Ga naar inhoud

Hoe verging / vergaat jullie t niks doen na de operatie en heeft t invloed op jullie relatie?


Aanbevolen berichten

Kan t maar moeilijk accepteren dat ik niet veel kan en mag en dat resulteert in een onrustig koppie maar ook frustratie omdat alles anders gaat als anders. Ben supertrots op hoe ml het doet en er zijn zeker wel momenten waarin ik vol geniet maar ben zo gewend voor t grootste gedeelte vd dag en ook echt elke dag voor mijn kinderen en het huishouden te zorgen dat het niet vervullen van mijn normale rol hier niet natuurlijk aan voelt. Wat ik wel kan doe ik maar ik forceer niks.

Vanmorgen een verhitte discussie met ml wat resulteerde in dat hij mij ondankbaar noemde terwijl ik dat juist wel ben want dankzij hem kan ik herstellen zoals geadviseerd

maar hij vat kennelijk bepaalde uitspraken / vragen van mij anders op.

Bijv. Ik doe normaal elke dag beneden zuigen n dweilen om de dag boven (ivm katten) en nu komt ml al vier dg niet aan boven toe door het schipperen tussen de kids, huishouden, werk en ze naar opa n oma brengen, maar ik vind het belangrijk dar boven wel wordt gedaan omdat de kinderen daar immers slapen en we veel stof n haren hebben vd katten. Dus ik vroeg dat nogmaals en dat viel dus verkeerd, was ondankbaar en egoïstisch want ik wilde immers nu geopereerd worden dus moet accepteren dat hij t dan op zijn manier doet. True. Mee eens. Ieder zijn manier, maar t frustreert me zo dat dingen die ik normaal zelf doe, nu niet kan en afhankelijk ben van anderen... Herkenbaar? Voel me rot nu om hoe me nu ziet, ondankbaar.. Vind t bijna gemeen want spreek dagelijks uit dat ik waardeer dat ie dit doet en benoem ook hoe goed ie alles doet. Maar mag toch wel beetje aangeven van hè vergeet dit niet of doe eens dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet precies wat je bedoeld.. Het hele huis draaide altijd om en op mij.. Huis boodschappen kind man.. Alles deed ik.. Nu heb ik al een paar keer in instort momentje gehad omdat het allemaal anders gaat als normaal.. Ik waardeer het inderedaatnheel erg wat hij allemaal doet en ook zodat ik gewoon kan herstellen maar ik snap ook jou frustratie.. Die heb ik ook.. Vanmorgen hier ook een discussie want meneer ging wel even me keukenkastjes opnieuw inrichten.. Niets mis mee maar alles staat nu voor mij doen zo onhandig.. Dat probeerde ik te vertellen en het was gebeurd.. Dan moest ik maar zelf van de bank afkomen als ik alleen maar commentaar kon geven.. Uiteindelijk zegt ie wel weer sorry en ik wil dat je niets doet maar je merkt wel dat het bij allebei een beetje opbreekt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh bijna opgelucht weet je dat al vind ik t ntl ook rot voor jou dat je dit zo voelt

Kijk als ik me nou echt als een ondankbaar kreng gedroeg oké

Maar wat jij zegt gister ook echt een off. day gehad en maar vroeg m'n bed in gegaan zodat ik me morgen dan wel beter zou voelen wat ook zo was want n goede nachtrust doet wonderen maar na dit weer terug bij af

Heb heel voorzichtig het ergste globaal weg gezogen n doe niks meer

Hopelijk doet ie t morgen want dan is ie vrij

Net lekker Pizza besteld met n redbull n ga film kijken in m'n nest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah wat lekker.. Best een goed idee pizza en redbull en een serie in bed.. Misschien ook iets voor mij voor vandaag .. Heerlijk ... Ik snap het precies ik ben ook echt niet ondankbaar maar dat zeggen ze dan wel.. Ik denk dat het voor hun ook wel wennen en zwaar is en dat ze dan misschien ook ff een off momentje hebben.. Het is denk ik overal het zelfde.. Geniet van je dag.. En rust lekker uit ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het precies! De vorige 2x na de operatie (4 en 11 maanden geleden) ging het ook niet bepaald soepel en werd mij van alles verweten door een half overspannen ml die tussen werk, huishouden, 3 kids en beesten verzwolgen werd. Het feit dat je in bed niet echt bij elkaar kunt liggen en niet fatsoenlijk seks kunt hebben werkt natuurlijk ook niet mee, dus stond onze relatie aardig onder spanning. Na de herstelperiode kwamen we iedere x weer uit een dip... Donderdag word ik weer geopereerd en beginnen we weer van voor af aan, dat is iets waar ik heel erg tegenop zie! Hopelijk overleven we het weer haha.

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Vond ik ook lastig! Het hele huishouden loopt opeens anders. Maar soms moet je dingen voor je houden en accepteren zoals het nu is.

Ik had een vriendin die de wc en douche goede beurt gaf, visite die was vouwde, familielid die stofzoog, gewoon vragen: mensen doen het graag voor je het het ontlast je man. Voor jezelf ook weer een fijn gevoel dat alles dan maar weer klaar is. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eat,

Ik bespeur enige controle-drang haha, herkenbaar hoor en heel begrijpelijk. Je bent gewoon gewend dat het huishouden op jou draait en nu is dat helemaal anders. Zijn reactie is niet heel fijn maar waarschijnlijk bedoelt hij het niet zo. Misschien kun je naar hem uitspreken dat bepaalde dingen gewoon echt belangrijk voor je zijn en dat je je niet op je gemak voelt als dat niet wordt gedaan, bijvoorbeeld dat stofzuigen boven. Zolang jij uit blijft spreken hoe erg je het waardeert wat ie doet, vind ik niet dat hij jou ondankbaar kan noemen.

Ik begrijp het wel hoor, ik kan ook nog niet zoveel zelf. Vriendlief doet bijna alles omdat als ik zelf iets doe meteen word afgestraft met flinke steken in mijn borst. Ik heb geen kids dus dat scheelt volgens mij ook al heel veel maar het huishouden wordt normaal gesproken ook wel door mij gedraaid. Nu probeer ik dat gewoon los te laten en accepteer ik dat het gewoon iets minder schoon is dan normaal. Dat klinkt simpel hoor, dat is het niet. Maar het brengt me wel veel rust, ik hoop dat dat jou misschien ook wat meer lukt.

Wel je rust nemen hoor, en smakelijk met je pizza haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar hoor. Naast mijn 36 urige werkweek deed ik ook alles in huis. Afgelopen week was man dus thuis, maar omdat hij ook zelfstandig is moest hij tussendoor ook alles voor zijn werk regelen. Snap ik, maar er moest gezogen worden, hier honden en katten dus moet dagelijks. Dus ik wilde het zelf al gaan doen. Hij geïrriteerd want hij zou het doen zodra hij tijd had. Ik haat dit afhankelijke gedoe. Was ophangen en vouwen heb ik intussen zelf al gedaan, ik wil niet dat de was de hele dag nat in de machine ligt.

Daarbij heb ik moeite met vragen, juist omdat hij het zo druk heeft en ik steeds op de bank lig.

En mijn man heeft een hoge libido, nou nu even geen polonaise aan mijn lijf dus dat werkt ook niet op zijn vrolijke gedrag. Haha. Ach straks is alles vergeten en kunnen ze genieten van onze mooie borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar ;-) Toch doen de mannen hun best denk ik. Maar hebben gewoon een heel ander manier van aanpakken. Waarvan wij denken "prioriteit" denken zij.... "Kan morgen"

En idd, het niet lekker bij elkaar kunnen liggen in bed of fatsoenlijk sex hebben... Dat irriteerd mij ook. Maar uiteindelijk......... Nog even geduld houden :-)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah wat lekker.. Best een goed idee pizza en redbull en een serie in bed.. Misschien ook iets voor mij voor vandaag .. Heerlijk ... Ik snap het precies ik ben ook echt niet ondankbaar maar dat zeggen ze dan wel.. Ik denk dat het voor hun ook wel wennen en zwaar is en dat ze dan misschien ook ff een off momentje hebben.. Het is denk ik overal het zelfde.. Geniet van je dag.. En rust lekker uit ;-)

Thx sweety, voor j lieve woorden, je hebt gelijk... Kan niet anders dan soms even botsen ;) nou zou zeggen, doe t! Kruip j nest in :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het precies! De vorige 2x na de operatie (4 en 11 maanden geleden) ging het ook niet bepaald soepel en werd mij van alles verweten door een half overspannen ml die tussen werk, huishouden, 3 kids en beesten verzwolgen werd. Het feit dat je in bed niet echt bij elkaar kunt liggen en niet fatsoenlijk seks kunt hebben werkt natuurlijk ook niet mee, dus stond onze relatie aardig onder spanning. Na de herstelperiode kwamen we iedere x weer uit een dip... Donderdag word ik weer geopereerd en beginnen we weer van voor af aan, dat is iets waar ik heel erg tegenop zie! Hopelijk overleven we het weer haha.

Suc6!

goh ja idd dat ook, slaap nu tijdelijk n in een andere kamer en we zijn niet bepaald intiem nu.. Een poging gedaan paar dg na de operatie maar werd afgewezen, moest eerst maar herstellen..... Really ?

Succes donderdag! Spannend! Hopelijk alles dan zoals je wilt en hoopt en zijn jullie dat dipje gauw weer te boven x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond ik ook lastig! Het hele huishouden loopt opeens anders. Maar soms moet je dingen voor je houden en accepteren zoals het nu is.

Ik had een vriendin die de wc en douche goede beurt gaf, visite die was vouwde, familielid die stofzoog, gewoon vragen: mensen doen het graag voor je het het ontlast je man. Voor jezelf ook weer een fijn gevoel dat alles dan maar weer klaar is. Succes!

wat super! Je hebt wel gelijk, t is ook n beetje n kwestie van accepteren, ook van t feit dat k t niemand bijns heb verteld en die t wel weet niet vraag te helpen(wil dat gwn niet..)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eat,

Ik bespeur enige controle-drang haha, herkenbaar hoor en heel begrijpelijk. Je bent gewoon gewend dat het huishouden op jou draait en nu is dat helemaal anders. Zijn reactie is niet heel fijn maar waarschijnlijk bedoelt hij het niet zo. Misschien kun je naar hem uitspreken dat bepaalde dingen gewoon echt belangrijk voor je zijn en dat je je niet op je gemak voelt als dat niet wordt gedaan, bijvoorbeeld dat stofzuigen boven. Zolang jij uit blijft spreken hoe erg je het waardeert wat ie doet, vind ik niet dat hij jou ondankbaar kan noemen.

Ik begrijp het wel hoor, ik kan ook nog niet zoveel zelf. Vriendlief doet bijna alles omdat als ik zelf iets doe meteen word afgestraft met flinke steken in mijn borst. Ik heb geen kids dus dat scheelt volgens mij ook al heel veel maar het huishouden wordt normaal gesproken ook wel door mij gedraaid. Nu probeer ik dat gewoon los te laten en accepteer ik dat het gewoon iets minder schoon is dan normaal. Dat klinkt simpel hoor, dat is het niet. Maar het brengt me wel veel rust, ik hoop dat dat jou misschien ook wat meer lukt.

Wel je rust nemen hoor, en smakelijk met je pizza haha!

klopt, haha controle drang all over. Mezelf weken van te voren al mentaal aan t voorbereiden geweest door mezelf toe te spreken dat t anders zal gaan n het niet net zo schoon zal zijn als anders

Dagen voor de operatie n grote schoonmaak gedaan dus als ik straks weer mag doe ik dat gwn weer.. T zit gwn in m'n hoofd. Want tegelijkertijd ervaar ik ook dat t ni zo n ramp is als t n keer want minder goed is gedaan of iets blijft liggen dus hopelijk kan ik dat straks meenemen als ik t weer zelf moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar ;-) Toch doen de mannen hun best denk ik. Maar hebben gewoon een heel ander manier van aanpakken. Waarvan wij denken "prioriteit" denken zij.... "Kan morgen"

En idd, het niet lekker bij elkaar kunnen liggen in bed of fatsoenlijk sex hebben... Dat irriteerd mij ook. Maar uiteindelijk......... Nog even geduld houden :-)))

absoluut! Ben best trots op m :) dat spreek ik ook uit, hebben ze ook wel nodig denk ik om te horen

Maar goed idd wat heanne ook zegt, wij willen t gelijk n nu en niet later of morgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 dagen naar bv mijn baarmoeder verwijder. Dat is nu 10 dagen geleden.. Ik lig al bijna drie weken op bed...

Wil zo graag eens anders liggen..

Blehhhhhh

Hoofd druk, huishouden anders..maar hubbie doet werkelijk alles voortreffelijk.. Ik laat het maar los.

Morgen 4 weken po van de bv... Dan Nog 5 weken niks doen van de baarmoederverwijdering.. Het valt me soms wel even tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, bepaalde dingen zijn wel herkenbaar.

Beetje 'nemen & geven'.... en accepteren dat hij het op zijn manier doet. Als het maar grondig (genoeg) wordt gedaan ( haha)

Maar, je kunt je herstelperiode maar 1 x goed doen. Ik neem aan dat er van te voren wel duidelijk paar afspraken zijn gemaakt?

En ik vind dat je partner maar ff hiermee moet dealen. En hij ook niet te egoïstisch mag zijn. Tenslotte is het maar tijdelijk, niet waar?

Mannen komen niet voor niets van Mars.... en wij van Venus? gehehehehe...

Zo ziet hij ook - what it takes to be a Woman!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier exact hetzelfde. Ik kan er niet meer tegen dat ik niets zelf kan, dat ik overal hulp voor nodig heb en dat ik rondloop met een dikkere buik. Word er echt helemaal gek van!

Zit er zodanig door in een dipje dat vriendlief en ik vandaag niets anders gedaan hebben dan gekibbeld, ook al ben ik hem superdankbaar en doet hij het geweldig (hij is nu bvb aan het strijken... iets wat ik normaal altijd doe).

Ik word gewoon gek van mezelf en van de hele situatie. En van die buik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte mamaboobs, pittig zo achter elkaar! Hopelijk gaat de tijd voor jou een beetje vlug en herstel je voorspoedig! Fijn dat je mannetje t zo goed doet!

Ja, dat hebben we hoor gotcha, hij gaf ook toe dat ie niet handig had gepland ;)

En wat je zegt, zo leren ze ons ook wat meer waarderen ;)

O lieve katoke, hopelijk morgen een betere dag! Lees er veel dames over wbt vocht vasthouden enzo... Nog eventjes volhouden en ons maar richten in gedachten op t eindresultaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij allebei de BV geen hulp, bij mij eerste bv in 1989 waren mijn dochter 10 en 12 jaar bij mijn tweede bv in 2004 waren zij al uit huis.

Ik heb ook altijd katten gehad dus er moet wel gestofzuigd worden.Maar dat deed ik heel voorzichtig en ook met het andere werk huis.

Ik weet ook niet meer of er toen de richtlijnen van 6 weken bestonden :2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noemde een paar van de berichtjes op, en mijn man begon spontaan te lachen 'het gaat ook overal hetzelfde' zei hij. Hele herkenbare dingen dus, het apart slapen, het iets anders doen van dingen, prioriteiten die anders liggen. Hier zijn de frustraties ook duidelijk aanwezig. Ik kan er echt niet tegen dat hij ELKE dag naar de supermarkt gaat, ipv gewoon voor een paar dagen wat te halen. En steeds weer als ik iets vraag of hij dat aub wil doen, de grap 'kun je dat niet zelf' oh oh wat is hij toch grappig... :P

Als hij ooit een keer iets heeft, dan ga ik mn best doen om me ook zo te gedragen haha. Alles wat ie vraagt net even anders doen :D

Zonder dollen, hij doet onwijs zn best, en daar ben ik ook heel blij mee. Ik wilde nieuwe borsten, dus dan zal ik de gevolgen ook erbij moeten nemen. Alleen het gaat absoluut niet zoals ik het wil, en dat moet ik accepteren. Dat gaat elke dag een beetje beter, alleen loslaten is gewoon heeeeel lastig. Vooral als je er zelf (bijna) niks aan kan doen, of helpen zodat het wel goed gaat. Gelukkig kunnen wij hier met elkaar de frustraties bespreken, en zitten we allemaal in hetzelfde schuitje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Toeties! Dat elke dag naar de winkel gaan herken ik zo erg. Of dat hij zegt: zullen we anders geen eten bestellen? ..

Ik liet ook wat berichtjes van hier aan hem lezen en ik kreeg precies dezelfde reactie.

Hoe gaat het nu thuis Eat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed! Veel beter! Boven is grondig gedaan en gedweild en beneden heeft ie ook alles gedaan

Zelf t bed afgehaald en t zit al in de Droger dus als ik t teken krijg om eindelijk van top tot teen te douchen ben ik overgelukkig vnv want dan verlang zo naar n lekker uitgebreide douche n een schoon bed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.