Ga naar inhoud

Wel of geen borstvergroting? Twijfels?


Aanbevolen berichten

Hoooi,

Ik ben een meid van 18. Ik ben 1.71m en ik weeg 70kg.

Ik heb altijd al een normaal postuur gehad en stevige benen/billen/buik doordat ik veel sport.

Bij mij begon de gedachte van grotere borsten rond mijn 15de. Bij iedereen groeide het en bij mij bleven het theezakjes.

Met vriendinnetjes in de paskamer staan vond ik wel te doen, want ik had verder wel een gespierd lijf, maar als ik naar hun keek zag ik borsten. Ik droeg altijd vulling terwijl zij het erover hadden of ze misschien niet een (bijvoorbeeld) een D cup zou proberen.

Elke keer met shoppen is het hetzelfde drama. Iets zoeken waarin mijn borsten niet te klein lijken.

Eind vorig jaar ben ik zo'n 5kg aangekomen en nu past me linker borst in een A70 met vulling, maar me rechterborst is iets kleiner.

Ik ben verzot op bikini's en lingerie maar met mijn borsten staat het gewoon niet als ik zou willen.

Met sporten is het heerlijk, want je hebt er amper last van. Maar met stappen en in de zomer is het gewoon niet fijn!

Nu ben ik in april naar de dokter geweest en die heeft me doorverwezen naar het UMC. Daar heb ik begin deze maand een afspraak gehad en Dr. Schellekens zei dat hij voor een anatomische Mcghan protese zou gaan. Ik heb 7 juni nog een consult.

Nu vroeg ik mij af of er meiden zijn die op mijn leeftijd hun borsten hebben laten vergroten en zo ja, waarom?

En kan een jongen nog aan je borsten zitten zonder dat hij doorheeft dat er siliconen inzitten of is dat meteen merkbaar?

Verder ben ik ook een erg grote twijfelkont. Ik wil al jaren grotere borsten en mijn ouders geven mij nu de kans, maar nu ga ik denken wil ik dit wel? Nemen mensen (vooral jongens) me dan nog wel zoals ik ben? Stel ik me niet aan en moet ik er gewoon mee leren leven?

Normaal zeg ik bij twijfelen: niet doen. Maar dit is iets wat elke x met shoppen en elk jaar in de zomer weer terugkomt!

Heeft één van jullie deze twijfels ook gehad? En hoe hebben jullie toch de keuze gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eem,

Vooreerst welkom hier! :54:

Is allemaal heel herkenbaar hoor, vind maar eens leuke lingerie als je niet goed bedeeld bent hé! Had zelf ook 70 A/AA, rechterborst ook iets kleiner dan linker, en vond bijna niets dat paste! En frustrerend als je vriendinnen kunnen uitkijken naar een D-cup! En in kledij ook heel moeilijk om er iets van te maken, ik weet het!

Twijfels hebben we allemaal wel gehad hoor, is heel normaal! Een bv is dan ook niet niets natuurlijk. Zou zeggen je vooral heel goed inlezen, dat je op de hoogte bent wat er allemaal bij komt kijken en als je het dan nog wilt, doen! De meesten hebben er zeker geen spijt van gehad! Alleen dat ze het niet eerder hebben laten doen!

Gewoon voor jezelf ook alles eens op een rijtje zetten, waarom wel, waarom niet, enz. Mooie kans dat je ouders je willen helpen natuurlijk. Je bent alvast begonnen met consulten dus das al een hele stap! Veel succes met je beslissing!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Eefje,

Bedankt voor je reactie. Gelukkig dat ik niet de enige ben.

Maar idd. Alles staat net niet lekker. En gister zei een vriendinnetje tegen mij van ja een C/D cup is ook niet alles hoor met triangelbikini's is het niet fijn. Maar ik voel me zo niet vrouwelijk..

Me zusje is 14, dunner dan ik en heeft meer dan ik.

Ik heb me op internet helemaal vol gelezen en sinds ik naar de PC ben geweest nog meer.

Mag ik vragen naar welke cup maat jij ze hebt laten vergroten? En hoe ben je daarop gekomen?

Ben jij trouwens naar meerdere plastische chirurgen geweest?

Ik ben namelijk naar dr.Schellekens geweest en die voelde meteen heel vertrouwd, maar sommigen gaan naar meerderen. Heb jij dat ook gedaan?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid

die twijfel waar jij over praat heeft denk ik iedereen en dat is ook normaal

ikzelf ben bij een arts geweest omdat ik zoveel goede dingen erover had gehoord en gelezen en daar laat ik het ook doen

ook ik hou van lingerie en bikini's maar helaas tot op de dag van vandaag zit het er ook niet in ik ben jaren bezig geweest met twijfels en ben nu zo ver dat ik baal dat ik deze keus niet eerder heb gemaakt vrijdag is mijn grote dag en kan niet wachten tot dat ik eindelijk een gave binkini aan kan van de zomer

ik kan je nog zeggen lees goed de topics hier op het forum ook ik heb daar veel info vandaan

en blijf je gevoel volgen ben benieuwd wat je uiteindelijke keus zal zijn maar hoe dan ook je zult er beter vanaf komen dat weet ik zeker

ik had zelf aangegeven dat ik graag een d cup wilde nu gaat er 425 cc in per kant dus weet niet wat voor maat het wordt maar het zal zeker meer worden daN wat ik heb lol

ik wens je veel succes en blijf je verhaal volgen

liefs melissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Eefje,

Bedankt voor je reactie. Gelukkig dat ik niet de enige ben.

Maar idd. Alles staat net niet lekker. En gister zei een vriendinnetje tegen mij van ja een C/D cup is ook niet alles hoor met triangelbikini's is het niet fijn. Maar ik voel me zo niet vrouwelijk..

Me zusje is 14, dunner dan ik en heeft meer dan ik.

Ik heb me op internet helemaal vol gelezen en sinds ik naar de PC ben geweest nog meer.

Mag ik vragen naar welke cup maat jij ze hebt laten vergroten? En hoe ben je daarop gekomen?

Ben jij trouwens naar meerdere plastische chirurgen geweest?

Ik ben namelijk naar dr.Schellekens geweest en die voelde meteen heel vertrouwd, maar sommigen gaan naar meerderen. Heb jij dat ook gedaan?

Liefs

Nou das goed dat je je al flink hebt ingelezen! :35: Ik ben van een 70A/AA naar een 70 C gegaan (meer kon niet bij mij) en ben er superblij mee, wat een verschil en je voelt je inderdaad veel vrouwelijker! Wist zelf niet wat m'n mogelijkheden waren voor ik op consult ben gegaan, is als leek zo moeilijk om in te schatten, dus heb m'n pc z'n advies opgevolgd. Ben slechts bij één pc op consult geweest omdat ik ook direct een goed gevoel had bij hem en omdat ik ook heeel veeel operatieverslagen heb gelezen van anderen die bij hem waren geweest en het me heel erg aansprak! Was allemaal heel positief vandaar.

Wat heeft dr. Schellekens je aangeraden qua cc's en plaatsing en dergelijke? En kun je je erin vinden? Welke cup zou jij graag bekomen?

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Melissa en Eefje,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb helaas nergens iets kunnen lezen over dr. Schellekens. Maar hij is al wel heel lang plastisch chirurg en ik (en mijn moeder) hadden een goed gevoel over hem!

Hij werkt bij het UMC en bij het EMC. Iemand bekent met het EMC?

Hij begon meteen over voor de borstspier plaatsen. Dit omdat dat natuurlijker zou zijn en zeker omdat ik heel veel sport. Helemaal niet over achter de spier gehad.

Verder heeft hij het de hele tijd over een anatomische protese gehad. Dit omdat het het natuurlijkst is. Ik denk ook zelf dat (omdat ik niet zoveel heb) dat die het beste zijn. Mijn borsten hangen namelijk niet, staan zegmaar rechtop dus ronde zouden bij mij denk ik echt nep zijn.

Ik heb trouwens gevraagd wanneer ik terecht zou kunnen en dat is 28 juni al! :o

Ik zei dat ik het wel eng vond om echt ja te zeggen. Toen zei die vrouw ook: nou weetje wat. Ik zet je erop voor die dag. Je gaat naar je consult en als je denkt neeeee dit is het echt niet, dan kan je hem gewoon cancellen.

Voor mij zou die datum vroeg zijn, maar wel goed uitkomen. Dan kan ik in de vakantie genezen en daarna met me opleiding beginnen! A whole fresh start zegmaar..

Wat ik me trouwens afvroeg. Kan een jongen nog steeds aan je borsten zitten, net als voorheen? Voelt hij meteen dat het 'nep' is?

En wat ik inderdaad veel lees is dat veel vrouwen jaren wachten en het dan toch doen. Ik zit dan van jaa waarom zou ik al die jaren weggooien zonder mooie boobs? Maar aan de andere kant leer ik mezelf misschien dan wel meer accepteren?

En hebben jullie nagedacht over onderzoeken die moeilijker plaats vinden?

Ik wilde eerst gaan voor een grote B kleine C. Maar omdat ik zoveel sport en misschien nog afval wil ik toch liever voor een kleine B gaan. Eigenlijk dat het iets groter wordt dan wat ik nu heb als ik een BH met vulling draag.

Grr.. al die vragen!

Fijn dat jullie er zijn om mijn twijfels mee te delen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Ik snap heel erg goed waarom je twijfelt,

Zelf ben ik ook nog 18 en over 1,5 maand krijg ik mijn Bv

De grootste reden waarom ik dit doe is omdat ik me niet zeker voel over mijn aa''tje kleding kopen ne bh's zijn dan ook telkens een ramp. Ik wil me graag vrouwelijk voelen en ook graag naar mn vriend toe zou ik me wat uitdagender willen voelen :blush:

Ik heb dit vanaf mm 15e besloten en nu eindelijk is het zo ver! Ik weet zeker dat ik dit wil

Ik zou de datum nog laten staan en nog naar het andere consult gaan kijken wat een second opinion zegt.

Misschien zijn het ook een beetje de kriebels?

Hihi ik denk dat een jongen er nog goed aan kan zitten hoor!

Misschien zullen ze wat harder voelen maar uit ervaringen hoor ik dat ze toch heel natuurlijk voelen :blush:

Heel veel succes met beslissen meid ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marisjuh!

Ik zie dat jij bijna hetzelfde krijgt als ik maar dan de ronde prothese i.p.v. de druppelvormige. Hoe is dat bij jou zo besloten?

En heb jij niet gezeten met het idee van: ik ben pas 18, misschien te vroeg?

Ik zit er namelijk ook al jaren mee, maar heb nooit aan een borstvergroting gedacht. Pas begin dit jaar zei ik het voor de gein tegen me moeder omdat ik er alweer (!) gek van werd dat iets niet leuk zat en die zei heel serieus, nou prima maak maar een afspraak. En toen ben ik in april naar de huisarts geweest die me bekeek en heeeel fijn (maar niet heus) zei: o de ene is nog kleiner dan de ander. Lekkere huisarts heb je dan he?!

Ik ben benieuwd hoe jou operatie gaat verlopen! Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik was zelf 19 toen ik het liet doen. Mijn borsten waren altijd kleiner dan die van mijn vriendinnen, en ik voelde me ook heel erg onzeker erover. Ik paste net in een A cup beha maar dan nog was het eigenlijk geen gezicht. Ik had ook altijd het idee dat mijn vriendinnen alle aandacht kregen van jongens en ze als laatste naar mij keken. Ik kon er nachten om huilen. Ik heb uiteindelijk besloten om de stap te zetten om het toch te laten vergroten want ze groeiden alsmaar niet.

Ik heb ook de anatomische genomen, en ze zijn niet extreem groot geworden hoor. Gewoon van een A naar een klein C cupje. Het is eerlijk gezegd ook niemand opgevallen omdat ik eigenlijk altijd mijn beha's opvulde. Zelfs jongens met voelen hadden het niet door.

Meis doe wat je hart je ingeeft, en achteraf zul je blij zijn dat je die keus hebt gemaakt, Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Nou eigenlijks raade mijn arts mij ook anatonomish aan maar ik had al sterk een gevoel naar rond :blush:

Toen ik ze in mn handen had vond ik het ook niet fijn dat ze niet mooi mee bewogen naar mijn idee, ook zijn ze iets harder. Maar meid dat is mijn idee, wil niet zeggen dat het voor jou ook geld ^_^

Maar mijn pc wist zeker dat rond ook mooi zo worden dus hij sloot zich aan voelde ook wel fijn!

Nou meid, zelfs nu denk ik het nog.

Soms denk ik kan ik niet beter wachten na kinderen? Maar die onzekerheid neemt het telkens over en ik weet zeker dat ik het niet volhoud.

Elke keer telerugesteld uit de winkels, onzeker, en vooral ook tegenover andere mensen ik voel me gewoon niet compleet. ;)

Wat fijn dat je moeder zo relax reageert! Ik heb al een half jaar mijn ouders moeten overtuigen maar het is het waard! En meid net wat mamsie zegt, doe wat je hart je in geeft. Als jij je er maar fijn bij voelt het is jou lichaam!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen!

Ik blijf je zeker volgen meid, je bent hier zeker niet alleen :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er namelijk ook al jaren mee, maar heb nooit aan een borstvergroting gedacht. Pas begin dit jaar zei ik het voor de gein tegen me moeder omdat ik er alweer (!) gek van werd dat iets niet leuk zat en die zei heel serieus, nou prima maak maar een afspraak.

Wat leuk zeg dat je moeder daar zelf mee aankwam! Dan heb je alvast heel veel steun thuis, super gewoon!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

Super bedankt voor jullie reacties. Haha dit word een beetje een soort verslaving zeg. Ben altijd echt benieuwd of er nog een reactie bij is gekomen!

Wat betreft mijn moeder haar reactie. Jaa ze is echt geweldig! Maar zij ziet ook wat ik al een paar jaar heb. Elke x moeite met kleren&bh's omdat ze er niet in pasten. En zijzelf heeft ook gehad wat ik nu heb. Alleen zij is dunner van postuur en 30 jaar geleden waren de siliconen niet zoals nu dus heeft ze het niet laten doen. Maar ze vertelde mij dat zelfs nu ze 52 is dat ze nog steeds met mooi weer zit: o mooi weer, shit bikini tijd. Dus ik denk dat ze daarom zo goed reageert.

Maar ook mijn paps reageert heel goed. Ik heb eergister nog met hem gepraat en hij is er ook dik relaxt onder. Hij vindt het niet echt nodig. Hij zei ook: je moeder heeft ook altijd kleine borsten gehad, maar ik neem haar zoals ze is of ze nou kleine of grote heeft dat maakt helemaal niet uit! Lief hea! (A)

Vandaag ging ik shoppen en ik moet zeggen, ik vind het moeilijk, nu met het vooruitzicht van een BV. Ik heb namelijk maandag dat consult en dan kan ik mijn bv nog cancellen. Dus het was vandaag de hele dag, tsjaah als ik wacht tot mijn bv zit dit mooi. O maar als ik het toch niet laat doen is het weer minder...

Maar ik heb zowaar een bikini bij de Hunkemoller gevonden die goed zat. En toen zat ik ook weer van; zal ik het wel doen als ik nu een mooie bikini heb?

Grrr als je ergens zo mee bezig bent, lijkt het uiteindelijk alsof het niet meer belangrijk is. Hebben jullie dat ook gehad? Of ben ik echt zo'n erge twijfelkont?

Sommige momenten denk ik pfff waar ben je mee bezig Eem en dan het volgende moment loop ik op wolkjes aan de bv te denken; meer vrouwelijkheid!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee meid supper dat je ouders zo lief reageren zeg!!

Echt supper ^_^

Meid ik herken het echt heel er goed :56:

Ik maak me nu ineens druk over een evnutele heroperatie ove 15 jaar ofzo heel gek!

Ik denk nu soms ook doe ik er wel goed aan voor mijn lichaam?

Ik weet dat dit echt is wat ik wil maar hoe langer je moet wachten hoe meer je gaat twijfelen lijkt wel :blush:

Ik kom ook helemaal niet meer van de gedachten borst af! Gek he?

Laatst had ik een leuke flinke push up gevonden en me vriend zei liefje je hebt toch al flinke borsten?

Ik dacht zal ik het wel doen? Maar toen ging ie na een tijdje uit en ja hoor ik viel door de mand :blush:

Ik denk dat het er allemaal wel bij hoort omdat het nu ''echt'' word.

Heel veel succes bij het volgende consult meid hoop dat het gaat lukken!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he meid, dat gevoel neemt het elke keer toch weer over!

Vandaag een enorme blunder gehad en ik realiseer me waarom ik dit zo graag wil! :blush:

Je bent morgen al aan de beurt!!

Heel veel succes

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi

Ik heb vandaag precies 6 weken geleden mijn bv gehad,ik ben 23 jaar!

Ik weet al vanaf me 16e denk ik da ik een bv wil alleen ja ik zat toen nog op school en het is toch wel erg duur allemaal!

Ik wou dat ik het veel eerder kon laten doen,die onzekerheid met truitjes kopen enzo en als de zomer eraan komt herken ik helemaal! Ik was ook zo blij toen ik er eindelijk het geld voor had!

Gelukkig reageerde mijn omgeving ook heel relaxt..zelfs mijn opa en oma vonden het leuk voor me!

Ik ben ook met de dag van vandaag blij dat ik het heb gedaan dus meiden ik zou zeggen als je er de kans voor krijgt DOEN! al moet je er zelf natuurlijk wel helemaal achter staan hoor!!

Ik was ook erg bang da het niet mooi zou worden of er iets mis zou gaan maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Je moet het ook zekr niet voor een ander doen maar voor jezelf!!

Afgelopen weekend ben ik wezen zwemmen en voor het eerst in me leven voelde ik me niet ongemakkelijk in een bikini :rolleyes:

Veel succes alvast!!

Liefs Dees

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.