat je ouders gescheiden zijn.

Als je het aan je vader en zijn vriendin wilt vertellen zou ik even om de tafel gaan zitten en hen uitlegt over jouw onzekerheid in de jaren.

Je vader zou in mijn ogen juist trots op je moeten zijn,dat je voor een BV dit bij elkaar gespaard hebt.

Stel het niet te lang uit om het te vertellen :6: dit geeft ook onnodige stress.

xx Ank

PS van Straten maakt borstenhttp://www.kliniekheyendael.nl/behandelingen/mooie-borsten-straten/ .

Wat jammer is van veel klinieken dat zij bij de voor en na foto's,niet de aantal cc en het type prothese plaatsen.

Misschien iets voor BB ,anders wil ik de klinieken hier wel over aanschrijven,als jullie dit belangrijk vinden. :1:

Klopt, mijn ouders zijn gescheiden. Ik woon inmiddels ruim een jaar samen met mijn vriend, maar bij mijn vader heb ik toch nog echt het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor mijn keuze. Daarnaast heeft hij nog steeds de illusie dat hij zich overal mee mag en kan bemoeien :12:

Het viel mij ook al op dat veel klinieken niet het aantal cc en type prothese plaatsen. Ik zou het wel fijn vinden als ze deze info wel bij de foto's plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.