Ga naar inhoud

Dual plane gaarne ervaringen


Aanbevolen berichten

hoi, ik krijg 20 oktober prothese wissel bij dr plovier in be-clinic.

Ik heb 9 jaar geleden een borstvergroting ondergaan met mcghan prothesen 320cc achter de borstspier.

Nu ik krijg ik de prothesen dual plane geplaatst en heb hier nog geen ervaring mee.

Het worden ronde prothesen dual plane ipv anatomisch wat ik nu heb.

Maar ik hoor alleen maar verhalen dat dual plane ontzettend veel pijn doet? De eerste keer achter de borstspier heb ik de eerste dagen flinke pijn gehad maar na 4 dagen was het al stukken beter.

Gaarne jullie ervaringen met dual plane want vind het toch wel heel erg spannend worden nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt wel mooi maar toch behoorlijke pijn. De eerste 2 weken waren voor mij vreselijk. In de folder stond u kunt gaan fietsen...nee hoor echt niet. Verder was ik ruim 3 weken misselijk van de narcose en heb draaiduizelingen...ook nu nog. Op zichzelf is het wel te doen. Ik ging na 3 weken werken maar was echt een survival tocht.

Als je iets te veel doet voel je dat direct de volgende dag erg. Toch zou ik ook kijken naar het resultaat..heel mooi wordt het. Dus een paar weekjes afzien is de moeite wel waard. Ik zou er goed over na denken.Het kost tijd. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb eigenlijk maar 4 dagen last gehad. De eerste dag was het ergst, daarna nam het snel af. Ik ben nu 11 dagen PO en voel enkel wat druk.

Als ik er kracht mee probeer te zetten, protesteert de boel wel flink, maar dat is normaal. Zolang ik me aan de regels hou (armen tot horizontaal, niet heffen), heb ik heel weinig last :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scheelt heel erg van persoon tot persoon. Ik heb persoonlijk ook echt wel afgezien. De eerste 5 dagen waren het ergst en daarna tot 3 weken PO wel veel pijn gehad. Daarna ging het langzaam beter. Na 4 weken weer gaan werken, en dat had ik ook eigenlijk wel nodig.

Maar moet zeggen, ik zou niet anders willen dan dual plane. Ik vind dat in de meeste gevallen toch het mooist! Even afzien, maar dan heb je ook wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm denk dat iedereen er anders op reageert. Ik ben vorige week donderdag geopereerd dual plane (eerste bv) en de dag erna al geen extra pijnstillers (paracetemol) meer hoeven nemen. Alleen de voorgeschreven Diclofenac. Ti's maar net hoe je lichaam erop reageert helaas.. Afwachten dus maar? :( Maar aangezien je al onder de spier bent geopereerd, zul je wellicht minder pijn ervaren omdat de borstspier al opgerekt is? Hoop het voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu een week PO en vandaag kan ik zeggen dat het goed gaat.

De eerste 3 dagen kon ik niet zelf overeind komen, geen la openmaken, nog geen kopje tillen. Sinds dag 4 gaat het elke dag langzaam iets beter. Wel zware pcm.

Ik kan nu weer aardig funtioneren, maar mis nog kracht. Kan nog niet goed bukken of mijn arm strekken om iets te pakken.

Ik ben nog niet weer aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhh dual plane en achter de Borstspieren is

toch hetzelfde? Dat zei dr. Van straten tegen mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dual plane bijna 3 maanden geleden gehad geen ervaring met andere soort plaatsing.

Ik heb wel behoorlijk pijn gehad maarja er moest flink wat opgerekt worden bij me.

Ik had geen andere keuze dus dual plane was enigste optie voor mij.

Pas na 3 weken zat ik eigelijk weer lekkerder in me vel.

Voordeel van dual plane is je borsten bewegen mee zoals echte borsten.

Dat heb je niet met achter de spier.

Denk dat je daar de grootste verschil bij zal merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dual plane bij Plovier achter de spier.

Als ik de brief voor de huisarts bekeek, stond er een benaming op = achter de spier.

Ik ga het hem met de controle toch eens vragen.

Dual plane is half onder de spier niet volledig.

Dat is om de bovenkant alleen maar te bedekken.

Ik ben 10 weken geleden geopereerd en het deel wat onder de spier zit voelt wat steviger dan de onderkant de onderkant is echt stuk zachter.

Er is echt een verschil hoor tussen dual plane en volledig achter de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe de pijn is voor de spier maar dual plane is toch vrij pijnlijk.

Maandag ben ik geopereerd en de dagen erna was echt de hel!

Het is vooral een enorme druk precies of je word geplet en ik had ook vreselijke pijn in rug en zijkant.

Nu vandaag voel ik mij goed nog geen pijnstiller.

De eerste week is ff serieus doorbijten, dan is het zeker te doen.

Ale tot nu toe, hoop dat het zo blijft :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn artsen die de spier splijten en dit dual plane noemen. Dan plaatsen ze de prothese eigenlijk op 2/3 van bovenaf gezien, tússen de spier.

Er zijn ook artsen die het dual plane noemen, als ze de hele spier los maken en daar de prothese onder plaatsen. Als je een spier losmaakt en daar een prothese onder plaatst, kan deze spier niet meer onderaan vastgemaakt worden. De spier komt dan dus nog maar tot ongeveer halverwege.

De PC's die beweren dat ze een prothese volledig achter de spier plaatsen en dat die spier onderaan nog vast zit, daar heb ik nog nooit een goede uitleg over gehoord... Het zou dus best kunnen, maar ik mis tot nu toe hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Spierweefsel is stug weefsel..

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 3 weken geleden geopereerd ook duel plane ik zou zo weer doen heb alleen bbeetjespierpijn gehad dat is alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dual plane bij Plovier achter de spier.

Als ik de brief voor de huisarts bekeek, stond er een benaming op = achter de spier.

Ik ga het hem met de controle toch eens vragen.[/quote

Ik heb ook specifiek gevraagd aan van straten wat het verschil was, omdat hij achter de spier zou plaatsen bij mij en ik heel veel mensen over dual plane hoor. Hij zei mij toen dat dit hetzelfde is...vaag zeg..Nou het zal wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb zelf dual plane gehad op 7 okt en bij mij is het reuze meegevallen!

Had erger verwacht aangezien mijn borstspier moeilijk los te krijgen was!

Heb 4 dagen goeie spierpijn gehad, maar echt pijn, nee niet gehad!

Heb eerste 2 dgn medicijnen genomen en daarna eigenlijk niet meer!

Veel succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jullie verhalen lees ben ik gerustgesteld! ben benieuwd hoe de operatie gegaan is! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.