Ga naar inhoud

netcupjeC : 26 oktober 2015 : Dr. van Drunen : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hallo ik moest 10 % van het bedrag betalen toen ik de afspraak maakte.

En de rest van het geld kan ik of overmaken of betalen op de dag dat ik geopereert word.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik mag 4 weken mijn armen niet omhoog doen , ik heb bij Terstall een leuke vest gekocht en ik door spaghetti top via mijn billen aan. De eerste 14 dagen thuis in jogging broek en fleece vest met rits gelopen zonder top eronder. Nu ben ik 3 wk po en kan voorzichtig gewone kleding aandoen over t hoofd maar naar voren gebogen zodat ik mijn armen zo min mogelijk belast

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

vestjes met knoopjes is echt ideaal voor de eerste 2/3 weken.

ik had gelukkig al veel vestjes.

maar bij de h&m ofzo zijn de ook niet zo heel duur.

en een jogging broek vond ik de eerste 2 weken ook super fijn.

want de kracht voor een strakke broek aan te krijgen had ik niet.

en de knoop vast maken ging al helemaal niet.

groetjes alvast succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder had me wat ruimte T-shirts gekocht. Na een week kon ik die zelf aantrekken, zonder m'n armen boven schouderhoogte te laten komen. Tot die tijd hielp er iemand met omkleden :59:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ben echt nog een stijve hark, zoals ik er bij loop 18 dagen PO,voel mijn borstspier nog behoorlijk erg.

Nu lees ik soms dat sommige oefeningen meekrijgen van hun pc, dat heb ik helemaal niet gehoord bij mijn pc.

Dat raad dus niet iedereen aan blijkbaar?

En wat voor oefeningen zijn dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen velthuiskliniek heeft zo een programma, en dan ook nog niet bij elke arts, zover ik weet.

De oefeningen hebben betrekking op rekken van de borstspier, maar dit is een programma dat al gestart dient te worden voor de operatie.

Ik zou het niet op eigen houtje doen, maar even in overleg met je pc bekijken of er iets is dat je kunt doen tegen stijfheid.. Gewoon rustig bewegen mag gewoon, en je ellebogen tot schouderhoogte, zolang je maar geen repeterende bewegingen maakt en zwaardere dingen doet..

Zoiets als stofzuigen, strijken enz is echt uit den boze :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik was ook heel stijf en krom! Op het laatste heb ik dan spierontspanners voorgeschreven gekregen vd huisarts was motifene en diazepam, en dat heeft mij wel goed geholpen, want ik kon niet meer bewegen omdat alles pijn deed, dus bewoog ik niet maar dan gn de spieren natuurlijk verkrampen.

Met die spierontspanners nam de spierpijn af waardoor ik weer normaal begon te bewegen en achteraf dacht ik, had ik dit toch maar weken vroeger ingenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik was ook heel stijf en krom! Op het laatste heb ik dan spierontspanners voorgeschreven gekregen vd huisarts was motifene en diazepam, en dat heeft mij wel goed geholpen, want ik kon niet meer bewegen omdat alles pijn deed, dus bewoog ik niet maar dan gn de spieren natuurlijk verkrampen.

Met die spierontspanners nam de spierpijn af waardoor ik weer normaal begon te bewegen en achteraf dacht ik, had ik dit toch maar weken vroeger ingenomen.

Ik zal het onthouden, ik ga er vanuit dat het nu nog wel redelijk normaal is dat dat heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kwaad kunnen als ik mijn buikspieren opspan na mijn bv.

Ik doe dit altijd tijdens het autorijden. (Ga nu de eerste week ook wel niet met de autorijden maar vanaf week 3 ofzo)

Je moet ook vanuit je buikspieren ''werken'' om uit bed te komen en op te staan vanaf de bank, dus ik denk dat dat geen kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kwaad kunnen als ik mijn buikspieren opspan na mijn bv.

Ik doe dit altijd tijdens het autorijden. (Ga nu de eerste week ook wel niet met de autorijden maar vanaf week 3 ofzo)

Je moet wel opletten dat je je borstspieren er niet bij spant.. want dat gaat vaak heel automatisch....

Ik zal het onthouden, ik ga er vanuit dat het nu nog wel redelijk normaal is dat dat heb?

ja hoor, is heel normaal nu :) Spierontspanners zou ik als laatste redmiddel gebruiken... Eerst kijken of meer bewegen helpt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.