Ga naar inhoud

Mickeymike : 19 februari 2016 : Dr. Heinz : St Lucas Gent


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben nieuw hier en zit al enkele uren te lezen over borstverkleining en al jullie verhalen klinken zo aanlokkelijk om het toch te doen.

Even voorstellen : Ik ben 42, ben 1m68, weeg rond de 65 (in niet vakantie-modus ;) ) en heb maat E/F. Ik heb al gans mijn leven last van mijn grote borsten, maar niet op medisch vlak. Ik heb altijd het gevoel dat jongens eerst naar mijn borsten keken en dan naar mij, ik droeg vroeger tenten van kleren, is ondertussen wel veranderd maar hou niet van een decolleté , vorig jaar toch voor het eerst een bikini gekocht maar als ik hem durf aandoen kijk ik constant naar mijn boezem want voel mij zo bloot, ze irriteren mij gewoon en ik zou eindelijk eens de koe bij de horens willen aanpakken.

Er schrikt mij wel nog enorm veel af, maar het vooruitzicht van een kleinere cup, amai....dat moet de hemel zijn.....

De prijs houdt mij nog wat tegen want als alleenstaande moeder niet evident. Ik vrees vooral, als ik jullie verslagen lees, dat ik geen goedkeuring ga krijgen of terugbetaling omdat ik niet echt medische klachten heb ( ik loop wel wat voorovergebogen omdat ik zo wat mijn borsten wil wegsteken). Heeft daar iemand ervaring mee ? Ben aangesloten bij de CM.

Alvast bedankt om mee te lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja het is toch echt een keuze die je voor jezelf maakt, ik kan nu wel zeggen dat ik het niet zou doen, maar ik sta daarbij ook nog helemaal aan de andere kant van het verhaal.

Ik denk wel, dat zo'n zware operatie het misschien niet waard is, het zijn ook nog eens beste littekens en ik vraag me af of je daar nou je veel prettiger bij gaat voelen snapje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde maat als u. Bij mij komt ziekenkas tussen. Ik ga het laten doen omdat ik veel nek en rugklachten heb. Ik sport ook graag en ti's niet gemakkelijk lopen met zo'n boezem. Littekens neem ik erbij. Als ik maar comfortabel door het leven kan. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De littekens vallen bij mij echt reuze mee na 11 maanden! Je ziet ze in mijn album het resultaat...

Ik vond de operatie meevallen en had erna ook bijna geen pijn. Het is alleen wel heel belangrijk daarna 6 weken te herstellen! Iedereen die ik spreek (op fb is er ook een groep borstverkleining) zegt dat ze er heel blij mee zijn en het veel eerder hadden moeten doen! ik denk dat je met jouw maten in aanmerking komt voor vergoeding zodat je zelfs niks hoeft te betalen. Je moet het dan wel op lichamelijke klachten gooien! Schouders, nek en rug... Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vriendin met hetzelfde als jij en snap je volledig. Zij zal het ook doen nadat ze kindjes heeft gekregen. Ze gaat met ons mee naar het strand maar in bikini zit ze daar jammer genoeg niet. Als het zover zit zou ik het echt wel doen. Ook al heb ik een borstvergroting gedaan. Als je jou ak zolang slecht voelt je anders ervoor kleedt en loopt zal je je vast beter voelen als hetietsjes minder is. Mijn leven was ook helemaal veranderd na de operatie.

Als je het niet terug krijgt, zou ik toch gewoon in kleine stapjes sparen het komt nu toch niet meer op een jaar of 2 niet. Zeker nadat je vorig jaar al een grote stap hebt gezet terug in bikini :)

Voor borstverkleining wel heel goed kijken voor een goeie arts want een borstverkleining is veel moeilijker dan een borstvergroting!

Veel succes met gelijk welke beslissing je neemt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci dames, ik heb me effe laten gaan en reeds gebeld naar pc en ik Schrok dat ik al volgende week donderdag een afspraak heb. Ik ga bij dhr Heinz in Gent, had veel positiefs over hem gelezen. Benieuwd !

Hoe meer ik lees,,hoe meer ik overtuigd geraak. Als je al 20 jaar met een complex rondloopt dan wil ik nog minstens 20 jaar zonder lopen ook.....

Misschien niet vergelijkbaar maar toch .....ik was niet tevreden van mijn tanden en ben uiteindelijk op mijn 37 ste een beugel beginnen dragen. Achteraf dacht ik waarom niet al vroeger gedaan ?

Ik hou jullie alvast op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt sowieso naar de pc gaan en het bespreken. Dan zit je nog nergens aan vast. En dat je twijfelt is logisch, dat doe ik ook. Ik heb wel heel veel nekpijn, maar ik denk ook bijna iedere dag aaaaahhh zo'n grote operatie, moet ik dat nou wel doen?? Zelfs nu het al gepland is en vergoed wordt.

Ik zou als ik jou was gewoon gaan en informatie krijgen, en dan beslissen. Waarsch kan de arts een offerte laten maken van de kosten als het niet vergoed wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zelf ben woensdag geopereerd en ben van een cup F/G naar een kleine C gegaan! Het voelt zoveel vrijer. Ondanks dat ik nu erg veel pijn heb en niks kan doen. Bij mij is het vergoed! Ik hoop zo dat ik over 6 weken weer fijn kan sporten zonder klachten te hebben. Daarnaast was het ok een psychisch probleem geworden, ben 22 en durfde niet in bikini op het strand of met jongens om te gaan. Tot nu toe ben ik erg blij met her resultaat en ben benieuwd hoe het herstel gaat verlopen! Succes met de afspraken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hoe was de eerste consultatie ?

Ik ben zelf ook van België en heb een 80f

Eerste consultatie was in juni , nu twee maanden later mammografie achter de rug , bloedonderzoek en goedkeuring van de adviserende geneesheer van de ziekenkas . Dus het RIZIV komt er in tussen . Als je een hospitalisatieverzekering hebt en een twee persoonskamer neemt dan zou je als je bij een gewoon ziekenhuis gaat ipv een plastisch chirurg in een privé kliniek bijna niets moeten opleggen .

Ik heb wel degelijk last van mijn nek en rug . Dus de dokter van de ziekenkas deed absoluut niet moeilijk . Heb twee uur moeten wachten voor het aan mij was en ik was op tien minuten buiten . Ik zou in u geval zeggen dat als je naar de arts moet van de ziekenkas dat je wel last van je hals hebt en zoals ik tussen je schouderbladen . Dan zal je het waarschijnlijk wel terugbetaald krijgen

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

kben nu 5 maanden geleden geopereerd . khad 1500 euro moeten betalen ook in belgie .

nu ben ik echt blij dat ik die keuze heb gemaakt voel me veel beter in mijn vel veel meer zelf vertrouwen . ik had het ook vooral psychisch ik droeg altijd een sjaal ofzo omdat ik altijd het gevoel had te ze mij aant bekijken waren . ben van een f naar een c gegaan .

veel succes met de beslissing :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook van belgie en in 2013 een bvk laten doen in az groeninge ,kostprijs 1300 euro de rest werd door de cm vergoed

en ik heb er nog geen moment spijt van

je kan gerust mijn foto's bekijken onder mijn profiel

12 oktober krijg ik een kleine correctie aan mijn linkerborst omdat ik daar een grote cup heb en

rechts een kleine c cup

de littekens vallen enorm enorm mee

ik ben nu tenminste trots op mijn 2 beauty's !

;-)

veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

Vandaag ben ik op bezoek geweest bij dr Heinz in Gent en ik was zenuwachtig in het begin, zo stom, maar ja. Heb een degelijke uitleg gekregen en ben al meer overtuigd, zeker nu ik deze week opnieuw vast zit thv schouders en ondertussen weet dat dit idd door die borsten komt. Soit, ik heb al direct de brief voor de ziekenkas op de bus gedaan en ga dat nu afwachten. Opnieuw een stapje dichter op het nemen van een beslissing .....maar het idee dat ik van f naar c zou gaan.....amai,dat doet zoooooo dromen. En als ik jullie dan hoor dan krijg ik daar zo'n goed gevoel bij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey dames,

Ik ben gisteren eindelijk naar de adviserend geneesheer geweest en ik heb mijn goedkeuring op zak. Ik was heel blij én toch wel spannend want nu durf ik mijn gedachten pas volledig laten gaan ( ook al zit ik nog steeds met twijfels maar dat zal zo blijven vrees ik). Donderdag heb ik al een nieuwe afspraak gemaakt bij de PC. Het wordt echt wel concreter nu.

Keep you posted x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Veel succes met je operatie. toch wel een dag om naar uit te kijken.

Hoe zit het nu met de tussenkomsten van de ziekenkas?

Ikzelf ben nog niet zo ver, ben nu ongeveer een jaar aan het wikken en wegen om de operatie te laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Nog even een korte update.....

mijn operatie is uitgesteld tot 19 februari. De dag voordien word ik ook al geopereerd, maar met lokale verdoving. Ik heb onlangs ontdekt dat ik een Baso carsinoom heb (tumor) aan mijn oog en ik wil dit combineren. Zo hoef ik geen uitleg te geven op mijn werk ivm mijn afwezigheid. En de PC gaat dan ook mijn wonde aan het oog dichtmaken aangezien ik toch onder narcose ben. Vind het wel super van hem want mijn operatie de dag voordien gebeurt in een ander ziekenhuis maar hij was direct bereid om dit erbij te doen.

spannend 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de operatie is vlot verlopen. ik heb totaal geen zenuwen gehad.

de operatie was gepland rond 12u30 maar was toen al afgerond want ze zijn mij komen halen rond 10u20.

van de tijdelijke buisjes (weet niet meer hoe dat noemt, drains dacht ik) heb ik niet veel last gehad en er is niet veel vocht meer uit mijn borsten 'gelekt' na mijn operatie. daags nadien mocht ik al om 10 uur naar huis.

ik ben heel goed wakker geworden, geen misselijkheid, en ook geen pijn.

ik ben al heel erg blij met het resultaat. er is 700 gr per borst weg genomen dus das heel erg veel,

ik heb nu een verschil van 6 cupmaten en ben nu trotse eigenaar van een mooie 75 C. YESSSS 

Mijn nekklachten zijn ook direct verdwenen, maar de PC zei wel dat ik door stijfheid in de schouders nog wel wat last kan krijgen, daar maak ik mij nu niet echt zorgen rond. Ben nu 5 dagen na de operatie en alles begint wat te ontzwellen, ik heb ook een beetje lipo moeten krijgen in mijn zij, en mij snee onder mijn borsten loopt bijna volledig door door de grootte van mijn borsten. er is ongeveer een stuk van 7 cm waar geen snee zit. alles begint nu beetje te jeuken maar ik denk dat dit enkel maar positief kan zijn voor het genezingsproces. ik mocht mij ook daags erna direct douchen maar ik vind dit toch wel het meest beangstigend. ik douche heel erg snel en dan snel weer mijn sport bh aan, denk dat ik wat overvoorzichtig ben maar beter zo dan te laks te zijn, denk ik dan. Donderdag mijn eerste checkup.

Dus kort samengevat is mijn hele proces heel goed verlopen tot hier toe. ben nu (door het niet eten erbij) twee kilo lichter door mijn operatie. Dus mijn feestdagengewichtjes ben ik heel snel kwijt geraakt. :lol::wub::136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.